IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
چگونه با خواندن رمان، دانش عمومی زبان انگلیسی خود را ارتقا دهیم؟
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
8 دی 1398

چگونه با خواندن رمان، دانش عمومی زبان انگلیسی خود را ارتقا دهیم؟

خواندن یکی از جذاب‌ترین و موثرترین روش‌ها برای ارتقای مهارت‌های شما در زبان انگلیسی است. برای مثال وقتی یک رمان یا داستان کوتاه را مطالعه می‌کنید در عین حال که از تجربه‌ی یک داستان لذت می‌برید، دایره لغات خود را نیز گسترش می‌دهید. علاوه بر این خواندن کتاب به شما کمک می‌کند تا با ساختارهای مختلف جملات آشنا شوید. با به کار بستن یک سری تکنیک، خواندن کتاب می تواند حتی در تقویت مهارت گفتاری و شنیداری شما نیز کمک شایانی بکند. برای مثال شما می‌توانید با خواندن یک کتاب با صدای بلند و ضبط صدای خود و سپس گوش دادن به صدایتان هم در تقویت مهارت‌های گفتاری خود مانند طرز صحیح تلفظ کلمات و هم سلاست و صحت بکاربردن ساختارهای زبانی به خودتان کمک بزرگی کنید و هم مهارت شنیداری خود را تقویت کنید.

تقویت زبان انگلیسی با استفاده از آثار ادبی

اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را خیلی روان صحبت کنید، باید مدام خود را در معرض آن قرار دهید. خواندن کتاب‌های انگلیسی یکی از بهترین روش‌ها برای این منظور است. حتی اگر شما در مراحل اولیه یادگیری زبان انگلیسی هستید باز هم می‌توانید از رمان‌هایی استفاده کنید که زبان ساده‌ای دارند. بیایید با هم ببینیم چگونه با خواندن می توان به رشد و ارتقای مهارت‌های زبانی خود سرعت ببخشیم.

  • انگلیسی کاربردی : رمان‌های دوره مدرن نمونه‌ی واقعی کاربرد زبان انگلیسی را در روزگار حال حاضر برایتان نمایان می‌سازد. کتاب‌های درسی همیشه چنین ویژگی ندارند؛ این نوع کتاب‌ها به شیوه‌ای نوشته شده‌اند که فهمشان برای زبان‌آموزان ساده‌تر باشد. علاوه‌براین رمان راهنمای خوبی برای‌ چگونگی ابراز احساسات، بیان ایده‌ها یا گفتن یک داستان به زبان انگلیسی است. شما می‌توانید از ادبیات برای پیدا کردن مکالمه‌های واقعی میان انگلیسی‌زبانان استفاده کنید.
  • دایره لغت : حتی اگر در صحبت کردن به زبان انگلیسی کارتان خوب باشد، همیشه چیزهای بیشتری برای یاد گرفتن وجود دارد. فهمیدن محتوای یک رمان خوب ساده و آسان است ولی در عین حال لغات جدیدی را به شما می‌آموزد. خواندن یک رمان این فرصت را برای شما فراهم می کند تا لغات را در دل متن بیاموزید که خود به ماندگاری لغات در ذهن و بکارگیری آن به شکل درست کمک زیادی خواهد کرد. به بیان دیگر با دیدن لغات جدید در داخل متن یک داستان به رابطه کلمات و عبارات در قالب مکالمات روزمره بهتر پی خواهید برد. با خواندن رمان‌های انگلیسی با انواع کلمات عجیب و غریب آشنا می ‌شوید. دنیای هر رمان متفاوت و منحصربفرد است؛ همین موضوع باعث می‌شود تا با خواندن هر رمان لغات ویژه و خاص مربوط به فضا و شخصیت‌های آن را بیاموزید.
  • پاداش : خواندن یک رمان شاید در نگاه اول کار سختی باشد، اما می‌تواند با ارزش‌ترین و پرثمره‌ترین روش برای ارتقای مهارت‌های زبان انگلیسی شما باشد. زمانی که شما یک رمان را می‌خوانید، درواقع دارید از زبان انگلیسی برای دستیابی یه یک هدف استفاده می‌کنید. به عبارت دیگر، شما برای فهمیدن و لذت بردن از یک داستان می‌خوانید و ترجمه می‌کنید. با استفاده کردن از زبان انگلیسی بعنوان ابزاری کارا، یک قدم به سلاست و روانی در زبان انگلیسی نزدیک‌تر می‌شوید.چگونه-با-خواندن-رمان-دانش عمومی زبان انگلیسی خود را ارتقا دهیم

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

چگونه با خواندن کتاب‌هایی با متن ساده انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

راه‌های گوناگونی وجود دارد که بتوانید با استفاده از خواندن کتاب‌های انگلیسی به تقویت مهارت‌های زبانی خود کمک کنید. در همین راستا آنچه مهم است این است که کتاب‌ها و روش‌هایی را انتخاب کنید که بیشترین بازده را برای شما داشته باشند. بیاد داشته باشید که رمان‌هایی را انتخاب کنید که با سطح دانش عمومی زبان شما همخوانی داشته باشد و با علایق شما همسو باشد. این که خواندن در شما ایجاد شوق کند نکته حائز اهمیتی است. اگر کتابی را انتخاب کنید که برایتان حوصله سر بر باشد یا درک آن برایتان سخت باشد، نتیجه‌ی مطلوبی حاصل نخواهد شد و بهتر است کتاب انتخابی خود را عوض کنید. در ادامه به 8 نکته اشاره خواهیم کرد که در این مسیر به شما کمک خواهد کرد.

  1. کتابی را انتخاب کنید که واقعا خواندنش برای شما لذت‌بخش باشد؛ میلیون‌ها کتاب وجود دارد که شما آن‌ها را نخوانده‌اید. در انتخاب رمان‌های ادبی مهم‌ترین نکته آن است که کتابی را برگزینید که واقعا عاشقش شوید. میلیون‌ها سایت و منبع وجود دارد که رمان‌های انگلیسی زبان را بطور رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند؛ در برخی از این سایت‌ها امکان این وجود دارد تا چکیده‌ای از رمان مد نظر خود را بخوانید تا اگر شما را جذب کرد، شروع به خواندن تمام آن بکنید.
  1. مطمئن شوید که رمان مدنظرتان هم‌سطح با سطح دانش عمومی زبان انگلیسی شما باشد؛ باید کتابی را انتخاب کنید که خواندن آن برایتان سخت نباشد. از طرفی ابتدایی بودن ساختار و مضمون کتاب نیز نکته‌ی دیگری است که ممکن است شما را از خواندن آن منصرف کند. برای رسیدن به رمان مورد نظر خود بهتر است ابتدا 2 اتا 3 صفحه آن را مطالعه کنید. اگر در هر صفحه‌ی آن بیش از 10 لغت جدید و ناآشنا به چشمتان خورد، بهتر است تا گزینه ساده را انتخاب کنید. هدف از خواندن رمان و داستان با خواندن کتب درسی متفاوت است؛ یکی از اهداف اصلی خواندن رمان و کتاب‌های دسته ادبی لذت بردن از متن است. پس نباید کتابی را انتخاب کنید که در شما هیچ رغبتی برای ادامه دادن ایجاد نمی‌کند. اگر کتابی را انتخاب کردید که معنای کلی ساختار جملات آن را متوجه می‌شوید و تنها نیاز دارید تا معنی چند کلمه آن را در دیکشنری بررسی کنید، انتخاب خوبی داشته‌اید.

راهنمای یادگیری زبان انگلیسی قدم به قدم تا موفقیت

  1. ابتدا فیلم کتاب‌های معروف را تماشا کنید؛ اگر خواندن کتاب‌های انگلیسی زبان برایتان ترسناک جلوه می‌کند بهتر است ابتدا فیلم آن‌ها را تماشا کنید. از بسیاری از رمان‎‌های معروف نسخه و اقتباسی سینمایی وجود دارد. تماشای نسخه سینمایی اینگونه از رمان‌ها به شما دید و فهمی ابتدایی از کلیت داستان کتاب می‌دهد. تماشای فیلم‌های سینمایی تمرین خوبی برای شما می‌تواند باشد.
  1. کتاب‌های دوزبانه را امتحان کنید؛ رمان‌های دوزبانه به این شکل هستند که متن اصلی کتاب در یک صفحه و ترجمه آن در صفحه مقابل آن آورده شده است. با خواندن چنین کتاب‌هایی می‌توانید هر کجا در فهمیدن متن اصلی به مشکل برخوردید، هر لحظه به ترجمه آن رجوع کنید. در ایران برخی از کتاب‎‌های انگلیسی زبان به همین منظور بشکل دو زبانه به چاپ می‌رسند با مراجعه به فروشگا‌ه‌های فرهنگی و کتاب‌فروش‌ها می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. در صورتی که به رمانی علاقه‌مند شدید که نسخه دوزبانه آن وجود ندارد می‌توانید یک نسخه‌ی زبان اصلی و یک نسخه ترجمه آن را تهیه کنید و متون آن‌ها را در صورت نیاز با یکدیگر مقایسه کنید. خوشبختانه در بازار نشر ایران اغلب رمان‌های معروف انگلیسی زبان ترجمه ‌شده‌اند.
  1. ساختار زبانی بکار رفته در رمان را مورد تحلی و بررسی قرار دهید؛ همیشه به اینکه نویسنده چگونه از لغات و ساختارهای زبانی در متن خود استفاده کرده است‌، توجه داشته باشید.در رمان‌ها هم از زبان رسمی و هم غیر رسمی استفاده می‌شود و نویسنده‌ها از عبارات و اصلاحات کاربردی روزمره در متن خود وام می‌گیرند. حین مطالعه رمان با رسیدن به چنین ساختارهای زبانی و لغات و عبارات ناآشنا، آن‌ها را در دفتر خود یادداشت کنید. وقتی به انگلیسی صحبت می‌کنید سعی کنید از عبارات و ساختار جملاتی که در رمانی که اخیرا خوانده‌اید استفاده کنید. بیاد داشته باشید اگر رمان‌های قدیمی را می‌خوانید ممکن است به کلماتی بربخورید که کاربرد خود را در زبان امروزی از دست داده باشند. بهتر از در مواجهه با چنین لغاتی حتما معنای آن‌ها را در دیکشنری بررسی کنید.
  1. لغات جدید را در دل متن یاد بگیرید؛ حین خواندن رمان‌های انگلیسی زبان به کلماتی برخواهید خورد که ممکن است معنای آن‌ها را ندانید. در چنین شرایطی بهتر است قبل از نگاه کردن به معنی‌ آن‌ها در دیکشنری، سعی کنید تا معنی آن‌ها را بر اساس متن داستان متوجه بشوید. در بسیاری از موارد، خواننده می‌تواند معنای کلمات را با توجه به متن و بدون نیاز به دیکشنری متوجه شود. با این حال ضرری ندارد بعد از حدس زدن معنی کلمات یکبار هم معنی آن‌ها را در دیکشنری بررسی کنید.
  1. در مورد چیزی که می‌خوانید فکر کنید؛ هنگامی‌که رمانی را به پایان رساندید، زمانی را صرف فکر کردن بر روی چیزی که خواندید بگذارید. آیا کلمه‌ای در متن این کتاب وجود داشت که از آن خوشتان آمده باشد؟ آیا این کلمات را در دفتر خود یادداشت کردید؟ اگر از رمانی که خواندید واقعا لذت بردید، آیا دوست دارید کتاب دیگری از نویسنده‌ی آن بخوانید یا در مورد نویسنده آن مطالعه کنید؟ صرف این که یک رمان را به پایان رسانده‌اید به این معنی نیست که به انتهای مسیر رسیده‌اید. همیشه خوراک‌های بیشتری برای ماجراجویی شما وجود دارد…
  1. رمان بعدی خود را انتخاب کنید؛ زمانی که رمان اول خود را به پایان رساندید، وقت آن می‌رسد که کتاب بعدی را انتخاب کنید. اگر قدری به دانش زبانی خود مطمئن‌تر شده‌اید، حالا می‌توانید کتابی را انتخاب کنید که از لحاظ ساختار جملات و انتخاب کلمات از سوی نویسنده پیچیده‌تر است. خواندن چند کتاب از یک نویسنده و یا در ژانرهای مشابه می‌تواند انتخاب را برای شما راحت‌تر کند. معمولا یک نویسنده یک سبک نوشتاری خاص را دنبال می‌کند و از لغات مشابهی در کتاب‌های خود استفاده می‌کند. انتخاب کتاب‌های یک نویسنده می‌تواند به شما کمک کند تا لغات را با تکرار بیشتر بخاطر بسپارید.

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

ژانرهای ادبی

قبل از این که شروع به انتخاب رمان کنید، بهتر است تا در مورد ژانرهای مورد علاقه‌تان فکر کنید. چه از ژانر علمی-تخیلی خوشتان بیاید یا رمان‌های عاشقانه، این را بدانید که هزاران گزینه برای شما وجود دارد. در ادامه جدولی را مشاهده خواهید که شرح مختصری از ژانرها را بهمراه مثال‌هایی از چند کتاب دربردارد.

 

ژانر

 

مفهوم

 

نمونه رمان

 

علمی-تخیلی

کتاب‌هایی درباره آینده‌ای خیالی

که اغلب با درون مایه زندگی در فضا و دیگر کرات است.

رمان 1984 نوشته جورج اورول

جنگ دنیاها نوشته اچ.جی. ولز

 

فانتزی

مضمون این ژانر حول محور رویداد‌ها و پدیده‌هایی است که حقیقت ندارند؛

برای مثال جادو یا موجودات افسانه‌ای مانند اژدها.

هری پاتر نوشته جی.کی. رولینگ

ارباب حلقه‌ها نوشته جی.آر.آر تالکین

 

رومانتیک

این ژانر دو معنا دارد :

1. داستانی درباره‌ی قهرمانی که با یک چالش جدی مواجه می‌شود.

2. داستانی در باب عشق و روابط عاشقانه.

جین ایر نوشته اما برونته

دفترچه خاطرات نوشته نیکولاس اسپارک

 

طنز

طنز یا ستایر به ژانری گفته می‌شود که در آن از شوخی بعنوان مایه‌ی اصلی برای نقد حکومت یا جامعه استفاده می‌شود مزرعه حیوانات نوشته جورج اورول

پرتقال کوکی نوشته آنتونی برگس

 

وحشت

ژانری با عناصری از جنس ترس و وحشت دراکولا نوشته برام استوکر

درخشش نوشته استفن کینگ

 

معمایی، کارآگاهی و جنایی

ژانر معمایی-جنایی شامل کتاب‌هایی می‌شود که درباره شخصی است که به قتل رسیده است. خط داستانی چنین رمان‌هایی در تعقیب قاتل است که در نهایت نیز در این گونه از داستان‌ها دست قاتل رو می‌شود. و سپس هیچکس باقی نماند نوشته آگاتا کریستی

درنده‌ی باسکرویل نوشته آرتور کونن دویل

 

هیجانی

رمان‌های اکشنی که قصدشان ایجاد تعلیق در ذهن خواننده است. دختری در قطار نوشته پاولا هاوکینز

معمای داوینچی نوشته دن براون

 

غیر داستانی

در این کتاب‌ها بجای افسانه سرایی یا پرداختن به داستان‌های خیالی مضامین حول محور موضوعی حقیقی است و جنبه اطلاع‌رسانی دارند. کتاب‌های غیر داستانی می توانند برای مثال در شاخه‌های تاریخی یا شرح حال باشند. تاریخچه زمان نوشته استیون هاوکین

استیو جابز نوشته والتر ایساکسون

پنج رمان ساده انگلیسی

چگونه با خواندن رمان، دانش عمومی زبان انگلیسی خود را ارتقا دهیم؟

پیرمرد و دریا – ارنست همینگوی

پیرمرد و دریا داستان یک پیرمرد ماهی‌گیر کوبایی است که به دنیال بزرگ‌ترین صید عمر خود می‌گردد. پیرمرد تک و تنها و کیلومترها دور از ساحل برای صید یک ماهی بزرگ روزها سرسختی و جنگ می‌کند. درون مایه این داستان «انسان در برابر طبیعت» و «تذکیر» یا همان حال و احوال مردانه است. این داستان با چنین درون‌مایه‌هایی یکی از معروف‌ترین و مورد اقبال واقع شده‌ترین رمان‌های انگلیسی است.

همینگوی در داستان‌های خود از جملات ساده و کوتاه استفاده می‌کند تا تاثیر آنچه که می‌خواهد بیان کند افزون شود. این بدین معناست که خواننده به‌راحتی و به‌سرعت می‌تواند داستان‌های همینگوی از جمله همین داستان پیرمرد و دریا را بخواند. اما داستان‌های همینگوی در عین سادگی عمیق هستند. همینگوی داستان‌های بهتر دیگری هم علاوه بر «پیرمرد و دریا» دارد اما این داستان یکی از سرراست‌ترین نوشته‌های ارنست همینگوی است.

1984 – جورج اورول

جورج اورول جایگاه خاصی در قلب خوانندگان انگلیسی دارد. حتی جایزه‌ای ادبی وجود دارد که به افتخار جورج اورول، «جایزه اورول» نام گرفته است و به بهترین قلم سیاسی سال در دنیا تعلق می‌گیرد.

1984 داستان یک دیستوپیا یا ویران شهر است؛ تصویری خیالی از یک جهان با موقعیتی ناگوار و دهشتناک. درواقع دیستوپیا نقطه مقابل یوتوپیا یا همان مدینه فاضله است. این کتاب در سال 1948 منتشر شد؛ کتابی که آینده دنیا را جایی پیش بینی می‌کند که خودکامگان حاکم‌اند و مردم دنیا از زیر نظر گرفته شدن مداوم رنجور. در کشاکش داستانی این رمان، شخصیت اصلی، وینستون در تلاش است عشق خود را حفظ کند و همزمان با حکومتی که تمام حرکات مردم را زیر نظر دارد دست و پنجه نرم کند.

 از زمان نشر این رمان، مردم این اثر را یکی از فاخرترین آثار داستانی تاریخ ادبیات دانستند. حتی پس از مدتی واژه «اورولین»  متاثر از این رمان ساخته شد؛ واژه‌ای برای توصیف همه آنچه که مشابه با وضعیت حاکم بر دنیای رمان 1984 است.

اورول با این رمان چند اصطلاع و واژه‌ی جدیدی با ایده‌های سیاسی ابداع که متداولا در بحث‌های سیاسی روز بریتانیا هم به کار می‌روند. یکی از این واژه‌ها «دوگانه‌باوری» به معنای پذیرش همزمان دو نظر متضاد است. واژه دیگر «پلیس اندیشه» است که در مواقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که فردی بخاطر نوع تفکرش مورد قضاوت و مجازات واقع می‌شود.

درست است که این کتاب با مفاهیم ثقیل سیاسی همراه است اما این موضوع سبب نمی‌شود که شما از خواندن آن بازداشته شوید. رمان 1984 یکی از محبوب‌ترین رمان‌های انگلیسی در ادبیات جهان است.

هری پاتر – جی.کی. رولینگ

شاید پیش از این کتاب‌های هری‌ پاتر را خوانده باشید یا حداقل اقتباس‌های سینمایی آن را تماشا کرده باشید. این مجموعه از کتاب‌ها یکی از فرض‌های موکد برای تمام زبان آموزانزبان انگلیسی است که از داستان‌های فانتزی لذت می‌برند. این مجموعه شامل 7 کتاب می‌شود که از نظرساخت زبانی رفته رفته کامل‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند.

هری پاتر داستان ساحره‌ها و جادوگران است. تمام شخصیت‌های این مجموعه برای یادگیری استفاده از جادو به مدرسه‌ای بنام هاگوارتز می‌روند. دنیای جادویی هری پاتر، حیوانات، تاریخ و حتی واژه‌های خاص خود را دارد. برای مثال خانم رولینگ از واژه «ماگل» برای اشاره به افراد غیر جادوگر استفاده کرده است.

چگونه-با-خواندن-رمان-دانش عمومی زبان انگلیسی خود را ارتقا دهیم

درباره‌ی یک پسر – نیک هورن‌بای

نیک هورن‌بای یکی از نویسندگان محبوب و معروف انگلیسی زبان عصر مدرن است. بسیاری از آثار او از پرفروش‌ترین‌‌های سال هستند و از آن‌ها اقتباس‌های سینمای خوبی ساخته شده است مثل همین رمان درباره‌ی یک پسر. این رمان طنز درباره یک مرد نابالغ است که مانند یک پسربچه رفتار می‌کند و در مقابل آن یک پسر بچه‌ای که به شمایل یک مرد بالغ رفتار می‌کند. این دو شخصیت از بسیاری جهات با یکدیگر متفاوت‌اند اما به مرور با هم رفیق می‌شوند و به هم‌دیگر کمک می‌کنند تا یکدیگر را درک کنند. هورن‌بای با انرژی خاصی رمان‌های خود را می‌نویسد که همین موضوع سبب می‌شود آثار او خواننده را به وجد بیاورد. هورن‌بای در رمان «درباره یک پسر» از اصطلاحات عامیانه روز استفاده کرده است. برای مثال واژه «Squillion» برای بیان مقدار بسیار بسیار زیاد از یک چیز بکار برده می‌شود. علاوه بر این در جایی از کتاب هورن‌بای از عبارت «If the odds were in your favour» استفاده می‌کند. این اصطلاح در انگستان در صحبت‌های روزانه کاربرد بسیاری دارد. این اصلاح به این معنی است که «اگر همه چیز وفق مراد باشد» یا «اگر شانس با تو یار باشد».

گتسبی بزرگ – فرانسیس اسکات فیتزجرالد

فیتزجرالد یکی از همقطاران و هم‌دوره‌ها و البته دوستان ارنست همینگوی بود. قلم فیتزجرالد نمونه‌ی عالی نثر شاعرانه در ادبیات انگلیسی است. کتاب «گتسبی بزرگ» در دهه دوم قرن بیستم روانه بازار امریکا شد. این رمان بیانگر موضوع عشق و ایده‌ی «رویای امریکایی» است. کتاب گتسبی بزرگ یکی از پرفروش‌ترین رمان‌هایی است که به زبان انگلیسی نوشته شده است.

در زمان حیات فیتزجرالد کمتر از 25000 نسخه از این کتاب بفروش رسیده بود. فیتجرالد زمانی که آخرین عایدی‌اش از فروش این کتاب را دریافت می‌کرد گفت : « من یک انسان فراموش شده هستم». از آن زمان از این رمان در سراسر دنیا 25میلیون نسخه بفروش رسیده است.

اگرچه خواندن رمان گتسبی بزرگ سخت‌تر از رمان‌های دیگری است که در این مقاله از آن‌ها نام بردیم، اما با خواندن این رمان لغات بسیاری به دایره لغات شما افزوده می‌شود. فیتزجرالد از طیف وسیعی از واژگان و تمثیل‌ها در کارهای خود استفاده می‌کرد. همین کار سبب می‌شد تا آثار او از غنی و زیبایی زبانی بیشتری برخوردار باشند. این رمان ممکن است برای شروع کمی ثقیل باشد اما از آنجایی که داستان آن جذاب است شما را تا انتها خود همسفر خواهد کرد.

سه‌شنبه‌ها با موری – میچ آلبوم

سه‌شنبه‌ها با موری روایتگر یک داستان واقعی است. یک رمان مدرن از جریان واپسین روزهای موری شوارتز و شاگردش میچ آلبوم. قهرمان اصلی داستان موری شوارتز در زمان بیماری است؛ بیماری که بتدریج اعضای بدن قربانی را از کار انداخته و باعث مرگر سلولی تمام ماهیچه‌های او می‌شود.

 آلبوم در این رمان خرد ناب و شیرینی که موری در ماه‌های آخر عمر خود با او در میان گذاشته است را با مخاطبین خود به اشتراک می‌گذارد. این کتاب از آن جهت می‌تواند به خوانندگان خود کمک کند که نوع روایت آن بیشتر بر پایه دیالوگ است. همچنین این کتاب بدلیل دیالوگ محور بودن گزینه مناسبی برای بلند خوانی است.

چگونه با خواندن رمان، دانش عمومی زبان انگلیسی خود را ارتقا دهیم؟

سخن پایانی

امیدواریم پیشنهاداتی که در این مقاله به شما ارائه دادیم کمکی برای آسان‌تر شدن مسیر یادگیری زبان انگلیسی برای شما باشد. فراموش نکنید خواندن یکی از اساسی‌ترین بخش‌های یادگیری زبان است. بدون تقویت درک مطلب و یادگیری لغات در دل متن پایه‌های آموزش شما سست خواهد بود. بهتر است پی آموزش خود را محکم‌تر بنا بگذارید.
علاوه براین یادگیری همراه با سرگرمی همواره نتیجه‌ی مطلوب‌تری داشته است. خواندن رمان و کتاب‌هایی با مضامین مورد علاقه شما می‌تواند یادگیری را برای شما شیرین‌تر کند و به روند آن سرعت بخشد.


بیشتر بخوانید:آیا می‌خواهید بدانید چگونه انگلیسی را در خانه یاد بگیرید؟


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. بسیار زیبا جذاب

    • آواتار ایرانمهر
      ایرانمهر
      6 اسفند 1401
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر ممنونم از شما
      موفق باشین

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید