IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
ضیافت فیلم های جدید به زبان انگلیسی – قسمت اول
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: ایرانمهر
22 آذر 1397

ضیافت فیلم های جدید به زبان انگلیسی – قسمت اول

فیلم ها مثل یک ضیافت بزرگ شام هستند.

درست مثل یک ضیافت، یک فیلم هم قسمت های مختلفی دارد.

اما به جای ظرف های مختلف، صحنه های مختلف وجود دارند.

نمی توانید همه چیز را مزه کنید. اما می توانید از صحنه ها و صداها لذت ببرید.

فیلم ذهن شما را تغذیه می کند، درست مثل غذا که بدن شما را تغذیه می کند.

یک ضیافت شام با دیگران بهترین راه برای پیدا کردن دوست های جدید است.

فیلم ها بهترین راهند برای این که دوستی و رفاقتتان با زبان انگلیسی را از همیشه محکم تر کنید.

اگر تا به اینجا مقالات ما را دنبال کرده باشید، حتما مقالات قبلی ما که درباره یادگیری و تمرین زبان انگلیسی با فیلم بود را خوانده اید و از آن ها استفاده کرده اید.

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری آموزش زبان انگلیسی برای کودکان آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش خصوصی انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چهارده فیلم کوتاه برای یادگیری زبان انگلیسی؛ قسمت های اول و دوم

http://چهارده فیلم کوتاه برای یادگیری زبان انگلیسی – قسمت اولهشت فیلم فوق العاده برای زبان آموزان انگلیسی

اما امروز وقت آن رسیده که دانش سینمایی خودتان را به روز کنید و فیلم های نسبتا جدید و معروفی را که برای دانلود یا تماشای آنلاین در بازار هستند بشناسید.

تماشای فیلم های مهمی که مردم درباره آن ها صحبت می کنند (یا در گذشته منتظر ساخته شدن آن ها بودند) به شما کمک می کند واژگان ضروری و جدید را یاد بگیرید و فرهنگ معاصر را بشناسید.

بعد از تماشای این فیلم ها می توانید در جلسات بحث و نقد آن ها در انجمن های آنلاین شرکت کنید و مهارت های مکالمه و نگارش را به بهترین شکل ممکن تقویت کنید.

پس برای لذت بردن از ضیافت فیلم های جدید به زبان انگلیسی آماده شوید!

فیلم برای زبان آموزان مبتدی

Despicable Me 3

ژانر: انیمیشن، ماجراجویی، کمدی

داستان فیلم:

مجموعه فیلم های «من نفرت انگیز» (Despicable Me) یکی از محبوب ترین انیمیشن ها در جهان هستند. مینیون های زردرنگ که در واقع شخصیت های فرعی فیلم هستند، الان فیلم مخصوص به خودشان را دارند.

در اولین فیلم این مجموعه، «گرو» (Gru) به خبیث ترین مرد دنیا تبدیل می شود. در این قسمت، «گرو» دچار بحران هویت شده است. او دیگر نمی داند دقیقا کیست.

در ابتدای فیلم، «گرو» عضو گروه ضد خرابکاری و ضد تبهکاری است. اما بعد از اینکه نتوانسته وظیفه اش را به درستی انجام بدهد، از گروه طرد می شود. بعد از این داستان روزی برادر دو قلویش را می بینید که تصمیم گرفته تبهکار شود و از «گرو» کمک می خواهد.

مزایای این فیلم برای زبان آموزان:

اگرچه داستان اصلی درباره «گرو» است، اما ستاره های اصلی فیلم سه دختری هستند که او آن ها را به فرزندی قبول کرده است. «اگنس» (Agnes) که کوچکترین آن هاست، دوست داشتنی ترین شخصیت کارتونی در تمام دنیاست. دیالوگ های او کوتاه اما خیلی بامزه هستند. او نماد کسی است که تازه انگلیسی حرف زدن را شروع کرده است.

در کل، این فیلم برای یادگرفتن انگلیسی آمریکایی محاوره عالی است. اما برای زبان آموزان مبتدی بهترین کار این است که روی حرف زدن سه خواهر تمرکز کنند، چرا که شخصیت های دیگر لهجه هایی دارند که به عنوان انگلیسی معیار شناخته نمی شوند.

The LEGO Batman Movie

ژانر: انیمیشن، اکشن، کمدی

داستان فیلم:

این فیلم سعی دارد حالتی کمدی و خنده دار به داستان «بت من» بدهد. احتمالا همه داستان «بت من» را شنیده اید و فیلم های آن را دیده اید. «بت من» یکی از ابرقهرمان های معروف در جهان است و در این فیلم با دشمن شماره یک خود، یعنی جوکر (دلقک) وارد چالشی می شود که باید آن را حل کند.

«بت من» می داند که به تنهایی نمی تواند با جوکر مقابله کند و برای شکست دادن آن باید در شهر گاتهام (Gotham) یک تیم کمکی جمع کند. در این میان او می فهمد خیلی تصادفی یک پسر یتیم را به فرزندی قبول کرده است.

«بت من» مثل همه درگیر مشکلات عادی و معمول خودش است، ولی این بار این مشکلات به جای اینکه جدی باشند، خنده دار به نظر می رسند. او با تنهایی خودش مقابله می کند و چیزهای زیادی درباره مسئولیت پذیری و روابط با دیگران یاد می گیرد.

مثل تمام فیلم های مجموعه LEGO، کل فیلم از تکه های «لگو» ساخته شده است (لگو برند معروفی برای ساخت اسباب بازی است که با آن ها سازه های مختلف می سازند). استفاده از لگو ظاهر مضحکی به فیلم داده و باعث شده خنده دارتر به نظر برسد.

مزایای این فیلم برای زبان آموزان:

بیشتر دیالوگ های فیلم انگلیسی محاوره است. اما بعضی شخصیت ها مثل «آلفرد» همیشه با لهجه بریتانیایی و رسمی صحبت می کنند.

زبان آموزانی که به کمیک (تصاویر کارتونی) و داستان ابرقهرمان ها علاقه دارند، عاشق این فیلم می شوند. در این فیلم سوپرمن و جنایتکاران دیگر مثل «هارلی کین» (Harley Quinn)، «زن گربه ای» (Catwoman)، «معماگو» (Riddler) و حتی «ولدمورت» (Voldemort) از فیلم هری پاتر هم هستند.

این فیلم برای یادگیری شوخی های آمریکایی هم عالی است. زبان آموزان از فرهنگ های دیگر خیلی زود می فهمند جوک ها، اعمال و حوادث در این فیلم کاملا آمریکایی هستند و ممکن است در کشورهای دیگر خنده دار نباشد. بیشتر شوخی و حالت کمدی این فیلم به دلیل دیالوگ های پیش بینی نشده و اعمال افراطی است.

The Boss Baby

ژانر: کمدی، انیمیشن

داستان فیلم:

«تیم تمپلتون» (Tim Templeton) یک کودک هفت ساله است که در عشق و توجه والدین بی نظیرش غرق شده است. اما یک روز می فهمد پدر و مادرش در انتظار یک نوزاد دیگر هستند. وقتی نوزاد شیرین و دوست داشتنی در لباس های زیبا و کوچکش وارد خانه می شود، «تیم» دیگر توجه والدینش را نداشت و تمام توجه ها برای نوزاد تازه وارد بود.

بعد از آن هر دو برادر رقابت و دشمنی را کنار گذاشتند تا با یک تهدید مشترک مقابله کنند: توله سگ ها!

نوزاد به «تیم» درباره نقشه ای برای خنثی کردن توجه والدین به توله سگ ها می گوید. آن ها وارد داستانی بامزه و سرگرم کننده می شوند تا از نادیده گرفته شدن توسط والدینشان جلوگیری کنند.

مزایای این فیلم برای زبان آموزان:

این فیلم ترکیبی منحصر به فرد از انگلیسی محاوره و زبان کسب و کار است. از آنجایی که این نوزاد قرار است مدیر یک شرکت تجاری باشد، از کلماتی مثل “closers” (کسانی که قرارداد تجاری را نهایی می کنند) و “power nap” (چرت کوتاهی در محل کار برای انرژی پیدا کردن) استفاده می کند. در همان زمان «تیم» و نوزادان دیگر به زبان انگلیسی ابتدایی که مثل زبان تمام بچه هاست صحبت می کنند.

Beauty and the Beast

ژانر: تخیلی، افسانه ای

داستان فیلم:

این فیلم یک داستان و انیمیشن کلاسیک و قدیمی است که کمپانی والت دیزنی آن را بازسازی کرده است. ستاره مشهور «اما واتسون» (Emma Watson)، با بازی نقش «هرمانی» (Hermonie) در فیلم هری پاتر معروف شد و در این فیلم نقش اصلی را به عهده دارد. در این داستان، او یک دختر ساده است که در روستا زندگی می کند. هیولایی پدر او را اسیر می کند. او به قلعه هیولا می رود و مجبور می شود آن جا بماند تا پدرش را نجات بدهد.

در دنیای واقعی (البته در فیلم)، هیولا یک شاهزاده است که طلسم شده و به یک دیو یا “beast” تبدیل شده است. فقط یک عشق واقعی می تواند این طلسم را باطل کند و او به زندگی طبیعی خودش برگردد. بنابراین او از «Belle» یا همان دلبر می خواهد کنار او بماند تا عاشقش شود.

مزایای این فیلم برای زبان آموزان:

این داستان یک افسانه قدیمی است که نسل به نسل منتقل شده است و همه مردم در تمام جهان آن را دوست دارند. اکثر شخصیت های فیلم با لهجه بریتانیایی صحبت می کنند؛ چون این لهجه بیشتر در فیلم های قدیمی و انگلیسی زبان به عنوان زبان اصلی استفاده شده است.

این فیلم برای آشنایی و یادگیری انگلیسی رسمی با لهجه بریتانیایی، همانطور که ملکه انگلستان (الیزابت) صحبت می کند، عالی است. بعضی از شخصیت ها که در روستا زندگی می کنند با لهجه «کاکنی/لندنی» (Cockney) هم صحبت می کنند که زبان قشر کارگر لندنی هاست و به عنوان انگلیسی محاوره شناخته می شود.

Wonder

ژانر: درام خانوادگی

داستان فیلم:

ماندن در یک گروه همیشه سخت است. اغلب سعی می کنیم تفاوت های خودمان با دیگران را مخفی کنیم تا غریبه به نظر نرسیم؛ یعنی اغلب باید همرنگ جماعت شویم تا رسوا نشویم. وقتی می خواهیم دوستان جدید پیدا کنیم، به دنبال شباهت های خودمان با دیگران هستیم. اما اگر نتوانید تفاوت های خودتان را از دیگران مخفی کنید، چه اتفاقی می افتد؟ این فیلم با ملموس ترین روش ممکن سعی دارد به جواب این سوال برسد.

داستان این فیلم درباره پسری به نام «آگی» (Auggie) است که با صورتی متفاوت به دنیا آمده است. او معمولا یک نقاب می گذارد تا کسی صورت او را نبیند. اما وقتی برای اولین بار به مدرسه می رود متوجه می شود گاهی همین تفاوت هاست که افراد را به هم نزدیک تر می کند.

مزایای این فیلم برای زبان آموزان:

این فیلم روی تعاملات و ارتباطات بین دانش آموزان مدرسه و خانواده ها تمرکز دارد. با دیدن این فیلم، می توانید اسامی رایج اشیا در کلاس درس را یاد بگیرید، شیوه کار یک مدرسه معمولی آمریکایی را ببینید و بشنوید مردم در این محیط ها چطور با هم صحبت می کنند.

به نحوه حرف زدن بزرگسالان و کودکان در فیلم دقت کنید و تفاوت های آن ها را تشخیص دهید. به تفاوت لحن، واژگان و سرعت حرف زدن هم دقت کنید.

The Son of Bigfoot

ژانر: تخیلی، انیمیشن

داستان فیلم:

«آدام» (Adam) پسری است که وقتی نوزاد بوده، پدرش را از دست داده است. او جوری بزرگ شده است که یک نوجوان تنهاست و دوستان کمی در مدرسه دارد. با وجود اینکه در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می گیرد، اما تظاهر می کند شاد است و به همین خاطر مادرش نگران او نیست. ولی یک روز، او نامه هایی محرمانه پیدا میکند که پدرش آن ها را نوشته بوده است. او می فهمد پدرش زنده است و هم مادر و هم پدرش این راز را از او مخفی کرده اند.

«آدام» برنامه ای ترتیب داد که پدرش را ببیند و فهمید پدرش یک پاگنده است (یک موجود بزرگ و شبه انسان که هوش انسانی دارد)!

مزایای این فیلم برای زبان آموزان:

افسانه شایعه ای است که بسیاری از مردم در تمام جهان به آن اعتقاد دارد و در واقع اطلاعات یا داستانی است که از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. پاگنده یکی از این افسانه هاست و حتی امروزه و در زندگی واقعی هم بسیاری از مردم سعی دارند او را پیدا کنند. بنابراین در این فیلم موضوعی وجود دارد که ممکن است در مکالمات روزمره مطرح شود. این فیلم شما را به صحنه های مختلفی از جمله مدرسه ها، جنگل ها و حتی آزمایشگاه های علمی می برد. در ابتدای فیلم می توانید زبان محاوره، غیررسمی و حتی بی ادبانه دانش آموزان مدرسه را یاد بگیرید. بعد از آن می بینید مسئولین مدرسه مثل ناظم ها، از کلماتی مثل “detention” (توقیف) و “suspended” (تعلیقی) برای نشان دادن قدرتشان استفاده می کنند. صحنه هایی هم وجود دارند که کلمات بازاریابی زیادی با واژه های علمی و فنی این حوزه بیان می شود.

این فیلم برای زبان آموزان مبتدی و متوسط زبان انگلیسی عالی است.


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های آموزشی زبان انگلیسی کلیک نمایید

 آموزش زبان انگلیسی


برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم
با ثبت  شماره تلفن خود، از مشاوره رایگان کارشناسان ایرانمهر بهره‌مند شوید.

 مشاوره رایگان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید