IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
گونه از اینستاگرام زبان جدید یاد بگیریم
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
26 فروردین 1398

چگونه از اینستاگرام زبان جدید یاد بگیریم؟

آیا می دانستید که اینستاگرام، بیش از هشتصد میلیون کاربر دارد؟ هشتصد میلیون کاربر، که هزاران عکس، کپشن و هشتگ پست می کنند. همچنین این اپلیکیشن، در بیش از سی زبان زنده ی دنیا، در دسترس است! با توجه به تمام این موارد، احتمالا تا الان باید حدس زده باشید که اینستاگرام، برای یادگیری زبان جدید، فرصتی فوق العاده است.

آیا شما نیز از آن دسته از کاربرانی هستید که حتی وقتی شب اتفاقی از خواب بیدار می‌شوند، یک سر اینستاگرامشان را نیز چک می‌کنند؟ اگر به اینستاگرام اعتیاد دارید، چرا از آن، به عنوان ابزاری جهت یادگیری یک زبان جدید استفاده نکنید؟

در ادامه، می خوانیم که چگونه از اینستاگرام، برای یادگیری یک زبان جدید و حتی فرهنگ مردمی که به آن زبان صحبت می‌کنند، استفاده کنیم.

چگونه از اینستاگرام زبان جدید یاد بگیریم؟

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

چرا با وجود تمام اپلیکیشن‌های یادگیری زبان، از اینستاگرام استفاده کنیم؟

به خاطر دارید که در بچگی، تمام کتاب‌ها عکس داشتند؟ این عکس‌ها به علت کمک به یادگیری شما بود. ارزش محتوایی اینستاگرام برای یادگیری را نیز می‌توان با دو کلمه توضیح داد: یادگیری بصری.

محققان به این روش، تئوری یادگیری چندگانه می‌گویند. در این روش، از طریق یک چیز، چیزهای دیگری نیز آموزش داده می‌شود. برای مثال می‌توان به تصاویری اشاره کرد که از طریق چند کلمه، مفهومی را آموزش می‌دهند. این روش، یادگیری را بسیار ساده‌تر می‌سازد.

بنابراین، پست‌های زیبایی که در اینستاگرام می‌بینید، حرفی بیشتر از یک عکس زیبا برای گفتن دارند. این پست‌ها از طریق کامنت‌ها و کپشن‌ها، مفهوم خاصی پیدا می‌کنند و یک روش یادگیری جدید را مهیا می‌سازند.

اگر پیج‌‌های خوبی فالو کنید ( که در ادامه تعداد زیادی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم)، می‌توانید راجع به فرهنگ و آداب رسوم کشوری که به آن زبان صحبت می‌کنند نیز یاد بگیرید. همچنین، اگر واقع‌گرایانه نیز نگاه کنیم، اینستاگرام واقعا سرگرم کننده است. شما را نمی‌دانم، اما هروقت تلاش کردم تا از طریق اینستاگرام زبان جدیدی بیاموزم، حسابی سرگرم شدم.

می‌خواهید به خوبی در زبان جدید راه بی‌افتید؟

می‌پرسید چگونه از اینستاگرام، حسابی یاد بگیریم؟

راه حلش ساده است، با دیگران ارتباط برقرار کنید!

 ارتباط با سایر کاربران برای زبان آموزان امری با ارزش است. یکی از قابلیت‌های با ارزش اینستاگرام، امکان برقراری ارتباط و به اشتراک گذاشتن عقاید و ایده‌ها با سایر کاربران اینستاگرامی است. قابلیتی که شاید بسیاری از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان، فاقد آن باشند.

برای اینکه بتوانید از این امکان به خوبی استفاده کنید، کامنت دهید و کامنت دیگران را نیز بخوانید. اینستاگرام قابلیت ترجمه‌ی اتوماتیک دارد. بنابراین اگر کپشن یا کامنتی را متوجه نشدید، می‌توانید از گزینه‌ی see Translation استفاده کرده و هر زبانی که نمی‌دانید را به انگلیسی، برگردانید.

چگونه از اینستاگرام زبان جدید یاد بگیریم؟

پست‌ها را ذخیره کنید.

اینستاگرام قابلیتی با عنوان bookmark ارائه می‌دهد. اگر روی مربع خالی پایین هر پست بزنید، سیاه شده و آن را در قسمتposts  saved، برایتان ذخیره می‌کند تا اگر بعدا خواستید، آن پست را مجددا مشاهده کنید.

از این قابلیت برای درست کردن آرشیوی از پست‌های انگیزشی استفاده کنید و اگر می‌خواهید چند زبانه شوید، پست‌های هر زبان را در یک آرشیو جداگانه قرار دهید.

نگاهی سریع به اکانت‌های‌ دارای فیلم‌

 اگر فقط دنبال پیجی می‌گردید تا زبان جدید را با عکس آموزش دهد، به این نکته نیز توجه کنید که اینستاگرام فقط شامل عکس نشده و در آن می‌توانید ویدیو‌های متفاوتی پیدا کنید.

اکانت‌هایی را فالو کنید که ویدیوهای زیادی به زبان مورد نظر شما پست می‌کنند. بنابراین علاوه بر خواندن کپشن‌ها و تقویت  reading‌خود، می‌توانید مهارت‌های listening و speaking را نیز تقویت کنید.

تنها با نگاهی سریع به پست‌ کاربران، می‌توانید اکانتی که شامل عکس و فیلم‌های یادگیری زبان جدید می‌شوند را پیدا کنید.

بهترین اکانت‌های یادگیری زبان را چگونه پیدا کنیم؟

شاید برخی از اکانت‌ها با عکس‌های پرزرق و برق و زیبا، شما را جذب کنند. اما همانطور که می‌دانیم، برای یادگیری یک زبان جدید، فقط عکس کافی نیست.

خوشبختانه، پیدا کردن اکانت‌های مفید و جذاب سخت نیست. در ادامه، راجع به دو نوع اکانت اصلی که حتما باید آن‌ها را فالو کنید، توضیح می‌دهیم.

گونه از اینستاگرام زبان جدید یاد بگیریم

اکانت بومی زبان‌ها

کسانی که زبان مادری آن‌ها، زبان مورد نظر شما برای یادگیری است. مطالعه‌ی پست‌های پیج این اشخاص یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان جدید است. آن‌ها بدون اینکه بدانند، بهترین معلم شما در آموزش آداب و رسوم و مکالمه به زبان جدید هستند.

برای پیدا کردن این اکانت‌ها کافی است که اسم کشور یا زبان مدنظر را با هشتگ جستجو کنید. پیج‌های گردشگری را نادیده بگیرید و به راحتی، پیج‌های مناسب جهت یادگیری زبان جدید را پیدا کنید.

برای مثال، اگر می‌خواهید کاربران اسپانیایی را پیدا کنید، کلمه‌ی #España (#Spain) را جستجو کرده و نتایج را بررسی کنید.

کلمه‌ی hobbies  را به زبان جدید جستجو کنید. این کلمه شامل سرگرمی‌های زیادی نظیر سفر، ورزش و آشپزی می‌شود. بعد از جستجوی این کلمه، لیستی از اکانت‌های مختلف را می‌بینید که از طریق آن‌ها، می‌توانید بهترین را انتخاب کنید.

سعی کنید اکانت‌هایی را فالو کنید که کامنت و کپشن زیادی دارند. این اکانت‌ها به شما در یادگیری لغات، اصطلاحات و عبارات زبان جدید، کمک می‌کند.

برای اینکه بهتر بتوانید پیج مد نظر خود را پیدا کنید، به پیج‌های زیر نگاهی بی‌اندازید:

  • A Casa Di Cindy یک اکانت جذاب ایتالیایی است که در آن عکس‌های زیبایی پست می‌شود. این عکس‌ها شامل حیوانات، آشپزی و چشم اندازهای متفاوتی است. از طریق این پست‌ها می‌توانید کلمات پایه‌ی ایتالیایی و جمله‌بندی آن را مشاهده کرده و در مکالمه‌ی خود از آن‌ها استفاده کنید.
  • Madrid en tus manos، یک اکانت دوست داشتنی اسپانیایی است. صاحب این اکانت موسیقی، فرهنگ و زندگی در مادرید را به تصویر می‌کشد و زیباهایی‌های فوق‌العاده‌ی این شهر را به فالوورها نشان می‌دهد. از طریق این پیج، هم زیبایی‌های مادرید را می‌بینید، هم اسپانیایی یاد می‌گیرید.

اکانت‌های مخصوص یادگیری زبان

برخی اکانت‌های اینستاگرامی صرفا جهت آموزش زبان وجود دارند و پست‌هایی کاملا آموزشی قرار می‌دهند. زبان آموزان زیادی این اکانت‌ها را فالو می‌کنند و جامعه‌ای کوچک را تشکیل می‌دهند که از طریق آن به خوبی می‌توانید هدف خود را دنبال کنید.

مجددا، از هشتگ‌ها برای پیدا کردن چنین اکانت‌هایی استفاده کنید. البته در این مورد، از انگلیسی استفاده کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید اسپانیایی یاد بگیرید، هشتگ #Spanish یا #learnSpanish را جستجو کنید.

برخی اکانت‌ها روزانه کلمات جدید قرار داده و چیزی شبیه فلش کارت‌ را برای زبان آموزان فراهم می‌کنند که برای حفظ لغات جدید، به شما کمک می‌کند. سعی کنید اکانت‌های به روز و فعال را پیدا کنید. از طریق قابلیت bookmarks می‌توانید لغاتی که می‌خواهید را ذخیره کرده و لیستی از لغات و اصطلاحات مدنظرتان درست کنید.

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

در ادامه شما را با برخی از بهترین اکانت‌های یادگیری زبان آشنا می‌کنیم:

  • French Words، اکانت معروفی است که بیش از 580 هزار فالوور دارد. به علت بروزرسانی قوی این اکانت، کاربران هر روز این پیج را برای یادگیری یک لغت، نق‌قول یا اصطلاح جدید فرانسوی، چک می‌کنند. تمام اصطلاحات و جملات، با معنی دقیق در این پیج قرار گرفته و حتی در تلفظ آن‌ها نیز به شما کمک می‌کند.
  • Italian Words که روزانه یک عبارت یا لغت ایتالیایی پست می‌کند. مطالب آموزشی در این اکانت نه تنها سرگرم کننده بلکه اجتماعی و کاملا پرکاربرد است. کاربران زیادی، بیشتر پست‌های این پیج را لایک می‌کنند.
  • How to Spanish پیجی است که کمی چاشنی شوخی به یادگیری اضافه کرده است. در این پیج از طریق ویدیوها و تصاویر متفاوتی، عبارات و کلمات مختلف اسپانیایی آموزش داده می‌شود. یادگیری در این پیج کاملا سریع، جذاب و کاربردی صورت می‌گیرد. از طریق تماشای ویدیوها و پست‌های این پیج، بدون اینکه تلاش کنید اسپانیایی یاد می‌گیرید.
  • English Outside the Box، انگلیسی American را به خوبی آموزش می‌دهد. این پیج شامل مطالب و ویدیوهایی راجع به خانواده، کودکان و سبک زندگی آمریکایی است.
  • English with Adriana، اصطلاحات، عبارات رایج و تلفظ صحیح در زبان انگلیسی را آموزش می‌دهد. صاحب این پیج، یک مدرس استرالیایی است که با زبانی واضح و ساده به توضیح نکات می‌پردازد. این پیج، گزینه‌ای مناسب برای یادگیری زبان توسط زبان آموزان مبتدی است.
  • Irastudyru در این پیج، لغات و نکات گرامری روسی همانند تدریس در مدرسه و به صورت مرسوم صورت می‌گیرد. توضیحات با بیانی واضح و ساده صورت می‌گیرد و زبان روسی را به خوبی، آموزش می‌دهد.
  • Russian Words Daily پیجی دیگر برای یادگیری زبان روسی است. در این پیج کلمات و اصطلاحات به همراه توضیحاتی راجع به تلفظ صحیح کلمات، ارائه می‌شود. این اکانت پتانسیل بالایی برای تدریس کلمات پایه و اصولی دارد.
  • Learn Portuguese Daily اکانتی جهت یادگیری زبان پرتغالی است و کلمات خوبی را آموزش می‌دهد. البته به کمک آن می‌توان جمله‌ها و عبارات متفاوتی به این نیز یاد گرفت. هر پست شامل یک کپشن آموزشی به زبان پرتغالی، انگلیسی و اسپانیایی دارد.
  • Learn Japanese، این اکانت، شامل تدریس زبان ژاپنی از پایه می‌شود. محتوای درس‌ها سرگرم‌کننده و انگیزشی هستند. همچنین، شامل کلمات و عبارات زیادی می‌شوند و با تصاویر مختلف، این زبان را به شما آموزش می‌دهند. یکی از ویژگی‌های خوب این اکانت، آموزش حروف الفبای کانجی است که به کسانی که می‌خواهند ژاپنی یاد بگیرند، کمک فراوانی می‌کند.

اینستاگرام یک شبکه‌ی اجتماعی است. به کمک محبوبیت بالا و کاربران زیاد اینستاگرامی، به خوبی می‌توانید از آن برای یادگیری یک زبان جدید کمک بگیرید و با آداب و رسوم و فرهنگ یک کشور نیز، آشنا شوید.

پس با اینستاگرام، بازدهی یادگیری را در خود افزایش دهید، چند اکانت دوستانه  پیدا کرده و مهارت‌های خود در برقراری ارتباط را از مرحله‌ی #مبتدی به مرحله‌ی #پیشرفته برسانید.


بیشتر بخوانید:پیج اینستاگرام آموزش زبان انگلیسی


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید