IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
تفاوت began or begun
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
20 شهریور 1402

Began or Begun: تفاوت، کاربردها [با مثال]

در زبان انگلیسی بسیاری از افراد با تفاوت Began or Begun آشنایی ندارند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا در بسیاری از موارد از این دو به جای یکدیگر استفاده کنند. به طور کلی باید دقت داشته باشید که begin یک فعل بی‌قاعده است و یک شکل پایه خواهد بود که می‌تواند در زمان حال و آینده و البته به‌عنوان مصدر مورداستفاده قرار گیرد و کاربردهای مخصوص به خود را داشته باشد. began شکل زمان گذشته فعل است و این در حالی است که begun یک شکل ماضی است که برای تشکیل زمان حال کامل و گذشته کامل مورداستفاده قرار می‌گیرد.

ما در ادامه این مطلب از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره این دو صحبت کرده و اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید بیشتر و بهتر با تفاوت‌های میان این دو آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

چرا باید تفاوت Began or Begun به‌درستی درک کنیم؟

یکی از سوالات بسیار مهمی که احتمالا برای شما هم به وجود آمده این است که چرا باید تفاوت Began or Begun را درک کرده و به‌درستی از آن استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این دو هریک یکی از حالات گذشته فعل begin هستند و به همین علت زمانی که شما قصد دارید به شکل مناسبی از آنها استفاده کنید و در جملات خود از آنها بهره ببرید باید حتما تفاوتی که دارند را درک کنید.

اولین مورد از این دو حالت، گذشته ساده یا همان زمان ماضی ساده فعل begin است که شما می‌توانید برای بیان جملات خود در زمان گذشته از آن استفاده کنید. این در حالی است که دومین مورد وجه وصفی گذشته را بیان می‌کند و دارای کاربردهای متفاوتی نسبت به ماضی ساده است. به همین علت زمانی که شما قصد دارید به شکل مناسبی از این دو در جملات خود استفاده کنید باید ابتدا کاربردهای هریک از آنها را مطالعه کرده و سپس بر اساس کاربردی که دارند از آنها بهره ببرید.

began vs begun

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

تفاوت بین Begun و Began چیست؟

آیا این سوال برای شما هم به وجود آمده که چرا زمان گذشته فعل begin معادل began است و این در حالی است که وجه وصفی گذشته آن معادل begun است؟ اگر این سوال برای شما هم به وجود آمده ما در این بخش قصد داریم توضیحات مقدماتی را به شما ارائه داده و در بخش‌های بعدی بیشتر درباره تفاوت Began or Begun صحبت کنیم. در اولین قدم باید توجه داشته باشید که فعل begin یک فعل بی‌قاعده است. begin در واقع یک شکل پایه‌ای است که می‌تواند در زمان‌های حال و آینده مورداستفاده قرار گرده و البته می‌توانید به‌صورت مصدر نیز از آن استفاده کنید.

مثال‌های زیر را مشاهده کنید تا به شکل بهتری با این موضوع آشنا شوید:

The animal shows begin with dancing bears.

نمایش حیوانات با رقص خرس‌ها آغاز می‌شود.

The parade will begin outside the fire station.

رژه خارج از ایستگاه آتش‌نشانی آغاز خواهد شد.

We waited for the movie to begin.

ما منتظر شروع فیلم بودیم.

به طور کلی باید دقت داشته باشید که یک فعل معمولا نامنظم و بی‌قاعده در نظر گرفته می‌شود که زمان گذشته یا ماضی آن بدون استفاده از d و ed ساخته شده باشد. این مسئله در خصوص فعل begin نیز صدق می‌کند که زمان گذشته آن به شکل began در می‌آید. مثال‌های زیر به شکل بهتری این موضوع را به شما نشان می‌دهند:

Last night’s celebration began with fireworks.

دیشب جشن با آتش بازی شروع شد.

Before I began my painting, I had sketched out what I wanted to paint.

قبل از این‌که نقاشی‌ام را شروع کنم، ترسیده بودم که چه چیزی می‌خواهم نقاشی کنم.

از طرف دیگر باید دقت داشته باشید که وجه وصفی begin نیز به شکل begun است. نکته دیگری که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که قبل از وجه وصفی گذشته معمولا فعل‌های کمکی مانند has، have و had قرار می‌گیرند تا زمان‌های فعل کامل را تشکیل دهند. عبارت فعلی یعنی بخش has begun با فاعل سوم شخص مفرد مورداستفاده قرار می‌گیرد. عبارت فعلی have begun  با هر فاعل دیگری از جمله فاعل اول شخص مفرد و جمع، دوم شخص مفرد و جمع و سوم شخص جمع مورداستفاده قرار می‌گیرد و کاربرد دارد.

در ادامه دو مثال را برای شما آورده‌ایم که در درک هرچه بهتر این موضوع و تفاوت Began or Begun به شما کمک خواهد کرد:

The movie has already begun, and we haven’t bought popcorn yet.

فیلم شروع شده است و ما هنوز پاپ کورن نخریده‌ایم.

When the trumpets start blaring, it means the games have begun.

وقتی صدای شیپورها بالا رفت یعنی بازی شروع شده است.

دقت داشته باشید که دقیقا مانند سایر فعل‌های گذشته‌ای که در گرامر زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرند begun نیز شکلی است که معمولا در حالت مفعولی مورداستفاده قرار می‌گیرد. زمانی که از این طریق مورداستفاده قرار می‌گیرد می‌توان در کنار آن از اشکال مختلف فعل کمکی be استفاده کرد. مثال‌های زیر را برای درک هرچه بهتر این موضوع مشاهده کنید:

The chorus of loud meowing was begun by a fat, shaggy cat.

گروه کر loud meowing کار خود را با یک گربه چاق و پشمالو آغاز کردند.

The imperial traditions were begun by Emperor Augustus.

سنت‌های امپراتوری توسط امپراتور اگوستوس آغاز شد.

به این ترتیب شما با مقدمات تفاوت Began or Begun آشنا شده و اطلاعاتی را درباره این موضوع به دست آوردید. حال در بخش‌های آینده قصد داریم کمی بیشتر درباره جزئیات هریک از این دو نوع فعل صحبت کرده و نکاتی را در این زمینه به شما ارائه دهیم.

اساس های دستور زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید: تفاوت When و While و کاربرد هریک از آنها

بیشتر بخوانید: فرق Have Got با Have: نکات ریز در گرامر زبان انگلیسی

چه زمانی از Begun استفاده می‌ کنیم

در این بخش برای درک هرچه بهتر تفاوت Began or Begun قصد داریم درباره کاربردهای مهم begun صحبت کرده و نکاتی را درباره این موضوع بیان کنیم. پیش از این‌که کاربردهای آن را بیان کنیم اجازه دهید تا درباره این موضوع صحبت کنیم که اصلا begun به چه معناست؟ دقت داشته باشید که begun در واقع حالت ماضی فعل begin است. به همین علت نیز هرزمان که شما قصد داشته باشید از آن استفاده کنید حتما باید از افعال کمکی نیز در کنار آن بهره ببرید.

مثال‌های زیر را مشاهده کنید:

Yasmin had begun to eat the cake.

یاسمن شروع به خوردن کیک کرده بود.

But you wouldn’t say,

اما شما نگفتید.

دقت داشته باشید که در اینجا برای استفاده از begun شما حتما باید از افعال کمکی نیز استفاده کنید تا جمله شما درست باشد.

این موضوع ما را به درک هرچه بهتر تفاوت میان گذشته ساده و وجه وصفی ماضی می‌رساند. زمان گذشته ساده اتفاقاتی که در گذشته افتاده‌اند را توصیف می‌کنند. جمله Gavin began to open the package (گاوین شروع به بازکردن پکیج کرده بود) رویدادی را توصیف می‌کند که در گذشته اتفاق افتاده است. این در حالی است که وجه وصفی گذشته چیزی را توصیف می‌کند که در گذشته و در ارتباط با سایر رویدادهای گذشته اتفاق افتاده است. مثال‌های زیر را در این زمینه مشاهده کنید:

Yasmin had begun to eat the cake.

یاسمن شروع به خوردن کیک کرده بود.

این جمله یک توالی از رویدادها را توصیف می‌کند. مثال زیر را در این زمینه در نظر بگیرید:

Yasmin had already begun to eat the cake by the time we sang to her.

یاسمن از زمانی که برای آواز خواندیم شروع به خوردن کیک کرده بود.

همانطور که شما هم مشاهده می‌کنید اگر قصد داشته باشیم از began استفاده کنیم از فعل کمکی استفاده نخواهیم کرد و این در حالی است که هر زمان قصد داشته باشیم از begun استفاده کنیم حتما باید در کنار آن از یک فعل کمکی نیز استفاده کنیم تا جمله ما به شکل درستی در بیاید.

began or begun

چه زمانی از Began استفاده می‌ کنیم؟

برای درک درست تفاوت Began or Begun شما حتما باید با تعریف began و کاربردهایی که دارد نیز آشنا شوید که در این بخش قصد داریم توضیحات کاملی را درباره این موضوع به شما ارائه دهیم. پیش از هر چیز اجازه دهید تا درباره این موضوع صحبت کنیم که bagan دقیقا به چه معناست؟ اولین نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که Began  و begun هردو یکی از صرف‌های فعل بی‌قاعده to begin هستند که به معنای شروع یا ادامه دادن با چیزی است.

Began در واقع شکل گذشته این فعل را تشکیل می‌دهد. به همین علت زمانی که شما قصد استفاده از آن را دارید به هیچ وجه نیازمند استفاده از افعال کمکی مانند had نخواهید بود. مثال زیر را مشاهده کنید تا این موضوع را به شکل بهتری درک کنید:

Gavin began to open the package.

گادوین شروع به بازکردن پکیج کرد.

You would not say,

شما نمی‌گفتید.

دقت داشته باشید که این تعریف بسیار ساده و راحت است و زمانی که شما قصد دارید متوجه شوید که باید از begun استفاده کنید یا bagen تنها کاری که باید انجام دهید این است که ببینید قصد دارید اتفاقی را در گذشته بیان کنید یا این‌که قصد دارید مجموعه‌ای از اتفاقاتی که مرتبط با یک اتفاق در گذشته هستند را توصیف کنید؟

مثال برای Begun

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید تفاوت Began or Begun را به شکل بهتری درک کنید بدون شک نیازمند مثال‌هایی خواهید بود که استفاده از این دو را به شکل بهتری برای شما توضیح دهد. در این بخش قصد داریم مثال‌هایی از نحوه استفاده از begun را به شما ارائه دهیم. از جمله این مثال‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

The decrepit bridge had already begun to collapse even before the workers started tearing it down.

این پل فرسوده حتی قبل از این‌که کارگران شروع به تخریب آن کنند شروع به ریزش کرده بود.

Sarah had begun to learn French before she started high school

سارا قبل از شروع دبیرستان شروع به یادگیری زبان فرانسه کرده بود.

بیشتر بخوانید: تفاوت Affect با Effect

بیشتر بخوانید: تفاوت Formally با Formerly

مثال برای Began

در این بخش قصد داریم مثال‌هایی در خصوص نحوه استفاده از began را به شما ارائه دهیم.

Boomer began to wag his tail when he saw his favorite dog treats.

بومر با دیدن غذای سگ موردعلاقه خود شروع به تکان دادن دم کرد.

I began to learn French in college

من شروع به یادگیری زبان فرانسه در کالج کردم.

مقایسه بین began و begun به طور خلاصه

Began و begun دو شکل از فعل بی‌‎قاعده begin هستند. اولین نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که Began صرف ماضی ساده از این فعل است. به همین علت نیز زمانی که شما از آن استفاده می‌کنید به هیچ وجه نباید از افعال کمکی در کنار آن استفاده کنید.

از طرف دیگر باید دقت داشته باشید که begun وجه وصفی ماضی است. به همین علت نیز زمانی که شما باید برای استفاده از آن از یک فعل کمکی نیز بهره ببرید. اگر شما هم در زمان استفاده از این دو با مشکل مواجه شدید و ندانستید که باید از کدام‌یک از آنها استفاده کنید تنها باید این نکته را به خاطر داشته باشید که باید برای استفاده از begun حتما از افعال کمکی استفاده کنید.

البته نباید فراموش کنید که در زمان استفاده از این دو شما نیازمند کمی تجربه نیز خواهید بود. با مطالعه سریع دوباره این مطلب می‌تواند به خاطر بیاورید که دقیقا به چه شکل باید از این دو فعل استفاده کنید.

مقایسه بین began و begun

افعالی که شباهت زیادی با begin دارند

یکی از نکات بسیار مهمی که باید درباره این فعل بدانید این است که هیچ فعل دیگری در زبان انگلیسی از این قاعده پیروی نمی‌کند و تنها این فعل است که ماضی ساده و وجه وصفی ماضی آن به این شکل تغییر می‌کنند. نکته مهم دیگری که باید به آن دقت داشته باشید این است که بیشتر افعالی که به in ختم می‌شوند معمولا جز افعال بی‌قاعده به شمار می‌آیند. نزدیک‌ترین فعلی که از نظر ساختار تغییر شباهت زیادی با begin دارد فعل spin است که املای ان در حالت گذشته به spun تغییر پیدا می‌کند.

با این حال چندین فعل نامنظم دیگر نیز در زبان انگلیسی وجود دارند که دقیقا ساختاری مشابه begin دارند و زمانی که در حالت گذشته تغییر می‌کنند به این شکل در می‌آیند. از جمله این افعال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حالت ساده: begin، حالت گذشته ساده: began و حالت وجه وصفی ماضی: begun
  • حالت ساده: ring، حالت گذشته ساده: rang و حالت وجه وصفی ماضی: rung
  • حالت ساده: sing، حالت گذشته ساده: sang و حالت وجه وصفی ماضی: sung
  • حالت ساده: spring، حالت گذشته ساده: sprang و حالت وجه وصفی ماضی: sprung
  • حالت ساده: sink، حالت گذشته ساده: sank و حالت وجه وصفی ماضی: sunk
  • حالت ساده: stink، حالت گذشته ساده: stank و حالت وجه وصفی ماضی: stunk
  • حالت ساده: drink، حالت گذشته ساده: drank و حالت وجه وصفی ماضی: drunk
  • حالت ساده: swim، حالت گذشته ساده: swam و حالت وجه وصفی ماضی: swum

همانطور که مشاهده کردید در زبان انگلیسی افعال دیگری نیز وجود دارند که از قاعده‌ای شبیه به begin برای تغییر در حالت ماضی ساده و وجه وصفی ماضی پیروی می‌کنند که آشنایی با این افعال به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به شکل بهتری از آنها در جملات خود استفاده کرده و از مزایای آنها بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالاتی که ممکن است درباره تفاوت Began or Begun وجود داشته باشند پاسخ دهیم.

Began چیست و چه کاربردهایی دارد؟

زمانی که افعال را در زمان‌های مختلف صرف می‌کنید زمان گذشته ساده یا ماضی ساده یکی از مهم‌ترین این زمان‌ها به شمار می‌آید. فعل began در واقع زمان گذشته فعل begin را بیان می‌کند که شما می‌توانید برای صحبت درباره مسائلی که در گذشته اتفاق افتاده‌اند از آن استفاده کنید.

چه زمانی باید از begun استفاده کنیم؟

دقت داشته باشید که begun در واقع وجه وصفی ماضی فعل begin به شمار می‌آید و به همین علت نیز شما باید تنها زمانی از این فعل استفاده کنید که قصد داشته باشید درباره مجموعه‌ای از اتفاقاتی که یک اتفاق در گذشته را توصیف می‌کنند را بیان کنید. در چنین شرایطی امکان استفاده از فعل begun برای شما وجود خواهد داشت.

چه تفاوتی میان begun و began وجود دارد؟

به طور کلی تفاوت میان این دو تنها در این موضوع است که شما در زمان استفاده از begun می‌توانید از افعال کمکی استفاده کنید و زمانی که قصد دارید از فعل began استفاده کنید نباید افعال کمکی را در جمله خود بیاورید.

سخن پایانی

درک تفاوت Began or Begun در زمان یادگیری گرامر زبان انگلیسی از اهمیت زیادی برخوردار است و شما باید بیاموزید که در جای درست خود از هریک از این افعال استفاده کنید. دقت داشته باشید که در زمان استفاده از began معمولا شما قصد دارید یک اتفاق در گذشته را بیان کنید و به همین علت نیز نیازی به استفاده از افعال کمکی نخواهید داشت و بدون افعال کمکی نیز می‌توانید از آن به‌تنهایی استفاده کنید.

در صورتی که شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید اطلاعات خود را درباره گرامر زبان انگلیسی افزایش دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در دوره های آموزشی ایرانمهر نیز شرکت کرده و از مزایای این دوره‌ها نهایت بهره را ببرید. نکته مهمی که در اینجا باید به آن دقت داشته باشید این است که شرکت در دوره‌هایی که توسط آموزشگاه زبان ایرانمهر برگزار می‍‌شود هزینه بسیار کمی را برای شما خواهد داشت و همین عامل نیز باعث می‌شود تا شما بتوانید به میزان زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت whose با who’s

بیشتر بخوانید: تفاوت Tack‌ با Tact

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 5 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید