IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
سیزده منبع دیکته انگلیسی برای تقویت مهارت های شنیداری
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
20 آذر 1402

13 منبع دیکته انگلیسی برای تقویت مهارت های شنیداری

در آموزش زبان انگلیسی مسائل متعددی مطرح می‌شوند که هریک از آنها از اهمیت زیادی برخوردار هستند. مهارت شنیداری یکی از مهارت‌های موردنیاز برای هر شخصی است که قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارد. تقویت این مهارت دارای راهکارهای مختلفی است که تمرینات دیکته انگلیسی می‌تواند یکی از بهترین راهکارهایی باشد که پیش روی شما قرار دارد. به همین علت نیز امروزه بسیاری از افراد به دنبال این هستند تا به مهم‌ترین منبع دیکته انگلیسی دسترسی پیدا کرده و از این منبع استفاده کنند.

ما در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی 13 مورد از مهم‌ترین منابعی که در این زمینه وجود دارند بپردازیم و توضیحاتی را درباره هریک از آنها در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید اطلاعات بیشتری را در این زمینه به دست بیاورید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

منبع دیکته انگلیسی برای تقویت مهارت شنیداری

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

ToLearnEnglish یک نقطه شروع عالی برای دیکته انگلیسی

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال بهترین منبع دیکته انگلیسی هستید بدون شک باید از ToLearnEnglish که یک منبع آنلاین برای تمرین دیکته به زبان انگلیسی است استفاده کرده و از مزایایی که این منبع در اختیار شما قرار می‌دهد نهایت بهره را ببرید. یکی از مهم‌ترین امکاناتی که این سایت برای شما فراهم کرده این است که شما به یک کلیپ صوتی گوش می‌دهید یا این‌که یک ویدئوی کوتاه را گوش می‌دهید و سپس تلاش می‌کنید تا جملاتی که در آن آمده است را کامل کنید.

دقت داشته باشید که در این ابزار گاهی اوقات شما بخشی از متن را دارید و باید شکاف‌ها و جاهای خالی که در آن هست را با کلمات درست پر کنید و در برخی دیگر از مواقع نیز باید هر چیزی که می‌شنوید را تایپ کنید تا به این ترتیب روی مهارت شنیداری خود کار کرده و آن را تقویت کنید.

مهارت های شنیداری و فهم مکالمات انگلیسی

Agenda Web دارای چهار سطح برای تسلط بر دیکته

Agenda Web یکی از بهترین وب‌سایت‌هایی است که امروزه برای تمرین دیکته در زبان انگلیسی وجود دارد. این سایت چهار سطح مختلف را با تمرین‌های متنوع برای دیکته انگلیسی به شما ارائه می‌دهد. در سطح اول شما یا تک جملات را دیکته می‌کنید یا این‌که پس از گوش دادن به صداهای مختلف، جاهای خالی که در یک متن وجود دارند را پر می‌کنید. در سطح دوم شما همان نوع تمرینات دیکته را دارید و تنها تفاوت این است که جملات شما کمی طولانی‌تر شده‌اند.

همچنین شما این گزینه را نیز خواهید داشت که صدا را در برخی از تمرینات کاهش دهید تا به شما کمک کند واقعا آنچه که گفته می‌شود را بشنوید. در سطح سوم نیز شما همان وظایف قبلی را خواهید داشت به جز این واقعیت که ممکن است جملات شما طولانی‌تر بوده و امکان کاهش سرعت صدا وجود نداشته باشد. در سطح چهارم دیکته‌های متوسط و طولانی به شما ارائه می‌شوند.

همه این فعالیت‌ها به درک شنیداری شما به زبان انگلیسی کمک کرده و به شما کمک می‌کنند تا هم زمان بتوانید مهارت شنیداری و املای خود را تقویت کنید. به همین علت نیز ما این سایت را در میان لیست بهترین منبع دیکته انگلیسی قرار داده‌ایم که حتما باید از خدمات آن استفاده کنید.

FluentU منبع دیکته‌های سرگرم‌کننده با ویدئوهای انگلیسی واقعی

آیا شما هم می‌خواهید دیکته انگلیسی را با فیلم‌های ابرقهرمانی، کلیپ‌های خنده‌دار یوتیوبیا سخنرانی‌های انگیزشی انگلیسی بیاموزید و تمرین کنید؟ برای این کار FluentU می‌تواند بهترین منبع دیکته انگلیسی به شمار بیاید. این سایت از ویدئوهای دنیای واقعی مانند موزیک ویدئوها، تریلرهای فیلم، اخبار و گفتگوهای الهام‌بخش استفاده کرده و آنها را به درس‌هایی برای یادگیری دیکته در زبان انگلیسی تبدیل می‌کند.

این سایت از رویکردی استفاده می‌کند که به شما کمک می‌کند به مرور زمان به زبان و فرهنگ انگلیسی آشنا شوید. با کمک این سایت شما انگلیسی را همان‌طور که در زندگی واقعی صحبت می‌کنید یاد می‌گیرید. این سایت دارای انواع محتوای جذاب از برنامه‌های گفتگوی محبوب، مستندهای طبیعی، تبلیغات خنده‌دار و … است.

این سایت تماشای ویدئوها را واقعا آسان می‌کند. ویدئوهای این سایت گزینه زیرنویس نیز دارند که به‌صورت تعاملی هستند. شما می‌توانید تنها با کلیک روی یک گزینه، گزینه زیرنویس را فعال کنید.

Daily Dictation کتابخانه‌ای عظیم از تمرینات برای دیکته و تقویت مهارت شنیداری

Daily Dictation یک منبع دیکته انگلیسی است که باید حتما آن را نشانه‌گذاری کنید؛ چراکه این سایت بیش از هزار تمرین را برای دیکته به شما ارائه می‌دهد. این‌ها شامل مکالمات روزمره و حتی نام‌های رایج انگلیسی می‌شود و بسیاری از مطالب چالش‌برانگیز آزمون تافل نیز در آن آمده است. تمرینات این سایت به‌خوبی سازماندهی شده‌اند و حتی گاهی اوقات تصاویر و نکاتی نیز در آن گنجانده شده است و می‌توانید تلفظ تک تک کلمات را نیز مرور کنید.

برای تمرین گوش دادن و تمرینات شنیداری شما مشاهده خواهید کرد که کلمات روی صفحه شما چشمک می‌زنند. به این ترتیب تمرین کردن با استفاده از این سایت به میزان زیادی برای شما ساده و راحت خواهد بود.

ESL Fast تمرین زبان انگلیسی برای کل خانواده

در این سایت می‌توانید به‌صورت آنلاین دیکته به زبان انگلیسی را تمرین کنید و نه‌تنها روی مهارت شنیداری؛ بلکه روی مهارت خواندن خود نیز کار کنید. دو سطح در این سایت وجود دارد که شامل ابتدایی و متوسط می‌شود. هیچ گزینه‌ای برای تایپ متن در این سایت وجود ندارد و به همین علت نیز باید آنچه که می‌شنوید را در جایی در کامپیوتر خود بنویسید یا این‌که آن را به‌صورت دستنویس روی کاغذ بنویسید.

در ادامه شما می‌توانید یادداشت‌های خود را با متنی که در انتها به شما ارائه می‌شود مقایسه کرده و بررسی کنید که آیا همه چیز را درست نوشته‌اید یا خیر؟ مبتدیان و کودکان همچنین می‌توانند مهارت‌های زبانی خود را با کمک بخش‌های صحبت کردن آسان است، مکالمات آسان و شروع به خواندن برای کودکان تمرین کنند. ضبط‌های صوتی و متن‌های ساده با جملات کوتاه در این سایت به وفور پیدا می‌شوند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

Speechling یک منبع سریع و راحت برای تمرین دیکته

این منبع طیف وسیعی از جملات کوتاه را برای تمرین دیکته به شما ارائه می‌دهد. در این سایت پنجره‌ای برای تایپ متن وجود دارد و همچنین امکان انتخاب سرعت پخش صدا نیز وجود دارد. به همین علت نیز می‌توانید صداها را با هر سرعتی گوش دهید تا مهارت خود در گوش دادن را به بهترین شکل ممکن تقویت کنید. برای این‌که بررسی کنید چقدر از متن شما درست است باید روی دکمه Check Answer کلیک کنید.

در صورتی که جمله را متوجه نشدید می‌توانید روی دکمه Give up کلیک کنید تا جمله نوشته شده را ببینید و حتی آن را برای بررسی علامت بزنید تا بعدا دوباره آن را امتحان کنید.

یکی از مهم‌ترین مزایای این سایت این است که شما می‌توانید هر چیزی را ضبط کنید و سپس در عرض 24 ساعت به‌صورت رایگان بازخورد تلفظ آن را از یک سخنران بومی دریافت کنید. همانطور که می‌بینید این سایت نیز می‌تواند به‌عنوان بهترین منبع دیکته انگلیسی شناخته شود.

منابع دیکته انگلیسی برای تقویت مهارت شنیداری

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

Breaking News English تمرین دیکته انگلیسی با رویدادهای فعلی

این سایت یک سایت کاملا منحصربه‌فرد و جذاب است که می‌توانید در آن ضمن اطلاع از اخبار دیکته و مهارت گوش دادن به زبان انگلیسی را تمرین کنید. این بدان معناست که شما نه‌تنها زبان انگلیسی خود را بهبود خواهید داد؛ بلکه افق‌های دید خود در زبان انگلیسی را نیز ارتقا می‌دهید. به همین علت نیز ما این سایت را در لیست بهترین منبع دیکته انگلیسی قرار داده‌ایم. در عین حال در این سایت باید دقت داشته باشید که عبارات خشک نیستند و از جملات واضحی تشکیل شده‌اند.

همین عامل نیز به شما کمک می‌کند تا بتوانید گفتار خود را توسعه داده و دایره لغات خود را نیز غنی‌تر کنید. در این سایت شما ستاره‌های کوچکی دریافت خواهید کرد که به‌عنوان سرنخ عمل می‌کنند و به شما نشان می‌دهند که در هر کلمه چند حرف و در هر جمله چند کلمه وجود دارد؟

Learn English Through Dictation ابزاری برای نقطه‌گذاری و تمرین دیکته

Learn English Through Dictation یکی از بهترین ابزارهایی است که امروزه برای تمرین دیکته و مهارت گوش دادن در زبان انگلیسی وجود دارد. این سایت بیش از 25 تمرین دیکته مبتدی و متوسط را به شما ارائه می‌دهد. هر دیکته آن دارای دو نسخه مختلف در دو حالت عادی و آهسته است که می‌توانید در حین گوش دادن آنها، آنها را به‌صورت آفلاین بارگیری کنید.

این سایت دارای یک سیستم امتیازدهی است که شما را تشویق می‌کند تا به علائم نگارشی نیز دقت داشته باشید. این در حالی است که شما می‌توانید خودتان نیز دیکته خود را به‌صورت دستی بررسی کرده و به آن امتیاز دهید. یک بخش منحصربه‌فرد دیگر نیز در این سایت وجود دارد که سرعت بسیار بالایی دارد و شامل تمرین‌هایی است که مضامین خاصلی از جمله صفات را شامل می‌شوند و به شما در گوش دادن به آنها کمک می‌کنند.

Teacher Jo: 5 تا 15 کلمه در هر دیکته

این سایت یک منبع دیکته انگلیسی است که برای زبان‌آموزان با سطوح مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این سایت سه مرحله برای شما وجود دارد که شامل مراحل زیر است:

–         مرحله اول شامل دیکته‌های کوتاه برای مبتدیان است که هر کدام شامل پنج تا 7 کلمه هستند.

–         مرحله دوم دیکته‌هایی با طول متوسط با جملات چالش‌برانگیزتر از مرحله اول هستند که معمولا شامل 8 تا 10 کلمه می‌شوند.

–         مرحله سوم برای زبان‌آموزانی است که تجربه بالایی دارند و در سخنرانی‌های پیشرفته حضور داشته‌اند. این دیکته‌ها در دسته طولانی‌ترین دیکته‌ها قرار می‌گیرند. آنها معمولا بین 11 تا 15 کلمه دارند و گوش دادن و درک آنها بسیار سخت است.

در این سایت داشتن دقت از اهمیت زیادی برخوردار است؛ ولی اگر شما هم نمی‌توانید تمامی کلمات را به‌درستی حدس بزنید لازم نیست که ناراحت شوید. شما فقط می‌توانید به‌جای کلمه‌ای که پیدا نمی‌کنید از X استفاده کنید. این سایت اطمینان می‌دهد که کافی است چند بار به دیکته‌ها گوش دهید و کلمات دیگر برای شما سخت و دشوار نخواهند بود و به‌راحتی آنها را متوجه خواهید شد.

Lingua سایتی برای گوش دادن به‌صورت کاربر پسند

Lingua یکی دیگر از سایت‌هایی است که امروزه به‌عنوان منبع دیکته انگلیسی شناخته می‌شود و تمریناتی را در این زمینه به شما ارائه می‌دهد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سایت این است که تمرینات خود را در سطوح مختلف به شما ارائه می‌دهد و آنها دارای قالب واقعا مناسبی هستند. هر جمله دو بار با صدای بلند خوانده می‌شود که ابتدا با سرعت عادی و سپس روی دور آهسته خوانده می‌شود. به این ترتیب می‌توانید آنها را به‌صورت مداوم گوش دهید و بدون نیاز به مکث تایپ کنید.

در صورتی که برخی از کلمات را از دست دادید تنها کافی است که روی دکمه‌ای کلیک کنید تا 10 ثانیه به عقب بازگردید. زمانی که دیکته خود را ارسال می‌کنید وب‌سایت بلافاصله بازخورد خود را به شما بازمی‌گرداند و تصحیح دیکته شما را انجام می‌دهد که تصحیح علائم نگارشی نیز در این بخش گنجانده شده است.

در این سایت چند تمرین دیکته به‌صورت رایگان در دسترس است؛ ولی برای دسترسی به تمام 60 تمرین دیکته به یک اشتراک یک ماهه نیاز خواهید داشت. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این سایت این است که تنوع صداهای آن در تمرینات نیز بسیار بالاست که باعث سرگرمی شما نیز خواهد شد.

13 منبع دیکته انگلیسی برای تقویت مهارت های شنیداری

Listen A Minute یک دقیقه تمرین با ارزش انگلیسی

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال بهترین منبع دیکته انگلیسی هستید باید بدانید که Listen A Minute می‌تواند در صدر گزینه‌های شما برای تمرین دیکته به زبان انگلیسی باشد. این سایت می‌تواند یک منبع جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی باشد که شما هم می‌توانید به‌صورت تکی از آن استفاده کنید و هم امکان کمک گرفتن از یک معلم برای شما وجود دارد. نکته اصلی که در مورد این سایت وجود دارد این است که مدت زمان هر فاصل صوتی تنها یک دقیقه است.

همه دیکته‌ها بر اساس حروف الفبا مرتب شده‌اند و هرکدام دارای فعالیت‌های عملی مخصوص به خود هستند. همین عامل نیز باعث می‌شود تا پس از گوش دادن به دیکته باید شکاف جملات را پر کنید، املای آنها را به شکل صحیح بنویسید و کلمات را از یکدیگر جدا کنید. اگر شما هم با کمک یک معلم زبان یاد می‌گیرید بخش تکالیف این سایت می‌تواند به میزان زیادی برای شما مفید و کاربردی باشد.

شما می‌توانید بخش تکالیف را در پایین صفحه هر دیکته به همراه سایر فعالیت‌های تمرینی مشاهده کنید. این بخش به شما کمک می‌کند تا نتایج و دانشی که به دست آورده‌اید را مستحکم کرده و در ذهن خود به ثبت برسانید.

English Club از مبتدی تا پیشرفته

English Club یکی از بهترین منابعی است که برای یادگیری زبان انگلیسی و به خصوص دیکته زبان انگلیسی وجود دارد. این سایت دارای تمرینات متنوعی برای زبان‌آموزان مبتدی، متوسط و پیشرفته است. دیکته‌های سطح مبتدی تنها از یک جمله تشکیل شده‌اند و دارای موضوعاتی مانند سوالات ساده و دستورات هستند. در سطح متوسط شما با جملات پیچیده‌تر مانند جهت‌ها، نقل قول‌های محبوب و … تمرین می‌کنید. در نهایت تمرین‌های پیشرفته حداقل یک پاراگراف را پوشش می‌دهند.

نکته بسیار مهمی که درباره تمرینات وجود دارد این است که هر تمرین دارای دو حالت ضب است که یکی با سرعت عادی و دیگری با سرعت بالاتر است. از طرف دیگر این سایت دارای منابع شنیداری دیگری نیز هست که از جمله آنها می‌توان به گزینه‌های داستان‌های کودکان و آزمون‌های مختلف اشاره کرد.

Learn American English Online ده‌ها دیکته برای زبان انگلیسی

آخرین منبع دیکته انگلیسی که قصد داریم در این مطلب به معرفی آن بپردازیم و توضیحاتی را در خصوص این منبع در اختیار شما قرار دهیم سایت Learn American English Online است که ده‌ها دیکته را برای تمرین در اختیار شما قرار می‌دهد. اولین نکته‌ای که باید درباره این سایت بدانید این است که این سایت دارای شش سطح تمرین است که هر سطح دارای چندین حالت ضبط صوتی مختلف است و در هر سطح نیز 10 جمله دیکته وجود دارد که می‌‌توانید با استفاده از آنها تمرین کنید.

پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال منبع عظیمی از صداها برای تمرین دیکته و بهبود مهارت گوش دادن هستید همین حالا آن را پیدا کرده‌اید. شما باید در این سایت آنچه که می‌شنوید را در صفحه‌ای جداگانه تایپ کرده یا بنویسید. در پایان سایت پاسخ‌های کامل را به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید بررسی کنید که آیا به‌درستی دیکته خود را انجام داده‌اید یا خیر؟

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره بهترین منبع دیکته انگلیسی پاسخ دهیم.

چرا باید از منابع دیکته استفاده کنیم؟

دیکته یک روش بسیار جذاب برای بهبود مهارت شنیداری شماست که می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. با کمک منابع دیکته شما می‌توانید مهارت شنیداری خود در زبان انگلیسی را به میزان زیادی ارتقا دهید.

بهترین منبع دیکته چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که بهترین منبع دیکته باید داشته باشد می‌توان به مواردی همچون غنی بودن و تعداد زیاد تمرینات، سطح‌بندی مناسب و … اشاره کرد.

منبع دیکته انگلیسی

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

سخن پایانی

پیداکردن بهترین منبع دیکته انگلیسی به شما کمک می‌کند تا بتوانید مهارت شنیداری خود را به میزان زیادی ارتقا داده و با یادگیری گرامر زبان انگلیسی به‌خوبی به این زبان صحبت کرده و صحبت‌های دیگران را متوجه شوید. در صورتی که شما هم علاقه‌مند به یادگیری زبان انگلیسی هستید شرکت در دوره های آموزشی ایرانمهر می‌تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. امروزه آموزشگاه زبان ایرانمهر خدمات جذاب و کاربردی را با مناسب‌ترین هزینه ممکن به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : بهترین راه یادگیری املای کلمات سخت انگلیسی

بیشتر بخوانید :6 اپلیکیشن جهت یادگیری تلفظ در زبان انگلیسی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 30 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. زاهدی
    21 آذر 1402
    پاسخ دادن

    سلام شما دوره کودکان دارین من میخوام برای فرزندم زبان انگلیسی ؟ شما دارین و راهنمایی می نمایید ثبت نامش چطوره ؟

    • ایرانمهر
      21 آذر 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر بله ما برای کودکان هم دوره داریم و شما میتوانید با توجه به محل سکونت خود در یکی از شعب ما فرزند خود را ثبت نام نمایید جهت ثبت نام به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید