IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
شش منبع برای یادگیری اصطلاحات انگلیسی
امتیاز کاربران: 3.1/5
نویسنده: ایرانمهر
6 آبان 1397

شش منبع برای یادگیری اصطلاحات انگلیسی

!It’s all Greek to me”

این جمله را زمانی به کار می بریم که حرف یا موضوعی برای ما کاملا نامفهوم است.

مثل زبان یونانی که احتمالا حتی یک کلمه از آن را متوجه نمی شویم.

بسیاری از زبان آموزان همین حس را نسبت به اصطلاحات (Idioms) زبان انگلیسی دارند.

اصطلاحات، عبارات خنده دار، متنوع و پرمعنی هستند که در مکالمات استفاده می شوند. اغلب درک معنی این اصطلاحات برای زبان آموزان انگلیسی دشوار است.

مشکل اصطلاحات در زبان انگلیسی این است که نمی توان به راحتی به آن ها تسلط پیدا کرد و معنی اصلی آن ها اصلا شبیه به چیزی که فکر می کنیم نیست. چون این اصطلاحات به طور مستقیم ترجمه و معنی نمی شوند و هر کلمه معنی اصلی خودش را ندارد. به همین دلیل به جای توجه به معنی تک تک کلمات، باید معنی کل جمله و جایگاه استفاده از آن را یاد بگیرید. مثلا عبارت «It’s raining cats and dogs» را در نظر بگیرید، به نظر شما معنی اصلی آن چیست یا چرا مردم در روزهای طوفانی از این اصطلاح استفاده می کنند؟

بهترین راه برای اینکه در مکالمه به زبان انگلیسی مسلط به نظر برسید، باید اصطلاحات را یاد بگیرید، خوب هم یاد بگیرید. ممکن است جملات از نظر شما اصلا معنی نداشته باشند، اما برای انگلیسی زبان ها بسیار مهم است.

آیا از اصطلاحات خوشتان نمی آید؟ (?Driving you up the wall)

اگر جوابتان به سوال بالا مثبت است، این مقاله را بخوانید. در این مقاله سعی کردیم منابعی را به شما معرفی کنیم تا درک و یادگیری اصطلاحات را راحت تر کنند.

شش منبع برای یادگیری اصطلاحات انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

An Idiom a Day

همه کسانی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند دیکشنری آنلاین Merriam-Webster یا Dictionary.com را می شناسند و قطعا می دانند که این وبسایت ها هر روز «کلمه روز» (Word of the Day) دارند تا گنجینه لغت را تقویت کنند. «اصطلاح روز» (An Idiom a Day) هم تقریبا همان سیستم است اما این بار با اصطلاحات سر و کار دارد و کلمه نیست.

هر روز به این وبسایت سر بزنید و اصطلاحی که معرفی شده را با معنی و موقعیت مناسب برای استفاده از آن یاد بگیرید. همچنین بعضی وبسایت ها آزمون های روزانه هم دارند که می توانید دانش خود را از آنچه که در روزهای قبل آموخته اید، محک بزنید.

مزیت این سایت این است که اصطلاحات رایج در زبان انگلیسی را به شما می آموزد؛ در این صورت قبل از اینکه آن ها را در کتاب های درسی یا مکالمات ببینید و بشنوید، با معنی و مفهومشان آشنا شده اید.

شش منبع برای یادگیری اصطلاحات انگلیسی

FluentU

برخلاف دیگر پلتفرم های آموزشی زبان انگلیسی، وبسایت FluentU فقط مقدمات زبان انگلیسی را به شما یاد نمی دهد؛ بلکه شما را با فرهنگ آن زبان هم آشنا می کند. بنابراین می توانید زبان انگلیسی را با روش انگلیسی زبانان یاد بگیرید.

اصطلاحات و معنی آن ها با توجه به فرهنگ های متفاوت، با هم فرق دارند. اصطلاحات رایج در بریتانیا می تواند در آمریکا یا استرالیا کاملا بی ربط و بی معنی باشد. به همین دلیل، بهتر است موقعیت استفاده از آن ها را به خوبی بدانید و فقط به فهمیدن معنی آن ها اکتفا نکنید.

در FluentU اصطلاحات انگلیسی را در گفتار و کلامی می شنوید و تمرین می کنید که توسط بومیان انگلیسی زبان تولید شده است.

The Phrase Finder

تا به حال به این فکر کردید که ای کاش منابع جامع و کامل تری برای یادگیری اصطلاحات وجود داشت؟ منبعی که صدها اصطلاح مختلف داشته باشد و در عین حال سازمان یافته و رابط کاربری (User Interface) ساده ای داشته باشد؟ به لطف Phrase Finder، می توانید اصطلاحاتی که در طول روز شنیده اید را در این دیکشنری آنلاین بررسی کنید. شاید به همین دلیل است که Phrase Finder به عنوان یک دایره المعارف مخصوص اصطلاحات شناخته می شود.

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید معنی عمیق و پیشینه اصطلاحات را بدانید، عاشق این سایت می شوید. این وبسایت به تمام جنبه های معنایی اصطلاحات می پردازد. آموزش معنی اصطلاحات و نحوه استفاده، با داستان کوتاهی همراه می شود و دلیل معروف شدن آن را به شما می گوید. ناگفته نماند که بعضی از این داستان ها بسیار جالب هستند.

شش منبع برای یادگیری اصطلاحات انگلیسی

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

“Work on Your Idioms”

کسانی که همیشه به اینترنت دسترسی ندارند یا می خواهند به روش سنتی اصطلاحات را یاد بگیرند، می توانند از کتاب “Work on Your Idioms” تولید انتشارات HarperCollins استفاده کنند. در این کتاب 300 اصطلاح رایج که در زبان انگلیسی استفاده می شود گردآوری شده است. این کتاب برای سطوح B1 و C2 نوشته شده است و به این معنی است که برای زبان آموزان در سطوح متوسطه و پیشرفته مناسب است، نه مبتدی ها!

از آنجایی که این کتاب آموزشی است و فقط یک دیکشنری اصطلاحات نیست، معمولا در پایان هر درس تمرین هایی طراحی شده تا آنچه را یاد گرفته اید محک بزنید. در این کتاب اصطلاحات در قالب درس های مختلف ارائه شده و هر درس به موضوع خاصی پرداخته است؛ بنابراین یادگیری و به خاطر سپردن آن ها راحت تر خواهد بود.

در این کتاب نکاتی درباره تفاوت انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی هم ذکر شده است و چند اصطلاح این نکات را کامل می کنند.

Oxford Dictionary of English Idioms

کتاب «Oxford Dictionary of English Idioms» توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد گردآوری و منتشر شده است. این کتاب بیش از 6000 اصطلاح انگلیسی دارد که احتمالا در حین یادگیری این زبان با آن ها برخورد خواهید کرد.

این کتاب مانند یک دایره المعارف استاندارد عمل می کند، ولی به جای اینکه دنبال یک کلمه خاص بگردید، معنی اصطلاح را به شما می گوید و اینکه چطور در جمله ها باید از آن ها استفاده کنید. تفاوت اصطلاحات انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی هم در این کتاب ذکر شده، اصطلاحاتی که معنی یکسان ولی  معانی متفاوت دارند.

(All over the place (US

(All over the shop (UK

“.In every direction: “The toys were scattered all over the place

“.Something disorganized: “His speech was all over the shop

“.Everywhere: “I’ve been looking all over the place for that book

کتاب «Oxford Dictionary of English Idioms» یکی از جامع و کامل ترین کتاب های موجود برای اصطلاحات انگلیسی است.

Memrise

اپلیکیشن Memrise یکی از برنامه های محبوب و پرطرفدار است که می توانید آن را روی لپ تاپ، کامپیوتر شخصی (دسکتاپ) یا گوشی موبایل (با سیستم عامل اندروید یا iOS) نصب کنید.

مثل تمام اپلیکیشن های دیگر، Memrise کلمات و عبارات را به شما یاد می دهد و بعد میزان یادگیری تان را در انتهای هر دوره تست می کند. یکی از مزیت های Memrise، تنوع زیاد دوره ها و درس های آن است که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید. از آنجایی که کاربران خودشان هم می توانند دوره های آموزشی طراحی کنند، تعداد زیادی دوره در این اپلیکیشن وجود دارد که در هیچ برنامه دیگری مشابه آن نیست.

شش منبع برای یادگیری اصطلاحات انگلیسی

هر چه آشنایی شما با اصطلاحات بیشتر شود، ابعاد جدیدتری از زبان انگلیسی را خواهید دید و به عمق معنای هر کلمه و جمله پی خواهید برد. اصطلاحاتی که در زبان انگلیسی استفاده می شوند، لحن غیررسمی دارند و معمولا در مکالمات روزمره از آن ها استفاده می شود و حتی گاهی از قوانین گرامری هم  تبعیت نمی کنند.

نگران اشتباه کردن نباشید، با انگلیسی تفریح کنید و خوش باشید!

بیشتر بخوانید: شش دوره آنلاین برای مکالمه

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3.1 از 5 از 11 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید