IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
نحوه درخواست و ارائه کمک به زبان انگلیسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
14 آذر 1401

نحوه درخواست و ارائه کمک به زبان انگلیسی

اگر به سفر به خارج از کشور فکر می‌کنید، قطعاً می‌خواهید در صورت لزوم بتوانید کمک خود را ارائه دهید. هنگامی ‌که در فرودگاه هستید، ممکن است بخواهید به شخصی کمک کنید تا پس از سوار شدن به هواپیما، چمدان‌های خود را در قفسه‌های بالای سر قرار دهد. یا، در یک شهر بزرگ، ممکن است با شخصی روبرو شوید که در یافتن بنای تاریخی با مشکل مواجه است و به او پیشنهاد کمک کنید تا بتواند در شهر کمک کند.

اما برعکس آن نیز می‌تواند صادق باشد. اگر در فرودگاه باشید و نتوانید گیت خود را پیدا کنید یا تصادف کرده باشید و نیاز به کمک داشته باشید چه اتفاقی می‌افتد؟ درخواست کمک و ارائه کمک معمول است – به همین دلیل است که باید بدانید که چگونه می‌توانید این کار را به روش‌های مختلف به زبان انگلیسی انجام دهید. شروع کنیم؟

ارائه راهنما به زبان انگلیسی

در برخی از زبان‌ها، عبارات متنوعی وجود ندارد که بتوان از آنها برای ارائه کمک استفاده کرد. با این حال، در زبان انگلیسی، وضعیت پیچیده‌تر است، زیرا انگلیسی عبارات زیادی برای ارائه کمک دارد. هر عبارت معنای دقیق و ظریفی دارد و فقط در موقعیت‌های خاص استفاده می‌شود. در اینجا ما فهرستی از عبارات ایجاد کرده‌ایم که می‌توانید از آنها برای ارائه کمک به زبان انگلیسی استفاده کنید، که با رسمی‌ترین آنها شروع می‌شود. اگر هر یک از اینها گیج کننده به نظر می‌رسد، باید دوره آنلاین یا حضوری انگلیسی ما را امتحان کنید. قطعا شک و تردید شما را برطرف خواهد کرد!

ارائه کمک به زبان انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

ارائه کمک به صورت سوالی

عبارت May I (کاری انجام دهم)؟: may فعل حالتی است که بر امکان، امتیاز یا درخواست دلالت می کند. در شکل پرسشی خود، ممکن است می تواند یک راه بسیار رسمی برای ارائه کمک باشد.

May I offer you my help?

May I carry your bag for you?

?Would you like me to: Would … like شکل شرطی like است که می‌تواند برای بیان پیشنهاد کمک به کسی استفاده شود. این یک روش رسمی و مهربانانه برای ابراز وجود است.

Would you like me to open the window?

Would you like me to bring you a drink?

Can I (کاری انجام دهم)؟: از فعل معین can استفاده می‌شود تا در عین مهربانی، به طور رسمی کمتر کمک کند. این بدان معنی است که می‌توانید از آن با دوستان و همچنین افراد غریبه استفاده کنید. این یک راه گرم برای نشان دادن تمایل خود برای انجام کاری برای طرف مقابل است.

Can I bring you a dessert?

Can I give you a lift?

Do you want me to (کاری انجام دهم)؟: در حالی که نسبت به اشکال قبلی رسمیت کمتری دارد، این استفهام کمتر از لطف نیست. زمانی استفاده می‌شود که از پاسخی که پیشنهاد شما دریافت خواهد کرد کاملا مطمئن نیستید.

Do you want me to go for you?

Do you want me to come to pick you up?

Shall I (چیزی انجام دهم)؟: این فعل کاربرد چندان گسترده‌ای ندارد، مخصوصاً در ایالات متحده که عملاً ناپدید شده است. فقط برای اول شخص مفرد و جمع استفاده می‌شود. این یک راه تشویق کننده برای ابراز تمایل خود برای کمک به کسی است.

Shall I turn off the radio?

Shall I help you with your homework?

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

ارائه‌ی کمک به صورت تاکیدی

I’d be happy to (کاری انجام دهم): این ساخت و ساز یک روش بسیار رسمی برای ارائه کمک شما است. اغلب در محل کار یا بین افرادی که یکدیگر را به خوبی نمی‌شناسند استفاده می‌شود.

I’d be happy to reschedule the appointment.

I’d be happy to go with you.

I can (کاری انجام دهم): فعل وجهی می‌تواند روشی مهربانانه برای کمک به کسی باشد، هم به صورت پرسشی و هم به صورت تأییدی.

I can write this email for you.

I can go buy some coffee if you want.

Let me (کاری انجام دهم): این عبارت روشی مهربان اما غیررسمی برای ارائه کمک به کسی است.

Let me help you with your jacket.

Let me find out if it’s true.

I will (کاری انجام می دهم): آینده ساده نشان دهنده یک راه غیررسمی برای ارائه کمک است. از آن با افرادی استفاده کنید که به خوبی می‌شناسید و از پذیرش کمک شما خوشحال می‌شوند.

I’ll go shopping for you.

I’ll go to the chemist’s/pharmacy for you.

درخواست کمک به زبان انگلیسی

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

کمک خواستن در زبان انگلیسی

برای درخواست کمک به زبان انگلیسی، ساده‌ترین راه استفاده از یک سوال است. این سوالات را می‌توان به روش‌های مختلفی با سطوح مختلف ادب شکل داد. در اینجا فهرستی از راه‌های درخواست کمک به زبان انگلیسی وجود دارد که با رسمی‌ترین آنها شروع می‌شود.

درخواست کمک به حالت سوالی

Would you mind (کاری انجام دهید)؟: این مودبانه‌ترین و رسمی‌ترین راه برای درخواست از کسی برای انجام کاری برای شما است. شما به معنای واقعی کلمه می‌پرسید که آیا انجام کاری برای شما باعث ناراحتی آنها می‌شود. به خاطر داشته باشید که فعل این پرسشی باید به صورت جراند باشد.

Would you mind getting the door for me?

Would you mind helping me find my keys?

Would you (کاری انجام می‌دهید)؟: این کمی از نسخه قبلی کمتر رسمی است، اما همچنان بسیار مؤدبانه است و در هر شرایطی قابل استفاده است.

Would you help me carry this bag?

Would you turn off the light, please?

Could you (do something)?  بسیار شبیه به گزینه قبلی، برای درخواست چیزی از کسی استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید آن را مؤدبانه‌تر کنید، بعد از شما و قبل از فعل، یک علامت احتمالی اضافه کنید.

Could you come here, please?

Could you possibly show me where the nearest metro stop is?

Do you (کاری انجام می دهید)؟: در حالی که رسمیت کمتری نسبت به فرم‌های قبلی دارد، اما این پرسشگری کمتر مهربان نیست. زمانی استفاده می‌شود که از پاسخی که پیشنهاد شما دریافت خواهد کرد کاملا مطمئن نیستید.

Do you want me to go for you?

Do you want me to come to pick you up?

استفاده از question tags

یکی از راه‌های خاص برای درخواست کمک به زبان انگلیسی استفاده از کوئسشن تگ است. برای این کار باید یک عبارت منفی بنویسید و آن را با برچسب سوال دنبال کنید. برای مودب بودن، برچسب سوال در اینجا باید «could you» یا «would you» باشد.

You couldn’t tell me where the police station is, could you?

You wouldn’t know where I can find a good restaurant near here, would you?

سخن آخر

این عبارات همه گزینه‌های عالی برای ارائه یا درخواست کمک به زبان انگلیسی هستند. با این حال، مهم است که بدانید هیچ قانون سختگیرانه‌ای وجود ندارد. بهترین راه برای یادگیری بیان مناسب برای هر موقعیت، تمرین است. اگر نیاز به بهبود زبان انگلیسی خود دارید، آموزشگاه زبان ایرانمهر به شما کمک می‌کند. ما درس‌های ویدیویی و فیلم کوتاه ارائه می‌دهیم تا به شما کمک کند تا به راحتی و به طور طبیعی با زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید.

بیشتر بخوانید:نحوه نوشتن کاورلتر انگلیسی در 4 مرحله ساده

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید