IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
10 پادکست محشر برای یادگیری زبان جدید
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
17 مهر 1398

10 پادکست محشر برای یادگیری زبان جدید

چند سال پیش وقتی اسم پادکست به گوشم می‌خورد، دقیقا نمی‌دانستم خوردنی است یا پوشیدنی. اما نهایتا متوجه شدم که گوش کردنی است. البته ماجرایش با داستان‌های صوتی فرق دارد و موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهد. اما چه موضوعاتی؟ مسئله این است:

آیا شما شعار کلاسیک شرکت Apple را می‌دانید؟ «There’s an app for that».

این روزها، به نظر می‌رسد که به جای «app»، «there’s a podcast for that». یعنی پادکست با اپلیکیشن جا‌به‌جا شده است. حالا فایده‌ی پادکست چیست؟

آیا می‌خواهید راجع به سلبریتی محبوب خود اطلاعات بیشتری داشته باشید؟ کافی است به پادکست‌های «Armchair Expert» که توسط «Dax Shepard» ضبط شده است، گوش دهید.

آیا دنبال داستان‌های جنایی واقعی هستید؟ پس به مجموعه پادکست‌های سریالی «Dr. Death» فرصتی دهید تا این ماجراها را با فایل صوتی برایتان تعریف کنند.

آیا سعی می‌کنید که راجع به زبان‌های خارجی اطلاعات بیشتری داشته باشید؟ آیا می‌خواهید یک زبان جدید را بهتر یاد بگیرید؟ بسیار خوب، شاید باورتان نشود ولی پادکست‌های بسیار زیادی در رابطه با یادگیری زبان تهیه و تدوین شده‌اندJ

شما دوست دارید چه چیزی راجع به زبان‌های خارجی بدانید؟ شاید سعی می‌کنید به یکی از این زبان‌ها مسلط شوید. شاید هم می‌خواهید بفهمید مغز چگونه یک زبان جدید را یاد می‌گیرد. شاید ترجیح می‌دهید از وضع و حال چند‌زبانه‌ها سردربیاورید و بدانید که چگونه به اهداف خود در یادگیری زبان‌های خارجی دست پیدا می‌کنند.

فرقی نمی‌کند که دنبال چه موضوعی باشید. در هر صورت، یک پادکست در رابطه با آن موضوع وجود دارد.

10 پادکست محشر برای یادگیری زبان جدید

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

انواع پادکست‌های مرتبط با زبان

پادکست‌هایی که به شما یک زبان جدید آموزش می‌دهند

پادکست‌هایی که در ادامه معرفی خواهند شد، محتوای آموزشی دارند و در رابطه با زبان‌های خارجی هستند. سری پادکست‌های موجود در این لیست برای هر زبانی که آموزش می‌دهند کانال های مجزایی دارند ، از فرانسوی و اسپانیایی گرفته تا فیلیپینی و تایلندی.

پادکست‌های یادگیری زبان از بهترین منابع برای تقویت مهارت شنیداری هستند. با این پادکست‌ها، شما می‌توانید به مکالمات بومی‌زبان‌ها گوش ‌دهید و به تدریج به لهجه و گویش آن‌ها عادت کنید. اما تعداد زیادی از پادکست‌ها منابع دیگری هم برای یادگیری زبان ارائه می‌دهند تا هدف آموزش زبان را تکمیل کنند. از این منابع می‌توان به ویدیو، رونوشت یا فلش‌کارت‌های دیجیتالی اشاره کرد.

شما می‌توانید بر اساس زمانبندی یادگیری خود، پادکست‌ها را به عنوان منابع یادگیری اولیه یا ثانویه در نظر بگیرید و به کمک آن‌ها به تقویت مهارت‌های خود بپردازید.

پادکست‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، اهداف متفاوتی دارند. تعداد زیادی از آن‌ها راجع به عملکرد مغز در یادگیری زبان، یا کاربرد زبان توضیح می‌دهند. سایر این پادکست‌ها به شما روش یادگیری هر زبانی (نه فقط یک زبان) را آموزش می‌دهند.

برخی دیگر، روی موضوعی خاص تمرکز بیشتری دارند. برای مثال، در ادامه راجع به پادکست‌های سایت « Bilingual Avenue» خواهید خواند. پادکستی که مخصوص پدرمادرها است و به آن‌ها آموزش می‌دهد که چگونه فرزندان و کودکان خود را دو‌زبانه بار بیاورند.

تعداد زیادی از زبان‌دوستان، طرفدار پادکست‌های یادگیری زبان هستند. در مجموع، تعداد زیادی از این زبان‌دوستان هر پادکستی که راجع به زبان‌های خارجی صحبت کرده باشد را دوست دارند. اگر شما دنبال پادکستی هستید که تکنیک‌های صحیح یادگیری را آموزش دهد یا صرفا می‌خواهید با مواردی چون نحوه‌ی یادگیری زبان‌های خارجی، تفاوت ساختاری زبان‌های مختلف یا فرهنگ زبان مورد نظر آشنا شوید، پس حتما به پادکست‌های زیر نگاهی کنید.

Coffee Break Languages

در حقیقت «Coffee Break Languages» مجموعه‌ای از پادکست‌ها را از طریق سایت «Radio Lingua» در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این سایت شما می‌توانید پادکست‌هایی برای یادگیری زبان چینی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی یا اسپانیایی پیدا و استفاده کنید.

پادکست‌های هر زبان در چهار سطح مختلف دسته بندی شده‌اند تا هر زبان‌آموز بر اساس سطح مهارت‌هایش، فایل صوتی مناسبی را انتخاب کند. اما گاهی در برخی زبان‌ها، برخی از سطوح ارائه نشده‌اند. برای مثال زبان‌آموزان فرانسه می‌توانند از پادکست‌های مخصوص زبان‌آموزان مبتدی و زبان‌آموزان پیشرفته استفاده کنند. اما کسانی که سعی دارند زبان چینی یاد بگیرند، فعلا فقط می‌توانند پادکست‌های سطح مبتدی را در این سایت پیدا کنند (یعنی پادکست‌های سطح متوسط و پیشرفته هنوز ارائه نشده است).

زبان غالب در پادکست‌ها انگلیسی است و لغات و دیالوگ‌ها به زبان جدید آموزش داده می‌شود. این سبک برای زبان‌آموزانی که در سطح ضعیف‌تری قرار دارند و هنوز نمی‌توانند کاملا پادکست‌های طولانی را به زبان جدید درک کنند، بسیار مناسب است.

معمولا هر پادکست کوتاه و زیر 30 دقیقه ضبط شده است. در هر اپیزود با توضیحات مختلفی راجع به قوانین گرامری مثل «تفاوت بین Mieux و Meilleur» روبه‌رو می‌شوید و در اپیزود‌هایی شبیه «مراجعه به داروخانه در چین»، با لغات ضروری آشنا خواهید شد.

اگر به اطراف این سایت سرک بکشید، متوجه می‌شوید که «Coffee Break Languages» هزاران پادکست بامزه به شما معرفی می‌کند که زیاد هم با موضوعات آموزشی مرتبط نیست؛ ولی از آن‌ها می‌توان در جهت آموزش استفاده کرد. برای مثال، زبان‌آموز ایتالیایی می‌تواند به پادکست‌های سریالی و داستانی مثل «La mia Estate» (My summer) هم گوش دهد. دقیقا چه کسی بدش می‌آید که هنگام یادگیری زبان، کمی خوش بگذراند و به مجموعه‌های سریالی هم گوش دهد؟

پادکست‌های «Radio Lingua» کاملا رایگان هستند. ولی اگر می‌خواهید که به سایر منابع یادگیری مثل ویدیوهای آموزشی، کلیپ‌های خارجی و نکات درسی دسترسی پیدا کنید، باید اشتراک آن را خریداری کنید.

LanguagePod101

در سایت «Innovative Language» پادکست‌های آموزشی 34 زبان زنده در دنیا ارائه می‌شود و از میان آن‌ها می‌توان به «SwahiliPod101, HungarianPod101, FinnishPod101 و PersianPod101» اشاره کرد.

پادکست مخصوص به هر زبان در اپیزود‌های متعددی (حتی تا 1000 اپیزود) آپلود شده است و زبان‌های معروف و شناخته‌شده‌ای مثل فرانسه، آلمانی و چینی در 9 سطح مختلف در دسترس زبان‌آموزان قرار گرفته است. با همین نکته می‌توان فهمید که این سایت یکی از بهترین منابع برای یادگیری حرفه‌ای زبان جدید است.

در هر اپیزود دیالوگی بین گوینده‌ها ردوبدل می‌شود. بنابراین شما می‌توانید به مکالمات اشخاص مختلف گوش دهید و با لهجه‌های گوناگون آشنا شوید. این پادکست‌ها منابع یادگیری دیگری را هم ارائه می‌کنند که از آن‌ها می‌توان به ابزار یادگیری لغات، فلش‌کارت‌های تکرار شونده، نکات و بحث‌های درسی اشاره کرد.

این منابع، دیالوگ‌های موجود در پادکست‌ها را به بخش‌های مختلفی تقسیم و در قالب ابزار آموزشی متفاوت ارائه می‌کنند تا مطمئن شوند شما هر خط را دقیقا متوجه شده‌اید. در سایت «LanguagePod101» پادکست‌ها به شکل پکیج‌های کامل آموزشی در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌گیرد. پس استفاده از این منابع به عنوان اولین منابع یادگیری، گزینه‌ی بسیار خوبی است.

SBS Radio

آیا به دنبال پادکستی هستید که در آن‌ها کاملا به زبان جدید صحبت شود تا شما را در محیطی کاملا بومی غرق کند؟ پس به «SBS Radio» نگاهی کنید! این رادیوی آنلاین اخباری را به زبان جدید و در قالب پادکست در اختیار شما قرار می‌دهد. پادکست‌های موجود در این سایت رادیویی برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته و متوسط بسیار مناسب است.

سایت «SBS Radio» در حقیقت متعلق به یک شرکت استرالیایی است. پس اگر می‌خواهید برای مثال زبان آلمانی یا ژاپنی را با پادکست‌های این سایت یاد بگیرید، متوجه می‌شوید که در آن‌ها مسائل مربوط به استرالیایی‌ها مطرح می‌شود. (این پادکست‌ها برای زبان‌آموزان انگلیسی استرالیایی جذاب خواهد بود! پس اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، می‌توانید از پادکست‌های سایت «SBS Radio» استفاده کنید و با فرهنگ و مسائل استرالیایی‌ها به طور رایگان آشنا شوید.

البته در این پادکست‌ها از اخبار و فرهنگ مربوط به زبان مقصد هم صحبت می‌شود. اگر می‌خواهید مهارت‌های شنیداری خود را تقویت کنید، پس از پادکست‌های این سایت حتما کمک بگیرید. مکالمات در بیشتر اپیزود‌ها شبیه مصاحبه هستند، بنابراین شما می‌توانید با لهجه‌ی افراد مختلف و مکالمه با سرعت‌های مختلف آشنا شوید.

پادکست‌های این سایت 68 زبان مختلف را پشتیبانی می‌کنند که از آن‌ها می‌توان به زبان‌های نادری مثل امهری (Amharic)، مقدونی، فارسی، استونی و اردو اشاره کرد. معمولا این پادکست هر روز یک اپیزود خیلی کوتاه آپلود می‌کند و به راحتی می‌توان گوش دادن به آن‌ها را در برنامه‌های روزمره جای داد.

Duolingo Podcasts

به یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین سایت‌های آموزش زبان می‌رسیم. اما صبر کن؟ چه گفتی؟ سایت «Duolingo» پادکست هم دارد؟

مطمئنا شما هم مثل من تعجب کرده‌اید.

اما در حال حاضر، سایت «Doulingo» فقط پادکست‌هایی برای آموزش زبان فرانسه و اسپانیایی ارائه می‌دهد. اما محتوای فایل‌های صوتی بسیار موثر و جذاب است.

در هر اپیزود، ماجرای شخصی که اهل کشور فرانکفون (Francophone) یا کشورهای اسپانیایی‌زبان است، مطرح می‌شود. برای مثال، با گوش دادن به این پادکست‌ها با افراد مختلفی آشنا می‌شوید. برای مثال، یک مخترع گوآتمالایی، معلم کلمبیایی، نانوای معروف فرانسوی در پاریس یا کسی که از حمله‌ی کوسه در رئونیون (La Réunion) جان سالم به در برده است. بیایید فرض کنیم که می‌خواهید به یک پادکست اسپانیایی گوش دهید. در این پادکست، دو متکلم وجود دارد که ماجرایی را تعریف می‌کنند. یکی از گوینده‌ها انگلیسی‌زبان و دیگری اسپانیایی‌زبان است. آن‌ها به نوبت بخش‌های مختلف داستان را تعریف می‌کنند. ابتدا چند جمله به زبان انگلیسی و سپس، چند جمله به زبان اسپانیایی بیان می‌شود. در پایین هر صفحه رونوشت فایل هم وجود دارد که می‌توانید به کمک آن، بیشتر با املای کلمات آشنا شوید.

پادکست‌های آموزش زبان سایت «Doulingo» معمولا برای زبان‌آموزان صفر کیلومتر، مبتدی یا نزدیک به سطح متوسط مناسب هستند. فایل‌های صوتی معمولا کوتاه و بین 20 تا 30 دقیقه هستند. هنگام گوش دادن به این پادکست‌ها، نکات زیادی به زبان انگلیسی می‌شنوید که به شما کمک می‌کند مفهوم جملات را بهتر درک کنید.

News in Slow

یادگیری زبان با گوش دادن به اخبار بسیار ارزشمند است. با گوش دادن به اخبار، با لهجه‌ی بومی‌زبان‌ها آشنا می‌شوید، راجع به فرهنگ آن‌ها اطلاعات بیشتری به دست می‌آورید و اخبار روز آن‌ها را دنبال می‌کنید. پادکست‌های «News in Slow» سعی دارند که زبان را از طریق اخبار و موثرتر از سایر منابع آموزشی آموزش دهند. اخباری که در پادکست‌های این سایت ارائه می‌شود خیلی آهسته‌تر از اخبار کانال‌های رسمی است و به زبان‌آموز کمک می‌کند تا مفهوم آن را بهتر متوجه شوند. اگر علت آن را نمی‌دانید، توصیه می‌کنم کمی از وقت خود را به گوش دادن به اخبار Press Tv سپری کنید تا کاملا متوجه منظورم شوید. هر بخش فقط چند دقیقه طول می‌کشد و شامل فلش‌کارت، کوییز، راهنمایی جهت تلفظ صحیح، قوانین گرامری و … می‌شود.

پادکست‌های این سایت از پنج زبان مختلف پشتیبانی می‌کنند: اسپانیایی (اسپانیا)، اسپانیایی (آمریکای لاتین)، فرانسه، ایتالیایی و آلمانی. شما بر اساس زبانی که انتخاب می‌کنید، به اپیزود‌های مختلفی دسترسی پیدا خواهید کرد که بر اساس سطح مهارت زبان‌آموز دسته‌بندی شده‌اند.

آیا نمی‌دانید که تمایل دارید به چه نوع اخباری گوش دهید؟ به کلیپ فرانسوی راجع به «Jared Kushner» یا پادکست اسپانیایی راجع به حشرات گوش دهید تا بالاخره تصمیم بگیرید.

ده پادکست برای یادگیری زبان

The Fluent Show

پادکست‌های این سایت به شنوندگان کمک می‌کنند تا یاد بگیرند چگونه می‌توانند در یک زبان خارجی مسلط شوند. این پادکست‌ها توسط «کریستین کیبل» (Kerstin Cable) و  «لیندسی ویلیامز» (Lindsay Wiliams) ضبط شده‌اند که احتمالا آن‌ها را قبلا و از طریق سایت «Lindsay Does Languages» می‌شناسید .

تعداد زیادی از شنوندگان به خاطر گویندگی «کریستین» و «لیندسی» این پادکست‌ها را دانلود می‌کنند و به آن‌ها گوش می‌دهند. این دو شخص به پانزده زبان زنده در دنیا مسلط هستند و سعی دارند که عشق و علاقه‌ی خود را با سایرین به اشتراک بگذارند.

در این پادکست‌ها، اپیزود‌های زیادی با عنوان «how to» در دسترس کاربران قرار می‌گیرد که اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال می‌توان به عنوان «How to Learn a Language You Hated in School» و « How to Play with a Language You Love» اشاره کرد. آن دو حقایق جالبی را راجع به زبان مطرح می‌کنند که از آن‌ها می‌توان به پادکست‌های “What Are the Easiest Languages in the World?” و “Fluent by Feeling: How Intuition Helps You Learn Languages.” اشاره کرد. هر اپیزود حدود 30 دقیقه تا یک ساعت است. اگر پادکستی می‌خواهید که در آن موضوعات مختلفی ارائه شود و در مکالمات، طنز هم به کار رفته باشد، پس حتما به این سایت سر بزنید و از پادکست‌های رایگان آن بهره ببرید

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

Language Stories

لیندسی ویلیامز از «Lindsay Does Languages» برمی‌گردد تا در پادکست‌های دیگری همراه ما باشد، البته اینبار با همسرش «اشلی» (Ashley) حضور پیدا می‌کند.

در سایت «Language Stories»، لیندسی و اشلی با یکدیگر به دور دنیا سفر می‌کنند و با مردمی که در طول سفر ملاقات می‌کنند، مصاحبه‌هایی انجام می‌دهند. آن‌ها با مردم راجع به فرهنگ کشور، زبانی که صحبت می‌کنند و … مصاحبه‌ می‌کنند. در حال حاضر، این دو در آسیا به سر می‌برند، پس اگر می‌خواهید یکی از زبان‌های آسیابی را یاد بگیرید یا به فرهنگ آسیایی علاقه‌مند هستید، حتما به پادکست‌های این سایت نگاهی کنید.

هر اپیزود از پادکست حدود 30 دقیقه است و به همین دلیل هم در صورتی که مشغله‌ی شما زیاد باشد، به راحتی می‌توانید گوش دادن به آن‌ها را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود جای دهید.

آیا نمی‌دانید که از کجا شروع کنید؟ با پادکست “Kristang: A Tale of Two Cities” شروع کنید تا راجع به فرهنگی از یک زبان بشنوید که احتمالا تابه‌حال هرگز چیزی از آن نشنیده بودید. حتی می‌توانید به پادکست «یادگیری زبان ویتنامی» “Learning Vietnamese” گوش دهید تا یادگیری این زبان معروف و رایج «ویتنامی» را آغاز نمایید.

Troublesome Terps

اگر مترجم حرفه‌ای هستید، یا به مترجمی علاقه دارید، یا یک «عاشق زبان» هستید که به کار مترجمان علاقه دارد، پس پادکست‌های «Troublesome Treps» می‌تواند شما را سرگرم کند.

در این پادکست‌ها مصاحبه‌ها به شکل میزگردی ضبط می‌شوند. در حقیقت، در هر اپیزود سه میزبان و متخصصانی در زمینه‌ی ترجمه به گفتگو و صحبت می‌پردازند.

برای شروع می‌توانید از فایل‌های خوبی مثل “Why Bother with Interpreting Research?” و “Mental Health for Interpreters.”  شروع کنید. فایل مورد علاقه‌ی من در این میان، “Trumpslation with Franz Kubaczyk,” است که در آن مردی باید سخنان رئیس‌جمهور ترامپ را ترجمه می‌کرد. امم…به نظرم این فایل یکی از بهترین فایل‌های صوتی برای شنوندگان آلمانی است.

این سایت، مترجم‌های بزرگی را به شما معرفی می‌کند و برای ترجمه نکات و منابع خوبی در اختیارتان قرار می‌دهد. هر اپیزود حدود یک ساعت است یا تقریبا به اندازه‌ی یک اپیزود «Dark» در «نتفلیکس» طول می‌کشد.

Multilinguish

شاید شما به موضوعاتی چون «چگونه تا سال آینده به زبان مسلط شویم؟» یا «بهترین روش مطالعه یا مشاوره‌ی زبان» علاقه‌ای نداشته باشید. در حقیقت، شاید به زبان‌های خارجی هرازگاهی علاقه‌مند شوید. در این مورد، بهترین پادکست‌های چند‌زبانه که از طریق «Babbel» منتشر می‌شود، احتمالا برای شما گزینه‌‌ی خوبی باشد. برای شروع به اپیزود‌های بامزه‌ای مثل «The Sexiest Accents» و “The Best Travel Advice You’ve Never Heard,”  گوش دهید.

پادکست‌هایی که به «Language Curious» مرتبط هستند، معمولا 30 دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشند. این مدت زمان به شما کمک می‌کند تا به راحتی در  مسیر محل کار، حین ورزش روی تردمیل یا وقتی که در فرودگاه جلوی گیت منتظر نشسته‌اید، به پادکست‌های چند‌زبانه گوش دهید و از آن‌ها لذت ببرید.

 Bilingual Avenue

این پادکست مخصوص پدرمادرهایی است که می‌خواهند فرزندان خود را دو‌زبانه بار بیاورند. در این پادکست‌ها شما با روش‌های آموزشی مختلفی آشنا می‌شوید، از ادغام دو زبان به زندگی کودکان گرفته تا روش‌های تمرین و مطالعه‌ی زبان؛ پادکست‌های این سایت تمامی این موضوعات را پشتیبانی می‌کنند.

پادکست‌های این سایت گاهی روی آموزش یک زبان خاص به کودکتان هم تمرکز می‌کند. طول هر اپیزود معمولا 20 دقیقه است. هرچند برخی از اپیزود‌های خاص، طولانی‌تر هستند. برای شروع، اپیزود‌هایی چون “Increasing Exposure for Bilingual Children,” ، “Is My Bilingual Child Confused?” و “My Best Games for Bilingual Kids!” را گوش کنید.

آیا نتوانستید که کودک خود را دو‌زبانه بار بیاورید، هنوز دیر نشده است. چون روش‌های مختلفی در Bilingual Avenue وجود دارد که به شما کمک می‌کند، انگیزه‌ی یادگیری زبان را در کودک خود بیدار کنید.

البته این پادکست‌ها به درد مدرس‌های زبان‌ خارجی هم می‌خورد. چون در هر صورت با زبان‌آموزان کم سن و سال طرف خواهند بود و می‌توانند از این فعالیت‌ها برای شاگردان خود استفاده و برای اینکه آن‌ها را در زبان جدید غوطه‌ور کنند، از نکات این پادکست‌ها کمک بگیرند.

اگر خودتان در مراحل اولیه‌ی یادگیری زبان جدید قرار دارید، حتما به پادکست‌های این سایت گوش دهید. در این پادکست‌ها، گوینده « Marianna Du Bosq» نکاتی را به پدرمادرها توصیه می‌کند که شما هم می‌توانید از آن‌ها برای یادگیری یک زبان جدید استفاده کنید و عبارتا، تدریس به خودتان را آغاز نمایید.

حالا، شما می‌خواهید چه‌چیزی یاد بگیرید؟ آیا می‌خواهید زبان اسپانیایی آمریکای لاتین را یاد بگیرید؟ راجع به فرهنگ مردم کشور ویتنام اطلاعات مختلفی به دست آورید؟ راجع به زبان‌های زنده در دنیا حقایق جالب و بامزه‌ای بدانید؟

از پادکست‌های بالا استفاده کنید و حسابی خوش بگذرانید.

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

بیشتر بخوانید:معروف‌ترین زنان چند‌زبانه در تاریخ (از گذشته تا کنون)

 

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید