IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
ضیافت فیلم های جدید به زبان انگلیسی – قسمت دوم
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
25 آذر 1397

ضیافت فیلم های جدید به زبان انگلیسی – قسمت دوم

فیلم هایی برای  زبان آموزان سطح Intermediate

Thor: Ragnarok

ژانر: ابرقهرمان، اکشن، اساطیری

داستان فیلم:

اگر از جلوه های ویژه، قدرت های ماورایی، صحنه های مبارزه و لباس های باحال و پرهزینه خوشتان می آید، این فیلم خوراک خودتان است. این فیلم یکی از فیلم هایی است که کمپانی «مارول» (Marvel) ساخته است و روی ابرقهرمان ها و قدرت های ماورایی تمرکز دارد. داستان این فیلم درباره «Thor»، خدای اساطیری اسکاندیناوی است. «ثور» بعد از مدت ها به محل تولدش برمی گردد و می فهمد پدرش مرده است و خواهرش آمده است تا بر شهر حکمرانی کند.

«ثور» با کمک ابرقهرمان های معروف دیگر مثل «هالک» (Hulk) و دکتر «استرنج» (Doctor Strange) باید با خواهرش «هلا» (Hela) مبارزه کند و مردم زادگاهش را نجات بدهد.

مزایای این فیلم  برای زبان آموزان:

برخلاف بسیاری از فیلم های مطرح دیگر، بعضی از شخصیت های این فیلم با لهجه نیوزلندی (که به آن Kiwi هم می گویند) صحبت می کنند. این فیلم صحنه های خنده دار زیادی دارد که می تواند به شما کمک کند بفهمید در حال حاضر چه نوع شوخی هایی در میان انگلیسی زبان ها محبوب و مشهور است.

این فیلم اطلاعات عمومی شما درباره اسطوره شناسی اسکاندیناوی را هم بالا می برد و می توانید اطلاعاتی درباره ابرقهرمان های محبوب کسب کنید و در مکالمات روزمره یا تخصصی با انگلیسی زبان ها درباره آن ها صحبت کنید.

فیلم های ابرقهرمانی در سراسر جهان بسیار محبوب هستند و می توانید گروه های آنلاین پیدا کنید و نظرات  خودتان را با آن ها در میان بگذارید و درباره فیلم های مختلف با آن ها بحث کنید.

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

The Big  Sick

ژانر: کمدی

داستان فیلم:

عشق همیشه مشکلات زیادی به همراه دارد. یکی از رایج ترین این مشکلات «تفاوت فرهنگی» (culture clash) است. تفاوت فرهنگی زمانی رخ می دهد که پیش زمینه، تربیت و باورهای دو نفر دلیل اصلی تفاوت و مشکلات آن ها در یک رابطه عاشقانه است. این فیلم توانسته با روشی تاثیرگذار و البته خنده دار این مشکل را حل کند.

«کمیل نانجیانی» (Kumail Nanjiani) کمدینی از پاکستان است که عاشق «امیلی گاردنر» (Emily Gardner)، دانشجوی کالجی در آمریکا می شود. وقتی «امیلی» مریض می شود، «کمیل» به طرز غیرمنتظره ای با خانواده «امیلی» رابطه عمیقی برقرار می کند.

مزایای این فیلم  برای زبان آموزان:

مشاهده تفاوت فرهنگ پاکستانی و آمریکایی می تواند برای زبان آموزان انگلیسی بسیار مفید باشد. از آنجایی که پاکستانی-آمریکایی ها در این فیلم مهاجر به حساب می آیند، باید فرهنگ آمریکایی را یاد بگیرند. می توانید تفاوت خانواده ها در نحوه حرف زدن را ببینید و فرق بین ریتم، آهنگ، سرعت و واژگان بومیان و غیربومیان انگلیسی زبان را مشاهده کنید.

It

ژانر: ترسناک

داستان فیلم:

این فیلم بر اساس رمانی از «استفن کینگ» (Stephen King) به همین نام ساخته شده است. داستان فیلم درباره شهری است که در آن کودکان توسط نیروهای مرموز و ناشناخته ای ربوده می شوند.

وقتی هیچکدام از بزرگسالان شهر قبول نمی کنند دلیل این مسئله را پیدا کنند، گروهی از بچه ها تصمیم می گیرند بفهمند داستان چیست. چیزی که آن ها پیدا می کنند هم وحشتناک است و هم هیجان انگیز. این فیلم احتمالا یکی از اولین فیلم هایی است که دلقک ها را تبدیل به هیولا می کند.

مزایای این فیلم  برای زبان آموزان:

این فیلم برای یادگیری زبان انگلیسی محاوره و معتبر عالی است. دیالوگ بین کودکان به شما کمک می کند بفهمید مکالمه معمولی در کوچه خیابان ها چطور است.

به مثال های زیر توجه کنید:

“?Sure I will not get into trouble, Bill”

“.Don’t be a wu-wu-wuss. I’d come with you if I weren’t… dying”

“!You’re not dying”

“?You didn’t see the v-v-vomit coming out of my nose this morning”

خوب، خوشبختانه این دیالوگی نیست که هرروز قرار باشد آن را بشنوید! اما با این حال مثال های خوبی هستند که بدانید کودکان ممکن است گاهی به این شکل با هم صحبت کنند. «Wuss» کلمه ای است که با حالتی بی ادبانه و توهین آمیز به کسی بگویید ترسو یا ضعیف و بدبخت است.

ضیافت فیلم های جدید به زبان انگلیسی

Wonder  Woman

ژانر: اکشن، ابرقهرمانی

داستان فیلم: 

«دیانا» (Diana) شاهزاده نژاد زنان جنگجو مشهور به آمازون هاست. او در جزیره ای دور افتاده بزرگ شده است که هیچ ارتباطی با دنیای بیرون نداشته است.

وقتی خلبانی را پیدا می کند و به «دیانا» می گوید جنگی در راه است، او تصمیم می گیرد جزیره را ترک کند. با دارا بودن قدرت های ویژه، او به یک Wonder Woman (زن شگفت انگیز) تبدیل می شود و امیدوار است بتواند جنگ بزرگ را تمام کند.

مزایای این فیلم  برای زبان آموزان:

جنگ جهانی اول برای دنیای انگلیسی زبان ها حادثه مهمی بوده است و این فیلم سعی دارد به شما نشان بدهد اوضاع آن زمان چطور بوده است.

در واقع، شخصیت های این فیلم از واژگان نظامی زیادی مثل “no man’s land” (زمینی که توسط هیچکس اشغال نشده، کشور آزاد) یا “snipers” (تک تیرانداز، کسی که با تفنگ های مخصوص و از فاصله زیاد کسی را می کشند) استفاده می کنند.

فیلم هایی برای  زبان آموزان سطح پیشرفته

Logan

ژانر: اکشن، ابرقهرمان

داستان فیلم:

اگر والدینتان ابرقهرمان بودند چه اتفاقی می افتاد؟ بیش تر ما فکر می کنیم خیلی جذاب می شد! اما شاید زندگی ابرقهرمان ها خیلی پیچیده تر از چیزی باشد که فکر می کنیم.

در «لوگان» (Logan)، می بینیم یکی از دوست داشتنی ترین شخصیت های فیلم های ابرقهرمانی سعی می کند نقش یک پدر را ایفا کند. «وولورین» (Wolverine)، کاراکتر قدرتمند مجموعه فیلم های X-men، دختری به نام «لائورا» را پیدا می کند که جنگجوی فوق العاده ای است. بعد از اینکه مادر «لائورا» می میرد، «وولورین» قول می دهد از «لائورا» در برابر گروهی نظامی محافظت کند. بعد از اینکه او می فهمد «لائورا» هم نیروهایی شبیه به خودش دارد، رابطه ای بین آن ها شکل می گیرد که هم دوست داشتنی است و هم سخت.

مزایای این فیلم  برای زبان آموزان:

مکالمات بین شخصیت های فیلم، پرمعنی و قوی اما کوتاه است. از آنجایی که سرعت مکالمات سریع است، این فیلم برای زبان آموزان سطح پیشرفته مناسب است.

علاوه بر این، فرهنگ آمریکایی، جغرافیا و لهجه های مختلف، از دیگر ویژگی هایی است که با دقت و شدت زیادی به آن پرداخته شده است. شخصیت های فیلم درباره کتاب های کمیک صحبت می کنند، صحنه هایی در محیط های عمومی وجود دارد و مکان های مختلف در ایالات متحده آمریکا موضوع مهمی برای مکالمات و صحبت های بین شخصیت های فیلم است.

Get Out

ژانر: جنایی روانشناسی، ترسناک

داستان فیلم:

«کریس» (Chris) یک عکاس سیاه پوست آمریکایی است که با دختری به نام «رز» (Rose) رابطه ای جدی و پایدار دارد که یک آمریکایی سفید پوست است. وقتی «رز» برای تعطیلات آخر هفته «کریس» را به خانه اربابی والدینش دعوت می کند، «کریس» اصلا نمی داند چه اتفاقاتی قرار است برای او بیافتد.

این فیلم در ژانر جنایی ترسناک است، یعنی رمز و راز، تردید و هیجان، هسته اصلی فیلم را می سازد.

مزایای این فیلم  برای زبان آموزان:

این فیلم مکالمات غیررسمی و صمیمانه زیادی بین خانواده ها و عاشقان را به نمایش می گذارد. همچنین تفاوت های بین مکالمات و واژگان جوامع آفریقایی-آمریکایی و انگلیسی معیار آمریکایی را هایلایت می کند.

اگر از بعد فرهنگی به این فیلم نگاه کنیم، «Get Out» به مسائل و معضلات نژاد پرستی و تاریخ آن در آمریکا می پردازد.

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

Split

ژانر: روانشناسی ترسناک

داستان فیلم:

سه دختر نوجوان ربوده و در سلول هایی زندانی شده اند. اما جنایتکاری که این کار را انجام داده، 23 شخصیت متفاوت در ذهنش دارد. این فیلم منحصربه­فرد به یکی از مباحث روانشناسی به نام «تعدد شخصیت» (Split Personality) می پردازد.

فیلم نامه به این مسئله پرداخته که است چطور شخصیت های مختلف با هم تعامل ایجاد می کنند و چطور می توان آن ها را دستکاری کرد. در انتهای فیلم، شخصیتی پنهان ذهن جنایتکار را تسخیر می کند و همه باید با هم همکاری کنند تا او را متوقف کنند.

مزایای این فیلم  برای زبان آموزان:

از آنجایی که یک بازیگر نقش 23 فرد مختلف را بازی می کند، زبان آموزان می توانند ببینند جنسیت ها و گروه های سنی مختلف چطور صحبت می کنند و تفاوت بین نوع حرف زدن آن ها را ببینند. تمام شخصیت ها به انگلیسی با لهجه آمریکایی صحبت می کنند، اما تفاوت های زیاد بین نحوه صحبت کردن نشان می دهد که زبان انگلیسی حقیقتا یک زبان غنی است.

Loving  Vincent

ژانر: انیمیشن، زندگینامه

داستان فیلم: 

ونسان ون گوگ (Vincent van Gogh) یکی از اثرگذارترین نقاش های قرن 20 ام است. او در زندگی شخصی اش مشکلات زیادی داشت و مجبور شد بارها در بیمارستان روانی بستری شود.

این فیلم سعی کرده آخرین روزهای زندگی او را از چشم «آرماند» (Armand) به تصویر بکشد. آرماند پسر پستچی ای است که به ون گوگ خیلی نزدیک بوده است. قبل از اینکه ون گوگ اقدام به خودکشی کند، به او نامه ای می دهد که باید به دست برادرش «تئو» (Theo) برسد. آرماند مجبور می شود نامه را بعد از مرگ ون گوگ به تئو برساند.

این فیلم انیمیشنی است که تمام فریم ها و صحنه های آن توسط دست کشیده شده است و استایل نقاشی های ون گوگ را تداعی می کند. این فیلم در جهان جایزه های متعددی برنده شده است و در نوع خود اثر باارزش و قابل توجهی است.

مزایای این فیلم  برای زبان آموزان:

علاوه بر ارزش هنری، این فیلم برای نشان دادن تفاوت های بین بعضی لهجه های انگلیسی عالی است. تعداد زیادی از بازیگران با لهجه بریتانیایی، اسکاتلندی و ایرلندی صحبت می کنند.

سعی کنید تفاوت این لهجه ها را تشخیص دهید و با انگلیسی معیار و لهجه آمریکایی که در فیلم های دیگر این مقاله صحبت می شود، مقایسه کنید.

این فیلم برای یادگیری واژگان و اسامی قسمت های مختلف در محیط های روستایی مثل “hay”، “barn” و “field” عالی است.

ضیافت فیلم های جدید به زبان انگلیسی

کلید یادگیری زبان انگلیسی با فیلم این است که حداقل دو بار فیلم را ببینید. بهتر است اولین بار که می خواهید فیلمی را تماشا کنید، لم بدهید و از صحنه ها و فیلم نامه لذت ببرید.

سپس، باید قسمت های کوتاهی از فیلم را ببینید و روی واژگان و کلمات، سرعت و لهجه حرف زدن شخصیت ها تمرکز کنید.

از  یادگیری زبان انگلیسی با این فیلم ها لذت ببرید.


بیشتر بخوانید: ضیافت فیلم های جدید به زبان انگلیسی – قسمت اول

بیشتر بخوانید: چهارده فیلم کوتاه برای یادگیری زبان انگلیسی – قسمت دوم


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید