IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
اسلنگ های slang آمریکایی درباره ورزش
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
13 دی 1402

اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره ورزش

ورزش در هر فرهنگی جایگاه مخصوص به خود را دارد و زمانی که ما درباره ورزش صحبت می‌کنیم باید بدانیم که عبارات خاصی وجود دارند که در هر زبانی کاربردهای مخصوص به خود را در حوزه ورزش دارند. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به صحبت کردن درباره ورزش دارید باید بدانید که آشنایی با اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره ورزش از اهمیت زیادی در این زمینه برخوردار خواهد بود. بسیاری از افراد گمان می‌کنند که تنها با تسلط بر آموزش گرامر زبان انگلیسی می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند.

اگر شما هم چنین تصوری را از صحبت کردن به زبان انگلیسی آمریکایی دارید باید بدانید که اصلا این طور نیست و شما نیازمند این خواهید بود که با عبارات خاصی که در این زمینه استفاده می‌شوند نیز آشنا شوید. به همین علت نیز ما در این بخش از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره این موضوع صحبت کرده و نکات مهم و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

Knocked it out of the park

یکی از عبارات رایجی که امروزه در زبان انگلیسی آمریکایی در خصوص ورزش مورداستفاده قرار می‌گیرد عبارت Knocked it out of the park است که دارای کاربردهای زیادی است. این عبارت زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شما قصد داشته باشید بگویید عملکردتان در یک ورزش خاص آنقدر موفقیت آمیز بوده است که شما زمان دارید تا یک دور پیروزی آهسته و رضایت بخش را دور زمین داشته باشید. این عبارت معمولا برای ورزشکاران بسیار حرفه‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد.

عبارت Game of inches و آشنایی با آن

عبارت Game of inches یکی دیگر از اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره ورزش است که حتما باید نحوه استفاده از آن را بیاموزید. این عبارت برای اولین بار در خصوص Green Bay Packers مورداستفاده قرار گرفت و بعد از آن توسط آل پاچینو جاودانه شد و امروزه یکی از عبارات رایجی است که در این زمینه استفاده می‌شود. این عبارت زمانی استفاده می‌شود که شما قصد داشته باشید تفاوت بین برافراشتن پرچم قهرمانی و شکست خوردن را با جزئیات نشان دهید که معمولا باعث ایجاد حاشیه‌هایی نیز می‌شود.

slang آمریکایی درباره ورزش

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

با عبارت Rack up آشنا شوید

اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا با عباراتی که امروزه در زبان انگلیسی و لهجه آمریکایی در خصوص ورزش‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند آشنا شده و نحوه استفاده از آنها را نیز بیاموزید باید بدانید که Rack up یکی از محبوب‌ترین عباراتی است که در این زمینه وجود دارد. این عبارت زمانی استفاده می‌شود که شما قصد داشته باشید بگویید مشغول به جمع‌آوری امتیاز یا به دست آوردن دستاوردهای خاصی در طول یک مسابقه هستید. پس شما می‌توانید در چنین موقعیتی از عبارت Rack up استفاده کنید.

با عبارت Lost a step آشنا شوید

یکی از اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره ورزش که حتما باید با آن آشنا شوید و بتوانید در جملات خود درباره ورزش از آن استفاده کنید عبارت Lost a step است. این عبارت معمولا زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شما یک قدم کوچک را از دست داده باشید و از دست دادن همین قدم کوچک باعث شده باشد که ضرر بزرگی به شما یا تیمتان وارد شده باشد. در این موقعیت‌ها معمولا عبارت Lost a step یکی از رایج‌ترین و کاربردی‌ترین عباراتی است که در زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اصطلاحات عامیانه و رایج آرژانتینی

بیشتر بخوانید: 25 اصطلاح کوچه خیابانی بریتانیایی که هر زبان‌آموزی باید بداند

آشنایی با عبارت Shoot hoops

امروزه ورزش‌های گروهی بسیار زیادی وجود دارند که هریک از آنها دارای ویژگی‌ها و طرفداران مخصوص به خود هستند. معمولا هریک از کشورهای مختلف در دنیا یک ورزش ملی دارند یا این‌که ورزشی وجود دارد که اکثر مردم آن کشور علاقه زیادی به این ورزش دارند. بسکتبال از آن دسته ورزش‌هایی است که مردم کشور آمریکا علاقه بسیار زیادی به آن دارند و امروزه در این کشور بسیاری از افراد این ورزش را انجام می‌دهند. Shoot hoops عبارتی است که در زبان انگلیسی آمریکایی به این ورزش اشاره دارد که باید با آن آشنا شوید.

آشنایی با عبارت Beezer

اگر علاقه‌مند به آشنایی با اصطلاحات عامیانه به زبان انگلیسی درباره ورزش هستید باید بدانید که یکی از رایج‌ترین عباراتی که در این زمینه مورداستفاده قرار می‌گیرد عبارت Beezer است. این عبارت در واقع بیشتر در ورزش بوکس کاربرد دارد و در ورزش‌های دیگر کمتر شاهد آن هستیم که از این عبارت استفاده شود. در ورزش بوک Beezer به نوک بینی گفته می‌شود. پس زمانی که شما می‌خواهید از کسی بخواهید تا به نوک بینی رقیب خود ضربه بزند می‌توانید از این عبارت استفاده کنید تا منظور خود را به او برسانید.

یادگیری کلمات و واژگان انگلیسی

با عبارت Cheap Shot و کاربردهای آن آشنا شوید

Cheap Shot یکی دیگر از اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره ورزش به شمار می‌آید که استفاده درست از آن برای صحبت درباره انواع ورزش‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. این عبارت بیشتر در ورزش‌هایی که حالت تماسی دارند کاربرد دارد که از جمله این ورزش‌ها می‌توان به فوتبال، هاکی روی یخ و بوکس اشاره کرد. زمانی که از این عبارت استفاده می‌کنید در واقع قصد دارید به اقدام یا اظهار نظر غیرورزشی عمدی علیه حریف بی دفاع یا بازیکن آسیب‌پذیر به قصد آسیب رساندن به او اشاره کنید.

Kickabout و معنی آن در زبان انگلیسی آمریکایی

وقتی از اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره ورزش صحبت می‌کنیم در واقع به عباراتی اشاره داریم که معانی خاصی را در زبان انگلیسی منتقل می‌کنند. یکی از عباراتی که در این زمینه وجود دارد و بیشتر مربوط به بازی‌ها و ورزش‌های گروهی است عبارت Kickabout است. این عبارت در واقع به بازی‌های غیر رسمی در فوتبال و فوتبال آمریکایی اشاره دارد. معمولا به این بازی‌ها، بازی‌های دوستانه نیز گفته می‌شود.

با عبارت Glass Jaw بیشتر آشنا شوید

Glass Jaw یکی از عبارات عامیانه مربوط به ورزش است که بیشتر در ورزش بوکس مورداستفاده قرار گرفته و کاربرد دارد. این عبارت به معنای آسیبی است که به یک مبارز در برابر ضربات ناک اوت وارد می‌شود. برای مثال وقتی در یک مبارزه شخصی شخص دیگری را ناک اوت می‌کند ممکن است این کار به طرف مقابل آسیبی را وارد کند. به این آسیب وارد شده Glass Jaw گفته می‌شود که یکی از رایج‌ترین اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره ورزش به شمار می‌آید.

عبارت Face-off و کاربردهای آن

Face-off یکی دیگر از عبارات رایجی است که امروزه در زبان انگلیسی و لهجه آمریکایی درباره انواع ورزش‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد و کاربرد دارد. این عبارت در واقع نشان‌دهنده شروع یک بازی هاکی یا شروع یک رویارویی در مسابقه‌ای خاص به شمار می‌آید. پس اگر شما هم علاقه‌مند به ورزش‌هایی مانند هاکی هستید یا این‌که مسابقات و ورزش‌های گروهی را دوست دارید باید بدانید که این عبارت یکی از رایج‌ترین عباراتی است که شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

Gym Rat و معنای آن

یکی از عبارات خاصی که امروزه در ورزش بدنسازی و تناسب اندام مورداستفاده قرار می‌گیرد عبارت Gym Rat است. این عبارت در واقع به شخصی اشاره دارد که زمان زیادی را صرف ورزش کردن در باشگاه می‌کند. در انگلستان به چنین شخصی Gym Bunny نیز گفته می‌شود که باید به آن دقت داشته باشید. پس دفعه بعدی که شخصی را در باشگاه دیدید که زمان زیادی را داخل باشگاه صرف می‌کند می‌توانید از عبارت Gym Rat برای اشاره به او استفاده کنید تا بتوانید منظور خود را به او برسانید.

اسلنگ های آمریکایی درباره ورزش

عبارت Hitting The Wall و معنای آن

Hitting The Wall عبارتی است که امروزه در بسیاری از ورزش‌های استقامتی مانند دویدن و دوچرخه‌سواری مورداستفاده قرار گرفته و کاربرد دارد. این عبارت در واقع به حالتی اشاره دارد که در آن شما دچار خستگی ناگهانی و از دست دادن انرژی با وجود اکسیژن کافی در بدن خود می‌شوید. معمولا این حالت به علت کاهش گلیکوژن در کبد و عضلات به وجود می‌آید. ورزشکارانی که در حوزه ورزش‌های استقامتی فعالیت دارند معمولا این حالت را در خود احساس می‌کنند.

خستگی ناگهانی و تخلیه انرژی امروزه در زبان انگلیسی آمریکایی با عبارت Hitting The Wall شناخته می‌شود که حتما باید با آن آشنا شوید. فراموش نکنید که این عبارت یکی از مهم‌ترین اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره ورزش به شمار می‌آید که شما حتما باید نحوه استفاده درست از آن را بیاموزید و در جملات خود از آن استفاده کنید.

آشنایی با عبارت Huddle up و کاربردهای آن

عبارت Huddle up یکی دیگر از عباراتی است که معمولا در ورزش‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرد و کاربرد دارد. این عبارت به معنی جلسه تیمی در ورزش‌های گروهی و مخصوصا فوتبال است. زمانی که در محیط‌های ورزشی قصد صحبت کردن دارید باید بدانید که Huddle up یکی از رایج‌ترین عباراتی خواهد بود که شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

با عبارت Hospital Pass آشنا شوید

Hospital Pass یکی از عباراتی است که امروزه در راگبی و فوتبال آمریکایی مورداستفاده قرار گرفته و کاربرد دارد. زمانی که از این عبارت در جملات خود استفاده می‌کنید در واقع قصد دارید به یک پاس اشاره کنید که با تکل‌های شدیدی از سمت بازیکن‌های تیم مقابل همراه می‌شود و باعث می‌شود تا بازیکنی که شما به او پاس داده‌اید دچار آسیب دیدگی شده و حتی در اثر تکل شدید راهی بیمارستان شده و بستری شود. این عبارت یکی از عباراتی است که در راگبی و فوتبال آمریکایی بسیار زیاد استفاده می‌شود و حتما باید با آن آشنا باشید.

Full-court press و معنای آن

همانطور که گفتیم ورزش بسکتبال یکی از ورزش‌هایی است که امروزه در کشور آمریکا دارای محبوبیت زیادی است و بسیاری از افراد این ورزش را انجام می‌دهند. از طرف دیگر مسابقات بسکتبال نیز طرفداران زیادی در این کشور دارد. یکی از رایج‌ترین عباراتی که در این ورزش مورداستفاده قرار می‌گیرد و شما حتی در گزارش‌های بازی‌های بسکتبال نیز می‌توانید آن را بشنوید عبارت Full-court press است. این عبارت به یک استراتژی دفاع تهاجمی در مسابقات بسکتبال اشاره دارد که باید با آن آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: 10 slang مورد استفاده نوجوانان در زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید: 86 عبارت و کلمه عامیانه به زبان فرانسه

آشنایی با عبارت Ice Water In The Veins

Ice Water In The Veins یکی دیگر از عباراتی است که امروزه در زبان انگلیسی آمریکایی مورداستفاده قرار می‌گیرد و به شما کمک می‌کند تا بتوانید مکالمات بهتری را درباره ورزش به این زبان داشته باشید. نکته جالبی که درباره این عبارت وجود دارد این است که شما می‌توانید از آن برای بسیاری از ورزش‌های مختلف استفاده کنید بدون این‌که محدودیتی برای شما وجود داشته باشد. Ice Water In The Veins  در واقع یکی از اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره ورزش است که معنای حفظ آرامش در شرایط پرفشار را منتقل می‌کند.

عبارت Juice و کاربردهای آن

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به ورزش بدنسازی و فیتنس علاقه‌مند هستید احتمالا تا به حال عبارت Juice را در این ورزش شنیده‌اید یا این‌که مکالماتی را داشته‌اید که نیازمند استفاده از این عبارت شوید. Juice یکی از عبارات انگلیسی آمریکایی است که برای اشاره به استروئید مورداستفاده قرار گرفته و کاربرد دارد. شما می‌توانید از آن در جملات مختلف استفاده کنید.

عبارت Juice Up

در بخش قبلی بیان کردیم که Juice عبارتی است که برای اشاره به استروئید در ورزش بدنسازی مورداستفاده قرار می‌گیرد. حال اگر قصد داشته باشید در مکالمات خود بگویید که قصد مصرف استروئید را دارید می‌‌توانید برای انجام این کار از عبارت Juice Up استفاده کنید. این عبارت دارای کاربردهای زیادی در ورزش بدنسازی است و زمانی که شما قصد دارید با یک شخص که قصد ورزش بدنسازی را دارد صحبت کنید احتمالا مجبور به استفاده از این عبارت خواهید شد.

درباره عبارت Machine Hog چه می‌دانید؟

یکی دیگر از اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره ورزش که امروزه در ورزش‌های حوزه بدنسازی و فیتنس مورداستفاده قرار می‌گیرد عبارت Machine Hog است. این عبارت در واقع به شخصی اشاره دارد که در ورزشگاه یا سالن بدنسازی قرار دارد و برای مدت زمانی طولانی روی دستگاه‌های بدنسازی کار می‌کند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا نفرات بعدی نتوانند به موقع از این دستگاه‌ها استفاده کنند. پس دفعه بعدی که قصد داشتید به این افراد اشاره کنید می‌توانید عبارت Machine Hog را مورداستفاده قرار دهید.

اسلنگ آمریکایی درباره ورزش

عبارت Nutmeg و کاربردهای آن

اگر علاقه‌مند به ورزش‌های گروهی همچون هاکی، فوتبال، بسکتبال و مواردی از این قبیل باشید احتمالا تا به حال با عبارت Nutmeg مواجه شده یا آن را شنیده‌اید. این عبارت زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شخصی موفق شده باشد توپ را از بین پاهای حریف پرتاب کرده و عبور دهد یا این‌که با شوت کردن این کار را انجام دهد. به این عبارت در زبان انگلیسی آمریکایی عامیانه Nutmeg گفته می‌شود. پس دفعه بعدی که با چنین حرکتی مواجه شدید بهتر است بدانید که برای نامیدن این حرکت از چه اسمی باید استفاده کنید.

آشنایی با عبارت Plateau

یکی دیگر از اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره ورزش که امروزه بیشتر در ورزش‌های مربوط به حوزه‌های تناسب اندام مورداستفاده قرار گرفته و کاربرد دارد عبارت Plateau است. این عبارت زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شخصی با وجود رعایت رژیم غذایی و دریافت برنامه‌های ورزشی دیگر نمی‌تواند وزن کم کند. در چنین شرایطی به حالت ایجاد شده در فرد Plateau گفته می‌شود. نکته مهمی که باید به آن دقت کنید این است که این عبارت در زبان فارسی نیز توقف وزنی یا استپ وزنی گفته می‌شود و در این زبان نیز ما نمونه‌هایی از آن را داریم.

با عبارت Ripped بیشتر آشنا شوید

اگر شما هم در حوزه‌های فیتنس و بدنسازی فعالیت کرده باشید احتمالا با عبارات و اصطلاحات عامیانه بسیار زیادی در این ورزش مواجه شده‌اید که معنای آن را نمی‌دانستید. یکی دیگر از عباراتی که در این زمینه وجود دارد و شاید بسیاری از زبان‌آموزانی که به‌تازگی کار خود را شروع کرده‌اند با آن آشنا نباشند عبارت Ripped است. این عبارت به ماهیچه‌هایی اشاره دارد که در اثر ورزش بیرون زدن و برجسته شده‌اند. همین برجستگی نیز باعث شده تا این ماهیچه‌ها کاملا قابل نمایش و مشاهده باشند.

عبارت Sausage Factory و کاربردهای آن

عبارت بسیار کاربردی دیگری که در ورزش فیتنس کاربردهای زیادی دارد و به همین علت نیز ما آن را در لیست مهم‌ترین اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره ورزش قرار داده‌ایم عبارت Sausage Factory است. این عبارت به معنای یک سالن بدنسازی مملو از مردان بزرگ و عضلانی است که در حال تمرین کردن و وزنه زدن هستند. این افراد معمولا در حین ورزش کردن وزنه‌های بسیار سنگین را بلند می‌کنند. پس دفعه بعدی که این عبارت را شنیدید باید بدانید که به چنین سالن ورزشی اشاره دارد.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره ورزش پاسخ دهیم.

چگونه می‌توان اسلنگ‌های مربوط به ورزش در زبان انگلیسی آمریکایی را حفظ کرد؟

معمولا حفظ کردن این عبارات کار چندان سختی نیست. شما باید تنها سعی کنید آنها را به حافظه کوتاه مدت خود سپرده و سپس تلاش کنید تا خود را در موقعیت‌هایی قرار دهید که این عبارات زیاد در آنها تکرار می‌شود.

یادگیری اسلنگ‌های مربوط به ورزش چه مزایایی برای ما دارد؟

با یادگیری این عبارات می‌توانید به شکل بهتری درباره موضوعات ورزشی به زبان انگلیسی صحبت کرده و با دیگران ارتباط بهتری را برقرار کنید.

سخن پایانی

آشنایی با اسلنگ های (Slang) آمریکایی درباره ورزش به شما کمک می‌کند تا بتوانید مکالمات روزمره بهتری را به زبان انگلیسی آمریکایی داشته باشید و در نتیجه بتوانید ارتباطات بهتری را برقرار کنید. در صورتی که شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید زبان انگلیسی را به بهترین شکل ممکن بیاموزید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از خدمات ارائه شده در موسسه زبان ایرانمهر نیز استفاده کرده و از مزایای این خدمات نهایت بهره را ببرید.

بیشتر بخوانید: 7 اصطلاح عامیانه رسانه‌های اجتماعی به زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید: 20 کلمه کوچه خیابانی به زبان آلمانی که باید آن‌ها را بدانید

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 15 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. سارینا زارعی
    14 دی 1402
    پاسخ دادن

    من میخوام بیام زبان یاد بگیرم در حد متوسط واردم آیا شما اولش تعیین سطح میگیرین ؟

    • ایرانمهر
      14 دی 1402
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر بله تعیین سطح اولیه انجام میشود و نیز جهت آگاهی از نحوه ثبت نام و برگزاری دوره به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند .

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید