IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
هر آنچه که لازم است درمورد آزمون آیلتس بدانید
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
29 مهر 1397

هر آنچه که لازم است درمورد آزمون آیلتس بدانید

معرفی آزمون آیلتس

این روزها کمتر کسی است که اسم امتحان IELTS به گوشش نخورده باشد. شاید بدون شک بتوان گفت که این امتحان معروفترین امتحان زبان دنیا است. بسیاری از دانشگاه ها، مؤسسات، و ارگان های دولتی، این مدرک معتبر را ملاک توانایی های زبان آموزان می دانند. اما بسیاری سؤالات پاسخ داده نشده درباره ی این امتحان وجود دارد. سؤالاتی که می توانند تصمیم گیری و برنامه ریزی را برای بسیاری از متقاضیان این آزمون آسانتر کنند.

آیلتس یا نظام بین‌المللی ارزشیابی زبان انگلیسی (The International English Language Testing System ) برای ارزیابی مهارت زبان کسانی که خواستار تحصیل یا کار یا مهاجرت در یکی از کشورهای انگلیسی زبان شامل استرالیا، کانادا، نیوزیلند و انگلستان هستند طراحی شده است. این آزمون توسط دانشگاه کمبریج، British Council، و مرکز آیلتس استرالیا IDP در بیش از 120 کشور و بیش از 500 مرکز در سراسر دنیا برگزار می گردد. آزمون آیلتس به داوطلبان زیر 16 سال توصیه نمی شود. نتایج آزمون در عرض دو هفته قابل دسترسی است و داوطلبان تنها یک نسخه از نتایج را دریافت می کنند. نسخه های بیشتر در صورت درخواست داوطلبین بطور مستقیم از مرکز آزمون به سازمان های دریافت کننده ارسال می گردد. جهت انجام مجدد آزمون هیچ محدودیتی وجود ندارد. نتایج آزمون بر اساس یک مقیاس نمره دهی از 1 (پایینترین) تا 9 (بالاترین) گزارش می شوند.

اگر میانگین مجموع چهار مهارت به0.25 ختم شود، نمره به0.5 رند میشود و اگر این میانگین به0.75 ختم شود به نمره بعد رند می شود.

هر آنچه که لازم است درمورد آزمون آیلتس بدانید

1) آیلتس برای مهاجرت

کانادا: اگر شما برای ویزای کار، اقامت دایم ویا جهت به رسمیت شناختن حرفه خود در کانادا درخواست می دهید، شاید لازم باشد مدرکی تخصصی از زبان انگلیسی ارائه بدهید.IELTS General Training تنها آزمون انگلیسی تخصصی بین المللی در دسترس و پذیرفته شده توسط IRCC (Immigration, Refugees, Citizenship Canada) برای مهاجرت به کاناداست.

نیوزلند: دولت نیوزلند آیلتس را بعنوان مهارت در زبان انگلیسی برای بسیاری از ویزاها شامل مهاجران ماهر(skilled) ، سرمایه گذار و کارافرین، مقوله اقامت از کار و اقامت از والد لازم محسوب می کند.

انگلستان: برای همه کسانی که درخواست اقامت دایم در بریتانیا را دارند، مدرکی دال بر توانایی در زبان انگلیسی یک لازمه محسوب می شود.

استرالیا: آیلتس برای بسیاری از انواع ویزاها مانند ویزای اقامت دایم در استرالیا، همچنین بعضی از سازمانهای حرفه ای استرالیایی و اشخاص معتبر ضروری است.

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

2) آیلتس برای ادامه تحصیل

مدرک آیلتس بعنوان مدرک تخصصی زبان انگلیسی توسط بیش از ده هزار مرکز تحصیلی و آموزشی در سراسر دنیا شناخته می شود. بعضی از دانشگاه ها در کشور های غیر انگلیسی زبان که دروسشان به انگلیسی تدریس می شود به امتیاز آیلتس نیاز دارند. هر دو نوع آیلتس برای تحصیل مناسب هستند.

  • آیلتس Academic برای ورود به تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین برای اهداف ثبت نام حرفه ای مناسب است. آیلتس academic آمادگی شما را برای شروع تحصیل و آموزش در یک محیط انگلیسی زبان ارزیابی می کند و برخی از خصوصیات زبان آکادمیک را بازتاب می دهد.
  • آیلتسGeneral training برای کسانیکه درخواست تحصیل در مقاطع تحصیلی پیش از دانشگاه را دارند یا آنها که تمایل به مهاجرت به استرالیا، کانادا، نیوزیلند و انگلستان را دارند مناسب است. این آزمون بر مهارت های اساسی زندگی در متون متنوع اجتماعی تمرکز دارد.

کدام آزمون برای من مناسب است؟

بسیاری از داوطلبین جهت تضمین نتیجه، با هدف تحصیل در کشورهای دیگر، اقدام به انجام آزمون آکادمیک میکنند. اما خیلی مهم است که قبل از انجام دادن آزمون حتما موارد لازم و ضروری مرکز آموزشی مورد نظر را بررسی کنید.

داوطلبین میتوانند تا پنج مرکز آموزشی را انتخاب کنند تا نتایج آزمون آیلتس آنها بطور اتوماتیک و رایگان برای آن مراکز فرستاده شود. برای تعداد مراکز بیشتر باید مبلغی پرداخت شود. البته این منوط به تقاضای داوطلب در همان مرکزی ست که آزمون داده است، در صورتی که امتیاز آیلتس داوطلب همچنان معتبر باشد. مدت اعتبار مدرک آیلتس دو سال می باشد.

3) آیلتس برای اشتغال

سازمانها، کارفرماها، اشخاص حرفه ای، و موسسات برای گزینش افراد درست از آیلتس کمک می گیرند.

  • ثبت حرفه ای

 در بیشتر کشورهایی که انگلیسی زبان اصلی ارتباطی آنهاست، مدرکی دال بر مهارتهای قابل قبول زبان انگلیسی یک پیش شرط برای متقاضیان و فارغ التحصیلان بین المللی جویای ثبت حرفه ای است. سطح مهارت زبان لازم میان سازمان ها و حرفه ها بنا به کشور و قوانین متغیر است. هر یک از گروه های ثبت حرفه ای، خود نمره لازم آیلتس و version آزمون (آکادمیک یا جنرال) مورد نیاز خود را تعیین می کنند.

  • آیلتس برای آموزش حرفه ای

آیلتس general training مهارت زبان انگلیسی را در یک بستر عملی روزمره ارزیابی می کند. متون و سوال ها هر دو از موقعیت های اجتماعی و کاری مثل ساختمان سازی، مهمانداری، اوقات فراغت، و صنعت توریسم می باشند.

چه صنایعی آیلتس می خواهند؟

  • گروه های ثبت حرفه ای که نماینده شغل های مربوط به حوزه سلامت و بهداشت هستند مانند پرستاری، پزشکی، و داروسازی که کفایت زبان انگلیسی در آنها بسیار حایز اهمیت است؛
  • گروه های حرفه ای دیگر از کشورهای مختلف، از بخش هایی مثل حسابداری، مهندسی، حقوق، و دامپزشکی؛
  • طیف وسیعی از کارفرماها از بخشهایی چون مالی، دولتی، ساخت وساز، انرژی، هواپیمایی، و توریسم.

100717ielts normal ieltsانواع آزمون آیلتس

1) آیلتس آکادمیک         2) آیلتس جنرال

در هر دو نوع آزمون، چهار مهارت زبان یعنی listening, reading, writing وspeaking مورد آزمون قرار میگیرند. بخش هایListening و Speaking در هر دو نوع یکی است اما بخش هایReading و Writingدر آیلتس جنرال و آکادمیک متفاوتند. آزمون های Listening، Reading، وWriting باید در یک روز انجام شوند، هر چند ترتیب آنها میتواند تغییر کند. اما وقفه ای بین آزمون ها نیست. آزمون Speaking ممکن است تا هفت روز قبل یا بعد از سه آزمون دیگر باشد.

3)آیلتس UKVI

یا همان UK Visa and Immigration به عنوان یک آزمون امن برای دولت بریتانیا شناخته میشود (SELT). این بدان معناست که آیلتس میتواند جایگزین تواناییهای زبان انگلیسی متقاضی مهاجرت و ویزا و در جهت تقویت درخواست مهاجرت و ویزایش باشد.
IELTS Life Skills آزمون جدیدتری است که توسطUKVI به عنوان یک آزمون امن زبان انگلیسی تأیید شده است که در دو سطح A1 و B1 (بر اساس CEFR) و در جهت رفع الزامات UK Visa and Immigration برای مقوله های مشخصی از ویزا طراحی شده است. به همین منظور قبل از انجام آزمون فرد باید موارد لازم برای ویزای مورد نظرش را بررسی کند. این آزمون شامل یک بخش Listening و یک بخش Speaking می باشد.

IELTS Life Skills _A1 Speaking and Listening
IELTS Life Skills _B1 Speaking and Listening

این آزمون به همراه ممتحن و یک داوطلب دیگر انجام میشود. سوالات در زمینه های ارتباطات هر روزه در یک کشور انگلیسی زبان طراحی می شوند و داوطلب باید در بحث های کوتاه با موضوعات روزمره شرکت کند. نتایج این آزمون معمولاً در عرض هفت روز آماده میشوند و در حدpass یا fail میباشد وfail بدین معناست که فرد موفق نبوده و این آزمون نمیتواند برای درخواست ویزای متقاضی مورد استفاده قرار بگیرد.

مقایسه مهارت های آزمون در انواع آزمون آیلتس 

1)ساختار آزمون به همراه جزییات کامل در بخش Listening

زمان : 30 دقیقه + 10 دقیقه زمان انتقال ( انتقال جوابها از کتابچه سوالات به پاسخنامه)

سوالات :40 عدد

انواع سوالات : چند گزینه ای (Multiple choice)؛ جور کردن matching))؛ برچسب زدن به نقشه، طرح، دیاگرام (plan/map/diagram labelling)؛ کامل کردن فرم و یادداشت (form/note completion)؛ کامل کردن جدول (table completion)؛ کامل کردن فلو چارت (flow chart completion)؛ کامل کردن خلاصه موضوع (summary completion)؛ کامل کردن جمله (sentence completion)؛ سوالات با جواب کوتاه (short-answer questions).

بخش های آزمون : 4 بخش

  • بخش اول : مکالمه بین دو نفر در یک زمینه روزمره اجتماعی
  • بخش دوم :صحبت یکنفره در یک زمینه روزمره اجتماعی
  • بخش سوم : مکالمه بین تا چهار نفر در یک زمینه تحصیلی یا آموزشی
  • بخش چهارم : صحبت یکنفره در مورد یک موضوع آکادمیک

 مهارت های مورد ارزیابی:

  • فهم ایده های اصلی و اطلاعات واقعی خاص
  • تشخیص نظرات، طرز تلقی ها، و هدف صحبت کننده
  • دنبال کردن بسط یک نظر

2) ساختار آزمون به همراه جزییات کامل در بخش Speaking

زمان : 11-14 دقیقه

تکلیف(task) : یک مصاحبه رو در رو با یک ممتحن

نکته: آزمونspeaking ضبط می شود.

بخش های آزمون : 3 بخش

  • بخش اول: معرفی و مصاحبه (دقیقه 5-4)

 ممتحن هویت داوطلب را تایید میکند و سپس سوالاتی عمومی با موضوعاتی آشنا مثل “خانه” می پرسد.

  • بخش دوم: بخش انفرادی طولانی (3-4 دقیقه)

در این بخش به داوطلب یک cue card (یا کارت یادآوری ) داده می شود و از او خواسته می شود که در مورد نکات خواسته شده یک دقیقه فکر کرده و آماده شود تا شروع به صحبت کند. به داوطلب کاغذ و مداد داده میشود تا یادداشت بردارد و سپس برای 1-2 دقیقه در مورد آن مطلب صحبت کند بطوریکه گفته هایش تمام نکات را شامل شود. سپس ممتحن 1-2 سوال در همان زمینه از داوطلب میپرسد.

  • بخش سوم: بحث دوطرفه (4-5 دقیقه)

ممتحن سوالات بیشتری مرتبط با بخش دوم از داوطلب می پرسد. این سوالات به داوطلب این فرصت را میدهد که موضوعات و نظرات انتزاعی بیشتری را به بحث بگذارد.

مهارت های مورد ارزیابی:

  • توانایی برقراری ارتباط با نظرات و اطلاعات در زمینه موضوعات هر روزه و تجربیات و موقعیتهای رایج با پاسخ دادن به طیفی از سوالات
  • توانایی صحبت کردن به مدت طولانی بر موضوع داده شده با بکارگیری زبان مناسب و انسجام در شکل دادن به جملات
  • توانایی ابراز و توجیه نظرات و تحلیل، بحث و گمانه زنی در مورد موضوعات و معضلات
  • درستی گرامر ، تلفظ لغات ، دامنه لغات بکار گرفته شده، روانی زبان در یک ریتم طبیعی بدون تلاش زیاد از موارد ارزیابی است.
هر آنچه که لازم است درمورد آزمــون آیلتس بدانید

3)ساختار آزمون به همراه جزییات کامل در بخش Academic Reading

زمان :60 دقیقه بدون زمان انتقال

سوالات : 40 عدد

بخش های آزمون : 3 بخش که مجموع متون دارای 2150-2750 کلمه می باشد. این متون همگی گرفته شده از کتاب ها، ژورنال ها، مجلات، و روزنامه های معتبر می‌باشد و برای مخاطب غیر متخصص در مورد موضوعات آکادمیک از سلایق عمومی نوشته شده است. این متون در طیف وسیعی از توصیفی و واقعی تا استدلالی و تحلیلی قرار دارد ممکن است شامل محتوای غیر کلامی نظیر نمودار باشد.

انواع سوالات : چند گزینه ای (Multiple choice)؛ تشخیص اطلاعات (Identifying information ;True/False/Not Given)؛ تشخیص نظرات/ادعاهای نویسنده (Identifying writer’s views/claims; Yes/No/Not Given)؛ جور کردن اطلاعات، تیترها، مشخصات، پایان جملات (Matching information ,headings, features, sentence endings)؛ کامل کردن جمله (sentence completion)؛ کامل کردن خلاصه موضوع (summary completion)؛ کامل کردن یادداشت (note completion)؛ کامل کردن جدول (table completion) و نظیر اینها.

4)ساختار آزمون به همراه جزییات کامل در بخش General Training Reading

  • بخش اول شامل دو یا سه متن واقعی می‌باشد. موضوعات مرتبط با زندگی روزمره در یک کشور انگلیسی زبان است مانند تبلیغات هتل.
  • بخش دوم شامل دو متن واقعی متمرکز بر موضوعات کاری است مانند درخواست برای کار، سیاست های کاری، تسهیلات محل کار، و …
  • بخش سوم شامل یک متن طولانی تر و پیچیده تر بر موضوعاتی با سلیقه عمومی است.
  • همگی متون از آگهی ها، تبلیغات، دفترچه های شرکت ها، مدارک رسمی، کتاب ها، مجلات و روزنامه ها که همگی معتبر و موثق می‌باشند، گرفته شده اند.

مهارت های مورد ارزیابی :

  • خواندن برای درک لب مطلب (Gist)
  • خواندن برای ایده های اصلی
  • خواندن برای جزئیات ((detail
  • فهم برای استنتاج و معنی تلویحی (inferences and implied meaning)
  • تشخیص نظر، طرز تلقی، وهدف نویسنده
  • دنباله روی بسط یک نظریه
آموزش تقویت مهارت صحبت کردن در زبان انگلیسی

5)ساختار آزمون به همراه جزییات کامل در بخش Academic Writing

زمان : 60 دقیقه

تکلیف (Task): دو Writing وجود دارد. برای Writing اول حداقل 150 کلمه و برای Writing دوم حداقل 250 کلمه لازم می‌باشد.

Task 1: یک جدول، نمودار، گراف یا داگرام را نشان می‌دهد. داوطلب باید اطّلاعات را توصیف کند یا توضیح دهد، مراحل یک روند را توصیف کند و یا رویداد یا شیئی را توصیف کند.

Task 2: داوطلب باید مقاله ای در پاسخ به یک نظریه یا مشکل ارائه کند.

پاسخ ها باید در یک شیوه آکادمیک نیمه رسمی نوشته شود.

6)ساختار آزمون به همراه جزییات کامل در بخش General Training Writing

Task 1: داوطلب با یک موقعیتی رو به رو می‌شود و از او خواسته می شود که یک نامه بنویسد. این نامه ممکن است شخصی، نیمه رسمی، یا رسمی باشد.

Task 2: در این Task از شما خواسته می شود در جواب به یک نظریه یا مشکل یک مقاله بنویسید. این مقاله باید بیشتر شخصی باشد تا آکادمیک.

مهارت های مورد ارزیابی :

در هر دو Task توانایی داوطلب در نوشتن پاسخ مناسب از منظر موارد زیر بررسی می‌گردد :

  • محتوا
  • سازماندهی ایده ها
  • درستی و صحّت نوشتار
  • دامنه واژگان به کار رفته
  • دستور زبان (Grammar)

سیستم نمره دهی آزمون و نحوه امتیازدهی به پاسخ ها

به طور کلی شرکت کنندگان در آزمون نمره ای بین صفر تا 9 را می گیرند. البته تنها راه صفر گرفتن، ثبت نام و شرکت نکردن در آن است. 9 گرفتن هم کار حرفه ای ها و کاربلدهاست که علاوه بر آگاهی کامل از تمام نکته ها و تکنیک های تست زنی، از دانش زبان انگلیسی بسیار بالایی نیزبرخوردار می باشند. در ایران، اکثر زبان آموزانی که در آزمون رسمی IELTS شرکت می کنند، نمره ای حدود 6 میگیرند. البته اساتید با تجربه و با دانش بالا به راحتی میتوانند نمره ی 8 و بالاتر را کسب نمایند. اما این نمره ی IELTS به چه معنی است و به چه دردی می خورد؟

همان طور که قبلا ذکر شد، امتحان آیلتس از چهار بخش تشکیل شده است:

مهارت شنیداری (Listening)، خواندن و درک مطلب (Reading)، نوشتاری (Writing)، و گفتاری (Speaking). در نوع General Training، متن های خواندنی در کل کوتاهتر می باشد. هم چنین در این نوع از امتحان، قسمت اول مهارت های نوشتاری، نامه نگاری است که با نوع Academic، که به شکل بررسی داده های مختلف در قالب نمودارهای مختلف ارائه می شود، متفاوت است. مهارت های شنیداری و گفتاری برای هر دو امتحان یکسان می باشند. در هر کدام از مهارت های خوانداری و شنیداری، شرکت کنندگان مجموع 40 سؤال را برای پاسخ دادن دارند. این درست است که نوعGT امتحان IELTS متن های سبک تری دارد، اما برای گرفتن نمره ی کامل (همان 9) ، یک شرکت کننده ، باید تمامی 40 سؤال را به درستی جواب دهد. این در حالی است که اگر متقاضی Academic باشید، برای گرفتن نمره 9، باید 39 یا 40 پاسخ درست داشته باشید؛ به عبارت دیگر شما می توانید یک اشتباه داشته باشید اما نمره کامل بگیرید. پس به طور کلی، اینکه مطالب و درک مطالب در امتحان General Training راحت تر است، اما گرفتن نمره ی بالا، لزوماً راحت تر نمی باشد. کسی که در آزمون General Training آیلتس شرکت می کند، باید از دقت بسیار بالایی برخوردار باشد به خصوص اگر هدف او از شرکت در امتحان، کسب نمره ی بسیار بالا باشد.

فرم گزارش آزمون، هم نمره کلی آزمون و هم نمره هر یک از مهارت ها (skills) را در اختیار شما قرار میدهد. نمره کلی میانگین هر چهار امتیاز میباشد که به نزدیکترین نمره کامل یا نیم نمره رند می گردد. هر چهار نمره از وزن یکسانی برخوردار می باشند.

نمره دهی Listening : آزمونlistening شامل 40 سوال می باشدکه هر سوال درست یک نمره دارد. امتیاز بدست آمده تبدیل به سیستم نمره دهی از 9 میشود، یا به صورت عدد کامل و یا بصورت نیم.

نمره دهی : Reading: آزمونReading شامل 40 سوال میباشد که هر سوال درست یک نمره دارد. امتیاز بدست آمده تبدیل به سیستم نمره دهی از 9 میشود یا بصورت عدد کامل و یا بصورت نیم.

بخش درک مطلب (Reading) آکادمیک و جنرال بر اساس یک مقیاس مشابه، نمره دهی می شوند. تمایز بین این دو آزمون، یکی از انواع متن هاست. با این حال، در آزمون آکادمیک متون از دامنه لغات دشوارتر و سبک پیچیده تری برخوردارند. لازم به ذکر است برای دستیابی به نمره یکسان در این بخش از هر دو آزمون، در آزمونreading جنرال باید به تعداد بسیار بیشتری از سوالات پاسخ درست داد. جدول زیر میانگین نمره لازم جهت دستیابی به امتیازی خاص در بخش های شنیداری، درک مطلب جنرال، و درک مطلب آکادمیک را نشان می دهد.

هر آنچه که لازم است درمورد آزمــون آیلتس بدانید

نمره دهی Writing: ممتحنین بر اساس این چهار معیار ارزیابی، نمره بخش نوشتاری آیلتس را معین می کنند:

  • انجام کامل task (برای task1)، پاسخگویی به task (برایtask2)
  • انسجام و پیوستگی مطالب
  • دامنه واژگان
  • دامنه دستور زبان (گرامر) و درستی نوشتار

معیارها از وزن یکسانی برخوردارند و نمره writing میانگین آنها میباشد.

نمره دهی Speaking : ممتحنین بر اساس هر یک از چهارمعیار ارزیابی زیر، نمره بخش گفتاری را تعیین می کنند:

  • روانی و ارتباط مطالب
  • دامنه واژگان
  • دامنه دستور زبان (گرامر) ودرستی
  • تلفظ

معیارها از وزن یکسانی برخوردارند و نمره speaking میانگین آن ها می باشد.

منابع آزمون آیلتس

منابع آزمون آیلتس بسیارند اما به ذکر پر استفاده ترین آنها اکتفا می کنیم :

(Complete IELTS (4-5), (5-6/5), (6/5-7/5

Grammar for IELTS

Vocabulary for IELTS

Cambridge English IELTS 6 -12

IELTS Practice Test Plus Three

Objective

Writing for IELTS

Writing for standard tests

Essential words for IELTS

(Listening for IELTS (Collins

(Writing for IELTS (Collins

منابع خودخوان آزمون آیلتس (Self-Study)

Basic Tactics for Listening

Oxford word skills

Listen Here

Complete IELTS series

Cambridge 6-12

Destination B2, C1, C2

Ready for IELTS

Official guide for IELTS

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

اشتباهات رایج در آزمون آیلتس

در اینجا به 7 اشتباه رایج در آزمون آیلتس اشاره می کنیم :

  • گاهی داوطلبان به دستورالعمل ابتدای هر سوال دقت نکرده و با تعداد کلمات بیشتری از تعداد کلمات خواسته شده پاسخ میدهند که در نتیجه نمره ای نمی گیرند.
  • مسئله حداقل تعداد کلمات در writingهم مطرح است. از شما خواسته می شود که برایtask اول کمتر از 150 کلمه و برای task دوم کمتر از 250 کلمه ننویسید.
  • بیشتر داوطلبان لهجه را با تلفظ اشتباه میگیرند. درحالیکه در speaking آنچه مهم است تلفظ صحیح است نه لهجه.
  • در بخش writing نباید از موضوع داده شده دور شد. بعضی از داوطلبان چون صرفاً برای بعضی از موضوعات آمادگی دارند در همان ارتباط می نویسند؛ این خارج از موضوع محسوب می شود و منجر به از دست دادن نمره می شود.
  • طولانی نوشتن خود می تواند احتمال اشتباه در لغات و گرامر را بالا ببرد و بهتر است از آن اجتناب گردد.
  • گاهی در بخش listening کلمه را درست فهمیده اید اما املای درست آن را نمی دانید. پس حتماً به تقویت املای کلمات بپردازید.
  • در بخش speaking حافظه خوب می تواند برای شما دردسر ساز باشد. اگر ممتحن متوجه شود که شما مطلب را حفظ کرده اید از نمره شما کم می کند.
هر آنچه که لازم است درمورد آزمون آیلتس بدانید

تغییر نمره ی آیلتس و بهبود آن چگونه است؟

در یک کلام برنامه ریزی، آن هم نه هر برنامه ریزی، بلکه یک برنامه ریزی مناسب و به جا. افزایش نمره آیلتس شاید در مرحله اول کار چندان سختی نباشد، اما برای بالا بردن نمره خود مثلاً از نمره 5 به 5/6 ، باید حتماً برنامه ریزی دقیق و حساب شده ای داشته باشید. بهتر است ابتدا، نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید. بعد از یک آماده سازی کلی، می توانید در یک یا چند آزمون آزمایشی شرکت کنید. شرکت در این آزمون ها از مزایای بسیاری برخوردار است. اولین آنها، آشنایی با شرایط امتحان می باشد. آیا شما در طول جلسه امتحان می توانید تمرکز خود را حفظ کنید؟ آیا می توانید سطح تمرکز خود را بالا نگه دارید؟ استرس تا چه حدی برروی عملکرد شما تاثیر گذار است؟ آیا آرامش شما به راحتی از بین می رود؟ آیا حواس شما به سادگی پرت می شود؟ آیا اعتماد به نفس شما بالا میماند؟ این سؤالات و بسیاری سؤالات دیگر، فقط پس از شرکت در آزمون اصلی و یا آزمایشی پاسخ داده می شوند. آزمون های آزمایشی، زمین آزمون و خطای شما هستند. اگر قراراست هر مشکلی پیش آید، بهتر است در این آزمون ها خود را نشان دهند. پس بهترین راه برای آشنایی با فضای آزمون، شرکت کردن در یک آزمون آزمایشی است.

یکی دیگر از مزیت های این آزمون ها، مشخص کردن نقاط ضعف و قوت زبان آموزان در هر کدام از مهارت های چهارگانه می باشد. البته احتمال این که یکی از مهارت ها بسیار بالاتر از بقیه ی مهارت ها باشد، مثلاً مهارت گفتاری 9 و شنیداری 5، کم است. البته باید توجه داشت که به طور کلی، مهارت های چهار گانه کمی با یکدیگر تفاوت دارند. پس اگر به دنبال کسب نمره ی بالا در امتحان آیلتس می باشید، بهتر است بر هر چهار مهارت خود تمرکز کنید. شاید بزرگترین اشتباه در امتحان آیلتس، عدم تمرکز برروی مهارتی است که زبان آموز در آن مهارت بالاتر و عملکرد بهتری دارد. عدم تمرین و مرور، باعث پسرفت و زوال می شود.

برای اینکه میانگین نمرات خود را هرچه بیشتر بالا ببرید، برروی نقاط قوت خود تمرکز کنید تا بتوانید از مهارت های خود حداکثر استفاده را ببرید. دیگر مسئله ای که نیاز به پیشرفت و بهبود دارد، دانش گرامر و لغت زبان آموزان است. صرفاً استفاده از ساختارها و لغات پیچیده منجر به بالا رفتن نمره نمی شود. یکی از اهداف یادگیری زبان، برقراری ارتباط با دیگران به یک زبان دیگر می باشد. مسلماً اگر ساختارها و کلماتی که به کار می بریم طبیعی نباشند و در زبان انگلیسی به طور طبیعی و یا همان (natural) استفاده نشوند، انتقال مطلب و درک آن صورت نمیگیرد. به همین دلیل است که ساختارها و کلماتی که یاد میگیریم باید به همراه جملات و مثال هایی که با این کلمات و ساختارها می آیند یادگرفته شوند. برای هر چه طبیعی تر شدن گفتار خود، سعی کنید مخلوطی از ساختار و کلمات ساده و پیچیده را به کار ببرید. تمرکز خود را بر روی طبیعی، روان، و درست بودن زبانی که تولید می کنید بگذارید و در کنار آن، در جایگاه مناسب، ساختارهای پیچیده تر و کلمات سخت تر را به کار ببرید. ساختارهای ساده نمره ی شما را بالا نمی برد، اما ساختارهای پیچیده ی نابجا هم کمکی نمی کنند. هدف شما باید یک ترکیب مناسب باشد.

اما برای دو مهارت دیگر چه باید کرد؟ مهارت های خواندن و گوش کردن؟ مسلماً یادگیری لغت کمک بسزایی به درک مطلب و متوجه شدن متن ها و کسانی که صحبت می کنند می کند. اما فقط این بارِ دانش لغوی کافی نمی باشد. در امتحانات انگلیسی، آلمانی، و دیگر امتحانات زبان، از مهارتی به نام paraphrasing استفاده می شود . این یعنی یک معنی و مفهوم با استفاده از لغت ها و کلمات و ساختارهای گوناگون مطرح می شود. به طور ساده، هنگام ملاقات یک نفر و سلام کردن، می توان گفت Hi! یا از کلمه Hello! استفاده کرد. یا اگر صبح است می توانید به جای آنها از عبارت Good morning استفاده کنید. مفهوم و هدف این کلمات و عبارات یکسان است. از این روش به صورت پیچیده تر در امتحانات انگلیسی استفاده می شود. بنابراین، در کنار درک مطلب، توانایی شما در متوجه شدن عبارات و کلمه های مختلف که برای یک منظور خاص استفاده می شود نیز سنجیده می شود. بهترین راه برای بالا بردن مهارت خود در بخش های خواندن و شنیدن، تمرین مداوم و مستمر است.

چرا کلاس های آیلتس ایرانمهر؟

در مجموعه بزرگی مانند ایرانمهر، قدرت، نیروی انسانی، است. با توجه به اینکه در این مجموعه اساتید به نام، با استعداد و بسیار با تجربه ای مشغول فعالیت هستند، ما در طراحی کلاس های خود، همواره بر این کوشش هستیم که از تجربه و دانش اساتید خبره ی خود استفاده کنیم. دوره  آیلتس ایرانمهر در 2 ترم 28 جلسه ای، زبان آموزان را با آن چه برای گرفتن نمره ی دلخواه آن ها در امتحانات آیلتس لازم است آشنا کرده و آنان را آموزش می دهد. برای موفقیت در آزمون، هر شخص نیاز به دانش زبان، در سطح نمره ی مورد نظر دارد. اما این تنها کافی نیست! مهارت تست زنی و آشنایی با ریزه کاری های امتحان نیز شرط است!

کسانی می توانند نمره ی بالایی کسب کنند، که هم دانش زبانی کافی دارند، هم می توانند تمامی بخش های امتحان را متوجه شده و ریزه کاری های آن را نیز می دانند. براین اساس، در ایرانمهر ما بر روی هر دوی این موارد کار می کنیم. ابتدا شما را با ساختارها و کلماتی که برای موفقیت لازم دارید آشنا نموده، سپس در طول یک ترم با یکدیگر تمامی مهارت های تست زنی و ریزه کاری های آن را یاد گرفته و مرور می کنیم.

اما شاید لازم باشد که بگوییم که صرفاً شرکت در کلاس های آیلتس، تضمین کننده ی نمره ی بالا در آزمون نمی باشد. نمره بالا تنها پس از تلاش مستمر و چندین ماهه قابل دسترس خواهد بود. تلاشی که کورکورانه نباشد! در مجموعه ایرانمهر، ما تمامی ابزارهایی را که برای موفقیت نیاز دارید در اختیار شما قرار داده و در مسیر یادگیری، شما را قدم به قدم همراهی می کنیم. پس به جرأت می گوییم که با تلاش مستمر شما و برنامه ریزی و همگامی دقیق ما، هیچ هدفی خارج از دسترس نخواهد بود!


بیشتر بخوانید:شرایط لازم برای آیلتس و موارد مجاز و غیرمجاز روز آزمون


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 14 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید