IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
یادگیری زبان انگلیسی با کتاب های مصور
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
14 بهمن 1397

یادگیری زبان انگلیسی با کتاب های مصور

یک عکس گویای هزار کلمه است.

اما می دانید چه چیز از همه بهتر است؟

تصویری پر از کلمه!

بیش از صد سال پیش، این ایده ساده برای طراحی کتاب های مصور استفاده شد. امروز، کتاب های مصور در سراسر جهان یکی از محبوب ترین اشکال هنر است.

کتاب های مصور ابزاری عالی برای یادگیری زبان انگلیسی هم هست. در واقع، اولین کتاب های مصور توسط «رودولف تاپفر»(Rodolphe Töpffer) طراحی و در مدارسش برای کمک به مهارت خواندن زبان آموزان استفاده شد!

تصاویر کتاب های مصور به شما کمک می کنند داستان و محتوا را متوجه شوید. کلمات، دیالوگ ها و جزئیات را به شما می گویند. هر دوی این ها در کنار هم باعث می شود مهارت خواندن، درک مطلب و واژگان به طرز قابل توجهی پیشرفت کند.

در این مقاله، ما بهترین کتاب های مصوری را که زبان آموزان انگلیسی می توانند از آن ها استفاده کنند به شما معرفی می کنیم تا بتوانید مهارت های زبان انگلیسی را همزمان با لذت بردن از داستان های جذاب و بامزه تقویت کنید.

با ما همراه باشید

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

“Reading with  Pictures: Comics That Make Kids Smarter”

سطح: مبتدی

ژانر: آموزشی

برای مدتی طولانی، کتاب های مصور به عنوان ابزاری مخالف با آموزش تصور می شدند. ولی امروزه، تعداد مدرسانی که به قدرت کتاب های مصور برای یادگیری پی برده اند هر روز بیش تر و بیش تر می شود.

این کتاب به طور خاص برای زبان آموزان مبتدی انگلیسی ساخته شده است. بیش از 12 داستان کوتاه دارد. داستان ها درباره رئیس جمهوران آمریکا، علوم، تاریخ و حتی داستان های علمی تخیلی است.

این داستان ها بسیار کوتاه هستند و خواندن آن ها بسیار راحت است. این کتاب، معرفی فوق العاده کتاب های مصور به مبتدیان است. از آنجایی که داستان ها برای مدارس آمریکایی نوشته شده است، زبان آموزان دیگر می توانند درباره تاریخ و جامعه آمریکایی اطلاعاتی مقدماتی کسب کنند.

یادگیری زبان انگلیسی با کتاب های مصور

“Sketch  Monsters: Escape of the Scribbles”

سطح: مبتدی

ژانر: فانتزی

اگر روزی تفکرات و فانتزی های شما به واقعیت بپیوندند چه اتفاقی می افتد؟ کتاب مصور این ایده را با روشی منحصر به فرد به تصویر می کشد.

این کتاب داستان دختری به نام «مندی» (Mandy) است که نمی خواهد احساساتش را با کسی در میان بگذارد. در عوض، او این احساسات را در دفتری و به شکل هیولاها می کشد. یک روز، او می فهمد تمام هیولاها از دفترش فرار کردند، به دنیای واقعی رفتند و باید تمام آن ها را به دفترش برگرداند.

در این ماجراجویی، او با یک هیولای دیگر به نام «هپستر» تمام این مشکلات را حل می کند.

این کتاب یک کتاب کوتاه و خوب برای یادگیری واژگان انگلیسی درباره احساسات و عواطف است. این کتاب برای یادگیری اسامی اشیایی که در مدارس و خانه ها یافت می شود هم مناسب است.

“Diary of a  Wimpy Kid”

سطح: مبتدی

ژانر: کمدی

این کتاب در مقایسه با دو کتاب قبلی متن سنگین تر و سخت تری دارد. بنابراین خواننده ای از این کتاب استقبال می کند که دوست دارد تمرین بیشتری روی خواندن و درک مطلب داشته باشد.

این داستان درباره کودکی به نام «گرگ هفلی» (Greg Heffley) است که در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می گیرد. همچنین او دوستی هم به نام «رولی» (Rowley) دارد که همیشه کنار او ایستاده است.

این مجموعه درباره مشکلات مختلفی است که «گرگ» باید با آن ها دست و پنجه نرم کند. هر داستانی پیرامون یک مشکل بزرگ در زندگی «گرگ» می چرخد. ماهیت این مشکلات عمیقا با جامعه ای که «گرگ» در آن زندگی می کند مرتبط است.

برای مثال، بیشتر اوقات مشکلات پیرامون مسائل مالی و کمبود پول است. در مواقع دیگر او در حال بحث و جدل با خانواده اش است. یکی از این دعواها درباره متقاعد کردن پدرش است برای اینکه او را به دانشکده نظامی نفرستد.

این کتاب برای کسانی مناسب است که می خواهند درباره فرهنگ دنیای انگلیسی زبان ها بیشتر بدانند. تعطیلاتی مثل «هالووین» (Halloween) و روز ولنتاین (Valentine’s Day ) نقش برجسته ای در این داستان دارند. این کتاب همچنین درباره حوادث مهم در زندگی نوجوانان در ایالات متحده آمریکا مطالب زیادی بیان می کند.

مکالمات بین شخصیت ها طبیعی و دنبال کردن آن ها ساده است.

“Bone: Out from  Boneville”

سطح: مبتدی تا متوسط

ژانر: کمدی، فانتزی

این مجموعه در مقایسه با کتاب های قبلی کمی عجیب غریب است. کلمه «Bone» در این کتاب به قسمتی از اسکلت بدن انسان اشاره ندارد و درباره پسر عموهای «Bone»، شخصیت های اصلی داستان است.

پسرعموها وقتی در حال گشت و گذار در جنگل هستند، گم می شوند. آن ها با هم به سفری ماجراجویانه می روند و باید چالش های زیادی را پشت سر بگذارند و با خطرهای زیادی مواجه شوند.

تمام این اتفاقات در مکانی رمزآلود به نام Valley که توسط پروردگار ملخ ها تهدید شده به پایان می رسد.

این کتاب مصور، منحصر به فرد و سرگرم کننده است و مولفه های زیادی از ژانر فانتزی دارد. زبان آموزان می توانند این کتاب را به راحتی بخوانند.

محیط داستان و Boneville دنیایی مدرن است که تمام فناوری ها و نظام های اجتماعی عصر حاضر ایالات متحده آمریکا در آن وجود دارد. در مقایسه، Valley قدیمی تر است و فناوری های قدیمی و سیستم های کهنه هنوز استفاده می شود. این مسئله به خواننده این فرصت را می دهد تا درباره دنیای قدیمی و جدید انگلیسی زبان ها بیشتر بداند.

“Calvin and  Hobbes”

سطح: مبتدی تا متوسط

ژانر: کمدی

داستان این کتاب در اواخر دهه 80 میلادی شروع شده است اما وقایع و اتفاقات آن در عصر حاضر هم قابل درک است. کتاب مصور، داستان پسری جوان به نام «کالوین» (Kalvin) را روایت می کند که همیشه با با دوست خیالی اش «هابز» (Hobbes) بازی می کند. برای افراد عادی، «هابز» فقط یک ببر عروسکی است، اما برای «کالوین» یک موجود واقعی و زنده است.

آن ها معمولا با هم ماجراجویی می کنند، درباره دنیای بزرگسالان صحبت می کنند و سعی می کنند مشکلات همدیگر را حل کنند. جدا از خوش گذرانی، «کالوین» و «هابز» معمولا درباره مسائلی مثل محیط زیست، اقتصاد و هر چیز دیگری در دنیای بزرگسالان صحبت می کنند که اغلب هیچ معنی ای برای آن ها ندارد.

این سری کتاب ها برای یادگیری واژگان در حین بازی کردن کودکان و هر چیزی درباره فرهنگ ایالات متحده آمریکا مناسب است.

یادگیری زبان انگلیسی با کتاب های مصور

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

“Archie”

سطح: متوسط

ژانر: طنز، عاشقانه

این سری از کتاب های مصور، سمبل و نشان دهنده فرهنگ آمریکایی است. «آرشی» (Archie) و دوستان او اغلب شخصیت های اول داستان هستند که غیرآمریکایی ها را به آمریکایی ها معرفی می کنند.

داستان در شهر کوچکی به نام Riverdale اتفاق می افتد. «آرشی» نوجوان شخصیت اصلی داستان است اما دوستان دبیرستانی او هم نقش بسیار مهمی در داستان ها دارند. «بتی» (Betty) و «ورونیکا» (Veronica) دو دوست صمیمی او هستند که می خواهند بیشتر با او صمیمی شوند. داستان اصلی این مجموعه پیرامون مثلث عشقی این سه دوست می چرخد. (مثلث عشقی یا Love Triangle زمانی اتفاق می افتد که شخصی توسط دو نفر به یک اندازه مورد توجه و علاقه باشد و این رابطه منجر به دعوا و مشاجره بین دو نفر دیگر شود.)

شخصیت های به یاد ماندنی دیگری هم مثل «جاگهد» (Jughead) در این داستان وجود دارد که عاشق غذا خوردن است. این مجموعه گروه موسیقی پاپی به نام Josie and the Pussycats هم دارد.

این کتاب مصور روشی عالی برای نشان دادن علایق و سلیقه آمریکایی هاست و اینکه چه تفریحات و کارهایی را بیشتر از بقیه دوست دارند. این داستان ساختار اجتماعی یک دبیرستان آمریکایی را به خوبی به تصویر کشیده است. همچنین درباره تفریحات نوجوانان و جوانان آمریکایی مثل قرارهای عاشقانه، مهمانی رفتن یا غذا خوردن و صحبت کردن مطالبی به خواننده یاد می دهد.

این مجموعه احتمالا یکی از بهترین منابع برای یادگیری انگلیسی با لهجه عامیانه آمریکایی است.

یادگیری زبان انگلیسی با کتاب های مصور

“Garfield”

سطح: متوسط

ژانر: طنز

گربه نارنجی رنگ مشهور به نام «گارفیلد» (Garfield) را همه آمریکایی ها می شناسند. این سری کمیک برای تعدد دفعات چاپ در جهان، رکورد گینس را ثبت کرده است.

داستان درباره زندگی روزمره گربه تنبلی به نام گارفیلد است که صاحبش «جان» (John) سگی به نام «اودی» (Odie) هم دارد. این کتاب مصور خیلی عامیانه و ساده است و معمولا درباره عادت های غذایی «گارفیلد» و تنفر او نسبت به دوشنبه ها و رژیم های غذایی است. این کتاب مصور برای خواننده هایی که نمی خواهند با متون پیچیده و سخت تمرین کنند و فقط می خواهند روی تمرین زبان انگلیسی تمرکز کنند، عالی است.

«جان» اغلب فردی است که مهارت های اجتماعی او بسیار ضعیف است. در ابتدای مجموعه بیشتر لطیفه ها و نکات طنز درباره عدم توانایی «جان» در آشنا شدن با دخترهای دیگر است. در واقع، در یکی از این داستان ها، او دختری را ملاقات می کند و هم دختر، هم مادرش و هم مادربزرگش او را رد می کنند. اما در داستان های جدید، او با دختری به نام دکتر «لیز ویلسون» (Dr. Liz Wilson) در ارتباط است.

زبان آموزان می توانند درباره بایدها و نبایدهای جامعه آمریکایی بیشتر یاد بگیرند. همانطور که در بالا اشاره شد، کتاب های مصور می توانند راهنمای مفیدی برای یادگیری زبان انگلیسی غیررسمی برای مکالمات هم باشند. این داستان مصور، هم یک فیلم دارد هم سریالی تلویزیونی درباره آن ساخته شده است که زبان آموزان می توانند آن ها را هم تماشا کنند.

در قسمت دوم این مقاله با ما  همراه باشید 

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

بیشتر بخوانید: چگونه با خواندن رمان، دانش عمومی زبان انگلیسی خود را ارتقا دهیم؟

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. آواتار علیرضا
    علیرضا
    11 خرداد 1399
    پاسخ دادن

    کتاب اول و دوم لیست را از کجا باید تهیه کنیم

    • آواتار آموزشگاه ایرانمهر
      آموزشگاه ایرانمهر
      11 خرداد 1399
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر باید از انتشارات تهیه فرمایید

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید