IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
آشنایی با Active Voice در زبان انگلیسی
امتیاز کاربران: 4.3/5
نویسنده: ایرانمهر
30 بهمن 1398

آشنایی با Active Voice در زبان انگلیسی

جهت معلوم (Active Voice)

پیش از این در مورد مبحث جهت در زبان انگلیسی مفصل صحبت کردیم. گفتیم جهت  یا همان “voice” سه نوع دارد؛ جهت معلوم، جهت مجهول و جهت میانه. جهت معلوم یکی از سه جهت در گرامر زبان انگلیسی و مرسوم‌ترین و پر استفاده‌ترین جهت در این زبان است. در این جهت فاعل با نهاد یکسان است. در جملاتی که جهت معلوم دارند نهاد همواره پیش از فعل آورده می‌شود. به چند مثال در ادامه توجه کنید:

دوستم یک ماشین جدید خرید. My friend bought a new car.” (My friend performed the action bought.)
از تماشای فیلم لذت می‌برد. She enjoys watching movies.” (She performs the action enjoys.)
بازنی دارد با خواهرش صحبت می‌کند. Barney is talking to his sister.” (Barney is performing the action talking.)

استفاده از مفعول مستقیم در جملات معلوم همیشه الزامی نیست اما اگر می‌خواهیم از مفعول استفاده کنیم باید آن را دقیقا بعد از فعل بیاوریم. به چند مثال زیر توجه داشته کنید:

دارم کمی چای می‌نوشم. I am drinking some tea.” (with a direct object, some tea)
پسر کارنامه خود را از والدینش پنهان کرد. The boy hid his report card from his parents.” (with a direct object, his report card)
دکتر جانسون در همایش سخنرانی خواهد کرد. Dr. Johnson will speak at the convention.” (without a direct object)

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

وقت استفاده از جهت معلوم است!

بطور کلی از آنجایی که رابطه‌ی میان نهاد و فعل در جهت معلوم واضح‌تر است و تعداد کلمات بکار برده شده در راستای توضیح جمله کمتر ، در زبان انگلیسی استفاده از جهت معلوم مرسوم‌تر از جهت مجهول است. به همین دلیل است که نام دیگر “Active Voice” جهت پیش فرض یا همان “Default Voice” است. بخش‌هایی که در ادامه‌ی این مطلب مشاهده خواهید کرد درواقع راهنمایی برای استفاده هرچه بهتر از جهت معلوم در جملات زبان انگلیسی است. در ادامه با موقعیت‌هایی که حتما باید از جهت معلوم استفاده کنید بیشتر آشنا خواهید شد:

  زمانی که هیچ مفعول مستقیمی در جمله وجود ندارد

از آنجایی که جملات مجهول به مفعول مستقیم که همان فاعل جمله معلوم است نیاز دارند، جملاتی که مفعول مستقیم ندارند باید حتما در جهت معلوم ساخته شوند. به چند مثال دیگر توجه کنید:

آن مرد بیش از ۴۰ سال است که نقاشی می‌کند. “That man has painted for more than 40 years.”
 بلافاصله بعد از پایان برنامه گرند فینال حرکت کردیم. “We departed immediately after the grand finale.”
بچه‌ها چندین دقیقه با هم صحبت کردند. “The kids chatted for several minutes.”

 

این جملات از آنجایی که مفعول مستقیم ندارند نمی‌توان آن‌ها در قالب مجهول بازنویسی کرد. اصلا بیایید طبق قواعد جمله اول مثال‌های بالا را در قالب مجهول بازنویسی کنیم و ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد:

“For more than 40 years, has been painted by the man.”

 

خب همانطور که مشاهده می‌کنید جمله بالا از لحاظ معنایی ناقص است! سوالی که مطرح می‌شود این است که «چه چیزی نقاشی شده است؟» به همین دلیل نمی‌توان جملاتی که مفعول مستقیم ندارند را در جهت مجهول جمله‌بندی کرد.

آشنایی با Active Voice در زبان انگلیسی

زمانی که نهاد جمله اهمیت ویژه‌ای دارد

اساس استفاده از جملات معلوم تاکید بر روی نهاد جمله است. در واقع در جملات معلوم می‌توان مسئولیت و کنش نهاد جمله را درمورد یک فعل معین بطور مشخص نمایان کرد. به خاطر داشته باشید که اگر تاکید بر نقش نهاد در جمله شما اهمیت دارد باید حتما از جهت معلوم استفاده کنید. در مثال‌هایی که در ادامه خواهم آورد تفاوت عظیم بین نهاد مهم (جهت معلوم) و غیرمهم (جهت مجهول) را خواهید دید:

کارکنان هر روز پیش از شروع به کار مقدار زیادی قهوه می‌نوشند. The employees drink lots of coffee before work every day.” (active voice—describes the employees in relation to the act of drinking coffee)
هر روز قبل از شروه به کار مقدار زیادی قهوه توسط کارکنان نوشیده می‌شود. “Lots of coffee is drunk by the employees before work every day.” (passive voice—describes the act of drinking coffee in relation to the employees)
نیوتن نیروی جاذبه را بیش از ۳۰۰ سال پیش کشف کرد. Sir Isaac Newton discovered gravity more than 300 years ago.” (active voice—emphasizes Newton’s responsibility for the discovery of gravity)
نیروی جاذبه بیش از ۳۰۰ سال پیش  توسط نیوتن کشف شد. “Gravity was discovered by Sir Isaac Newton more than 300 years ago.” (passive voice—emphasizes the discovery of gravity over Newton’s involvement)

 در مثال اول اگر کارمندان و فعلی که انجام می‌دهند (نوشیدن قهوه) برای شما در جمله اهمیت دارند پس باید از جهت معلوم استفاده کنید. اما اگر تاکید شما بر روی فعل نوشیدن قهوه است می‌توانید از ساختار مجهول استفاده کنید. اما در مثال دوم اسحاق نیوتن که همان نهاد جمله ماست اهمیت ویژه‌ای دارد و بهتر است این جمله را بصورت مجهول بکار نبریم.
در نظر داشته باشید که اگر کننده کار (نهاد) برای ما اهمیت خاصی ندارد می‌توانیم از جمله مجهول استفاده کنید اما اگر کننده کار در فهم معنای جمله تاثیر بسزایی دارد نباید جمله را در جهت مجهول بکار ببریم.

تاثیر یادگیری گرامر زبان انگلیسی

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

زمانی که نهاد شناس است و به اطلاعات جمله ارتباط مستقیم دارد

بیاد داشته باشید که اگر نهاد جمله شناس است و منتقل کننده اطلاعات مرتبط با باقی جمله است بایستی از جهت معلوم استفاده کنید. سه مثال در ادامه برایتان آماده کرده‌ام، پیشنهاد می‌کند حتما آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید:

شاون یک منو را از رستوران دزدید. Shawn stole a menu from the restaurant.” (The speaker knows or is familiar with Shawn.)
دامپزشکی یک توله سگ رها شده را در کنار جاده پیدا کرد. A veterinarian found an abandoned puppy by the road.” (The speaker knows that it was a veterinarian who found the puppy and believes the information is relevant.)
دکتر لی بیمارستان را در سال ۱۹۸۹ افتتاح کرد. Dr. Li opened the hospital in 1989.” (The speaker knows the name of the person who started the hospital and the information is relevant to the conversation.)

 

در مثال اول گوینده جمله با شاون آشنا است. در مثال دوم گوینده می‌داند آن کسی که توله سگ را پیدا کرده است یک دامپزشک است. در مثال سوم نیز گوینده از نام شخصی که بیمارتسان را افتتاح کرده است مطمئن است و در همه این موارد، اطلاعات کاملا در راستای معنای کلی جملات به مخاطب ارائه شده است.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر نهاد ما ناشناس باشد یا اطلاعات خاصی را در راستای فهم باقی جمله منتقل نمی‌کند می‌توان جمله را در جهت مجهول بکار برد و نهاد را از جمله حذف کرد. در واقع این نکته همان چیزی است که پیش از این در بخش اهمیت نهاد بیان کردیم:

 

 یک منو از رستوران دزدیده شده است. “A menu was stolen from the restaurant.”
یک توله سگ رها شده در کنار جاده پیدا شد. “An abandoned puppy was found by the road.”
بیمارستان در سال ۱۹۸۹ افتتاح شد. “The hospital was opened in 1989.”

اگر فرض کنیم که نهاد در انتقال پیام جمله ما بی تاثیر یا کم تاثیر باشد می‌توان از جهت مجهول در جمله استفاده کرد و نهاد را از جمله حذف کرد.

 

زمانی که حضور کننده اصلی فعل در ابتدای جمله به پیام ما اعتبار می‌بخشد

استفاده از جهت معلوم معمولا زمانی اتفاق میفتد که نهاد جمله به پیام ما در جمله اعتبار می‌بخشد. استفاده از این تکنیک در تبلیغات، کپی رایتینگ و بازاریابی برای جلب نظر مشتری و مخاطب بسیار رایج است. علاوه بر این جهت معلوم را برای تاکید بیشتر بر اثرگذاری فوق العاده نهاد در جمله مورد استفاده قرار می‌دهیم.

روزانه دوبار مسواک زدن دندان‌ها توسط دندان‌پزشکان توصیه می‌شود. “Brushing your teeth at least twice a day is recommended by dentists.” (passive voice)
دندان‌پزشکان توصیه می‌کنند که روزانه دوبار دندان‌هایتان را مسواک بزنید. Dentists recommend brushing your teeth at least twice a day.” (active voice—emphasizes the authority of the dentists)
تمام بروکلی‌هایت بایستی پیش از سرو دسر خورده شوند. “All of your broccoli must be eaten by you before dessert is served.” (passive voice)
باید تمام بروکلی‌هایت را پیش از سرو دسر بخوری. You must eat all of your broccoli before dessert is served.” (active voice—emphasizes your responsibility to eat your broccoli)

 

در مثال بالا حضور نام دندان‌پزشکان در ابتدای جمله و کاربرد این توصیه در قالب جمله معلوم به سخن ما اعتبار بیشتری می‌دهد. همچنین در مثال آخر بیان جمله در قالب جهت معلوم، تلکیف فرد را در قبال خوردن بروکلی‌ها نشان می‌دهد. «کس دیگری قرار نیست بروکلی‌ها را بخورد جز تو.»

سخن پایانی

این هم پایان یک درسنامه دیگر از مباحث گرامری زبان انگلیسی؛ امیدوارم که از این مطلب هم نهایت استفاده را برده باشید. اگر سوال یا پیشنهاد و انتقادی در مورد این مطلب دارید همین پایین برایمان ثبتش کنید.

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

بیشتر بخوانید :بهترین جملات انگلیسی برای شروع راحت مکالمه

آزمون

In the following active-voice sentence, which word is the agent of the verb?rn“Damien built a bookshelf with his own two hands.”

Which of the following active-voice sentences does not contain a direct object?

In which of the following cases should you always use the active voice?

Which of the following sentences uses the active voice?

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.3 از 5 از 4 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید