IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
گرامر one و ones در انگلیسی و تفاوت های آنها
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
14 بهمن 1402

گرامر one و ones در انگلیسی و تفاوت های آنها

امروزه انواع مختلفی از ضمایر در زبان انگلیسی وجود دارند که هریک از آنها کاربردها و ویژگی‌های مخصوص به خود را به شما ارائه می‌دهند. one و ones دو مورد از رایج‌ترین این ضمایر به شمار می‌آیند که با وجود شباهت‌های زیادی که بین این دو وجود دارد؛ ولی دارای تفاوت‌های جزئی نیز با یکدیگر هستند. زمانی که شما قصد دارید از این دو ضمیر در جملات خود استفاده کنید حتما باید با گرامر one و ones در انگلیسی و تفاوت های آنها نیز آشنا شده و اطلاعات کاملی را در این زمینه به دست آورده باشید.

به همین علت است که امروزه در آموزش گرامر زبان انگلیسی تمرکز ویژه‌ای روی گرامر این دو ضمیر است و مربیان و مدرسان معمولا تلاش می‌کنند تا کامل‌ترین اطلاعات را در این زمینه در اختیار زبان‌آموزان قرار دهند. اگر شما هم جز آن دسته از زبان‌آموزانی هستید که قصد دارید گرامر این دو را به بهترین شکل ممکن بیاموزید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما این بخش از آموزش زبان انگلیسی را بادقت مطالعه کنید. در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره تفاوت‌ها و گرامر این دو ضمیر صحبت کرده و نکات کلیدی را در این زمینه بیان کنیم.

ضمایر one و Ones چگونه در جملات انگلیسی به کار می‌روند؟

پیش از آن‌که بخواهیم درباره گرامر one و ones در انگلیسی و تفاوت های آنها صحبت کرده و نکاتی را در این زمینه بیان کنیم اجازه دهید تا ابتدا درباره این موضوع صحبت کنیم که اصلا این دو ضمیر چگونه در یک جمله زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرند؟ در اولین قدم باید دقت داشته باشید که این دو کلمه از انواع ضمایر در انگلیسی به شمار می‌آیند که می‌توانند خیلی راحت جایگزین اسامی در جملات شده و اطلاعات قبلی را ادامه دهند.

به این ترتیب شما با استفاده از آنها می‌توانید جملاتی را بسازید که بسیار موثرتر هستند و تاثیرگذاری بهتری را در زمان ارتباط گرفتن با دیگران دارند. در واقع استفاده از این دو ضمیر به شما کمک می‌کند تا اسامی تکراری را در جملات خود به کار نبرید و در نتیجه این موضوع می‌تواند تاثیر زیادی روی کوتاه بودن جملات شما داشته باشد. نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که نباید این دو را با عدد یک یا عبارت یک بار اشتباه بگیرید.

از طرف دیگر باید دقت داشت که برخی از مشکلات نیز در زمان ترجمه کلمه به کلمه این دو عبارت به وجود می‌آید که توجه داشتن به آنها به شما کمک می‌کند تا به شکل بهتری بتوانید از این عبارات استفاده کنید. برای مثال ترجمه از برخی زبان‌ها به زبان انگلیسی ممکن است چیزی شبیه به موارد زیر باشد:

Are you going to bake the cake with sweet or sour apples? – With sweet, of course.

کیک را با سیم شیرین می‌پزید یا ترش؟ البته که با سیب شیرین

حال توضیحات زیر را برای یک کاربرد خاص مقایسه کنید.

گرامر one و ones در انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

One را می‌توان جایگزین چه اسم‌ها و مواردی کرد؟

زمانی که قصد آشنایی با گرامر one و ones در انگلیسی و تفاوت های آنها را دارید اولین نکته‌‌ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که One را می‌توان جایگزین چه مواردی کرد؟ اولین چیزی که باید در این زمینه بدانید این است که one دقیقا کمیت one یا همان یک را مشخص می‌کند و به همین علت نیز جایگزین اسم‌هایی می‌شود که به‌صورت مفرد استفاده می‌شوند. این موارد می‌توانند شامل انواع اشیا، حیوانات و همچنین افراد مختلف باشند:

The next train leaves in an hour. The last one has just left.

قطار بعدی یک ساعت دیگر حرکت می‌کند. آخرین نفر تازه رفته است.

همانطور که شما هم می‌توانید مشاهده کنید در این مثال اسم قطار با ضمیر One جایگزین شده است. در اینجا صفت last نمی‌تواند به‌تنهایی باقی بماند و تکرار عبارت train نیز ممکن است در این جمله کمی عجیب باشد. به همین علت است که شما نمی‌توانید one را حذف کنید. برای مثال شما در اینجا نمی‌توانید از جمله The last has just left. استفاده کنید. از طرف دیگر مثال زیر را نیز در نظر بگیرید:

Could you give me my jacket, please? – Of course, is it the brown one?

ممکن است کت من را بدهید لطفا؟ البته، قهوه‌ای است؟

در این مورد نیز همانطور که مشاهده می‌کنید one جایگزین کت شده است. درست مانند مثال بالا که توضیحات کاملی را درباره آن ارائه دادیم بیان این جمله انگلیسی بدون استفاده از prop word امکان‌پذیر و درست نخواهد بود.

دو مثال بسیار مهم دیگر را نیز در ادامه در اختیار شما قرار خواهیم داد که به طور کامل به شما کمک می‌کند تا با گرامر one و ones در انگلیسی و تفاوت های آنها آشنا شوید.

The bus just left right now. The next one will be here in 15 minutes.

اتوبوس همین الان حرکت کرد. بعدی 15 دقیقه دیگر اینجا خواهد بود.

در اینجا باید به یک نکته کلیدی و بسیار مهم دقت داشته باشید و آن این است که اسم اتوبوس با One جایگزین می‌شود. صفت next را نمی‌توان به تنهایی استفاده کرد و تکرار کلمه اتوبوس نیز طبیعی به نظر نمی‌رسد. به همین علت نیز شما می‌توانید برای جلوگیری از تکرار از ضمیر one استفاده کرده و آن را جایگزین کنید. حال مثال دیگری را در این زمینه در نظر بگیرید:

Do you know these guys? Molly is the tall one and Emily is the short one.

آیا شما این بچه‌ها را می‌شناسید؟ مولی قد بلند و امیلی کوتاه قد است.

همانطور که در اینجا نیز مشاهده می‌کنید نمی‌توانید ضمیر one را حذف کنیم و بگوییم Molly is the tall and Emily is the short به معنای مولی قد بلند است و امیلی قد کوتاه است.

تاثیر یادگیری گرامر زبان انگلیسی

چه زمانی می‌توانیم از Ones استفاده کنیم؟

در ادامه صحبت درباره گرامر one و ones در انگلیسی و تفاوت های آنها قصد داریم کمی بیشتر درباره ضمیر ones صحبت کرده و نکات مهم و کلیدی را درباره این ضمیر نیز در اختیار شما قرار دهیم. اولین نکته‌ای که در این زمینه باید به آن دقت داشته باشید این است که تمامی مواردی که در بخش‌های قبلی بیان کردیم درباره گروهی از افراد و در نتیجه ضمیر ones نیز صدق می‌کند. تنها چیزی که باید به آن توجه کنید این است که اسمی که ones جایگزین آن می‌شود باید به‌صورت جمع نوشته شده باشد:

These shoes are better. The ones I tried before didn’t fit well.

این کفش‌ها بهتر هستند. آنهایی که قبلا امتحان کردن به‌خوبی مطابقت نداشتند.

در این جمله ones مخفف چندین کفش است که در این جمله به کار رفته و به همین علت نیز ما از شکل جمع یعنی ones استفاده کردیم. حال اگر بخواهیم همین جمله را به‌صورت اشتباه بنویسیم می‌توان آن را به شکل زیر نوشت:

The I tried before …

نکته بسیار مهم دیگری که باید به آن دقت داشته باشید این است که به طور کلی شناخته شدن کالا یا شخص نامبرده از اهمیت و ضرورت بالایی برخوردار است. در غیر این صورت دستورالعمل شما مبهم خواهد بود. پس اگر از جمله زیر استفاده کنیم جمله ما غیر قابل درک خواهد بود و نمی‌تواند منظور ما را به مخاطب برساند:

He’s bought the one.

او یکی را خریده است.

برای این‌که بتوانید به شکل بهتری با ساختار ones آشنا شده و بتوانید از گرامر one و ones در انگلیسی و تفاوت های آنها نیز استفاده کنید دو مثال بسیار کاربردی دیگر را نیز در این زمینه در اختیار شما قرار خواهیم داد که به شما در این زمینه کمک خواهند کرد:

These pants are more to my style. The ones I tried before weren’t to my liking.

این شلوار بیشتر به سبک من است. آنهایی که قبلا امتحان کردم مورد پسند من نبودند.

دقت داشته باشید که در اینجا ones جایگزین شلوارها شده که در واقع یک اسم جمع به شمار می‌آید. از طرف دیگر یک مثال دیگر می‌تواند به شکل زیر باشد:

My glasses are broken. I need new ones.

عینک من شکسته است. من به عینک‌های جدیدی نیاز دارم.

one و ones در زبان انگلیسی

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

آشنایی با کاربردهای مهم one و ones در زبان انگلیسی

به طور کلی باید دقت داشته باشید که شما در شرایط و موقعیت‌های مختلف خیلی راحت می‌توانید از گرامر one و ones در انگلیسی و تفاوت های آنها استفاده کرده و جملاتی را بسازید که معنای مناسبی را به مخاطب شما منتقل کنند. در این بخش قصد داریم برخی از مهم‌ترین کاربردهای این دو ضمیر را بررسی کرده و توضیحاتی را درباره هریک از این کاربردها در اختیار شما قرار دهیم:

استفاده از one و ones بعد از صفت

اولین مورد از کاربردهای one و ones زمانی است که قصد دارید از آنها بعد از صفات استفاده کنید. در واقع این دو ضمیر اگر بعد از صفت استفاده شوند می‌توان از آنها به منظور مقایسه استفاده کرد. برای این‌که به شکل بهتری با این مفهوم آشنا شوید به مثال زیر دقت داشته باشید:

I like the red shoes more.

من کفش‌های قرمز را بیشتر دوست دارم.

I like the red ones more.

من قرمزها را بیشتر دوست دارم.

نکته مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که در اینجا ones مخفف اسم جمع کفش است که نمی‌توان آن را تحت هیچ شرایطی حذف کرد. در واقع اگر شما این کار را انجام دهید جمله شما ناقص خواهد بود:

I like the red more.

من قرمز را بیشتر دوست دارم.

حال برای این‌که به شکل بهتری این موضوع را بیاموزید مثال‌های دیگری را نیز در ادامه برای شما آورده‌ایم:

The best player wins a prize.

بهترین بازیکن یک جایزه می‌برد.

The best one wins a prize.

بهترین شخص برنده جایزه می‌شود.

در این مثال ما صفت صفت good را به شکل مقایسه شده داریم که به best تبدیل شده و قبل از one آمده است. حال اگر شما one را از جمله خود حذف کنید جمله شما معنای چندان مناسبی را منتقل نخواهد کرد:

The best wins a prize.

بهترین برنده جایزه خواهد بود.

Which is your jacket, the brown one or the gray one?

ژاکت شما کدام یکی است؟ قهوه‌ای یا خاکستری؟

استفاده بعد از حرف تعیین the

وقتی که صحبت از گرامر one و ones در انگلیسی و تفاوت های آنها می‌شود باید دقت داشته باشید که یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که این دو ضمیر دارند زمانی است که قصد دارید از آنها قبل از حرف تعیین the استفاده کنید. برای این‌که به شکل بهتری با این کاربرد آشنا شوید در ادامه چند مثال بسیار کاربردی را برای شما آورده‌ایم:

Is this the restaurant you went to last Saturday?

این همان رستورانی است که شنبه گذشته به آن رفتید؟

Is this the one you went to last Saturday?

این همانی است که شنبه گذشته رفتید؟

Do you see those dogs? Jessie is the one chewing that toy.

آیا آن سگ‌ها را می‌بینی؟ جسی کسی است که آن اسباب‌بازی را می‌جود.

استفاده بعد از which به‌عنوان ضمیر پرسشی در جمله

از دیگر مواردی که شما می‌توانید در آن از one یا ones استفاده کنید می‌توان به بعد از ضمیر which به‌عنوان یک ضمیر پرسشی اشاره کرد. این کاربرد نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید جملات پرسشی خود را بسازید و به‌درستی سوالات خود را از دیگران به زبان انگلیسی بپرسید. در ادامه قصد داریم چند مثال بسیار پرکاربرد را در این زمینه به شما ارائه دهیم که به شما کمک می‌کنند تا به شکل بهتری با این کاربرد آشنا شوید:

There’s ice cream and pudding. Which one would you like?

بستنی و پودینگ هر دو موجود هستند، کدام را می‌پسندی؟

Which one is bigger? Russia or Canada?

کدام‌یک بزرگ‌تر است؟ روسیه یا کانادا؟

Which one is your luggage?

چمدان شما کدام است؟

گرامر one و ones در زبان انگلیسی

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

استفاده بعد از ضمایر نمایشی

آخرین مورد از کاربردهایی که ضمایر one و ones در زبان انگلیسی دارند و شما هم حتما باید با این کاربرد آشنا شوید استفاده از این دو ضمیر بعد از ضمایر نمایشی است. دقت داشته باشید که ضمایر نمایشی در زبان انگلیسی شامل مواردی همچون this, these, that’, and ‘those’  می‌شوند. برای این‌که به شکل بهتری ساختار استفاده از این دو ضمیر بعد از ضمایر نمایشی را بیاموزید در ادامه مثال‌هایی را برای شما آورده‌ایم:

That cookie looks delicious.

آن کوکی خوشمزه به نظر می‌رسد.

That one looks delicious.

آن یکی خوشمزه به نظر می‌رسد.

That looks delicious.

آن خوشمزه به نظر می‌رسد.

نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید که بدون استفاده از one در این موقعیت جمله شما معنای چندان قابل توجهی را منتقل نخواهد کرد.

Look at all these muffins. That one looks delicious.

به این همه مافین نگاه کنید. آن یکی خوشمزه به نظر می‌رسد.

ضمیر one چه عملکرد اضافه‌ای می‌تواند ارائه دهد؟

نکته بعدی که باید در خصوص گرامر one و ones در انگلیسی و تفاوت های آنها بدانید این است که علاوه بر مواردی که در بخش‌های قبلی بیان کردیم one کاربردهای دیگری نیز دارد. البته در این کارکردها باید قوانین متفاوتی نیز رعایت شوند که حتما باید به این موضوع دقت داشته باشید. کلمه one می‌تواند به‌عنوان یک ضمیر نامعین نیز شناخته شود. پس شما می‌توانید از آن به‌عنوان you غیرشخصی استفاده کنید. برای مثال جمله‌های زیر را در نظر بگیرید:

One should always consider the environment.

همیشه باید محیط زیست را در نظر گرفت.

It always depends on one’s ability to understand complex structures.

این همیشه به توانایی فرد برای درک ساختارهای پیچیده بستگی دارد.

همانطور که در این مثال‌ها نیز مشاهده می‌کنید one می‌تواند در این کارکرد یک دارایی جنسی را نیز بیان کند که البته به ندرت چنین اتفاقی می‌افتد.

از طرف دیگر باید دقت داشته باشید که one به‌عنوان عدد یک نیز شناخته می‌شود که باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشید. برای این‌که به شکل بهتری از این کاربرد بتوانید استفاده کنید در ادامه چند مثال رایج را در این زمینه برای شما آورده‌ایم:

Don’t forget to buy potatoes. There’s just one left.

خرید سیب زمینی را فراموش نکنید. فقط یکی باقی مانده است.

دقت داشته باشید که در اینجا one بیانگر عدد یک است. مثال دیگری که در این زمینه وجود دارد به شکل زیر خواهد بود:

Let’s just meet one day next month.

بیایید فقط یک روز در ماه آینده ملاقات کنیم.

دقت داشته باشید که این جمله در مورد مقطع زمانی آینده است که هنوز به طور دقیق مشخص نشده است.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره گرامر one و ones در انگلیسی و تفاوت های آنها پاسخ دهیم.

One چه کاربردهایی در زبان انگلیسی و گرامر این زبان دارد؟

این یکی از ضمایری است که در زبان فرانسه استفاده می‌شود و می‌توان آن را جایگزین اسم‌هایی کرد که مفرد هستند.

کاربردهای ones در گرامر زبان انگلیسی چیست؟

شما می‌توانید از ones برای جایگزین کردن اسامی استفاده کنید که به‌صورت جمع در جملات شما ظاهر می‌شوند.

سخن پایانی

درک گرامر one و ones در انگلیسی و تفاوت های آنها به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی سریع و راحت از این دو ضمیر در زبان انگلیسی استفاده کرده و از مزایای آنها بهره‌مند شوید. در صورتی که شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید اطلاعات خود را درباره این ضمایر افزایش دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از کلاس زبان انگلیسی و خدمات آن که امروزه توسط آموزشگاه زبان ایرانمهر نیز استفاده کرده و از مزایای این کلاس زبان نهایت بهره را ببرید.

بیشتر بخوانید: یادگیری ضمایر نامعین (Indefinite Pronouns)

بیشتر بخوانید: ضمایر متقابل (Reciprocal pronouns) در زبان انگلیسی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 12 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. هانیه
    24 بهمن 1402
    پاسخ دادن

    برای فرزندم که شش ساله هستش ایا کلاسی دارین که بتونه زبان انگلیسی یاد بگیره

    • ایرانمهر
      24 بهمن 1402
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر بله شما میتوانید فرزندتان را در دوره های آموزشی برای کودکان ثبت نام نمایید جهت آگاهی از نحوه ثبت نام و میزان شهریه به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند .

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید