IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
هشت نکته برای  یادگیری زبان انگلیسی با ترانه و موسیقی
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: ایرانمهر
26 آذر 1397

هشت نکته برای یادگیری زبان انگلیسی با ترانه و موسیقی

رمز یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

قصد و نیت یا پافشاری و پشتکار؟

یا استعدادی است که افراد با آن متولد می شوند؟

به نظر من هیچکدام از این­ها نیست!

رمز موفقیت این است که با ابزار و عادت های مناسب، یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگر را به یک کار سرگرم کننده و جذاب تبدیل کنید.

و یکی از بهترین ابزار کنارتان نشسته است، دقیقا داخل گوشی های هوشمندتان!

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری آموزش زبان انگلیسی برای کودکان آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش خصوصی انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

اگر تا به حال یادگیری زبان انگلیسی با ترانه ها و موسیقی  را امتحان نکردید، امروز وقتش رسیده!

چرا با ترانه و موسیقی زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

شاید با خودتان فکر کنید آهنگ و ترانه چه ویژگی هایی دارند که آن ها را به ابزاری موثر برای یادگیری زبان انگلیسی تبدیل می کنند. به شما می گوییم:

  • جواب می دهد. شواهد علمی قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد موزیک به زبان آموزان زبان دوم کمک می کند گرامر و واژگان یاد بگیرند و تلفظ و هجی کلمات را تقویت کنند. «اثر موتزارت» (Mozart Effect) اصطلاحا نام تفکری است که می گوید گوش دادن به موزیک کلاسیک، کارایی مغز را در مواردی مثل یادگیری بالا می برد.
  • زبان و مکالمات محاوره روزانه. آهنگ ها و موسیقی همیشه واژگان، عبارات و اصطلاحات مفید زیادی دارند. از آنجایی که مخاطب هدف این آهنگ ها بومیان هستند، ترانه و موسیقی، زبان و محاورات به روز دارند. اگر موزیک درست را انتخاب کنید، زبانی که در آن استفاده شده، کاملا قابل استفاده است.
  • با صداهای انگلیسی آشنا می شوید. گوش دادن به آهنگ ها باعث می شود روی تلفظ، آهنگ، لحن و ضرب کلمات زبان انگلیسی تمرکز کنید.
  • انگلیسی ملکه ذهنتان می شود. بسیاری از کلمات و الگوهای صدایی که در آهنگ ها وجود دارد، در طول آهنگ مدام تکرار می شود و باعث می شود راحت تر در خاطرتان بماند. احتمالا این موضوع را می دانید. موزیک توانایی بی نظیری برای ماندن در ذهن ما دارد. آهنگ و شعر به افکار ما نفوذ می کند و بارها و بارها در ذهنمان تکرار می شود. همه این ها باعث می شوند زبان انگلیسی را از طریق آهنگ یاد بگیرید و کلمات و عبارات را در ذهنتان نگه دارید. در واقع، بعد از زمان کوتاهی متوجه می شوید نمی توانید آن ها را فراموش کنید.
  • آهنگ ها احساسی هستند. رابطه ما با موسیقی عمیق، قوی و بسیار پرفایده است. آهنگ ها کلیدی هستند که احساسات ما را برانگیخته می کنند، حالت های ما را تحت تاثیر قرار می دهند و سلامت روح و جسم ما را تقویت می کنند. چیزی که احساسی باشد، راحت تر در یاد ما می ماند.
  • موزیک یک عادت خوب و ساده است. یکی از دلایلی که مردم فکر می کنند یادگیری زبان سخت است به خاطر این است که عده ای در طول روز حتی یک دقیقه وقت اضافه ندارند تا به مطالعه و یادگیری اختصاص بدهند. ولی وقتی با موزیک و ترانه زبان انگلیسی یاد بگیرید، نیازی نیست وقت اضافه ای کنار بگذارید، چون موزیک همیشه و همه جا همراهتان است. می توانید در ماشین شخصی تان، موقع رفتن به محل کار و برگشتن به خانه، در آشپزخانه، حمام یا حتی موقع کار کردن و پشت میز آهنگ گوش بدهید. اگر آهنگ مورد علاقه تان را گوش بدهید، محتوایی بارها و بارها تکرار می شود که از شنیدن آن خسته نمی شوید.
  • موزیک به شما فرهنگ انگلیسی یاد می دهد. موزیک فرهنگ انگلیسی زبان ها را به ما معرفی می کند و اینکه آن ها چطور فکر می کنند و احساسات آن ها چیست. آشنایی با آهنگ های معروف و هنرمندان، موضوع صحبت شما و دوستانتان می شود.

 

هشت نکته برای  یادگیری زبان انگلیسی با ترانه و موسیقی

 

قبل از اینکه شروع کنید باید آهنگ هایی را انتخاب کنید که چیزی به شما یاد بدهند. این مسئله مهم است چون آهنگ های به درد نخور زیادی هم وجود دارند که به جای اینکه چیزی به شما یاد بدهند، بیشتر تله هستند. آهنگ هایی که:

  • از زبان بسیار سخت و پیچیده ای استفاده می کنند که امروزه رایج نیست.
  • مناسب هدف ما نیستند (به زبان های دیگر هستند).
  • سرعت کلمات سریعی دارند (مثل رپ، که یادگیری آن ها سخت است).
  • تازه منتشر شدند یا به حدی قدیمی هستند که متن شعر آن ها در دسترس نیست.

در ادامه مقاله، هشت نکته را برای شما بازگو میکنیم تا موزیک مناسب را برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب کنید:

 

در جای مناسب  دنبال آهنگ مناسب باشید

 

  • می توانید سایت های معتبر پخش ویدیو، مثل یوتیوب (YouTube) و ویمئو (Vimeo) را برای تماشای موزیک ویدیو انتخاب کنید. این وبسایت ها گنجینه وسیعی از موزیک ویدیوها دارند که بعضی از آن ها شعر آهنگ را به زبان انگلیسی زیرنویس کرده اند.
  • برنامه «اسپاتیفای» (Spotify) که باید برای دسترسی به تمام امکانات آن ماهانه مبلغ کمی هزینه کنید. اما این برنامه فوق العاده است، چون انتخاب های زیادی دارید که می توانید آن ها همیشه و هر جا با خود همراه داشته باشید. همچنین ابزار خوبی برای شناختن موزیک های جدید و پرطرفدار است.
  • اپلیکیشن و وبسایت FluentU که روشی جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی است. همه نوع ویدیویی در این وبسایت وجود دارد؛ از پیش نمایش فیلم گرفته تا موزیک ویدیوهایی که برای یادگیری زبان انگلیسی بازطراحی شدند.

آهنگ مناسب را  انتخاب کنید

 

  • آهنگی را که دوست دارید انتخاب کنید. اگر از شنیدن موزیکی لذت نبرید، چیزی از آن یاد نخواهد گرفت. آهنگی که دوست ندارید، سریع حوصله تان را سر می برد.
  • آهنگی را انتخاب کنید که زبان مناسبی در آن استفاده شده باشد. زبانی که زیادی سخت یا آسان نباشد و از اصطلاحات و کلمات رایج در آن استفاده شده باشد.
  • موردی که باید به آن توجه کنیم این است که گاهی خواننده ها صداها را واضح تلفظ نمی کنند. قطعا «Heavy metal» (سبکی از موسیقی)، جای درستی برای شروع یادگیری زبان انگلیسی نیست.
  • ممکن است آهنگ هایی را دوست داشته باشید که در آن ها یک داستان روایت می شود، چون درک و تصور کردن آن راحت تر است. اگر واقعا یک مبتدی هستید ممکن است بخواهید آهنگ های دیزنی یا کودکان را گوش بدهید.
  • با موسیقی سبک پاپ شروع کنید و کم کم به سراغ سبک های دیگر بروید. اساسا، موسیقی پاپ بیشتر درباره عشق و عاشقی است، و به این دلیل خوب است که کلمات تکرار ؟؟؟ در آن ها زیاد استفاده می شود. وقتی آماده بودید تا سبک های دیگر را امتحان کنید، می توانید ژانرهایی را انتخاب کنید که در شعر آن ها واژگان متنوع تری به کار رفته باشد.

 

از «Scaffolding» و ابزاری  استفاده کنید تا شعر را بفهمید

 

خیلی خوب می شود که بتوانید انگلیسی را فقط از طریق آهنگ گوش دادن یاد بگیرید. در عمل، باید زمانی برای خواندن و فهمیدن شعر صرف کنید و اول معنی آن را بفهمید. مدرسان معمولا به این شیوه «Scaffolding» می گویند (scaffolding، چیزی است مثل داربست، و چیزی که ساخته شده است را محافظت و نگهداری می کند. مثل چرخ های کمکی برای دوچرخه). به جای اینکه خودتان شعر آهنگ ها را حدس بزنید، از منابع زیر استفاده کنید تا شعر تمام آهنگ ها را شسته و رفته تحویل بگیرید.

  • وبسایت Lyrics.com و Smartlyrics.com هر دو گنجینه کاملی از شعرهایی که می خواهید را دارد.
  • کانال Music English مجموعه ای از موزیک ویدیوهای یوتیوب است که زیرنویس دارد.
  • FluentU: این سایت بهترین موزیک ویدیوها که برای یادگیری زبان انگلیسی هستند را جمع آوری کرده است.

 

شعر و واژگان را  بخوانید

 

علاوه بر درک و فهمیدن محتوا، مهم است که واژگان شعرها را به صورت منظم مطالعه و مرور کنید. شعر را کلمه به کلمه بشکافید و سعی کنید معنی هر کلمه را کاملا یاد بگیرید، بنابراین قسمت یادگیری واژگان کامل می شود. می توانید کلمات را با استفاده از فلش کارت هم یاد بگیرید.

 

با صدای بلند  همخوانی کنید

 

تا وقتی قرار نباشد در برابر مخاطبان آهنگ بخوانید، مهم نیست که بد صداترین خواننده جهان باشید. پس اگر هیچ نوع استعداد موسیقی نداشتید، نگران نباشید. صرف از نظر استعداد خوانندگی، باید سعی کنید با صدای بلند با خواننده و همراه با آهنگ بخوانید. این کار باعث می شود حرکت لب ها و دهانتان درست شود و بتوانید ریتم و آهنگ کلمات را درست تلفظ کنید.

 

سعی کنید از حفظ  بخوانید

 

بعد از مدتی متوجه می شوید که شعر آهنگ را حفظ کردید و می توانید با آهنگ همخوانی کنید. اینجاست که می توانید قدم بزرگ بعدی را بردارید و بدون کمک گرفتن از شعر، با آهنگ بخوانید. بعد از این قدم می توانید کارهای هیجان انگیزتری انجام بدهید و از کلماتی که یاد گرفتید در مکالمات روزمره استفاده کنید.

 

مرور دوره ای  داشته باشید

 

حتما نباید یک آهنگ را کامل یاد بگیرید تا بروید آهنگ بعدی. در واقع، وقتی با آهنگی احساس راحتی کردید و آن را یاد گرفتید، می توانید بروید آهنگ بعدی. وقتی زمان کافی سپری شد، می توانید برگردید و آهنگ های قبلی را مرور کنید. این روش «spaced repetition» نام دارد و ثابت شده است اثرپذیری آن بسیار بیشتر از وقتی است که همه چیز را با هم یاد بگیریم.

 

آهنگ هایی پیدا  کنید که خیلی بالاتر از سطح یادگیری شماست

 

این مرحله احتمالا سخت ترین قسمت است. هر آهنگ جدیدی که یاد می گیرید باید بین کلمات جدید و کلماتی که در حال یادگیری آن ها هستید، تعادلی برقرار باشد. این سطح از تداخل به شما انگیزه یادگیری می دهد و باعث می شود از چیزهایی که قبلا یاد گرفتید بیشترین استفاده را ببرید.

خوش باشید و لذت ببرید! موزیک یک زبان بین المللی است که همه از آن لذت می برند. هر روز آهنگ­های انگلیسی گوش بدهید و از اینکه می توانید به این راحتی این حجم از زبان انگلیسی را یاد بگیرید، شگفت زده خواهید شد. وقتی یادگیری زبان انگلیسی را با فعالیت های سرگرم کننده مثل گوش دادن و خواندن آهنگ های انگلیسی ترکیب کنید، حتی متوجه نمی شوید که یک زبان دوم یاد می گیرید.


بیشتر بخوانید:  راهکارهایی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید:شش دوره آنلاین برای مکالمه


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های آموزشی زبان انگلیسی کلیک نمایید

 آموزش زبان انگلیسی


برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم
با ثبت  شماره تلفن خود، از مشاوره رایگان کارشناسان ایرانمهر بهره‌مند شوید.

 مشاوره رایگان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید