IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
با کودکان خود انگلیسی صحبت کنید و یک خانواده دوزبانه داشته باشید
امتیاز کاربران: 4.8/5
نویسنده: ایرانمهر
8 بهمن 1397

با کودکان خود انگلیسی صحبت کنید و یک خانواده دوزبانه داشته باشید

اگر زبان اول یا دوم شما انگلیسی است، می توانید با 20 درصد از مردم جهان ارتباط برقرار کنید.

این میزان یعنی 1.5 میلیارد نفر!

یعنی 1.5 میلیارد فرصت آشنایی با افراد جدید، ارتباطات گسترده تر و کارفرماهای جدید.

چرا برای فرزندانتان این فرصت بی نظیر را فراهم نمی کنید؟

آموزش زبان انگلیسی به کودکان هدیه ای است که می توانند در دوران بزرگسالی از آن استفاده کنند. فرقی نمی کند بومی انگلیسی زبان هستید، زبان انگلیسی را تا حد معقولی می دانید یا حتی در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید. انگلیسی صحبت کردن با فرزندان از همان سنین کودکی، کاری عاقلانه و باارزش است که در آینده برای آن از شما تشکر خواهند کرد.

اگر بدانید آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه چقدر راحت است، شگفت زده می شوید. دنیایی از منابع سرگرم کننده آنلاین وجود دارد که فقط برای کودکان طراحی شده است، همچنین تکنیک های ساده بسیاری برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارند که برای کل خانواده مناسب است.

در ادامه شش ایده یا تکنیک را به شما معرفی می کنیم که خودمان خیلی آن ها را دوست داریم

با کودکان خود انگلیسی صحبت کنید و یک خانواده دوزبانه داشته باشید

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

روش های انگلیسی  حرف زدن با کودکان؛ شش ایده کاربردی برای یادگیری زبان به صورت خانوادگی

1. با ابزار  آنلاین، یادگیری زبان انگلیسی را به تجربه ای سرگرم کننده تبدیل کنید

بهترین راه برای شروع این است که یادگیری زبان انگلیسی را به تجربه ای سرگرم کننده تبدیل کنید تا کودکان متوجه نشوند سعی دارید زبان جدیدی به آن ها یاد بدهید. ابزار آنلاین آموزش زبان انگلیسی که در ادامه بیشتر درباره آن ها صحبت می کنیم، با دارا بودن انیمیشن ها، آهنگ ها و قصه ها، توجه آن ها را جلب می کنند.

PBS  Kids: Vocabulary Games

وبسایت و اپلیکیشن PBS Kids یکی از خلاقانه ترین منابع آنلاین برای آموزش زبان به کودکان از طریق بازی ها، آهنگ ها و ویدیوهاست که یادگیری را به تجربه ای سرگرم کننده تبدیل می کند. این وبسایت برای کودکان انگلیسی زبان طراحی شده است، اما قسمت واژگان برای آموزش کلمات انگلیسی به زبان آموزان عالی است.

بازی های متنوع، قصه های اینتراکتیو، پازل کلمات و بسیاری امکانات دیگر از جمله ویژگی های خوب این وبسایت و اپلیکیشن آن است. در این قصه ها و بازی ها از شخصیت های کارتونی استفاده شده است که کودکان ممکن است آن ها را از برنامه تلویزیونی مشهور “Sesame Street” بشناسند. با این فعالیت ها و بازی های سرگرم کننده، تشویق کودکان برای یادگیری زبان آسان خواهد بود.

LearnEnglish  Kids

انجمن زبان British Council، این وبسایت را به طور انحصاری برای کودکان زبان آموز انگلیسی طراحی کرده است. در این وبسایت تمام مهارت های مورد نیاز کودکان از جمله شنیدن، خواندن، نوشتن، گرامر و واژگان پوشش داده می شود. استفاده از این سایت و یادگیری زبان برای شما و کل اعضای خانواده تجربه سرگرم کننده و جذابی خواهد بود و می توانید از قسمت «بازی و سرگرمی»(Fun and Gamesاستفاده کنید!

به علاوه، تعداد زیادی محتوای قابل چاپ هم در این وبسایت وجود دارد که می توانید برای تمرین زبان انگلیسی در خانه یا در سفر از آن ها استفاده کنید.

ESL  Games Plus

وبسایت ESL Games Plus ویدیوهای آنلاین و فعالیت های چالش برانگیزتری برای کودکان و نوجوانان دارد. بازی های زیادی برای آموزش واژگان، گرامر و تلفظ در این وبسایت در دسترس است. اگر کودک شما دوست دارد با تبلت یا گوشی هوشمند بازی کند، بازی های بیشتری هم وجود دارند که می توانند زمان استفاده از وسایل دیجیتالی را به زمانی برای یادگیری زبان انگلیسی تبدیل کنند.

کودکان می توانند از بازی های «Sentence Monkey» برای تمرین گرامر و ساخت جمله بهره زیادی ببرند.

با کودکان انگلیسی صحبت کنید و یک خانواده دوزبانه باشید

2. برای خانواده  یک برنامه روزانه یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید

یادگیری زبان انگلیسی را به یک برنامه روزانه و دائمی در خانواده تبدیل کنید. برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان زمانی از روز را انتخاب کنید که بچه ها هوشیار و آماده یادگیری هستند، نه وقتی گرسنه یا خسته هستند. به این زمان نامی مثل «English Time» بدهید تا کودکان این زمان ها را بشناسند و هرروز منتظر رسیدن این زمان باشند.

این زمان ها که می تواند چند دقیقه تا چند ساعت باشد، هرروز باید اتفاق بیافتد و با انجام فعالیت های انگلیسی، دروس زبان یا صحبت کردن با بقیه اعضای خانواده سپری شود.

کودکان جوان تر معمولا کمتر به این زمان ها دقت می کنند و بیشتر دنبال بازیگوشی هستند، به همین دلیل با 10 تا 15 دقیقه در روز شروع کنید. با بزرگ تر شدن آن ها زمان آموزش را هم بیشتر کنید و به این ترتیب می توانند بهتر و بیشتر تمرکز کنند.

اگرچه مهم است تا جایی که ممکن است به برنامه روزانه پایبند باشید، اما بد نیست گاهی هم انعطاف به خرج بدهید. گاهی اوقات فرزند شما از نظر حالات روحی و سطح انرژی در شرایط خوبی قرار ندارد و این مسائل روی انگیزه و علاقه به یادگیری تاثیر می گذارد. وقتی کودکان خیلی خسته هستند، حواسشان پرت است یا علاقه ای به یادگیری ندارد، اصلا به درس توجه نمی کنند. بنابراین به حالت و سطح انرژی کودکان توجه کنید تا بتوانید بعضی روزها آن ها را به حال خودشان بگذارید. می توانید «English Time» را به چند ساعت یا چند روز بعد موکول کنید.

چگونه ذهن کودکان را در یادگیری زبان فعال کنیم

3. موضوعاتی را  انتخاب کنید که کودکانتان به آن ها علاقه دارند

برای اینکه کودکان ترغیب شوند به زبان انگلیسی صحبت کنند، موضوعاتی را با آن ها در میان بگذارید که به آن ها علاقه دارند. ابتدا علایق کودکانتان را بفهمید و بعد از آن خیلی راحت می توانید بفهمید کدام بازی ها، آهنگ ها یا فعالیت ها را انتخاب کنید تا کودکان با اشتیاق انگلیسی صحبت کنند.

برای مثال، اگر کودکان شما سگ ها را دوست دارند، می توانید کتاب “The Hundred and One Dalmatians” ( صد و یک سگ خالدار) را قبل از خواب برای آن ها بخوانید یا انیمیشن این کتاب را به آن ها نشان بدهید. بعد از آن در English Time می توانید واژه هایی مثل bark، puppy و paws را به آن ها یاد بدهید و از فرزندانتان بخواهید با کلماتی که درباره سگ ها یاد گرفته اند، یک جمله بسازند.

از آنجایی که روی موضوعاتی تمرکز می کنید که باب میل کودکان است، احتمال اینکه زود خسته شوند یا حواسشان پرت شود خیلی کم است.

4. از اشیا،  حرکات و حالات چهره استفاده کنید

استفاده از حرکات دست و بدن و حالات صورت باعث می شود توجه کودک شما جلب شود و یادگیری کلمه برای آن ها سرگرم کننده باشد.

Props اشیایی هستند که کودک می تواند آن ها را ببیند و لمس کنند. وقتی کلمه spoon را به او یاد می دهید و خود قاشق را هم در دستش قرار می دهید، او بین شی و کلمه ارتباطی سریع برقرار می کند و به سادگی کلمه را به خاطر می سپارد. کودکان جوان تر از لمس کردن و به دست گرفتن اشیا و تقلید حرکات و کلمات شما لذت می برند.

حرکات (مثل تکان دادن دست یا بوسه فرستادن) و حالات چهره (مثل چشمک زدن یا شکلک درآوردن) اعمال و حرکاتی هستند که به لذت یادگیری زبان اضافه می کنند. اگر دستتان را تکان بدهید و بوسه ای از راه دور بفرستید، می تواند نشان دهنده goodbye باشد. با استفاده از این مولفه ها توجه کودک را جلب می کنید و باعث می شوید کلمه بیشتر و بهتر در ذهن او بماند.

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

5. با گرامر درگیر نشوید

اگر شنیدید کودکتان از گرامر غلط استفاده می کند که اغلب هم این اتفاق میافتد، باید چه عکس العملی داشته باشید؟ باید هر بار او را اصلاح کنید؟

به نظر من باید اجازه بدهید غلط های کوچک و پیش پا افتاده اتفاق بیافتند و اجازه بدهید کودکان هر طور که شده منظورشان را بیان کنند و احساساتشان را بروز بدهند.

البته جمله بالا به این معنی نیست که هیچوقت نباید آن ها را اصلاح کنید. گاهی می توانید و باید ایرادهای آن ها را تذکر بدهید و شکل درست جمله یا عبارت غلط را هم به آن ها بگویید. اما روی تک تک ایرادات آن ها تمرکز نکنید. اگر به طور دائم ایرادهای آن ها را بیان کنید، ممکن است علاقه به یادگیری را از دست بدهند و دیگر نخواهند انگلیسی صحبت کنند.

به جای آن، صبور باشید، حتی اگر مطالبی را که به آن ها یاد دادید، فراموش کرده باشند یا در طول حرف زدن زیاد اشتباه کنند. کودکان معمولا با تکرار یاد می گیرند. اگر کلمه یا مبحث گرامری را هر از گاهی تکرار کنید، آن ها این مطالب را به صورت طبیعی یاد می گیرند.

با کودکان انگلیسی صحبت کنید و یک خانواده دوزبانه باشید2

6. در طول روز به  دنبال فرصت های انگلیسی باشید

در طول روز و هنگام زندگی عادی و روزمره هم به دنبال فرصت ها و موقعیت هایی باشید که کلمات جدید به کودکان یاد بدهید. برای مثال، اگر با کودکتان به پیاده روی می روید، می توانید توجه او را به کلماتی درباره پرنده ها، حشرات و درختان جلب کنید.

حتی می توانید گاهی توجه کودک را به چیزی جلب کنید و با هیجان به او بگویید: “Come look, there’s a butterfly climbing on a leaf! Isn’t it beautiful?” این جمله باعث می شود کودکتان درباره butterfly از شما بپرسد و این فرصت بی نظیری خواهد بود تا درباره کلمات جدیدی مثل insect یا bug با او صحبت کنید.

این نوع از یادگیری روزمره و دائمی زبان باعث می شود انگلیسی با زندگی کودکان مرتبط باشد. همچنین به آن ها کمک می کند زبان انگلیسی را تمرین کنند و کلمات جدید را در محیطی به دور از استرس و سرگرم کننده یاد بگیرند.

به علاوه، اگر خودتان هم در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، آموزش به کودکتان باعث می شود دانش واژگان و گرامر خودتان هم تقویت شود!

با این ایده های کاربردی، به عنوان اولین و قابل اعتماد ترین مدرس زبان انگلیسی فرزندتان شناخته می شوید. با تمرین مداوم با کودکتان و زیر نظر گرفتن روند یادگیری آن ها، هر روز به تسلط و مهارت آن ها در زبان انگلیسی اضافه می شود. یادتان نرود آموزش زبان انگلیسی را به تجربه ای سرگرم کننده برای کودکتان تبدیل کنید!

موفق باشید!


بیشتر بخوانید: راهکارهای پیشرفت مهارت‌ نوشتن نوآموزان

بیشتر بخوانید: با کودکان خود انگلیسی صحبت کنید و یک خانواده دوزبانه داشته باشید

بیشتر بخوانید: چگونه به کودکان زبان انگلیسی آموزش دهیم


 

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.8 از 5 از 6 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. مه لقا
    17 فروردین 1402
    پاسخ دادن

    سلام وقتتون بخیر
    یه پسر 17 ماهه دارم. از 4 ماهگی براش کارتونای انگلیسی بصورت صوتی گذاشتم و از یک سالگی هم تصویری
    باهاش تا اونجایی که سوادم قد میده انگلیسی صحبت میکنم
    از چه سنی میتونم بیارمش اموزشگاه ؟
    سپاسگزارم

    • ایرانمهر
      17 فروردین 1402
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر خیلی عالی و شما میتوانید جهت یادگیری زمانی که فرزندتان به سن سه سال و نیم رسید به آموزشگاه بیارین .

  2. Kobra
    11 دی 1400
    پاسخ دادن

    دخترم یک سالو نیم هست باید از اول با کلمه اشناش کنم یا جمله

    • آموزشگاه ایرانمهر
      11 دی 1400
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر با کلمه

  3. Masoud Taheri
    9 خرداد 1399
    پاسخ دادن

    سلام
    با تشکر از شما و برنامه های خوب آموزشی شما،
    به عنوان یک علاقمند به زبان شیرین انگلیسی ایده ای جدید برای آموزش زبان انگلیسی یا…برای کودکان دارم.که هم تجربه می خواهد و هم دانش لازم .
    علاوه بر آن، سرمایه اولیه و مجوز که فکر میکنم در تخصص تیم زبان ایران مهر ، پیدا شدنی است.
    خودم آرزو دارم یکروز توانایی انجام این ایده رو داشته باشم.
    ۰۹۱۶۳۶۴۱۴۴۵
    طاهری
    کارمند

    • آموزشگاه ایرانمهر
      9 خرداد 1399
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر ممنون از پیشنهادتون

  4. سارا
    22 اردیبهشت 1399
    پاسخ دادن

    سلام.ببخشید من میخوام با نوزادم انگلیسی صحبت کنم.خودم تا تافل رو رفتم ولی خیلی وقت گذشته و یادم رفته.مشکل اصلی من اینه که میترسم اگه من کامل انگلیسی باهاش حرف بزنم اون دیگه نتونه فارسی رو صحبت کنه.متوجه بشه فارسی رو ولی نتونه صحبت کنه.به نظرتون سن مناسبش الان هست یا بعد که به زبان فارسی مسلط شد?

    • آموزشگاه ایرانمهر
      22 اردیبهشت 1399
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر بهتر هست از سن بالاتر با نوزادتون انگلیسی کار کنید

      • ندا
        12 دی 1401
        پاسخ دادن

        سلام.به‌نظر شما‌ من‌ میتونم با‌کودک ۴ ساله م انگلیسی صحبت‌کنم و با جملات روزمره با انگلیسی آشناش کنم. اون هنوز فارسی رو هم به طور دقیق و کامل نمیتونه صحبت کنه.به نظرتون ن این کار درسته و نتیجه میده؟

        • ایرانمهر
          12 دی 1401
          پاسخ دادن

          سلام وقت بخیر فرم مشاوره رایگان از سایت را تکمیل نمایید همکاران ما با شما تماس حاصل می نمایند.

  5. مه لقا
    24 اسفند 1398
    پاسخ دادن

    سلام وقتتون بخیر
    یه پسر 17 ماهه دارم. از 4 ماهگی براش کارتونای انگلیسی بصورت صوتی گذاشتم و از یک سالگی هم تصویری
    باهاش تا اونجایی که سوادم قد میده انگلیسی صحبت میکنم
    خواستم یه سری اصطلاحات کودکانه باهاش صحبت کنم اما نمیدونم چی میشه
    مثلا بخوام بگم جیش داری؟
    میشه کمکم کنید و یا سایتی رو معرفی کنید که این اصطلاحات رو معرفی کنه
    سپاسگزارم

    • آموزشگاه ایرانمهر
      24 اسفند 1398
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر با شماره تماس دفتر مرکزی تماس بگیرید وازسوپروایزرین مجموعه اطلاعات کسب کنید84378 داخلی445

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید