IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
بهترین اپلیکیشن ها برای یادگیری زبان عربی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
28 شهریور 1401

بهترین اپلیکیشن‌ها برای یادگیری زبان عربی

همانطور که شما هم می‌دانید در دنیای جدید فعالیت‌های زیادی مانند بازی کردن، تماشای فیلم، تماشای تلویزیون و اشتراک‌گذاری عکس‌ها وجود دارد. اما فراموش نکنید که می‌توانید استفاده صحیحی از این امکانات داشته باشید و به‌جای آنکه وقت خود را صرف انجام بازی‌های ویدیویی می‌کنید، می‌توانید در طول روز کمی از وقت خود را به با یکی از برنامه‌های آموزشی، به یادگیری زبان عربی اختصاص دهید.

آمار نشان می‌دهد که در سال 2015 حدود 75 میلیارد برنامه دانلود شده است، که به این معنی است که برنامه‌های عالی برای تمام افراد و همینطور زبان‌آموزان عربی در دسترس است.

در واقع، اپلیکیشن‌های یادگیری زبان عربی بسیار زیادی وجود دارد که زبان‌آموزان در آن میان می‌توانند دست به انتخاب بزنند. اما با وجود تعدد و تنوع بالای این برنامه‌ها، تعداد بسیار کمی از آن‌ها به شیوه صحیحی زبان عربی را آموزش می‌دهد.

یکی از اشتباهات کلیدی که بسیاری از برنامه‌های نه چندان عالی مرتکب می‌شوند این است که این حقیقت را در نظر نمی‌گیرند که عربی استاندارد مدرن را هیچ بومی عرب‌زبانی در گفتار خود بکار نمی‌برد، زیرا عمدتاً برای خواندن، نوشتن، اهداف دانشگاهی و ارائه اخبار استفاده می‌شود و برای مکالمه روزانه و معمولی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

از این گذشته، بسیاری از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های یادگیری زبان غیرحرفه‌ای و آماتور هستند و از آنجایی دانش کافی برای آموزش زبان عربی را ندارند، اشتباهات احمقانه‌ املایی، تلفظی، گرامری و سایر انواع اشتباهات را مرتکب می‌شوند.

به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم، بهترین برنامه‌های یادگیری عربی را بررسی کنیم تا از این طریق بتوانید مهارت‌های زبان عربی خود را تا سطح قابل قبولی برسانید.

پیش از آنکه سراغ معرفی این اپلیکیشن‌ها برویم، باید ابتدا دریابیم که لزوم یادگیری زبان عربی با استفاده از این نرم‌افزارها چیست.

مزایای یادگیری زبان عربی با اپلیکیشن‌ها

برنامه‌های یادگیری عربی دارای چندین مزیت هستند که آنها را از سایر ابزارهای یادگیری متمایز می‌کند. در ادامه به چند مورد از این مزایا اشاره می‌کنیم!

بهترین اپلیکیشن ها برای یادگیری زبان عربی

آزادی انتخاب زمان و مکان یادگیری

اولین نکته‌ای که باید درنظر داشت این است که شما آزاد هستید که زمان و مکان یادگیری را خودتان انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر آنقدر مشغول هستید که نمی‌توانید وقت خود را برای گذراندن دوره زبان اختصاص دهید، یادگیری با اپلیکیشن‌ها بهترین انتخاب است. به این ترتیب، شما در حال یادگیری با یک معلم شخصی هستید که شما را همه‌جا همراهی می‌کند. جالب است، اینطور نیست؟

با توجه به این واقعیت که هیچ ددلاینی برای انجام تمرینات و مطالعه شما با این اپلیکیشن‌ها وجود ندارد، استرسی به شما وارد نمی‌شود. هیچ معلمی وجود ندارد که با درس‌ها، تمرین‌ها و تکالیف متوالی شما را بمباران کند، پس زمانی که احساس می‌کنید هنوز آماده نیستید به درس بعدی بروید، می‌توانید آنقدر درس‌ها را مرور کنید که به درک کامل از آن‌ها برسید.

دسترسی سریع و آسان

به‌جای اینکه همه‌جا کتاب‌های درسی و لغت نامه‌های سنگین را با خود حمل کنید، می‌توانید از دو یا سه اپلیکیشن استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید از کلمه‌ای در زمان گذشته استفاده کنید، می‌توانید فقط گوشی هوشمند خود را بیرون بکشید و آن را در عرض چند ثانیه پیدا کنید. تصور کنید که به جای این امکانات مجبور باشید فرهنگ‌لغت‌های غول پیکر را با خود جابجا کنید.

رایگان/ ارزان بودن

اگرچه سال‌های گذشته، برنامه‌های آموزشی به‌صورت رایگان ارائه می‌شدند، اما اخیراً بسیاری از توسعه‌دهندگان شروع به دریافت هزینه‌های جزئی کرده‌اند. طبق یک مطالعه فیکسو، متوسط ​​هزینه هر برنامه در ماه می 2015 1.89 دلار بود، به این معنی که اکثر برنامه‌های پولی در مقایسه با دوره‌های زبان، که می‌تواند تا صدها یا هزاران دلار هزینه داشته باشد، به‌طور قابل توجهی مقرون به‌صرفه‌تر هستند.

حال که از مزایای یادگیری زبان عربی از طریق اپلیکیشن‌ها آگاه شدیم، ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که: «چگونه می‌توانم بهترین برنامه یادگیری را برای خود پیدا کنم؟» ما در این مقاله به این سؤال شما نیز پاسخ خواهیم داد.

معیارهای انتخاب یک برنامه

ممکن در اینکه کدام برنامه‌های یادگیری زبان عربی بهتر است دچار سردرگمی شوید. به شما پیشنهاد می‌کنیم به‌طور همزمان از تعداد زیادی برنامه استفاده نکنید چون این کار تمرکز ذهنی شما را از بین می‌برد. در عوض، از تعداد محدودی برنامه که آن‌ها را عاقلانه انتخاب کرده‌اید، استفاده کنید. در اینجا معیارهایی وجود دارد که باید هنگام انتخاب برنامه درنظر بگیرید:

نرخ استفاده کاربران

هنگام انتخاب یک برنامه، به نظرات کاربران به‌طور کامل نگاه کنید و به آنچه نوشته‌اند دقت کنید. برای مثال، اگر برخی از مشتریان از تعداد دفعات نمایش تبلیغات در برنامه شکایت کرده‌اند و شما هم از تبلیغات پاپ‌آپ خوشتان نمی‌آید، از دانلود این برنامه خودداری کنید و برنامه دیگری را امتحان کنید یا سعی کنید اگر این امکان وجود دارد هزینه‌ای را پرداخت کنید و از نسخه بدون تبلیغات نرم‌افزار استفاده کنید.

سطح زبان

ممکن است وسوسه شوید برنامه‌ای را انتخاب کنید که چالش برانگیزتر به نظر می‌رسد. جالب است که دانلود برنامه‌هایی که متناسب با سطح شما هستند، بهترین راه برای یادگیری مؤثر است، زیرا دقیقاً همان چیزی را که لازم دارید از طریق این برنامه‌ها یادخواهید گرفت و همچنین درس‌هایی را که اخیراً آموخته‌اید مرور خواهید کرد. با این کار از یادگیری زبان خود نه تنها دلزده نخواهید شد، بلکه بسیار لذت هم خواهید برد.

پس دانستیم که نباید برنامه‌ای را انتخاب کنیم که خیلی پایین‌تر از سطح زبان ما باشد. اگر به زبان عربی مسلط هستید، نیازی به دانلود اپلیکیشنی از عبارات پایه عربی ندارید، زیرا هیچ چیز جدیدی برای یادگیری شما وجود نخواهد داشت.

امکانات

یک برنامه خوب یادگیری عربی باید یادگیری زبان را برای شما تسهیل کند، زیرا شما به‌دنبال راه‌های آسان‌تری برای یادگیری زبان عربی هستید. برای مثال، باید مجهز به ابزارها و امکاناتی مانند ضبط صدا، فلش کارت و سرعت پخش قابل تنظیم باشد. این موارد برای رضایت و تعامل کاربر بسیار مهم هستند. پس به‌یاد داشته باشید که اگر از محتوای آن راضی نباشید و یا ویژگی‌های آن حواس‌تان را پرت کنند، یا اگر هیچ ویژگی یادگیری واقعی وجود نداشته باشد، برنامه هیچ فایده‌ای به‌حال شما نداشته و باید آن را حذف کنید.

بهترین اپلیکیشن ها برای یادگیری زبان عربی

بهترین اپلیکیشن‌های برای یادگیری زبان عربی

Arabic Alphabet – TenguLogi

قابلیت دسترسی: این برنامه در گوشی‌های اندروید قابل دسترس است.

قابلیت استفاده: این اپلیکیشن به‌صورت آفلاین کار می‌کند، اما برای گوش دادن به فایل‌های صوتی باید به اینترنت متصل شوید.

سطوح یادگیری: سطوح مقدماتی و نوآموز

قیمت: رایگان، خریدهای درون برنامه‌ای

با این برنامه می‌توانید به‌صورت تخصصی به یادگیری الفبای عربی بپردازید.

برای آنکه بتوانید از سایر برنامه‌های یادگیری که در ادامه معرفی می‌شود استفاده کنید، باید یادگیری خود را با این برنامه شروع کنید. بیشتر برنامه‌های زیر مختص افرادی است که می‌توانند کلمات را به زبان عربی بخوانند یا حداقل بنویسند.

درس‌های موجود در نرم‌افزار الفبای عربی – TenguLogi قابلیت پیمایش آسان برای کمک به یادگیری الفبای عربی دارد. هر درس یک فلش کارت عمل می‌کند که حاوی حرف، نویسه‌گردانی، نحوه تلفظ حرف و نحوه نوشتن آن در چندین مکان در یک جمله است. این اپلیکیشن همراه با آموزش نوشتن، حروف صدادار عربی، دستور زبان و اعداد از 0 تا 99 را به شما آموزش می‌دهد.

Learn Arabic – Language Guide

قابلیت دسترسی: این نرم‌افزار در سیستم اندروید قابل دسترسی است.

قابلیت استفاده: به‌صورت آفلاین کار می‌کند

سطوح یادگیری: سطوح مقدماتی و نوآموز

قیمت: رایگان، خریدهای درون برنامه‌ای

ابتدایی‌ترین برنامه‌ای که مبتدیان می‌توانند برای شروع عالی از آن استفاده کنند، Learn Arabic – Learning Guide به شما اصول عربی استاندارد مدرن را می‌آموزد و به شما کمک می‌کند اعداد، الفبا، واژگان، گرامر و مهارت‌های اساسی مکالمه را بیاموزید.

یکی از مهمترین ویژگی‌های این برنامه، دسترسی آسان به پلتفرم آن است. همچنین دارای طراحی زیبا و تیم پشتیبانی فعال است.

Learn Arabic – 50 Languages

در دسترس بودن: این اپلیکیش هم در گوشی‌های اندرویدی و هم در گوشی‌های آیفون قابل دسترس است.

قابلیت استفاده: این برنامه به‌صورت آفلاین کار می‌کند.

سطوح یادگیری: A1، A2 (مقیاس سطوح یادگیری زبان‌های اروپایی)

قیمت: رایگان، با خریدهای درون برنامه‌ای

50 Languages ​​یکی از بهترین برنامه‌ها برای کاربران اندروید و iOS است. با این برنامه شما می‌توانید لغات و واژگان جدیدی را در زمینه‌های مختلف (بحث در مورد موسیقی یا ورزش، ابراز احساسات و غیره) کشف کنید، علاوه بر آن فایل‌های صوتی مفیدی را برای تقویت و تمرین لسنینگ در اختیار شما قرار می‌دهد.

Learn Arabic Phrasebook

در دسترس بودن: این برنامه در گوشی‌های Android قابل دسترس است.

قابلیت استفاده: این برنامه به‌صورت آفلاین قابل اجرا است.

سطوح یادگیری: مبتدی، متوسط

قیمت: رایگان، خریدهای درون برنامه‌ای

این برنامه ترجمه دقیق عبارات ضروری عربی را که بر اساس موضوع طبقه‌بندی شده است ارائه می‌دهد.

چیزی که این نرم‌افزار را از اپلیکیشن 50 Languages متمایز می‌کند این است که به‌جای کلمات مجزا، کلمات و جملات کامل را آموزش می‌دهد. فایل‌های صوتی موجود با کیفیت بالا و توسط عربی زبانان مسلط ضبط شده است. همچنین می‌توانید جملات جدید و رایج را برای دسترسی آسان علامت‌گذاری کنید.

از ویژگی‌های قابل‌توجه این نرم‌افزار به راهنمایی‌ها و نکات دقیقی که ویژه مسافران و گردشگران است می‌توان اشاره کرد. نکته مهم دیگر این است که این نرم‌افزار بدون تبلیغات است.

بهترین اپلیکیشن ها برای یادگیری زبان عربی

Learn Arabic – Bravolol

در دسترس بودن: این نرم‌افزار برای گوشی‌های Android و iOS در دسترس است.

قابلیت استفاده: به‌صورت آفلاین کار می‌کند.

سطوح یادگیری: سطوح نوآموز و مقدماتی

قیمت: رایگان، خریدهای درون برنامه‌ای

نکته عالی و مهمی که در مورد این برنامه وجود دارد، پلتفرم بسیار زیبا و کاربردی آن است. می‌توانید با ذخیره عبارات مورد علاقه خود و مرور مکرر آنها، فلش کارت‌های مجازی ایجاد کنید.

English Arabic Dictionary

در دسترس بودن: این نرم‌افزار برای گوشی‌های Android در دسترس است.

قابلیت استفاده: می‌توان به‌صورت آفلاین از این برنامه استفاده کرد.

سطوح یادگیری: مبتدی، متوسط، پیشرفته، مسلط

قیمت: رایگان

شما می‌توانید در تمام مراحل یادگیری خود از این برنامه ترجمه رایگان و دو جهته است استفاده کنید. سایر ویژگی‌های این برنامه (فراتر از جستجوی کلمات) بسیار خاص است و این امکانات آن را از دیگر لغت‌نامه‌های معمولی متمایز می‌کند.

یکی از بهترین ویژگی‌هایی که در مورد این دیکشنری، می‌توان برشمرد قابلیت ترجمه کلمات بدون‌نیاز به باز کردن برنامه است! تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلمه‌ای را که می‌خواهید ترجمه کنید در نوار جست‌وجو کپی کرده و یک ترجمه فوری در نوار اعلان‌های خود دریافت کنید.

با توجه به تعداد بالای دانلود این برنامه که از یک میلیون تجاوز می‌کند و میانگین امتیاز کاربران که 4.2 از 5 ستاره است، می‌توان با اطمینان گفت که این برنامه صرف‌نظر از سطح زبانی‌ای که دارید، برای شما مفید خواهد بود.

آنقدر اپلیکیشن‌های مختلف را آزمایش کنید تا بهترین و کاربردی‌ترین برنامه که برای سطح شما مناسب‌ترین است را پیدا کنید، تا همیشه بتوانید به‌طور مؤثری به یادگیری زبان عربی ادامه دهید.

به‌یاد داشته باشید که اپلیکیشن‌های آموزشی زبان تنها یکی از ابزارهای یادگیری زبان هستند و شما می‌توانید با خیال راحت و یدون هیچ اشکالی از سایر گزینه‌های یادگیری بهره ببرید. جنبه مثبت این موضوع آن است که دانلود برنامه‌های یادگیری زبان عربی یک ایده عالی برای هر زبان آموز عربی است و هنگامی که با سایر استراتژی‌های یادگیری استفاده از این نرم‌افزارها را ترکیب کنید، به‌عنوان یک ابزار همراه عالی عمل خواهند کرد.

پس، از همین امروز سراغ فروشگاه اپلیکیشن بروید و یادگیری خود را شروع کنید. برای شما آرزوی موفقیت داریم.

همانطور که توجه کردید، در این مقاله بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان عربی معرفی شد. در صورتی که برای تقویت زبان عربی خود به مشاوره و راهنمایی بیشتری نیاز داشتید به شما پیشنهاد می‌کنیم راه مطمئن را انتخاب کرده و با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.


بیشتر بخوانید:7 پادکست عالی که هر زبان‌آموز عربی باید گوش کند


چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 4 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید