IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
شش دوره زبان انگلیسی برای افراد شاغل
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
7 آبان 1397

شش دوره زبان انگلیسی برای افراد شاغل

یادگیری زبان مثل ورزش کردن است؛ هر چقدر سن بالاتر برود، سخت تر می شود.

ولی مثل ورزش کردن در سن های بالاتر، یادگیری زبان انگلیسی هم مفید است و این مسئله بیشتر برای افراد شاغل صدق می‌کند.

برای اینکه در محل کار پیشرفت کنید و ارتقای شغلی داشته باشید، باید مهارت های جدید یاد بگیرید. تسلط در زبان انگلیسی یکی از بهترین مهارت‌هایی است که هر کارمندی در هر جای دنیا می تواند از آن بهره مند شود.

اما قطعا برای کسانی که شاغل هستند یادگیری زبان انگلیسی کار بسیار سختی خواهد بود.

با وجود مشغله های کاری، خانواده و مسئولیت های دیگر، چطور ممکن است کسی به این فکر کند که زبان انگلیسی هم یاد بگیرد؟ مگر هر کس در طول روز چند ساعت وقت دارد؟

نگران نباشید! اگر منابع درست و مفید را بدانید و بلد باشید از اینترنت در جهت مثبت استفاده کنید، حتی پرکارترین و مشغول‌ترین فرد هم که باشید، می توانید برای یادگیری زبان انگلیسی اقدام کنید.

اگر چه توصیه ما به همه افراد در هر سنی برای یادگیری زبان این است که از پایه به آموزشگاه های معتبر و با کیفیت زبان مراجعه کنند، اما برای کسانی که به هر دلیلی قادر به شرکت در کلاس های آموزشگاه نیستند راه حلی داریم.

در این مقاله بهترین تکنیک ها و دوره هایی را معرفی می کنیم تا بتوانید هر زمان که وقت داشتید از آن ها استفاده و مهارت زبان انگلیسی را در خود تقویت کنید.

چرا افراد شاغل باید زبان انگلیسی یاد بگیرند؟

یادگیری زبان انگلیسی برای افراد شاغل مزیت های فراوانی دارد که در ادامه به بعضی از آن ها می پردازیم.

فرصت های شغلی جدیدی را پیش روی افراد قرار می دهد

زبان انگلیسی یکی از پرکاربردترین زبان های جهان است. تمام مشاغل در کشورهای انگلیسی زبان به مهارت و تسلط در زبان انگلیسی نیاز دارند. در کشورهای دیگر هم شرکت هایی که فعالیت های بین المللی دارند، معمولا افرادی را استخدام می کنند که دانش زبان انگلیسی داشته باشند.

می توانید با تمام جهان در ارتباط باشید

اکثر وبسایت ها به زبان انگلیسی هستند و اکثر کاربران اینترنت، صرف نظر از زبان مادریشان، برای برقراری ارتباط با کاربران دیگر در دنیای اینترنت و به صورت آنلاین، از زبان انگلیسی استفاده می کنند. مهارت در زبان انگلیسی باعث می شود ارتباطات حرفه ای و شخصی در تمام جهان و با استفاده از شبکه جهانی اینترنت راحت باشد، و بتوان هر نوع اطلاعاتی که لازم است را استخراج کرد.

زبان انگلیسی به شما کمک می کند در هر شغلی که فعالیت می کنید به روز باشید و از تحولات جدید در حوزه کاری خود مطلع شوید

بیشتر شبکه های حرفه ای (مثل لینکداین «LinkedIn») از زبان انگلیسی استفاده می کنند. بیشتر رسانه های آموزشی و مقالات علمی هم به زبان انگلیسی نوشته شده اند. صرف نظر از شغلی که در آن مشغول هستید، می توانید از جدیدترین ترندهای روز در حوزه تخصصی خود مطلع شوید و البته که باید از منابع انگلیسی استفاده کنید.

چگونه می توان هم شاغل بود هم زبان انگلیسی یاد گرفت؟

شش دوره زبان انگلیسی برای افراد شاغل

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

وقتی در حال رفتن به محل کار هستید، پادکست گوش دهید.

می توانید صبح ها در راه رفتن به محل کار یا عصرها در راه برگشت، انگلیسی تمرین کنید. پادکست هایی به زبان انگلیسی دانلود کنید و روی گوشی یا فلش داشته باشید و اگر ماشین شخصی دارید در ماشین، یا اگر ندارید، با هدفون و گوشی موبایلتان به آن‌ها گوش دهید.

از محتوای چند رسانه ای برای یادگیری زبان استفاده کنید

اگر از منابع چند رسانه ای استفاده کنید، می توانید مهارت خواندن، شنیدن، مکالمه و مهارت های دیگر را همزمان تمرین کنید. برای مثال، ویدیوها و دوره‌هایی که در این مقاله به شما معرفی شده، باعث می شود هم نگاه کنید، هم گوش بدهید و هم گاهی متون انگلیسی را بخوانید؛ بنابراین می توانید در یک بازه زمانی کوتاه، تمام مهارت ها را تمرین کنید و به آن ها مسلط شوید.

از اپلیکیشن های مدیریت زمان و یادگیری استفاده کنید

از اپلیکیشن های مدیریت زمان مثل Pomodroido (سیستم عامل اندروید) و Pomodoro-Tracker (سیستم عامل iOS) و همچنین اپلیکیشن هایی مثل Quizlet استفاده کنید تا تمرکز شما را بالا ببرند و به یادگیری زبان انگلیسی کمک کنند.

زمان هایی از روز را به تمرین و تکرار بپردازید

انگلیسی صحبت کردن با اطرافیان در محیط کار (با کسانی که این زبان را بلد هستند)، ارتباط برقرار کردن به صورت آنلاین با دوستان یا کسانی که زبان انگلیسی صحبت می کنند و تقلید از مدل حرف زدن بازیگران انگلیسی زبان می تواند بدون اینکه مانع زندگی حرفه ای یا شخصی شما بشود، به طرز قابل ملاحظه ای مهارت های زبان انگلیسی را در شما تقویت کند.

راهنمای یادگیری زبان انگلیسی قدم به قدم تا موفقیت

هفت دوره فوق العاده زبان انگلیسی برای افراد شاغل

به کسانی که شاغل هستند و به هر دلیلی نمی توانند در کلاس های حضوری آموزشگاه ها شرکت کنند، هفت دوره جذاب را معرفی می کنیم که خودمان خیلی به آن ها علاقه داریم. این دوره ها، از نظر رابط کاربری و امکان یادگیری بسیار انعطاف پذیر هستند و به راحتی می توان آن ها را در برنامه کاری و روزمره قرار داد. تعدادی از آن ها روی انگلیسی پیشرفته، مناسب برای مشاغل تمرکز دارند و می توانند در پیشرفت شغلی به شما کمک کنند.

دوره های عمومی و تخصصی EnglishLive

*مناسب برای تمام سطوح

EnglishLive دوره هایی را ارائه می دهد که می تواند نیازهای خاص شما را برآورده کند. این ویژگی یعنی ثانیه ای برای دوره هایی که مناسب شما نیستند، وقت هدر ندهید. علاوه بر این، اگر هدفتان پیشرفت شغلی است، می توانید روی حوزه ای از زبان انگلیسی تمرکز کنید که این هدف را محقق می سازد.

این وبسایت، یک دوره زبان عمومی دارد که شامل 16 سطح است. هر سطح به شما انگلیسی کاربردی را آموزش می دهد. برای مثال، در اولین درس، یاد می گیرید چطور به دیگران سلام کنید و اعضای خانواده را معرفی کنید.

برای انگلیسی کسب و کار، انگلیسی در سفر، انگلیسی مربوط به مشاغل خاص و انگلیسی برای آزمون های رقابتی هم دوره هایی در نظر گرفته شده است. این دوره ها برای کسانی مناسب است که در سطح متوسطی از زبان انگلیسی هستند. اگر می خواهید انگلیسی مقدماتی را یاد بگیرید، بهترین انتخاب، دوره عمومی زبان انگلیسی است و بعد از اینکه مراحل اولیه را با موفقیت پشت سر گذاشتید، به دوره های تخصصی تر مراجعه کنید.

دوره انگلیسی برای مشاغل خاص هفت رشته تخصصی و حرفه ای را پوشش می دهد. اگر می خواهید برای مشاغلی در موسسات مالی، پزشکی، حقوقی، سفر و گردشگری، علمی، حمل و نقل یا فناوری اطلاعات اقدام کنید یا زبان خود را برای ایجاد فرصت های پیشرفت تقویت کنید، این دوره ها انتخاب اصلی شما خواهند بود.

شش دوره زبان انگلیسی برای افراد شاغل

FluentU

*مناسب برای تمام سطوح

وبسایت FluentU یک دوره عالی زبان انگلیسی مناسب با نیازهای شخصی است که هر کسی دوست دارد در ساعت های غیرکاری از آن استفاده کند.

این وبسایت، ویدیوهای معتبری به زبان انگلیسی ارائه می دهد که شامل تریلر (پیش نمایش) فیلم، موزیک ویدیوها، سخنرانی های انگیزشی و موضوعات مختلف دیگر هستند و این ویدیوها را به تجربه یادگیری و تقویت زبان انگلیسی تبدیل می کنند.

هر ویدیو با عنوان و برچسب هایی همراه شده و روی هر کلمه شناور است و اگر کلمه ای برایتان مبهم بود، ویدیو به طور خودکار متوقف می شود تا معنی و ابزار بصری برای فهمیدن معنی آن کلمه را به شما بگوید. در واقع کلمات را به طور فعالانه و آن طور که بومیان انگلیسی زبان از آن ها استفاده می کنند، یاد می گیرید و از آنجایی که زبان آموزان روی کلمات و عباراتی تمرکز می کنند که معنی آن ها را نمی دانند، ممکن است همه یک ویدیو را ببینند، اما تجربه منحصربه¬فردی از یادگیری زبان خواهند داشت.

وبسایت FluentU فلش کارت، تمرین، فهرست لغت و متن تمام ویدیوها را هم دارد؛ بنابراین می توانید مطمئن باشید بعد از تماشای ویدیو هم می توانید مهارت های زبان را تقویت کنید.

در این وبسایت محدودیتی برای تماشای ویدیوها ندارید. هر تعداد ویدیو را هر زمان که بخواهید و روی هر دیوایسی می توانید ببینید. این انعطاف‌پذیری یعنی می توانید صبح ها قبل از رفتن به محل کار، موقع استراحت و ناهار یا بعد کار از این ویدیو ها استفاده کنید. ویدیوها بر اساس ژانر و سطح یادگیری دسته بندی شده اند، پس پیدا کردن ویدیویی که مناسب شما باشد کار سختی نیست.

Boston English Centre

*مناسب برای سطح مبتدی

کانال Boston English Centre در یوتیوب برای مبتدیان زبان انگلیسی نقطه شروع خوبی است. این کانال روی مهارت شنیدن و مکالمه تمرکز دارد و برای کسانی که می خواهند انگلیسی را با لهجه آمریکایی یاد بگیرند، بهترین انتخاب است.

تعداد زیادی ویدیو در این کانال قرار دارد که در دسته بندی های مختلفی سازماندهی شده اند و می توانید پلان یادگیری خودتان را بسازید و هر زمان که در برنامه کاری و شخصی ساعت های خالی داشتید، زبان انگلیسی را تمرین کنید.

مزیت این کانال این است که بدانید بومیان انگلیسی زبان چطور صحبت می کنند. همچنین منابعی برای مکالمات روزمره انگلیسی و انگلیسی کسب و کار دارند.

Steve Ford

*مناسب برای سطح مبتدی

استیو فورد (Steve Ford) مدرس زبان مشهوری است که ویدیوهای آموزش زبان انگلیسی را به صورت رایگان روی یوتیوب قرار می دهد. مانند کانال Boston English Centre، این کانال هم برای افراد شاغلی مناسب است که می خواهند خودشان زمان یادگیری را تعیین کنند. علاوه بر نکات و قوانین رایج، به مردمانی از ملیت های مختلف توصیه هایی هم می کند. برای مثال، او برای کسانی که به زبان چینی، عربی، ویتنامی و … صحبت می کنند هم ویدیوهایی تهیه کرده است که در مقایسه با ویدیوهای دیگر تلفظ متفاوتی دارد.

ویدیوهای مربوط به انگلیسی کسب و کار برای افراد شاغل بسیار مفید است. استیو فورد در این ویدیوها به زبان آموزان می گوید در مصاحبه های شغلی و موقعیت حرفه ای چطور باید صحبت کنند، همچنین کلمات و عباراتی که در ادارات رایج هستند را معرفی می کند.

اگر برای آزمون های خاص به زبان انگلیسی نیاز به کمک داشته باشید، استیو فورد، هم به زبان آموزان و هم افراد حرفه ای و مسلط به زبان نکاتی برای گفتن دارد.

شش دوره زبان انگلیسی برای افراد شاغل

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

دوره های آنلاین English for the Workplace

*مناسب برای سطح متوسطه

همانطور که از نام این دوره می توان فهمید، برای کسانی طراحی شده است که می خواهند مهارت های زبان انگلیسی را به طور خاص برای حرفه و شغلشان تقویت کنند. این دوره شامل ویدیوها و صداهای ضبط شده از افرادی است که در محیط های کاری و حرفه ای صحبت کرده اند. کوییزها و تست‌هایی هم برای زبان آموزان در نظر گرفته شده است تا میزان پیشرفت خود را بسنجند.

از آنجایی که برای اتمام این دوره فقط دو ساعت در هفته زمان لازم است، تقریبا همه می توانند در طول روز زمانی برای یادگیری خود کنار بگذارند. با این حال این دوره ها برای کسانی مناسب است که دانش مقدماتی زبان انگلیسی را داشته باشند؛ و در واقع فقط زبان آموزان سطوح متوسطه و پیشرفته می توانند از این دوره استفاده کنند.

Coursera

*مناسب سطوح متوسطه و پیشرفته

در مقایسه با دوره هایی که در این مقاله معرفی شدند، تمرکز این دوره بیشتر روی گفتگوهای رودرو است. این دوره با استفاده از ویدیوها، آزمون ها، ایفای نقش (بازی کردن یک صحنه واقعی) و تکالیف، زبان انگلیسی را به صورت حرفه ای آموزش می دهد. این دوره، درس های ویژه و خاصی هم برای جلسات بحث و گفتگوی آنلاین و مکالمات تلفنی طراحی کرده است.

یکی از ویژگی های مهم این دوره، آموزش زبان بدن (Body Language) است. همچنین به شما یاد می دهد در موقعیت های مختلف چطور رفتار کنید. این دوره روی مهارت های کاربردی تمرکز دارد؛ مهارت هایی از قبیل معرفی خودتان، اینکه چگونه موافقت یا مخالف خود را درباره موضوعی اعلام یا نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

دوره های Coursera با کیفیتی در سطح آموزش دانشگاهی و به صورت آنلاین، زبان انگلیسی را به کسانی که وقت شرکت در کلاس های آموزشگاه را ندارند، ارائه شده است. با اینکه ویدیوها و درس های این دوره زمان بندی مشخصی دارند، اما کاربران می توانند با توجه به زمان های آزاد خود، آن ها را ببینند و تکالیف آن را انجام بدهند.

شش دوره زبان انگلیسی برای افراد شاغل

بعد از اتمام دوره های Coursera می توانید از این وبسایت مدرک معتبر دریافت و آن را در رزومه خود وارد کنید.

خیلی از شما پیش از آنکه این مقاله را بخوانید فکر می کردید یادگیری زبان انگلیسی و در عین حال شاغل بودن غیر ممکن است! اما الان این فکر را نمی کنید چون ما در این مقاله سعی کردیم با معرفی شش مورد از بهترین دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی برای افراد شاغل، این فرصت را در اختیار شما قرار دهیم تا با تقویت زبان انگلیسی، فرصت های جدید و بهتری را در آغوش بکشید. در انتها باید بگوییم مزیت دوره های آنلاین این است که با زمان های خالی افراد طراحی و برنامه ریزی می شود و هر کس می تواند در طول روز زمانی برای یادگیری زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری داشته باشد.


بیشتر بخوانید:دوره‌های فشرده زبان انگلیسی؛ سریع‌ترین راه حرفه‌ای شدن


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید