IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
منابع جذاب برای یادگیری اصطلاحات پزشکی به زبان انگلیسی
امتیاز کاربران: 3.8/5
نویسنده: ایرانمهر
26 آذر 1397

منابع جذاب برای یادگیری اصطلاحات پزشکی به زبان انگلیسی

هم زبان انگلیسی داریم.

هم زبان انگلیسی برای پزشکی داریم.

اصطلاحات پزشکی حتی برای بومیان هم زبان سخت و پیچیده ای است.

اگر زبان آموز انگلیسی هستید و در حوزه پزشکی کار یا تحصیل می کنید، اصطلاحات و واژه های طولانی که تلفظ آن ها هم سخت است، می تواند خیلی راحت دنیا را روی سرتان خراب کند.

علاوه بر این، هنگام صحبت کردن با بیمار یا همکارانتان، باید بین زبان انگلیسی معیار و تخصصی یکی را انتخاب کنید.

سرتان گیج می رود؟

نگران نباشید، ما یک درمان عالی برای شما داریم!

در این مقاله، منابعی را به شما معرفی می کنیم تا خیلی راحت بتوانید انگلیسی پزشکی را یاد بگیرید و تمرین کنید. این منابع شامل کلاس های رسمی، دوره ها و درس های آنلاین و پادکست های محاوره ای و ساده است. اگر دکتر، پرستار، دانشجوی پزشکی، مدیر بیمارستان و داروساز هستید یا می خواهید انگلیسی پزشکی را یاد بگیرید، در این مقاله منابعی پیدا می کنید که مهارت های مکالمه شما را به روشی سالم ارتقا می دهند!

منابع جذاب برای یادگیری اصطلاحات پزشکی به زبان انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

تجویز دکتر چیست؟  منابع برای یادگیری اصطلاحات پزشکی به زبان انگلیسی

1. درس های  آنلاین برای انگلیسی پزشکی

با دروس آنلاین، می توانید مهارت های انگلیسی پزشکی را با زمان و سرعتی که مناسب شرایطتان است یاد بگیرید. با این روش می توانید تمام کلمات و عبارات پزشکی را یاد بگیرید که معمولا در مکالمات روزمره از آن ها استفاده نمی کنید.

در ادامه چند دوره آنلاین را به شما معرفی می کنیم که می توانید با آن ها انگلیسی پزشکی را یاد بگیرید:

Englishmed

Englishmed وبسایتی کامل و جامع است که انگلیسی عمومی پزشکی و انگلیسی پیشرفته را به کسانی که در مراکز بهداشتی کار می کنند یا دکتر و پرستار هستند یاد می دهد.

با Englishmed تمرین های رایگان خواندن، نگارش، مکالمه و شنیدن در دسترس شماست و این تمرین ها برای گروه های زیر مناسب است:

  • پزشکان
  • پرستاران
  • داروسازها
  • کارمندان مراکز بهداشتی

ویژگی های مفیدی در این وبسایت وجود دارد، بنابراین می توانید مهارت های مختلف بعد از هر درس را تمرین کنید. این ویژگی ها دیالوگ های محرک و فعالیت هایی است که به شما کمک می کنند اصطلاحات پزشکی و گرامر را یاد بگیرید.

FluentU

اگر می خواهید به انگلیسی پزشکی مسلط باشید، باید یاد بگیرید در موقعیت ها و محیط های حرفه ای چطور از آن استفاده کنید. وبسایت FluentU با ویدیوهای معتبر و مفید به زبان انگلیسی، این امکان را برای شما فراهم می کند. این ویدیوها شامل دیالوگ های بیمارستانی، اخبار پزشکی و مواردی است که به دوره ها و درس های آموزش زبان انگلیسی تبدیل شده اند.

هر ویدیو زیرنویس های تعاملی دارد. می توانید روی هر کلمه ای که می خواهید کلیک کنید تا معنی، تلفظ و ابزار بصری کمک آموزشی آن را ببینید. وبسایت FluentU ویدیوهای دیگری را که کلمه مورد نظرتان در آن استفاده شده است به شما نشان می دهد، بنابراین می توانید یاد بگیرید هر کلمه در موقعیت های مختلف چطور استفاده می شود. فلش کارت ها و تمریناتی وجود دارد که به شما کمک می کند آنچه را که یاد گرفتید مرور کنید و به خاطر بسپارید.

این سیستم باعث می شود شما واژه های جدید را به صورت طبیعی یاد بگیرید و خودتان را مجبور نکنید آن ها را حفظ کنید. به علاوه، تلفظ دقیق و بومی کلمات را هم یاد می گیرید.

English  Health Train

وبسایت English Health Train دوره رایگان و آنلاین پزشکی است که برای دانشجویان ESL (زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم) که زبان انگلیسی پیشرفته در حوزه پزشکی می خوانند، طراحی شده است. این وبسایت به طور انحصاری برای دانشجویان پزشکی، پزشکان و پرستارانی طراحی شده است که در کشورهای انگلیسی زبان تحصیل می کنند یا مشغول به کار هستند.

وبسایت English Health Train یکی از کامل ترین دوره های رایگان در اینترنت است. در کل، برنامه درسی این وبسایت حدودا 240 تا 320 ساعت آموزش دارد و بستگی به این دارد که سرعت یادگیری شما چقدر است. برنامه درسی این وبسایت دقیقا مانند برنامه درسی کلاس های درس است و با پنج ماژول ارائه شده است که موضوعات مختلف انگلیسی پزشکی را تحت پوشش قرار می دهد:

  • مشاغل پزشکی
  • نحوه صحبت کردن با بیماران و خانواده های آن ها
  • نحوه تعامل و ارتباط برقرار کردن با همکاران

در هر ماژولی چندین واحد وجود دارد. هر واحد تمرین های شنیدن، تلفظ، خواندن، واژگان و همچنین تمرین هایی با عنوان «کار پروژه ای» دارد که لازم است از مهارت های انگلیسی در حوزه پزشکی و در دنیای واقعی استفاده کنید.

منابع-جذاب-برای-یادگیری اصطلاحات پزشکی به زبان انگلیسی

2. پادکست های  پزشکی به زبان انگلیسی

اگر یادگیری انگلیسی در حوزه پزشکی را تازه شروع کردید یا می خواهید دانش واژگانتان را تجدید کنید، پادکست های پزشکی ابزاری فوق العاده برای این کار هستند.

پادکست ها ابزاری عالی هستند برای کسانی که وقت ندارند یا نمی توانند پشت میز بنشینند و کتاب های درسی بخوانند یا در دوره های آنلاین شرکت کنند. می توانید هر لحظه و هر جا و در هر حالتی پادکست های انگلیسی را گوش بدهید؛ در اتوبوس، در آشپزخانه و هنگام آشپزی یا هنگام گردگیری خانه. از آنجایی که پادکست ها معمولا اطلاعات به روز را در اختیار کاربر قرار می دهند، می توانید در کنار تقویت واژگان و تمرین مهارت های شنیدن، درباره تازه های صنعت پزشکی هم اطلاعاتی کسب کنید.

Reading  and Listening for Medical Workers

این پادکست بخشی از یک برنامه حرفه ای برای زبان آموزان انگلیسی به نام «Interesting Things for ESL Students» است. پادکست ها و مقالات خبری زیادی با موضوعات مختلف در اختیار کاربران قرار می گیرد که شامل موضوعات زیر است:

  • چطور در آمریکا پزشک باشیم
  • درمان بیماری صرع
  • آثار مصرف زیاد نمک

اگرچه پادکست ها به طور خاص روی انگلیسی پیشرفته پزشکی مثل تشریح یا اصطلاحات علمی تمرکز ندارد، اما برای زبان آموزان یا دانشجویانی که می خواهند اصطلاحات عمومی پزشکی یاد بگیرند، عالی است.

همچنین متن هر اپیزود هم در دسترس شماست تا همزمان با گوش دادن، کلمات و جملات را از روی متن دنبال کنید.

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

Cancer  Newsline از مرکز سرطان دکتر آندرسون

همانطور که از اسم این پادکست مشخص است، هر اپیزود Cancer Newsline به طور ویژه درباره بیماری سرطان است. گزینه خوبی برای زبان آموزان سطح متوسط و پیشرفته و افراد حرفه ای است که می خواهند در محیط های پزشکی که سرطان در آنجا شایع است، با دیگران ارتباط برقرار کنند.

حتی اگر قرار نیست در حوزه آنکولوژی (تشخیص و درمان سرطان) فعالیت کنید، باز هم شاید بد نباشد به این وبسایت نگاهی بیاندازید. در پایین صفحه این وبسایت و در میانه آن، بخشی را با عنوان “I*CARE Video Gallery” می بینید.

در این قسمت می توانید ویدیوهای مختلفی ببینید که درباره موضوعات زیر است:

  • چطور به بیمار یا خانواده هایشان خبر بدی اعلام کنیم
  • نحوه برقراری ارتباط با بیمار
  • راه هایی برای بهتر فهمیدن بیمار

گالری ویدیو سه دسته بندی دارد که شما را در معرض طیف وسیعی از گفتگوهای رسمی و محاوره ای زبان انگلیسی قرار می دهد و شامل میزگردها (مباحث و مذاکرات)، سخنرانی های ACE (سخنرانی های آموزشی) و بیماران و خانواده ها (اطلاعات عمومی) است.

Health Check با BBC

Health Check پادکست های هفتگی درباره بیماری ها و پزشکی در سراسر جهان است. این پادکست ها برای زبان آموزان سطح متوسط و پیشرفته که می توانند اخبار را به راحتی دنبال کنند و بفهمند مناسب است. پادکست ها برای کسانی خوب است که می خواهند درباره حوادث و وقایع پزشکی به روز باشند.

قسمت های مختلف این پادکست ها، موضوعات مختلفی از جمله شیوع بیماری در کشورهای در حال توسعه، خطرات فشار خون بالا و راه های تقویت سیستم ایمنی را تحت پوشش قرار می دهد. فقط یادتان باشد، هر اپیزود برای 30 روز قابل دسترس است و بعد BBC آن ها را حذف می کند. به همین دلیل اگر اپیزود خاصی را نشان کرده اید، زیاد طول ندهید و برای گوش دادن آن دست دست نکنید.

Surgery 101

پادکست Surgery 101 به شما یاد می دهد قسمت های مختلف جراحی چیست و چطور انجام می شود. به طور متوسط هر اپیزود بین 10 تا 15 دقیقه است. ارائه این پادکست ها به گونه ای است که هم دانشجویان پزشکی و هم غیرپزشکی می توانند از آن ها استفاده کنند.

اپیزودهای پادکست ها با توجه به نوع جراحی ها دسته بندی شده اند و شامل جراحی قلب، مغز و کودکان است. خوشبختانه، هر دسته بندی عکس هایی دارد که اگر کلمه مخصوص هر گروه را ندانید، به درک و فهم آن کمک می کند.

Instant Anatomy

پادکست Instant Anatomy در iTunes (مخصوص سیستم عامل iOS) در دسترس است و به جزئیات قسمت های مختلف بدن می پردازد. در این پادکست می توانید اسامی تمام استخوان ها، اندام ها، ماهیچه ها و دیگر قسمت های بدنتان را یاد بگیرید و درباره کارکرد هر قسمت هم اطلاعاتی کسب کنید.

پادکست ها برای دانشجویان ESL که می خواهند درباره بدن انسان بیشتر بدانند عالی است، اما خوشبختانه یا متاسفانه طراحی این پادکست ها با تمرکز روی دانشجویان پزشکی بوده است و خیلی به زبان آموزان انگلیسی فکر نکرده است. به همین دلیل، ممکن است فهم آن ها برای کسانی که انگلیسی زبان نیستند، کمی سخت باشد.

با دانلود کردن هر پادکست در آیتونز می توانید وبسایت های تشریح را هم ببینید و یادداشت هایی را که برای هر درس داده شده، دانلود کنید. به این ترتیب می توانید طرح های دقیق و علامت گذاری شده بخش های مختلف بدن انسان را ببینید.

Medical  Terminology Systems

پادکست Medical Terminology Systems برای دانشجویان پزشکی که می خواهند درباره سیستم های مختلف در بدن، کارکرد و اسم آن ها در انگلیسی عمومی صحبت کنند، طراحی شده است. می توانید درباره موضوعاتی مثل سیستم گوارش، سیستم عصبی و سیستم تولید مثل در انگلیسی مطالبی یاد بگیرید.

منابع جذاب برای یادگیری اصطلاحات پزشکی به زبان انگلیسی

همچنین پادکست Medical Terminology System برای این ساخته شده است که مکمل کتاب Medical Terminology Systems باشد. مهم است بدانید که برای استفاده کردن و بهره بردن از این پادکست ها حتما لازم نیست کتاب آن را هم تهیه کنید. پادکست ها به شما کمک می کنند تلفظ درست سیستم های مختلف بدن را یاد بگیرید و کارکرد آن ها به خاطر بسپارید تا بتوانید بدون استفاده از اصطلاحات پیچیده پزشکی درباره آن ها صحبت کنید.

یاد گرفتن پزشکی ممکن است آسان نباشد، اما با منابعی که ما به شما معرفی کردیم صحبت کردن درباره آن آسان است. اگر هر هفته کمی تمرین کنید، می توانید مثل یک پزشک صحبت کنید.


بیشتر بخوانید:  راهکارهایی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید:شش دوره آنلاین برای مکالمه


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3.8 از 5 از 5 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید