IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
بازی های سریع و سرگرم کنند ه
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
2 مهر 1401

بازی‌های سریع و سرگرم‌کننده با افعال

Fluffy cat sneaky mouse yummy cheese.”

” گربه پشمالو موش موذی پنیر خوشمزه.”

به نظر شما این جمله چه چیزی کم دارد؟ معلوم است! فعل کم دارد.

اضافه کردن افعالی بین عبارات «گربه پشمالو»، «موش موذی» و «پنیر خوشمزه» این امکان را به ما می‌دهد که همزمان از رنگ‌ها و انرژی زبان و تخیل خود لذت ببریم: «گربه‌ای پشمالو، موشی موذی را دید که در حال خوردن مقداری پنیر خوشمزه بود!»

برای اینکه کمک کنیم زبان‌آموزان هم از این عبارات جالب انگلیسی لذت ببرند، باید آنها را بیشتر با افعال آشنا کنیم.

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

بازی‌های فعل ESL: راهی عالی برای یادگیری و بازی

با ترکیب انواع افعال انگلیسی (action, linking, auxiliary, modal و غیره) و کاربرد پیچیده‌ای که دارند، بدیهی است که یادگیری افعال انگلیسی فرآیندی پر از چالش برای زبان‌آموزان است.

برای ما مربیان ESL، آموزش افعال انگلیسی به زبان‌آموزان نیاز به مهارت و خلاقیت خوبی دارد که ممکن است اغلب ما را فراتر از فعالیت‌های کلاسی معمولی، به سرزمین شگفت‌انگیز بازی‌های ESL ببرد.

چرا باید افعال ESL را با بازی آموزش دهیم؟

از آنجایی که یادگیری زبان کار بسیار سختی برای زبان‌آموزان به حساب می‌آید– به خصوص یادگیری زبان انگلیسی، با آن گرامر دشوار- برای دوری از دلزدگی و خستگی لازم است برخی اوقات برای یادگیری بهتر سراغ بازی‌های آموزشی رفت. استفاده از بازی‌ها در آموزش زبان انگلیسی نه تنها فشار و استرس زبان‌آموزان را حین یادگیری کاهش می‌دهد، بلکه معلمان و زبان‌آموزان را تشویق می‌کند تا با یکدیگر محیطی دوستانه فراهم آورند که مناسب یادگیری معنادار و مفید زبان باشد.

با آموزش افعال از طریق بازی‌های ESL همچنین می‌توانید:

  • برای خود یک تایم استراحت و فراغت از روال معمول آموزش زبان فراهم کنید.
  • زبان‌آموزان را تشویق کنید تا به شیوه‌های معناداری از طریق زبان با یکدیگر تعامل و ارتباط برقرار کنند.
  • با این بازی‌ها محیط زندگی واقعی را برای استفاده از زبان طراحی می‌کنید.
  • می‌توانید فرصت‌هایی برای مرور درس در محیطی بدون فشار ایجاد کنید.
  • می‌توانید مهارت‌های زبانی شاگرادان خود را فعال کرده و درعین‌حال به آن‌ها کمک کنید تا تلاش‌های خود را در مسیر یادگیری ادامه دهند.

وقتی که بازی‌هایی را – مانند بازی‌های فعل ESL – با برنامه درسی و آموزشی خود ادغام می‌کنید، زبان‌آموزان تشویق می‌شوند که در بازی شخصی‌سازی افعال جدید انگلیسی شرکت کنند. از طریق آزمایش، تعامل و ارتباط زنده، بازی‌های فعل ESL فرصت‌هایی عالی برای یادگیری، استفاده و درک نحوه عملکرد افعال انگلیسی در موقعیت‌های واقعی را برای زبان‌آموزان فراهم می‌کنند.

این بازی‌ها نقش یک نقطه پرش را دارند و کمک می‌کنند تا زبان آموزان سریع‌تر به مراحل بالاتر یادگیری افعال پیچیده‌تر راه پیدا کنند. از طرف دیگر، می‌توانید از زبان‌آموزان بخواهید که برخی از فعالیت‌ها را از طریق فلش کارت‌ها انجام دهند، مانند خواندن و سایه زدن جملات مثال روی هر کارت، که همراه با تلفظ صوتی صورت می‌گیرد. یا، آنها می‌توانند یک جلسه بررسی فلش کارت را با آزمون‌های تطبیقی ​​ارائه شده در برنامه تکمیل کنند.

اگر به‌دنبال راه‌های خلاقانه‌ای برای درگیر کردن زبان‌آموزان خود در قواعد و انواع افعال انگلیسی هستید، در ادامه پنج بازی سرگرم‌کننده و در عین حال قدرتمند را برای شروع کلاس درس خود معرفی خواهیم کرد.

بازی های سرگرم کننده برای کلاس ESL شما

بازی‌های فعل سریع و سرگرم‌کننده برای کلاس ESL شما

1. Hot Verb-Tato

تا به‌حال نام بازی Hot Potato به گوشتان خورده است؟ خوب، Hot Verb-Tato در واقع نوع دیگری از این بازی بی‌پایان در حیاط مدرسه است. اما به‌جای آنکه صرفاً یک کیسه حبوبات، بادکنک، توپ یا حتی یک سیب زمینی واقعی را به یکدیگر پرتاپ کنند، زبان‌آموزی که “سیب زمینی” در دست دارد، قبل از پرتاپ “سیب زمینی” به زبان‌آموز دیگر، باید یک فعل بگوید.

طریقه بازی:

زبان‌آموزان را گرداگرد یک دایره به صف کنید. لازم نیست برای انجام این بازی حتماً از یک سیب‌‌زمینی واقعی استفاده کنید، در واقع شما می‌توانید یک شی گرد و صاف را به عنوان “سیب زمینی” خود انتخاب کنید. موسیقی پر جنب و جوش روشن کنید (موسیقی ESL یا اشعار کودکانه می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند). در شروع، هر زبان‌آموز باید یک فعل بگوید و “سیب زمینی” را به زبان‌آموز دیگر پرتاب کند. هنگامی که زمان تمام شود، زبان‌آموزی که سیب زمینی را در دست دارد، باید جریمه شود.

برای آنکه سراسر این بازی به یک تجربه آموزشی و سرگرم‌کننده تبدیل شود، مجازات می‌تواند در حیطه اطلاعات زبان انگلیسی باشد، از خواندن آهنگ ABC گرفته تا پاسخ دادن به سه سوال به زبان انگلیسی. همچنین می‌توانید به زبان‌آموزان خود سه فعل تصادفی بدهید و از آنها بخواهید تا افعال را در سه جمله معنادار و مرتبط (مانند داستان سه جمله‌ای) بکار ببرند.

جایگزین:

در کلاس‌هایی با زبان‌آموزان پیشرفته‌تر، می‌توانید این بازی را با محدود کردن انواع افعال چالش‌برانگیزتر کنید و به زبان‌آموزان اجازه دهید تنها از افعالی استفاده کنند که با حروف خاصی شروع می‌شوند. به‌عنوان مثال، می‌توانید بگویید: “برای این دور از بازی داغ-تاتو، ما فقط باید از افعالی که با a، b و c شروع می‌شوند استفاده کنیم.”

2. افعال پانتومیم

این بازی برای همه سطوح عالی است، به‌ویژه برای زبان‌آموزان مبتدی خجالتی. این بازی برای گسترش افعال انگلیسی نتیجه‌ای بسیار عالی دارد و زبان‌آموزان را در مورد قافیه به زبان انگلیسی آموزش می‌دهد.

طریقه بازی:

معنی “قافیه” را برای زبان‌آموزان خود توضیح دهید و بعد شروع به تمرین با اسم کنید. پس از اینکه زبان‌آموزان بازی را یاد گرفتند، با تقسیم کردن کلاس به دو تا سه تیم (بسته به اندازه کلاس شما) بازی را با افعال شروع کنید.

بازی را با گفتن این جمله شروع کنید: “من به فعلی فکر می‌کنم که با ___ هم‌قافیه است.” (سعی کنید از کلمات و افعال تک‌‎هجا استفاده کنید). زبان‌آموزان زمانی که کلمات را حدس زدند باید دست‌های خود را بالا ببرند. اولین زبان‌آموزی که با پرسیدن این سؤال که: “آیا جواب درست فعل …. است؟” پاسخ درست را بگوید، می‌تواند برای تیم خود یک امتیاز کسب کند. سعی کنید سقف امتیاز تعیین کنید و تیمی که در نهایت موفق می‌شود به آن میزان از امتیازات دست پیدا کند را برنده بازی اعلام کنید.  

جایگزین:

برای کلاس‌های پیشرفته، زبان‌آموزی که برای اولین بار فعل درست را به صورت پانتومیم اجرا کند، می‌تواند شروع کننده بازی باشد.

3. Visual Verbs

افعال بصری

افعال بصری یک بازی فعل عالی بوده که فرصتی را برای زبان‌آموزان فراهم می‌کند تا به تمرین اشکال مختلف فعل بپردازند.

طریقه بازی:

فهرستی از افعال مرتبط با سطح زبان‌آموزان خود را قبل از بازی آماده کرده و زبان‌آموزان را به دو گروه تقسیم کنید. تیم‌ها را روی تخته نوشته و زیر هر تیم سه ستون بکشید و ستون‌ها را به‌عنوان «قسمت اول فعل»، «قسمت دوم فعل» و «قسمت سوم فعل» عنوان‌گذاری کنید. هر تیم یک بازیکن را برای رفتن به جلو کلاس انتخاب می‌کند. سپس به هر نماینده یک فعل متفاوت داده و از آنها بخواهید که افعال خود را با بازی (بدون گفتن هیچ حرفی) به صورت پانتومیم اجرا کنند.

هر تیمی باید سعی کند حدس بزند بازیکنش در حال اجرای چه فعلی است. زبان‌آموزی که فعل را به‌درستی برای تیم خود حدس بزند، باید جلوی کلاس آمده و قسمت‌های سه‌گاه فعل را در ستون‌ها بنویسد.

بازی تا زمانی ادامه می‌یابد که لیست افعال تیم تمام شود، سپس آنها می‌توانند وارد بازی تیم رقیبشان شوند و با حدس زدن افعال آنها از لیست تیم مقابل افعال را بدزدند. در پایان بازی، در ازای هر فعلی که املا و فرم صحیح آن نوشته شده باشد، یک امتیاز بدهید. تیمی که در پایان بیشترین امتیاز را کسب کند برنده است.

جایگزین:

اگر زبان‌آموزان ESL سطح پیشرفته‌تری داشته باشید، می‌توانید دو لیست از افعال تهیه کنید: یکی آسان و دیگری سخت. به لیست افعال بر اساس سختی آنها مقادیری امتیازی اختصاص دهید (به‌عنوان مثال، دو امتیاز برای افعال “آسان” و پنج امتیاز برای افعال “سخت”). اگر زبان‌آموزان نتوانند افعال سخت را حدس بزنند، جریمه شده و یک امتیاز از دست می‌دهند.

4. Verb Snip

این یک فعالیت عالی برای تمام سطوح ESL است. Verb Snip یک بازی عالی برای به چالش کشیدن زبان‌آموزان برای تفکر خلاق و گسترش فهرست افعال خود است. به‌دلیل ماهیت بازی، می‌توانید از Verb Snip به‌عنوان یک بازی برای تمرین املا نیز استفاده کنید!

طریقه بازی:

زبان‌آموزان را در یک دایره قرار داده و یک نفر از آن‌ها باید در مرکز باشد. زبان‎آموزی که در مرکز ایستاده است تا عدد پنج می‌شمارد و نفری دیگر از اعضای تیم اشاره کرده و از او می‌خواهد یک کلمه سه حرفی را هجی کند (مثلاً «سگ، D-O-G»).

بعد دوباره زبان‌آموز وسط دایره به آرامی تا ده شمرده و به دانش‌آموز دیگری اشاره می‌کند و می‌گوید “Snip!” دانش آموز انتخاب شده باید سه فعل که هر کدام با یک حرف از املای کلمه قبل شروع می‌شود را بگوید. بنابراین برای مثال سگ، D-O-G، زبان‌آموز می‌تواند این افعال را بگوید: «Draw, Order, Go ».

سپس زبان‌آموز وسط دایره باید بنشیند و زبان‌آموزی که به‌تازگی سؤال را پاسخ داده است، بازی را با انتخاب یک کلمه سه حرفی جدید برای ازبان‌آموزان دیگر ادامه می‌دهد.

جایگزین:

در یک کلاس سطح پیشرفته‌تر، فرد وسط دایره می‌تواند افعال چهار حرفی یا با حروف بیشتر انتخاب کند. اما زبان‌آموزان دیگر مجاز به تکرار کلمات نیستند. همچنین می‌توانید کلماتی را با حروف خاصی ممنوع کنید (مانند “x”، “y” و “z”).

بازی های سریع و سرگرم کننده با افعال

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

5. Story time

این بازی ترکیبی از داستان و بازی خاطره است. این بازی در بین زبان‌آموزان طرفداران زیادی دارد زیرا مهارت‌های زبانی و خلاقیت زبانی آنها را به‌چالش می‌کشد.

طریقه بازی:

کیسه‌ای با کارت‌هایی که روی آن‌های فعل‌هایی نوشته شده آماده کنید. یک دایره تشکیل دهید. معلم یک کارت از کیسه انتخاب کرده و با فعل روی کارت یک جمله درست می‌کند.

سپس کیسه به زبان‌آموز بعدی در دایره منتقل می‌شود. او هم کارتی را انتخاب می‌کند و ابتدا جمله‌ای را که معلم بر زبان آورد را تکرار می‌کند و سپس با فعلی که روی کارت خود دارد جمله دیگری را تشکیل می‌دهد.

بازی با جملات بیشتری که نیاز به تکرار دارند ادامه می‌یابد (در این بازی حافظه نقش مهمی ایفا می‌کند). هدف از انجام این کار در وهله اول ساختن جملات با افعال روی کارت و در مرحله بعد سرهم کردن داستانی با جملاتی است که تمام شاگردان کلاس ساخته‌اند.

جایگزین:

همچنین می‌توان با تقسیم کلاس به گروه‌های مختلف، Story Time را به یک بازی نوشتاری تبدیل کرد. هر گروه باید کارت‌های فعل مخصوص به خود را داشته باشد. در پایان بازی، هر تیم نماینده‌ای را به جلوی کلاس فرستاده تا داستان خود را با صدای بلند بخواند. سپس کلاس به «خلاقانه‌ترین داستان» رأی می‌دهد.

با افزودن برخی از این بازی‌ها به درس‌های ESL، زبان‌آموزان شما افعال را به شیوه‌ای سرگرم‌کننده و تعاملی یاد خواهند گرفت – که مطمئناً کلمات را چسبانده می‌کند. و اکنون که قدرت بازی‌های فعل ESL را دیدید، وقت آن است که آن‌ها را در کلاس اجرا کرده و از خلاقیت زبان‌آموزان خود لذت ببرید. شما حتی می‌توانید خود بازی‌هایی طراحی کرده و در کلاس از آن‌ها استفاده کنید.  

همانطور که دیدید در این مقاله به بررسی بازی‌هایی پرداختیم که می‌توان در کلاس‌های درس ESL برای یادگیری بهتر افعال انگلیسی زبان‌آموزان استفاده کرد. اگر به راهنمایی بیشتری درخصوص بهتر اداره کردن کلاس‌های درسی ESL خود داشته باشید با ما تماس بگیرید.

آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.


بیشتر بخوانید:کاهش استرس یادگیری زبان انگلیسی با بازی‌‌های موبایلی


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید