IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
لهجه آمریکایی خود را کامل کنید! 13 نکته برای اینکه نیتیولایک شوید!
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
3 مهر 1402

لهجه آمریکایی خود را کامل کنید! 13 نکته برای اینکه نیتیولایک شوید!

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که برای تقویت لهجه آمریکایی نیازمند یک مربی هستند که به‌صورت تخصصی روی آنها کار کرده و این مهارت را در آنها تقویت کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید برای تقویت گرامر زبان انگلیسی و حتی لهجه خود نیازی به هیچ مربی ندارید و با برخی از تمرینات ساده می‌توانید به‌سادگی هرچه تمام این کار را انجام دهید.

در واقع آنچه که شما در اینجا به آن نیاز دارید این است که نسبت به صداهای مختلف در لهجه آمریکایی آگاهی پیدا کرده و نحوه ساخت این صداها را به شکل مناسبی درک کنید. از طرف دیگر آشنایی با منابعی که به شما در این زمینه کمک می‌کنند نیز می‌تواند بسیار مفید باشد. اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا مانند یک آمریکایی صحبت کنید باید چندین تمرین مختلف را انجام دهید که ما در ادامه این مطلب قصد داریم 13 مورد از آنها را به شما ارائه دهیم.

پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید تا اطلاعات موردنیاز خود در این زمینه را به دست بیاورید.

تقویت لهجه امریکایی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

ویژگی های منحصر به فرد انگلیسی آمریکایی را بیاموزید

اصلی‌ترین ویژگی که لهجه آمریکایی را از لهجه انگلیسی و سایر لهجه‌هایی که در این زمینه وجود دارند جدا می‌کند گفتار روتیک است. یادگیری این نوع گفتار به تقویت لهجه آمریکایی کمک شایانی خواهد کرد و به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن به این لهجه صحبت کنید. این نوع گفتار به این معنی است که اکثر آمریکایی‌ها r را در کلماتی مانند hard تلفظ می‌کنند. گفتار غیرروتیک r را تلفظ نمی‌کند و کلمه hard را مانند hahd تلفظ می‌کند.

البته باید به این نکته بسیار مهم دقت داشته باشید که در اینجا استثناهایی نیز وجود دارد که آشنایی با آنها به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شکل بهتری به لهجه آمریکایی صحبت کنید. به‌عنوان‌مثال برخی از آمریکایی‌هایی که در منطقه New England در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کنند از گفتار غیرروتیک استفاده می‌کنند؛ ولی رایج است که در بیشتر مناطق ایالات متحده آمریکا افراد گفتار روتیک را برای صحبت‌کردن و مکالمات روزمره خود انتخاب می‌کنند.

از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد لهجه آمریکایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صدای کوتاه a در کلماتی مانند Man و cat استفاده می‌شود.
  • استفاده از یک مصوت آرام در کلماتی مانند lot که باعث می‌شود تا تلفظ این کلمات به شکل lath دربیاید.
  • انداختن یا نگفتن کلمات از دیگر ویژگی‌های مهم این لهجه به شمار می‌آید. انگلیسی زبانان آمریکایی اغلب از جملات کوتاه استفاده می‌کنند و کلمات را بیان می‌کنند بدون این‌که واقعا آنها را بیان کنند. در انگلستان این موضوع کمتر رایج است. مثلا اگر شخصی از یک آمریکایی این سوال را بپرسد که Are you going to the store on your way home? ( در راه خانه به فروشگاه می‌روی؟) معمولا پاسخی که می‌دهد به این شکل است که I could. What you need? (من می‌توانم، چه چیزی نیاز داری؟ در حالی که پاسخ دقیق‌تر می‌توانست به شکل I could go to the store. What do you need? (من می‌توانم به فروشگاه بروم، چه چیزی نیاز داری؟) باشد.

آنچه که در خصوص لهجه آمریکایی جالب است این است که همیشه رابطه مستقیمی بین املا و تلفظ کلمات وجود ندارد. یک حرف بر اساس جایی که در کلمه قرار گرفته است می‌تواند تلفظ‌های متفاوتی داشته باشد و کلمات گاهی اوقات می‌توانند تلفظ‌های بسیار غیرمنتظره‌ای داشته باشند.

یادگیری تلفظ لغات انگلیسی

تلفظ حرف R را یاد بگیرید

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم لهجه عمومی آمریکایی روتیک است و به این معنی است که r همیشه تلفظ می‌شود. نکته مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشت این است که صدای r در زبان آمریکایی مانند برخی از زبان‌های دیگر مانند اسپانیایی از trill استفاده نمی‌کند. ممکن است این نوع تلفظ دشوار به نظر برسد؛ ولی نگران نباشید؛ چراکه تنها کاری که باید انجام دهید این است که زبان خود را در کجای دهانتان قرار دهید.

زمانی که قصد دارید صدای r را به لهجه آمریکایی ایجاد کنید لب‌هایتان را کمی باز کرده و زبانتان را درست وسط دهان قرار دهید؛ طوری که دو طرف زبان با دندان‌های عقبتان تماس پیدا کند. سپس نوک زبان خود را به سمت بالای دهان خم کنید.

ترفندی که در اینجا برای تقویت لهجه آمریکایی وجود دارد این است که مطمئن شوید نوک زبان شما به چیزی برخورد نمی‌کند.

یاد بگیرید که Ts و Ds را درست تلفظ کنید

حرف T:

حرف t از دیگر حروفی است که به شما می‌گوید آیا یک نفر لهجه آمریکایی دارد یا خیر؟ اولین چیزی که باید درباره این حرف به خاطر بسپارید این است که در لهجه آمریکایی زمانی که بین صداهای مصوت باشد چیزی بین d و r به نظر می‌رسد. قانون دیگری که باید درباره تلفظ حرف t در لهجه آمریکایی به خاطر بسپارید این است که اگر t آخرین حرف یک کلمه باشد و همراه با آن یک مصوت نیامده باشد صدا در واقع کات یا stop می‌شود.

به عبارت دیگر شما برای تلفظ آن آماده می‌شوید اما صدا را متوقف می‌کنید. در نهایت باید دقت داشته باشید که اگر حرف t را قبل از صدای n دریافت کردید صدا را مانند قبل متوقف و قطع می‌کنید و آن را به N سخت تبدیل خواهید کرد. مثلا در کلمه button می‌توانید این موضوع را مشاهده کنید. رخ دادن این قانون معمولا دشوار است؛ چراکه t و n معمولا در کنار یکدیگر استفاده نمی‌شوند.

حرف D:

قوانینی که برای تلفظ حرف D مورداستفاده قرار می‌گیرند مشابه قوانین حرف t هستند و تنها نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که رخ دادن چنین حالاتی برای حرف d کمتر از حرف t رایج است.

تلفظ صدای شوا را یاد بگیرید /ə/

اگر بخواهیم صدایی را مشخص کنیم که به میزان زیادی در تقویت لهجه آمریکایی به شما کمک کند باید صدای شوا را معرفی کنیم که تقریبا در هر کلمه‌ای پیدا می‌شود. معمولا زبان آموزانی که در سطح پیشرفته‌ای قرار دارند زبان انگلیسی را به‌صورت روان صحبت می‌کنند؛ ولی دقیقا مانند زبان مادری نمی‌شود. این مسئله معمولا به این دلیل است که گاهی اوقات صدای شوا را تلفظ نمی‌کنند. این صدا امروزه با نام صدای تنبلی نیز نامیده می‌شود؛ چراکه شما باید آن را واقعا آرام تلفظ کنید.

برای تلفظ این صدا سعی کنید در حالی که دهان خود را کمی باز نگه می‌دارید بگویید uh. دقت داشته باشید که تمامی حروف صداداری که در آموزش زبان انگلیسی وجود دارند را می‌توان به‌جای صدای معمولی آنها با صدای شوا خواند. اجازه دهید برای درک بیشتر این موضوع یک کلمه رایج را در نظر بگیریم. کلمه problem را مشاهده کنید، احتمالا شما انتظار دارید که تلفظ آن به‌صورت pro-bluhm و حرف e را نیز به‌صورت عادی تلفظ می‌کنید؛ ولی در این کلمه به لهجه آمریکایی شما باید صدای e را به شوا تبدیل کنید.

معمولا حدس زدن این‌که دقیقا در کجا باید از صدای شوا استفاده کنیم کار سخت و دشواری خواهد بود و به همین علت نیز می‌توانید از فرهنگ لغت استفاده کنید. صدای شوا در فرهنگ لغت به‌صورت /ə/ نشان داده می‌شود.

لهجه آمــریکایی خود را کامل کنید

صدا /j/ را درست تلفظ کنید

صدای /j/ نیز از دیگر حروفی است که می‌تواند اطلاعات زیادی را در خصوص لهجه آمریکایی شما ارائه دهد و در صورتی که آن را به‌درستی تلفظ کنید می‌توانید به تقویت لهجه آمریکایی خود کمک شایانی کنید. این صدا را در حروف j، ge و dge در کلمات انگلیسی به لهجه آمریکایی مشاهده خواهید کرد که از جمله این کلمات می‌توان به مواردی مانند jump  ، gentle   و judge   اشاره کرد.

در بسیاری از موارد افرادی که به لهجه آمریکایی مسلط هستند این صدا را بعد از حروف n، d و t تلفظ نمی‌کنند. این مسئله به طور رسمی yod-dropping نامیده می‌شود و در بسیاری از کلمات روزمره از جمله tune، duty و … قابل مشاهده است.

بریده بریده حرف نزنید، تمرین کنید پیوسته و بدون پاز صحبت کنید

زمانی که صحبت از تقویت لهجه آمریکایی می‌شود باید دقت داشته باشید که افرادی که به لهجه آمریکایی نیتیو صحبت می‌کنند معمولا بین هر کلمه مکث زیادی ندارند؛ چراکه در این لهجه به میزان زیادی از گفتار متصل استفاده می‌شود. دو راه رایج وجود دارد که در چنین شرایطی ممکن است رخ دهد و ما در ادامه درباره هریک از آنها صحبت خواهیم کرد.

Catenation:

زمانی که کلمه‌ای به یک حرف بی‌صدا ختم می‌شود و کلمه بعدی با یک مصوت شروع می‌شود این دو کلمه بدون رعایت‌کردن فاصله‌ای که میان آنها وجود دارد تلفظ می‌شوند. برای مثال جملات زیر را در نظر بگیرید:

I usually get up at 6 AM

من معمولا ساعت شش صبح بیدار می‌شوم.

در اینجا کلمه get up مانند getup تلفظ می‌شود و فاصله‌ای میان این دو کلمه قرار نمی‌گیرد.

She’s eating an egg.

او در حال خوردن یک تخم مرغ است.

در این‌جا نیز دو کلمه an egg با یکدیگر ادغام شده و مانند anegg تلفظ می‌شوند.

Intrusion:

قاعده دومی که در این زمینه وجود دارد بیان می‌کند که وقتی کلمه‌ای به یک مصوت ختم می‌شود و کلمه بعدی با مصوت دیگری شروع می‌شود معمولا یک صدای bridging بین آنها وجود دارد که باعث می‌شود تا این انتقال خیلی ناگهانی به نظر نرسد. برای درک هرچه بهتر این موضوع مثال زیر را در نظر بگیرید:

I’m ready if you are

من آماده هستم اگر شما هم آماده هستی

در اینجا مشاهده می‌کنید که دو کلمه you و are تلفظی مشابه youware پیدا می‌کنند. دقت داشته باشید که این موارد حتما باید تمرین شوند تا شما بتوانید به درک درستی از آنها دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:6 اپلیکیشن جهت یادگیری تلفظ در زبان انگلیسی

یاد بگیرید که از کدام کلمات استفاده کنید تا طبیعی به نظر برسند

زمانی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنید یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند به تقویت لهجه آمریکایی شما کمک بسیار زیادی کند این است که کلمات مناسبی را استفاده کنید تا مورد سوتفاهم قرار نگیرید. با وجود این‌که این موضوع شاید در نگاه اول ارتباط چندانی با تلفظ نداشته باشد؛ ولی نباید فراموش کنید که استفاده از کلمات اشتباه در هنگام صحبت کردن می‌تواند باعث شود تا لهجه شما نیز کمتر به لهجه آمریکایی بخورد. علاوه بر این باید دقت داشت که برخی از کلمات نیز معمولا با لحن و زبان بدن خاصی گفته می‌شوند.

بهترین راهی که برای درک هرچه بهتر این موضوع وجود دارد این است که با افرادی که به‌صورت نیتیو به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند از نزدیک روبه‌رو شده و شروع به صحبت‌کردن با این افراد کنید.

اگر می‌خواهید در زمان صحبت کردن به زبان انگلیسی طبیعی به نظر برسید دانستن کلمات مهم به همان اندازه حائز اهمیت است که بیان درست آنها اهمیت دارد.

13 نکته برای اینکه نیتیولایک شوید!

از فیلم های آموزشی لهجه آمریکایی استفاده کنید

امروزه آموزش لهجه آمریکایی از طریق منابع مختلفی امکان‌پذیر است و منابع زیادی در دسترس شما قرار دارند که به یادگیری هرچه بهتر این لهجه و تقویت لهجه آمریکایی کمک شایانی خواهند کرد. Speaking Your Best یک دوره کاملا رایگان و آنلاین است که توسط یک آسیب شناس گفتار مجاز برگزار شده و دارای استانداردهای لازم برای یادگیری است. در این ویدئوهای آموزشی شما می‌توانید توصیه‌هایی را دریافت کنید که به شما در داشتن لهجه آمریکایی کمک می‌کند.

از طرف دیگر شما با مشاهده کردن این ویدئوهای آموزشی می‌توانید نحوه بیان صداهای خاص را درک کرده و دقیقا مانند یک آمریکایی صحبت کنید.

برنامه های تلویزیونی آمریکایی را تماشا کنید

یکی دیگر از روش‌های بسیار جذابی که امروزه برای صحبت‌کردن با لهجه آمریکایی وجود دارد مشاهده برنامه‌های تلویزیونی آمریکایی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید روی لهجه خود کار کرده و آن را تقویت کنید. نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که افرادی که معمولا در برنامه‌های تلویزیونی آمریکایی حضور پیدا می‌کنند در خصوص مسائل روزمره زندگی صحبت می‌کنند و از کلماتی که عامیانه هستند به میزان بیشتری استفاده می‌کنند.

همین موضوع نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید تلفظ صحیح عبارات و کلمات مختلف را به شکل بهتری درک کنید و در نتیجه بتوانید روی مهارت صحبت‌کردن با لهجه آمریکایی بیشتر کار کنید. فراموش نکنید که برای تقویت لهجه اولین مراحله‌ای که وجود دارد این است که شما بتوانید خوب گوش دهید.

برنامه های خبری آمریکایی را تماشا کنید

از دیگر برنامه‌هایی که شما می‌توانید با تماشای آنها تجربیات جدیدی را در زمینه تقویت لهجه آمریکایی خود به دست بیاورید می‌توان به برنامه‌های خبری آمریکایی اشاره کرد. معمولا در برنامه‌های خبری از طیف گسترده‌ای از کلمات استفاده می‌شود و همین موضوع نیز به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که دقیقا به چه شکلی باید کلمات مختلف را تلفظ کنید. دقت داشته باشید که گوش دادن به تلفظ صحیح این کلمات به شما کمک می‌کند تا بتوانید در جملات خود به‌راحتی این کلمات را بیان کنید.

از یک مربی لهجه کمک بگیرید

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید اقدام به تقویت لهجه آمریکایی کنید این است که از یک مربی که در زمینه لهجه آمریکایی و آموزش آن فعالیت دارد کمک بگیرید. این مربی‌ها و معلمان می‌توانند نقاط ضعف شما را به بهترین شکل ممکن تشخیص داده و به شما کمک کنند تا روی این مهارت خود کار کنید. نکته مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که حتما سعی کنید برای انتخاب چنین مربی میزان تجربه‌های موفق او را بررسی کنید.

فراموش نکنید که یک مربی نه‌تنها می‌تواند نقاط ضعف شما را تشخیص داده و به شما کمک کند تا روی آنها کار کنید؛ بلکه می‌توانید جزئیاتی که شاید در نگاه اول خودتان متوجه آن نشوید را نیز تشخیص دهد که بدون شک کمک کننده خواهد بود.

با تفاوت های انگلیسی آمریکایی و بریتانیای آشنا شوید

درک درست تفاوتی که میان انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی وجود دارد به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به شکل بهتری کلمات مختلف را تلفظ کنید. در بسیاری از موارد افراد آگاه نیستند که یک تلفظ رایج ممکن است برای زبان انگلیسی با لهجه بریتانیایی باشند و به اشتباه از آن استفاده می‌کنند. پس پیشنهاد ما به شما این است که حتما سعی کنید روی تفاوت‌هایی که میان این دو لهجه وجود دارد کارکرده و اطلاعات خود را در خصوص این موضوع افزایش دهید.

از تفاوت های منطقه ای در لهجه ها در سراسر آمریکا آشنا شوید

در کنار تفاوت‌هایی که میان دو لهجه آمریکایی و بریتانیایی وجود دارد باید به این موضوع دقت داشته باشید که در مناطق مختلف کشور آمریکا نیز لهجه‌های متفاوتی وجود دارد که آگاهی با این تفاوت‌ها نیز می‌تواند در تقویت لهجه آمریکایی شما بسیار تاثیرگذار باشد. پس پیشنهاد ما به شما این است که حتما روی این تفاوت‌ها نیز تمرکز و توجه داشته باشید.

سوالات  متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره تقویت لهجه آمریکایی پاسخ دهیم.

آیا فیلم‌های آموزشی به داشتن لهجه آمریکایی بهتر کمک می‌کنند؟

بله اگر شما بتوانید از فیلم‌های آموزشی که در این زمینه وجود دارند استفاده کنید می‌توانید به میزان زیادی لهجه آمریکایی خود را تقویت کنید.

بهترین راه برای تقویت لهجه آمریکایی کدام است؟

مجموعه روش‌هایی که ما در این مطلب بیان کردیم می‌توانند به تقویت لهجه شما کمک کنند. یادگیری تلفظ صحیح صداهای مختلف، مشاهده فیلم‌های آموزشی و برنامه‌های تلویزیونی و … همگی از جمله این راه‌ها هستند.

تقویت لهجه آمریکـــایی

سخن پایانی

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید اطلاعات خود را درباره داشتن لهجه آمریکایی افزایش دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در دوره های آموزشی ایرانمهر شرکت کنید. هزینه شرکت در کلاس‌های برگزار شده توسط آموزشگاه زبان ایرانمهر بسیار مناسب است و از طرف دیگر باید دقت داشته باشید که کیفیت این کلاس‌ها نیز کاملا تضمین شده است.

بیشتر بخوانید :چطور بدون لهجه زبان انگلیسی صحبت کنیم

بیشتر بخوانید :زبان انگلیسی با لهجه بریتانیایی را یاد بگیرید

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 6 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید