IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
ده تصمیم برای سال جدید به زبان ترکی استانبولی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
21 آذر 1397

ده تصمیم برای سال جدید به زبان ترکی استانبولی

آیا می دانید معنی کلمه «Resolution» چیست؟ بله، احتمالا اولین چیزی که به ذهنتان می رسد، وضوح، دقت تصویر یا حل کردن است. اما این کلمه معنی مهم دیگری هم دارد که قرار است در این مقاله درباره آن صحبت کنیم.

کلمه Resolution اهداف و نیاتی هستند که امیدواریم در سال جدید پیش رو آن ها را عملی کنیم. شروع سال جدید زمان خوبی برای این است که به طور رسمی این اهداف را مشخص و برای محقق شدن آن ها تلاش کنیم. عده ای این اهداف را می نویسند و بقیه فقط در ذهن و قلبشان به این اهداف فکر می کنند. در این مقاله ده تصمیم محبوب را به شما می گوییم که شاید همه یا چند مورد از آنها، نظر شما هم باشند. اهداف شما برای سال جدید چیست؟

ده تصمیم برای سال جدید به زبان ترکی استانبولی

اصطلاحات و عبارات زیر را یاد بگیرید و دوستان ترک زبان خود را تحت تاثیر قرار بدهید.

1. بیشتر مطالعه کنید – Daha çok oku

خواندن و مطالعه کردن مهارت بی نظیری است که هر کسی می تواند از آن بهره مند شود و از مزیت های آن استفاده کند. جایی مشغول به کار هستید یا تاجرید؟ قطعا، مردان و زنان موفق در تجارت و کسب و کار، سالانه 60 کتاب می خوانند. این تعداد احتمالا شامل کتاب های رمان هم می شود؛ پس بهتر است کتابخانه ها، فروشگاه های کتاب آنلاین یا گوگل را بگردید تا کتاب های جدید در حوزه کسب و کار را پیدا کنید و قدم در راه افراد موفق بگذارید. در غیر اینصورت، چرا هدفی برای خودتان تعیین نمی کنید که در سال جدید مطالعات به زبان ترکی استانبولی را بیشتر کنید؟ از اینکه چقدر مهارت های زبان ترکی استانبولی شما تقویت می شود، شوکه خواهید شد.

2. بیشتر با خانواده وقت بگذرانید – Aileyle daha çok zaman geçir

«باربارا بوش» (Barbara Bush)، همسر «جرج بوش» (George W. Bush)، رئیس جهمور پیشین ایالات متحده آمریکا، گفته است: “در آخرین روزهای عمر از اینکه در آزمونی قبول نشدید، حکمی به نفع شما نبوده یا یک قرارداد جدید امضا نکردید، هرگز پشیمان نمی شوید. از این پشیمان می شوید که چرا به اندازه کافی با همسر، دوست، فرزند یا والدینتان وقت نگذراندید.” این حرف کاملا درست است! روابط باعث می شوند زندگی ما معنی داشته باشد و به همین دلیل یک هدف ارزشمند برای سال جدید است.

3. لاغر شوید – Kilo ver

اعتراف کنید! چند نفر از شما هر سال این تصمیم را می گیرید اما همچنان آن را عملی نکرده اید؟ این هدف یکی از سخت ترین تصمیماتی است که به ندرت می شود به آن پایبند ماند؛ چون برای اینکه بتوانید خودتان را کنترل کنید و غذاهای سالم بخورید، اراده و پشتکار زیادی می خواهد و باید بتوانید خودتان را مدیریت کنید. امیدواریم در سال جدید موفق باشید و بتوانید از خوردن غذاهای ناسالم و مضر اجتناب کنید!

4. پس انداز کنید – Para biriktir

یک تصمیم عادی و سخت دیگر که احتمالا هر سال عید به آن فکر می کنید و باز عید سال بعد به آن فکر می کنید و باز ….! با این حال، تا حالا هیچکس برای رسیدن به هدفش متاسف نبوده است. تصمیم بگیرید امسال پول پس انداز کنید تا چیزی را بخرید که مدت هاست برای آن رویا پردازی می کنید، شاید یک ماشین یا خانه جدید؛ شاید در بدترین حالت هدفتان این است که یک لپ تاپ جدید بخرید و با آن زبان ترکی استانبولی یاد بگیرید؛ مهم نیست! این تصمیم هم می تواند انگیزه بزرگی برای پول پس انداز کردن باشد.

5. سیگار را ترک کنید – Sigarayı bırak.

این تصمیم یکی از مواردی است که حتما باید آن را به انجام برسانید، در غیر اینصورت بدنتان شما را تنبیه می کند و سال ها بعد وقتی با بیماری های مختلف دست و پنجه نرم می کنید، یاد روزهای می افتید که می خواستید سیگار را ترک کنید و نکردید. سیگار کشیدن یک عادت مضر است که تاثیرات مخرب و خطرناکی روی بدن و سلامتی شما دارد. هر کاری می توانید بکنید تا این هدف در سال جدید محقق شود و دیگر سیگار نکشید، چون سلامتی، باارزش ترین دارایی شماست.

6. مهارت جدید یاد بگیرید – Yeni bir şeyler öğren

تحقیقات علمی ثابت کرده اند، یادگیری مهارت های جدید می توانند از مغز در برابر بیماری هایی مثل زوال عقل و آلزایمر محافظت کنند! یادگیری حتی می تواند پیشرفت بیماری ها را هم کم کند. پس با یادگرفتن یک زبان جدید، کسب مهارت های تازه، خیاطی و بافندگی یا یاد گرفتن شطرنج، مغزتان را سالم نگه دارید؛ مهم نیست چند سالتان است، همیشه و هرروز امکانات و فرصت ها، نامحدود و بی حد و حصر هستند!

7. نوشیدنی های سالم بنوشید – Sağlıklı içecekler iç

یکی دیگر از اهدافی که برای سلامت بدن لازم است و هر وقت از سال که به سراغ آن بروید خوب است. نوشیدنی های مضر برای بدن تهدیدی جدی به حساب می آیند و اثرات آن روی روابطتان با دیگران هم اثر می گذارد. نوشابه ها، آب میوه های پر شکر و الکل، نوشیدنی هایی هستند که مصرف آن ها مثل خوردن سم است و مضرات زیادی به همراه دارد!

ده تصمیم برای سال جدید به زبان ترکی

8. به طور منظم ورزش کنید – Düzenli egzersiz yap

این تصمیم شانه به شانه «کاهش وزن» است! کسی که تحرک ندارد، معمولا سالم نیست و اضافه وزن دارد؛ پس در سال جدید این تصمیم را در اولویت قرار بدهید و با ورزش کردن به صورت منظم و حرفه ای، سلامت خودتان را تضمین کنید.

9. غذاهای سالم بخورید – Sağlıklı beslen

اگر این تصمیم را عملی کنید، هم وزنتان متناسب می شود، هم سالم تر خواهید بود و هم حس و حال بهتری خواهید داشت. این تصمیم یکی از موارد با ارزش است که باید بتوانید به آن پایبند باشید و خوردن فست فود و غذاهای ناسالم را تا جایی که می توانید و به ندرت از زندگی روزانه حذف کنید تا در سال های بعد دچار بیماری و اضافه وزن نشوید.

10. زبان ترکی استانبولی یاد بگیرید – Türkçe öğrenin

همانطور که گفتیم یاد گرفتن یک مهارت جدید، فواید زیادی برای ذهن و حالات فرد دارد. زبان ترکی استانبولی هم یکی از مهارت هایی است که می توانید از آن بهره مند شوید. یادگرفتن ترکی استانبولی و حرف زدن به این زبان نه تنها باعث می شود مغزتان سالم بماند، بلکه می توانید با ترک زبان ها در سراسر جهان صحبت کنید و دایره دوستانتان را گسترش بدهید. همچنین یادگرفتن این زبان باعث می شود بتوانید در سراسر جهان فرصت های زیادی برای شغل مورد نظرتان داشته باشید و در کشورهای دیگر مشغول به کار شوید. سایت ها و کلاس های آموزش زبان ترکی استانبولی می توانند در تحقق این هدف شما را یاری کنند.


بیشتر بخوانید:  پنج اشتباه رایج در یادگیری زبان ترکی استانبولی

بیشتر بخوانید: سه ترفند برای یادگیری زبان ترکی استانبولی


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های آموزشی زبان ترکی استانبولی کلیک نمایید

دوره های آموزشی زبان ترکی استانبولی


برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم
با ثبت  شماره تلفن خود، از مشاوره رایگان کارشناسان ایرانمهر بهره‌مند شوید.

 مشاوره رایگان

 

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید