IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
راحت‌تر لغت انگلیسی حفظ کنید
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
14 اسفند 1397

راحت‌تر لغت انگلیسی حفظ کنید

سلام!

نگران چی هستید؟ نگران اینکه هیچ‌وقت نتوانید کلماتی که در مکالمات انگلیسی لازم دارید را حفظ کنید؟

بله، طبیعتا اگر من هم مجبور بودم ششصد هزار کلمه را با فلش کارت حفظ کنم، همه را یادم می‌رفت و هیچ‌وقت نمی‌توانستم به خوبی یک مکالمه‌ی انگلیسی را انجام دهم.

پس به‌جای چسبیدن به فلش‌کارت‌ها، از کتاب‌ها و منابعی مثل English vocabulary استفاده کنید. در این کتاب‌ها علاوه بر لیستی از لغات، دروس و تمریناتی قرار دارد که به شما زبان انگلیسی را کاربردی تر می‌آموزد.

در این مطلب قرار است که بهترین ابزار آنلاین یادگیری و حفظ لغات انگلیسی را معرفی کنیم. ابزاری که استفاده از آن‌ها هم مفید و هم سرگرم‌ کننده است.

با استفاده از این منابع، بدون اینکه بدانید صدها یا حتی هزاران لغات کاربردی حفظ می‌کنید.

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری آموزش زبان انگلیسی برای کودکان آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش خصوصی انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

حفظ نکنید! حفظ لغات انگلیسی بدون دردسر

لغات زیادی در زبان انگلیسی وجود دارد. برای بیشتر زبان آموزان، حفظ لیستی طولانی از لغات و معنی یک دردسر بزرگ است و علاوه بر اینکه خیلی کسل کننده است، هیچ کمکی هم نمی کند.

به‌جای اینکه وقت خود را با حفظ کردن هدر دهید، این لغات را در جمله به کار ببرید. هم معنای آن را کاملا می‌فهمید هم خیلی راحت به ذهنتان می‌سپارید.

روزانه خاطرات خود را به زبان انگلیسی بنویسید و سعی کنید در آن‌ از لغاتی استفاده کنید که طی روز یاد گرفته‌اید. اگر اهل نوشتن نیستید، نیازی نیست که با خود دفترچه ‌یادداشت داشته باشید. فقط کافی است که اپلیکیشنی با نام Journey نصب کنید تا بتوانید خاطراتتان را در موبایلتان بنویسید.

راحت لغت انگلیسی یـــاد بگیرید

 

سعی کنید در مورد مکانی بنویسید که اولین بار آن‌جا لغت را یاد گرفته‌اید. ممکن است کمی عجیب به‌نظر برسد، اما حقیقتا به توانایی مغز شما کمک می‌کند. البته اگر هرچه یاد می‌گیرید در یک کلاس درس باشد کمکی نمی‌کند، اما اگر خودتان از طریق مدیا یا محیط اطراف لغاتی جدید می‌آموزید، روشی کارساز است.

زمانی که لغات جدید می‌آموزید، با صدای بلند آن‌ها را تمرین کنید. این روش هم به یادگیری و حفظ لغات کمک می‌کند و شما را قادر می‌سازد تا از لغت در مکالمه استفاده کنید. دقت کنید که تلفظ کلمه درست باشد. این تلفظ را می‌توانید با دیکشنری آنلاین یا حتی google translate چک کنید تا pronunciation نادرست در ذهنتان ثبت نشود.

کدام لغات برایتان مهم تر است؟

از مهم‌ترین نکات، یادگیری لغاتی است که واقعا از آن‌ها استفاده می‌کنید! اگر در مراحل ابتدایی یادگیری زبان هستید، نیازی نیست که اسم تمام حیوانات یک باغ وحش را بدانید. به‌جای آن، لغاتی را حفظ کنید که در زندگی روزمره، بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنید.

در فعالیت‌های روزانه از انگلیسی استفاده کنید. اگر اغلب در رستوران غذا می‌خورید، باید یاد بگیرید که چگونه از یک منوی انگلیسی غذا سفارش دهید و کلمات مهم مربوط به سفارش غذا را به خاطر بسپارید یا کلمات مربوط به خرید کردن را یاد بگیرید. اگر یک دانش آموز هستید، کلمات مربوط به مدرسه و درس خواندن را بیاموزید و اگر شاغل هستید، رایج‌ترین کلمات مربوط به اشتغال را بیاموزید.

سپس روی سرگرمی‌ها و علایق خود تمرکز کنید. یاد بگیرید که چگونه راجع به فعالیت‌های مورد علاقه‌ی خود به انگلیسی صحبت کنید. این روش مطالعه‌ی انگلیسی را به تفریح با زبان انگلیسی تغییر می‌دهد.

راحت تر لغت انــگلیسی یاد بگیرید

معرفی شش منبع برای یادگیری سریع صد‌ها لغت انگلیسی

حالا که می‌دانید باید چکار کنید، به شما منابعی را معرفی می‌کنیم که از طریق آن‌ها لغات جدیدی یاد بگیرید و هیچ‌وقت در مکالمه‌ی زبان انگلیسی کم نیاورید.

لیست لغات Education First

این کتاب روی پرکاربرد‌ترین لغات انگلیسی تمرکز می‌کند. نویسندگان این کتاب لیستی از لغات انگلیسی را نوشته‌اند که بر اساس میزان کاربرد آن‌ها را به دو قسمت تقسیم شده است.

این لیست شامل پرکاربردترین و مفیدترین کلمات انگلیسی می‌شود. لیست اول شامل صد کلمه‌ی رایج در انگلیسی است و کنار آن، لیست دیگری وجود دارد که شامل پنجاه صفت، اسم و فعل رایج در انگلیسی می‌شود.

از طریق این کتاب می‌توانید 1000 کلمه و سپس 3000 کلمه‌ی رایج در انگلیسی را بیاموزید. با کتاب Education First می‌توانید تقریبا تمام زبان انگلیسی را به‌خوبی متوجه شوید.

لیست لغات Business English

Business English کتاب مناسبی برای یادگیری لغات تجاری است. پس اگر برای کار خود به انگلیسی نیاز دارید، این کتاب به شما کمک زیادی می‌کند.

در این کتاب، ابتدا تمرین با لغات ساده شروع شده و هرچه پیش‌تر می‌روید، پیچیده‌تر و سخت‌تر می‌شود. برخی از این لغات با عکس تعریف می‌شوند و به شما کمک می‌کنند معنای آن را بهتر به خاطر بسپارید.

می‌توانید لیستی از مشاغل مختلف مثل حسابداری، پزشکی و آی تی را پیدا کنید و کلمات مربوط به آن‌ها را مطالعه فرمایید. نهایتا، لیست دیگری نیز وجود دارد که به شما لغاتی اختصاصی و مفید در رابطه با شغلتان ارائه می‌دهد.

یادگیری تلفظ لغات انگلیسی

برای مثال، می‌توانید نحوه‌ی مصاحبه به زبان انگلیسی را بیاموزید و توافق‌نامه‌ها و قراردادهای کاری را بهتر درک کنید.

“?What Do People Do All Day”

 “What Do People Do All Day” لغات تجاری انگلیسی را به شما آموزش می‌دهد. لیستی که در این کتاب قرار داده شده کمی با سایر لیست‌ها متفاوت است. حقیقتا، مثل یک کتاب کودکان است اما لغات پرکاربرد زیادی دارد!

نویسنده‌ی این کتاب، Richard Scarry، شغل‌های مختلف را با کلمات کلیدی و مرتبط معرفی می‌کند. او کلمات را با شیوه‌های متفاوتی به شما آموزش می‌دهد تا هیچ‌گاه آن‌ها را فراموش نکنید.

این کتاب، پر از توضیح است و می‌توانید از تصاویر آن برای به‌خاطر سپردن معنی لغات استفاده کنید.

دروس ESOL Course

این کتاب هزاران کلمه و دروسی به زبان انگلیسی دارد که در زندگی روزمره زیاد استفاده می‌شوند. این دروس بر اساس سطح مبتدی تا پیشرفته دسته بندی شده‌اند و حین تمرین باعث پیشرفت شما می‌شود. در بسیاری از لیست‌های این کتاب، عکس‌هایی درج شده تا یادگیری و حفظ را برایتان آسان‌تر کنند.

بیشتر دروسی که در این کتاب الکترونی درج شده، لغاتی ساده دارند که با عکس و وویس تعریف شده اند. البته دروس و کوییزهای انگیزشی را نیز شامل می‌شوند.

در این کتاب روی موضوعاتی تمرکز شده که بیشتر به دردتان می‌خورد. برای مثال، لغاتی یاد می‌گیرید که بتوانید راجع به محل زندگی یا آماده‌سازی خود برای کنکور و کالج، صحبت کنید.

ConversationExchange

ConversationExchangeسایتی است که زبان آموزان را با یکدیگر آشنا می‌سازد. شما می‌توانید یک نیتیو اسپیکر را پیدا کنید که سعی می‌کند زبان مادری شما را بیاموزد و از طریق چت یا ویدیوچت با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و بهم کمک کنید.

این سایت فرصتی برای شما ایجاد می‌کند تا هم انگلیسی صحبت کنید هم بتوانید زبان مادری خود را به یک نیتیو بیاموزید و به این ترتیب، حین یک چت، هر دو زبان می‌آموزید.

با این سایت می‌توانید لغاتی که آموخته‌اید را در جملات تمرین کنید و لغات جدیدی نیز بیاموزید. بدون شک مخاطب شما از کلماتی استفاده می‌کند که تا به حال نشنیده‌اید. اصلا نترسید و از آن‌ها نحوه‌ی تلفظ کلمه را بپرسید. سپس سعی کنید خودتان تلفظش را تمرین کنید.

پیج مفیدی با نام Conversation Topics در این سایت قرار دارد. می‌توانید یکی از موضوعات را با پارتنرتان انتخاب کنید و لغات جدید مربوط به آن موضوع را به یکدیگر یاد دهید.

راحت‌تر لغت انگلیسی حفظ کنید

یادگیری لغات بخش مهمی از یادگیری زبان انگلیسی را تشکیل می‌دهد،‌ اما از چیزی که شما تصور می‌کنید خیلی آسان‌تر است. لغات جدید انگلیسی را از لیست‌ها، درس‌ها و اپلیکیشن‌ها یاد بگیرید و سپس به تمرین بپردازید. در تمرینات خود، از لغات جدید استفاده کرده و آن‌ها را با صدای بلند تکرار کنید. به‌این‌ترتیب، همیشه و در هر شرایطی می‌توانید انگلیسی صحبت کنید و از مهارتتان لذت ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های آموزشی زبان انگلیسی کلیک نمایید

 آموزش زبان انگلیسی


برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم
با ثبت  شماره تلفن خود، از مشاوره رایگان کارشناسان ایرانمهر بهره‌مند شوید.

 مشاوره رایگان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید