IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
هفت استراتژی ضروری
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
26 مرداد 1401

7 استراتژی ضروری برای به حداکثر رساندن نمره آزمون اسپیکینگ آیلتس

آرام باشید. این فقط یک آزمون است.

اگر برای شرکت در آزمون مهارت زبان انگلیسی آماده می‌شوید، احتمالاً کمی‌ عصبانی شده‌اید.

این امتحانات چالش برانگیز هستند و می‌توانند برای آینده شما بسیار مهم باشند.

آیلتس تفاوتی ندارد.

خوشبختانه، ما ۷ مورد از بهترین راه‌ها را برای آماده‌سازی کامل جمع‌آوری کرده‌ایم. پس به خواندن، ادامه دهید.

همچنین اگر راجع به آموزش زبان انگلیسی و دوره‌های آزمون آیلتس سوالی داشتید، می‌توانید با تماس با موسسه زبان ایرانمهر، از مشاوره‌ی رایگان بهره‌مند شده و به پاسخ سوالاتتان برسید.

7 استراتژی ضروری برای به حداکثر رساندن نمره آزمون اسپیکینگ آیلتس

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

7 استراتژی ضروری برای به حداکثر رساندن نمره آزمون اسپیکینگ آیلتس

1. آرامش خود را حفظ کنید

هر چه بیشتر مضطرب و ناراحت باشید، حفظ تسلط و انسجام دشوارتر خواهد بود. ممکن است استفاده از طیف وسیعی از واژگان و ساختارهای گرامری به طور دقیق و با معنای مورد نظر بسیار سخت به نظر برسد. اما شما باید ذهن خود را تحت کنترل داشته باشید. به خود بگویید: “من می‌توانم این کار را انجام دهم.”

فقط به یاد داشته باشید، ممتحن به معنای کمک به شما است و وظیفه او این است که شما را راحت کند. فرمت آزمون برای تقویت (تشویق) این نیز طراحی شده است، زیرا ابتدا از شما چند سؤال اساسی در مورد موضوعات آشنا مانند خانواده یا خانه پرسیده می‌شود. ممکن است ممتحن گاهی اوقات کمی ‌احساس «ربات» کند، اما این به دلیل ماهیت برنامه‌نویسی آزمون و این واقعیت است که ممتحن بر اجرای آزمون، خواندن سؤال‌ها و دادن دستورالعمل‌ها متمرکز است – همه اینها حین ارزیابی و درجه‌بندی مهارت زبان شما انجام می‌شود. جای تعجب نیست که آن‌ها شبیه ربات هستند، این کار سختی است.

فقط از اینکه تنها کاری که باید انجام دهید این است که به چند سوال پاسخ دهید، خیالتان راحت باشد.

در بخش پایانی آزمون، ممتحن هنگام بحث در مورد موضوعات کمتر آشنا و انتزاعی، رویکرد محاوره‌ای بیشتری را در پیش خواهد گرفت. باز هم، فقط استراحت کنید، لبخند بزنید و تمام تلاش خود را بکنید تا با ممتحن صحبت کنید، انگار واقعاً با کسی گفتگوی جالب و جذابی دارید.

2. بدانید چه چیزی در راه است

آیا برای اولین بار است که در آیلتس شرکت می‌کنید؟ آیا صادقانه می‌دانید که ساختار آزمون Speaking چگونه است؟ حتی دانش‌آموزانی که چندین بار در آزمون شرکت کرده‌اند، نمی‌توانند به سؤالات مربوط به ساختار آزمون و نحوه برگزاری آزمون پاسخ دهند. چه اشتباه بزرگی! دانستن اینکه آزمون چطور پیش می‌رود، مثل این است که نیمی‌ از نبرد را پیش رفته باشید. هنگامی‌که بدانید چه انتظاری دارید، سریعتر و راحت تر به سوالات پاسخ خواهید داد. در اینجا چند سوال ساده وجود دارد که واقعاً باید پاسخ آن‌ها را بدانید:

• مدت زمان آزمون اسپیکینگ چقدر است؟

• چند قسمت یا بخش وجود دارد؟

• هر قسمت از چه چیزی تشکیل شده است؟

• چه حوزه‌هایی از زبان من ارزیابی می‌شود؟

• چه کسی به عملکرد من نمره می‌دهد – ممتحن یا شخص دیگری؟

اگر نتوانستید به همه این سوالات پاسخ دهید، صفحه اطلاعات فرمت آزمون را از سایت TakeIELTS شورای بریتانیا بخوانید و اطلاعات صحیح را پیدا کنید:

7 استراتژی ضروری برای به حداکثر رساندن نمره آزمـــون اسپیکینگ آیلتس

3. فقط به سوال پاسخ دهید!

در شروع آزمون، به جای گسترش بیش از حد پاسخ‌های خود، فقط اطلاعات مورد نیاز را ارائه دهید. صبر کنید تا قبل از دادن پاسخ‌های گسترده‌تر، سؤالاتی در مورد خانه، محل کار، زندگی مدرسه و … خود بشنوید. حتی پس از آن، پاسخ‌های مرتبط را ارائه دهید و از سر و کله زدن در مورد هر چیزی که فکرش را می‌کنید اجتناب کنید. کاندیداها اغلب با رفتن روی مماس از موضوع دور می‌شوند – از این کار اجتناب کنید. به ساختار پاسخ‌های خود به این شکل فکر کنید:

نمونه سوال اسپیکینگ آیلتس: «از چه نوع آب و هوایی بیشتر لذت می‌برید؟»

مقدمه (اختیاری)

Hmm. It’s hard to say because I like all seasons but…

پاسخ

I would say summer would have to be my all-time favorite.

دلیل/مثال

You know, the summer is just great. There are so many things to do outside, you can be near the water, yes…if it’s too hot, it’s better to hang out at the beach. I really love the beach and watersports like surfing…

پایان

so, yeah, if I had to choose one, it would be summer for sure.

احتمالا خودتان بدانید، ولی هر تلاشی برای پاسخ به سوال را به انجام برسانید. برای سوالات، تسلیم نشوید:

به جای اینکه این کار را انجام دهید

سعی کنید این کار را انجام دهید

I don’t know… I can’t answer that question.

Hmm, that’s a tricky question. Let me think about that… yeah, I guess I would say that…

سپس تمام تلاش خود را برای پاسخ به سوال انجام دهید! عبارات بالا برای دادن زمان فکری به خود مفید هستند و می‌توانند شما را از گیر کردن خلاص کنند. استفاده از این عبارات fillers همچنین توانایی شما را برای ادامه صحبت علیرغم مواجهه با یک سوال دشوار نشان می‌دهد.

4. به یاد داشته باشید که لب‌های ممتحن مهر و موم شده است

درک این نکته مهم است که ممتحن از روی یک اسکریپت می‌خواند، و او می‌تواند بسیار کمی‌فراتر از آنچه در دفترچه آزمون نوشته شده است بگوید.

اگر بخواهید از ممتحن سوال بپرسید، این می‌تواند به لحظات ناخوشایندی منجر شود.

به عنوان مثال، گاهی اوقات مسائل گیج کننده‌ای در مورد برخی از سؤالات مربوط به «خانه شما» به وجود می‌آید. داوطلبان اغلب نمی‌دانند که آیا قرار است در زمان امتحان در مورد کشور خود صحبت کنند یا مکانی که در آن زندگی می‌کنند (بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون آیلتس در خارج از کشور خود زندگی می‌کنند).

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

اگر چیزی را متوجه نشدید، مودبانه از ممتحن بخواهید که سوال را تکرار کند. از پرسیدن سوالات زیاد خودداری کنید – وظیفه شما این است که به سوالات پاسخ دهید و به آزمونگر نشان دهید که چه کاری می‌توانید به زبان انگلیسی انجام دهید. به جای تلاش برای روشن کردن موضوع «خانه» با ممتحن، فقط مشخص کنید که می‌خواهید درباره کدام «خانه» صحبت کنید و از زبان مناسب برای این کار استفاده کنید:

به جای اینکه این کار را انجام دهید

سعی کنید این کار را انجام دهید

Should I talk about my home country or Boston? *It really doesn’t matter which one you speak about. It’s more important that you address the question and express yourself coherently.

Well, I’d like to talk about Boston, because I’m really starting to feel like this is my second home… Well, I’m only here in Boston for a short time, so I’ll talk about my hometown in [country].

ناگفته نماند که نباید سعی کنید ممتحن را قبل و بعد از امتحان درگیر مکالمه کنید. فقط بگویید «عصر بخیر» و دستورالعمل‌های ممتحن را دنبال کنید. وقتی آزمون تمام شد، مودب باشید و اتاق را ترک کنید. سعی نکنید به دنبال اطمینان از ممتحن باشید و قطعاً از او نپرسید: «خب، چطور این کار را کردم؟ بد بود؟» به یاد داشته باشید، آزمون Speaking ضبط می‌شود و ممتحن نمی‌تواند در مورد آزمون یا عملکرد شما صحبت کند.

6. به پاسخ دادن به سوال «چرا؟» عادت کنید.

اگر قبلاً در آزمون آیلتس شرکت کرده باشید، ممکن است متوجه شده باشید که ممتحن به پاسخ‌های ساده با پرسیدن «چرا؟» پاسخ می‌دهد.

این به این دلیل است که او به شما نیاز دارد که بیشتر بگویید تا بتواند زبان شما را به دقت ارزیابی کند. با این حال، اگر ممتحن احساس می‌کند که باید دائماً با پرسیدن «چرا» اطلاعات را از شما خارج کند، ممکن است به دلیل عدم تسلط به شما علامت‌گذاری شود.

با توجه به توصیفگرهای گروه اسپیکینگ آیلتس، برای دستیابی به نمره 6، داوطلب باید مایل به صحبت طولانی باشد. دادن پاسخ‌های کوتاه و یک یا دو کلمه‌ای کارساز نخواهد بود. پاسخ‌های کوتاه مستلزم آن است که ممتحن بارها و بارها از شما درخواست کند. همه اینها کار زیادی برای (نشان دادن) توانایی زبان شما انجام نمی‌دهد. از سوی دیگر، اگر ممتحن چند بار از شما بپرسد «چرا» بیش از حد نگران نباشید – این وظیفه اوست که شما را به صحبت ادامه دهند.

خوب است

بهتر است

Examiner: What’s your favorite color?
Candidate: Blue, I think.
Examiner: Why?
Candidate: I don’t know. I just like it.

Examiner: What’s your favorite color?
Candidate: Blue, I think. Yeah, blue, because it reminds me of the ocean and the sky. I feel calm when I see the color blue. I also like to wear blue – it looks good on me.

7 استراتژی ضروری برای به حداکثر رساندن نمره آزمون اسپیکینگ آیلتس

7. عبارات کلیدی را به صورت استراتژیک اجرا کنید

اگر با فرمت آزمون اسپیکینگ آیلتس و انواع سوالات پرسیده شده آشنا هستید، می‌توانید برنامه ریزی را شروع کنید. در مورد آنچه می‌توانید در موقعیت‌های مختلف که ممکن است در طول آزمون ایجاد شود فکر کنید. به عنوان مثال، قسمت اول متن از شما در مورد چیزهایی مانند خانه، خانواده، کار یا زندگی شما به عنوان یک دانش آموز سوال می‌کند. این زمان عالی برای نشان دادن توانایی خود در استفاده از زمان حال عالی است.

خانه – من دو سال است که در آپارتمانم زندگی می‌کنم.

خانواده – ما فقط شش ماه است که ازدواج کرده‌ایم.

کار – من چهارده سال مهندس هستم.

زندگی دانشجویی – من پنج سال است که انگلیسی می‌خوانم.

پس از پرسیدن چند سوال شخصی، ممتحن به سراغ سوالاتی در مورد موضوعات عمومی‌تر می‌رود. با این حال، ممکن است با یک سوال تصادفی در مورد آفتاب، حیوانات خانگی یا درختان در کشور خود غافلگیر شوید. اگر مطمئن نیستید چه بگویید، از عبارتی مانند «هوم، سوال جالبی است…» استفاده کنید تا برای خود وقت فکری بخرید. در اینجا یک گروه مفید از عبارات است که ممکن است در طول امتحان مفید باشد.

برای ارائه‌ی نظرات خود، بخش دیگری از موضوع را مورد توجه قرار دهید

In my opinion,…I believe (that)…To me,…However,…On the other hand,…Having said that,…

اگر چیزی را متوجه نشدید یا نشنیدید:

Excuse me, could you say that again?Can you repeat the question, please?

اگر معنی یک کلمه را نفهمیدید

What does . . . mean?I’m sorry. I’m not familiar with …. What does it mean?

مواجهه با یک سوال سخت یا عجیب

Buy yourself some time with these phrases:Hmm, that’s an interesting question… I’d say…Hmm, I haven’t thought about it before, but I would say…I can’t say for sure, but…

سخن آخر

این فقط به معنای شروع است. عبارات مفید را نیز یادبگیرید و نحوه استفاده از آن‌ها در جمله را نیز تمرین کنید. اگر همچنان سوالی راجع به آموزش زبان انگلیسی یا دوره‌های تخصصی آیلتس ایرانمهر داشتید، با ما تماس بگیرید.


بیشتر بخوانید:بهترین منابع آزمون آیلتس برای روش خودخوان (نمره بالای 7)


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید