IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
منابع ویژه دانش آموزان
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: محمد اشرفی
16 شهریور 1401

بهترین منابع برای تسلط بر زبان انگلیسی ویژه زبان‌آموزان پیشرفته

شما اکنون به سطح پیشرفته در زبان انگلیسی رسیده‌ و به دنبال تسلط بر آن هستید. در این مقاله منابعی را به شما معرفی می‌کنیم که بتوانید از طریق آن‌ها به سطح تسلط بر طبان انگلیسی برسید. این منابع  4 مهارت‌ اصلی زبان (گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن) را در بر می‌گیرد و به شما در ایجاد یک برنامه مطالعاتی منظم و جامع کمک می‌کنند.

BBC Learning News Review

اگر به اخبار انگلیسی علاقمند باشید با پیگیری این برنامه می‌توانید واژگان زیادی را که در اخبار اخیر گردآوری شده است را یاد بگیرید. یکی از مزایای مهم این سایت رایگان بودن آن است، پس با خیالی آسوده هرجقدر که دوست داشته باشید می‌توانید یاد بگیرید.

اگر علاقمند به پیگیری اخبار باشید، حتماً از گوش دادن به بخش بررسی اخبار BBC Learning لذت زیادی خواهید برد. در این برنامه هر سه‌شنبه اخبار 10 دقیقه‌ای می‌شود و هر اپیزود بر موضوعات مرتبط هفته تمرکز دارد.

بهترین منابع برای تسلط بر زبان انگلیسی ویژه زبان آموزان پیشرفته

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

این منبعی بسیار غنی برای یادگیری است و از آنجایی که میزبان‌ها بسیار آهسته و شمرده صحبت می‌کنند، پیگیری آن آسان است. پس توجه داشته باشید که در این برنامه مانند اخبار عادی که در آن گزارشگرها بسیار سریع سخنرانی می‌کنند، نیست.

یکی دیگر از مزایای این برنامه آن است که می‌توانید متن و صوت هر اپیزود را دانلود کنید. هر اپیزود کلمات کلیدی را مشخص کرده و یک آزمون چند گزینه‌ای در مورد کلمات معرفی شده ارائه می‌دهد.

TED Talks

آیا دوست دارید بدانید چه ارتباطی بین هنر خیابانی و روندهای فناوری وجود دارد؟ می‌توان گفت که می‌توانید در سخنرانی‌های TED هر آنچه که ممکن است به آن علاقمند یا کنجکاو باشید را پیدا کنید. این سخنرانی‌ها را افراد مختلف در سراسر جهان ارائه می‌دهند و شعار این برنامه «ایده‌هایی که ارزش انتشار دارند» است.

دست کم 3800 سخنرانی به‌صورت رایگان در وب سایت TED موجود است و زبان اغلب آنها انگلیسی است. هر سخنرانی مجهز به  زیرنویس به بیش از 30 زبان است. یکی از امکانات بسیار عالی که در ارتباط با این سخنرانی‌ها وجود دارد این است که روی هر جمله‌ای در متن که کلیک کنید، ویدیو به طور خودکار به آن خط منتقل می‌شود.

Daily Crossword at Dictionary.com

این برنامه رایگان با روشی بسیار سرگرم‌کننده کلمات را آموزش می‌دهد.

جدول کلمات متقاطع بازی کلاسیک و نهایی کلمات انگلیسی است و می‌توانید سهم روزانه خود را به‌صورت رایگان در Dictionary.com دریافت کنید.

جدول کلمات متقاطع این برنامه دو سطح دارد: سطح معمولی و سطح تخصصی. پیشنهاد ما به شما سطح معمولی است زیرا شما به حروف یا کلمات مناسب دسترسی دارید. حروف اشتباه نیز با رنگ قرمز مشخص می‌شوند. اما در سطح تخصصی، هیچ راهنمایی و کمکی در اختیار شما قرار نمی‌گیرد و باید خودتان کلمات را حدس بزنید.

علاوه بر اینکه این برنامه به افزایش دایره واژگانی شما کمک زیادی می‌کند، نکات مهم فرهنگ پاپ را نیز در قالب سؤالات مختلف در موردفیلم‌ها، هنرپیشه‌ها، هنرمندان و غیره به شما آموزش می‌دهد.

بهترین منابع برای تسلط بر زبان انگلیسی ویژه زبان‌آموزان پیشرفته

Go Correct

این برنامه برای دریافت بازخورد دقیق در مورد مطلبی که نوشته‌اید بسیار عالی است. اما برخلاف برنامه‌هایی که تا به اینجای مقاله معرفی کرد‌ه‌ایم رایگان نبوده و به‌ازای هر 5 روز استفاده از خدمات این سایت باید 10 پوند پرداخت شود.

دریافت بازخورد در مورد نوشته انگلیسی برای زبان‌آموزان بسیار مفید است. Go Correct این کار را برای شما آسان کرده و شما را با یک معلم انگلیسی بومی پیوند می‌دهد.

بسته به اشتراکی که تهیه کرده‌اید، به صورت روزانه و به مدت پنج روز در هفته، معلم برای شما سؤالی ارسال می‌کند. شما باید تنها در 60 کلمه یا کمتر پاسخ را تایپ کنید. آنچه که نوشته‌اید توسط معلم شما بررسی شده و هرگونه تصحیح را با توضیحات سریع ویرایش می‌کند. در این سایت داشبوردی وجود دارد که امتیازات و اشتباهات رایج شما در آن ثبت می‌شود.

Accurate English

advanced-englishBest for: درک عبارات پیشرفته

مجانی

بیشتر کانال‌های یوتیوب که در زمینه زبان انگلیسی فعالیت می‌کنند چندان تخصصی نیستند. انگلیسی دقیق یکی از آن کانال‌های کمیابی است که تنها به موضوعات پیشرفته اختصاص یافته است. مجری برنامه در کاهش لهجه بازیگران حرفه‌ای هالیوود در لس آنجلس تخصص دارد.

هر هفته یک ویدیوی جدید در کانال آپلود می‌شود. او در قالب ویدیوهایی که از مصاحبه خود با افراد دیگر منتشر می‌کند آموزش خود را ارائه می‌دهد به این صورت که کلمات استفاده شده را خلاصه کرده و تفاوت‌های ظریف ناپیدای آنها را توضیح می‌دهد.

Hemingway

هدف این سایت کمک به واضح و روان نوشتن در زبان انگلیسی است. این سایت دسترسی آنلاین رایگان را ارائه می‌دهد اما اگر بخواهید روی دسک‌تاپ خود نصب کنید باید معادل 19.99 دلار هزینه بپردازید.

از آنجایی که به سطح پیشرفته زبان انگلیسی دست یافته‌اید، به احتمال زیاد تا کنون نوشتن به زبان انگلیسی را تجربه کرده‌اید. اگر بخواهید سبک نوشتن خود را تقویت کنید، یک برنامه آنلاین رایگان برای این هدف در دسترس شماست: همینگوی.

نام این اپلیکیشن به احترام نویسنده مشهور ارنست همینگوی نامگذاری شده است و این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند که فهمید چگونه ساده‌تر بنویسید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که متن خود را در برنامه کپی کنید و آنگاه جملات بیش از حد طولانی یا پیچیده متن شما در برنامه مشخص می‌شوند.

Readlang

این نرم‌افزار که برای جستجوی فوری کلمات در حین خواندن طراحی شده هزینه ناچیزی از شما می‌گیرد. در هر روز 10 کلمه را به صورت رایگان برای شما ترجمه می‌کند اما اگر بخواهید به‌صورت نامحدود به خدمات آن دسترسی داشته باشید باید در هر ماه 5 دلار هزینه کنید.

یکی از زمان‌برترین کارهایی که زبان‌آموزان حین خواندن به زبان انگلیسی باید انجام دهند جست‌وجوی کلمات در فرهنگ لغت است. اما با Readlang، که یک افزونه کروم است تجربه مطالعه بسیار ساده شده و کل فرآیند خواندن را سرعت می‌بخشد.

با استفاده از Readlang، می‌توانید روی هر کلمه انگلیسی آنلاین کلیک کرده و ترجمه به طور خودکار بالای کلمه نمایش داده می‌شود. برای حدود 50 زبان این برنامه در دسترس است. این برنامه حتی کلماتی که روی آن‌ها کلیک کرده‌اید را به طور اتوماتیک در فلش کارت‌ها ذخیره می‌کند.

چگونه استعداد یادگیری زبان انگلیسی را در خود تقویت کنیم

ELSA Speak

اگر هم‌اکنون می‌توانید به خوبی انگلیسی صحبت کنید، اما می‌خواهید لهجه آمریکایی استانداردتری داشته باشید، ELSA Speak برنامه‌ای است که ارزش استفاده دارد. السا را باید به عنوان یک مربی تلفظ که مبتنی بر هوش مصنوعی کار می‌کند بر روی گوشی تلفن خود نصب کنید.

طرز کار آن به این صورت است که شما با صدای بلند با برنامه صحبت می‌کنید، و هر جا که به ویرایش نیاز داشتید برنامه به شما تذکر می‌دهد و به شما می‌گوید که کجا می‌توانید از نظر تلفظ و روان بودن پیشرفت کنید. برنامه دقیقاً آن صداها یا هجاهایی را در صحبت شما مشخص می‌کند متفائت از لهجه بومی ادا شده باشد.

دسترسی عادی به این برنامه رایگان است اما اگر بخواهید به تمام امکانات آن دسترسی داشته باشید باید ماهیانه 11.99 دلار هزینه پرداخت کنید.

Advanced Grammar in Use

بسیاری از معلمان و زبان‌‌آموزان انگلیسی این کتاب گرامر را توصیه می‌کنند. این کتاب بالاترین سطح از سری کتاب‌های Grammar in Use بوده که برای زبان آموزان سطح C1-C2 انگلیسی طراحی شده است.

مفاهیم گرامری در این کتاب به صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای مثال، شما تفاوت بین کلمات “must” و “have to” را یاد خواهید گرفت. همچنین تک‌تک زمان‌های فعل در زبان انگلیسی را در این کتاب آموزش داده شده است.

چیزی که در این کتاب بسیار ارزشمند و فید است، تاکید زیاد بر تمرین است. هر مفهوم گرامری در یک صفحه توضیح داده شده و در صفحه مقابل مجموعه‎ای از تمرین‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد.

English Learning for Curious Minds

این برنامه که یکی از جالب‌ترین پادکست‌های زبان انگلیسی است با تمرکز بر موضوعات، اتفاقات و شخصیت‌های عجیب و غریب، به آموزش انگلیسی می‌پردازد. این پادکست بر موضوعات جالبی مانند از جمله کتاب‌های ممنوعه، بزرگترین سرقت‌های هنری و تلاش افراد برای دسترسی به جاودانگی تمرکز می‌کند.

زیرنویس‌هایی برای هر قسمت از این برنامه تهیه شده‌اند. عبارات پیشرفته در رونوشت‌ها برجسته و معنی آنها تعریف شده است و مشترکین می‎توانند به لیستی از واژگان مهم دسترسی داشته باشند.

هزینه استفاده از این برنامه 15 یورو در ماه است.

بهترین منابع برای تسلط بر زبان انگلیسی ویژه زبان‌آموزان پیشرفته

Advanced Grammar and Punctuation Specialization in Coursera

این کورس زبان انگلیسی که در سایت Coursera قرار دارد به ایجاد جملات پیچیده‌تر در زبان انگلیسی می‌پردازد.

شاید نوشتن یک پیام کوتاه به زبان انگلیسی برای یک دوست بسیار آسان باشد، اما برای نوشتن مقالات دانشگاهی یا گزارش‌های تجاری شما باید از جملات و واژگان پیچیده‌تری استفاده کنید. برای تمرین و پیشرفت در این زمینه، می‌توانید به دوره آموزشی “گرامر پیشرفته و تخصص نقطه‌گذاری” در سایت Coursera مراجعه کنید.

این برنامه که به صورت رایگان می‌توانید از آن استفاده کنید، یک سری از چهار دوره آنلاین است. هر دوره 20 ساعت طول می‌کشد. در این دوره‌ها ساختارهای مختلف جملات مانند مفعول، قیدها و غیره پوشش داده می‌شود. در آخرین دوره، تکلیفی که به شما محول می‌شود این است که باید دو اسکریپت در مورد موضوعات گرامر نوشته و آنها را به صورت ویدئویی درآورید. محال است بعد از انجام این تمرینات گرامر مورد بحث را فراموش کنید.

زبان‌آموزانی که در سطح پیشرفته انگلیسی هستند، به بیشترین منابع انگلیسی و مطالب بومی دسترسی دارند. هر چه بیشتر پیشرفت کنید، دنیای منابع شما وسیع‌تر خواهد شد زیرا به جای آنکه بر زمان‌های مختلف و عبارات پایه زبان بپردازید، می‌توانید مستقیماً و با فراغ بال به سراغ پادکست‌های خلاقانه و رمان‌های محبوب بروید.

گاهی اوقات تمام مطالب موجود ممکن است طاقت‌فرسا و خسته‌کننده شود. در این زمان سری به این لیست مفید بزنید. بسته به اهداف و سبک یادگیری شما، این منابع را می‌توانید بخشی از جعبه ابزار خود کنید، زیرا با استفاده از آن‌ها می‌توانید به سطح بسیار بالاتری در زبان انگلیسی برسید.

در این مقاله به معرفی منابع بسیار خاص و مفیدی برای فراتر رفتن از سطح پیشرفته زبان انگلیسی پرداختیم.

در صورتی که در روند یادگیری زبان انگلیسی خود به مشاوره و راهنمایی بیشتری نیاز داشتید به شما پیشنهاد می‌کنیم راه مطمئن را انتخاب کرده و با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.


بیشتر بخوانید:بهترین منابع یادگیری برای زبان‌آموزان فوق پیشرفته


چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید