IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
راه هایی برای گفتن «دوستت دارم» به زبان ترکی استانبولی❤️
امتیاز کاربران: 3.9/5
نویسنده: ایرانمهر
24 بهمن 1397

راه هایی برای گفتن «دوستت دارم» به زبان ترکی استانبولی❤️

اغلب احساس تنهایی و ناراحتی می کنید؟ دوست دارید عاشق شوید و می خواهید هر طور شده است نیمه گمشده تان را پیدا کنید؟ صحبت کردن به یک زبان دیگر می تواند زندگی عاطفی و احساسی شما را متحول کند. پس چرا صبر کنید؟ برای شروع از زبان ترکی استانبولی آغاز کنید و راه های صحبت کردن درباره عشق را یاد بگیرید.

شاید به اندازه کافی خوش شانس بوده اید و نیمه گمشده تان را پیدا کردید و از قضا او ترک است. عالی است! با این حال اگر زبان ترکی استانبولی زبان مادری شما نیست یا تمام عبارات و اصطلاحات را بلد نیستید، شاید نتوانید آنطور که باید و شاید با شریک زندگی یا دوستتان صحبت کنید و احساستان را به طور تمام و کمال به او ابراز کنید و همین مسئله گاهی باعث سوتفاهم و چالش شود. یادگرفتن زبان مادری معشوقه تان به طور قابل توجهی ارتباطات شما را گسترش می دهد و باعث می شود رابطه تان بهتر شود.

دوره های آموزش زبان ترکی استانبولی

دوره-های حضوری ترکی استامبولی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان ترکی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان ترکی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان ترکی برای بزرگسالان

اصطلاحات رایج که  برای آشنایی و قرار ملاقات لازم است بدانید

بسیار خوب، فرض کنید کسی را در دانشگاه یا محل کار دیده اید و احساس می کنید به سلیقه و معیارهای شما نزدیک است. تبریک می گویم! چه کسی می داند این رابطه شما را به کجا می برد؟ با این حال، هر دوی شما تازه همدیگر را ملاقات کرده اید و نمی توانید از عبارات و کلمات ترکی برای ابراز علاقه استفاده کنید. بهتر است ابتدا کمی همدیگر را بشناسید. برای شناخت باید با هم وقت بگذرانید و چه بهتر که برای دعوت از او از عبارات و کلمات ترکی استانبولی استفاده کنید.

?Would you like to go out to dinner with me

?Benimle yemeğe çıkar mısın

این سوال، سوالی مهم است! در بیشتر فرهنگ ها، این عبارت نشان دهنده این است که “من از نظر احساسی و عاطفی به تو علاقمند هستم.” ابراز علاقه به زبان ترکی استانبولی هم به همان اندازه مهم است، پس بهتر است برای دیدار اول او را به یک رستوران شلوغ و عادی نبرید!

?Are you free this weekend

?Bu hafta sonu boş musun

از این سوال به عنوان مقدمه ای برای دعوت از کسی که دوستش دارید استفاده کنید. اگر بلافاصله جواب «مثبت» (بله) شنیدید، تبریک می گویم، خبر خوبی است

?Would you like to hang out with me

?Benimle takılmak ister misin

شما از او خوشتان می آید، اما مطمئن نیستید این مسئله دوطرفه است یا نه! اول از او بپرسید دوست دارد با شما وقت بگذراند یا نه!

?What time shall we meet tomorrow

?Yarın kaçta buluşalım

زمانی را مشخص کنید و مطمئن شوید زودتر از او می رسید! هیچ چیز برای شروع رابطه بدتر از این نیست که دیر به قرار برسید و تاخیر داشته باشید.

?Where shall we meet

?Nerede buluşalım

می توانید از او بپرسید کجا دوست دارد همدیگر را ملاقات کنید و از او بخواهید رستوران یا کافه ای را پیشنهاد کند.

.You look great

.Harika görünüyorsun

این جمله برای شروع صحبت عالی است! این عبارت باعث می شود کمی از اضطراب و تشویش فضا کم شود و طرف مقابلتان احساس راحتی کند. همه دوست دارند به چشم یک نفر کامل و بی نقص به نظر برسند.

.You are so cute

.Çok sevimlisin

اگر هر دوی شما احساس راحتی دارید، این عبارت، راهی جذاب و پر احساس برای ابراز علاقه است.

راه هایی برای گفتن دوستت دارم به زبان ترکی استانبولی

?What do you think of this place

?Burayı nasıl buldun

این سوال هم یکی دیگر از راه های خوب برای شروع مکالمه است. با این جمله مهارت های زبان ترکی استانبولی را به رخ طرف مقابلتان بکشید و کاری کنید به شما افتخار کند!

?Can I see you again

?Seni tekrar görebilir miyim

وقتی همه چیز در قرار ملاقات اولتان خوب پیش رفته است، وقت را از دست ندهید! مطمئن شوید که باز هم یکدیگر را خواهید دید.

?Shall we go somewhere else

?Başka bir yere gidelim mi

اگر جایی که رفتید خوب نبوده است، می توانید پیشنهاد بدهید به جای دیگری بروید. همچنین سوال خوبی است که در ادامه سوال قبل از طرف مقابلتان بپرسید. تنوع، چاشنی زندگی است!

.I know a good place

.Ben iyi bir yer biliyorum

این عبارت را در ادامه جمله قبل استفاده کنید. با این حال اگر واقعا جای خوبی را بلد نیستید، این جمله را به کار نبرید.

.I will drive you home

.Seni eve bırakayım

اگر طرف مقابلتان خودروی شخصی نداشت، این جمله، عبارتی مودبانه است که یک پیشنهاد دوستانه را به همراه دارد. با این حال، اگر در قرار اول پیشنهاد شما را رد کرد، ناراحت نشوید. خانم ها خیلی راحت نیستند که آن ها را تا منزل همراهی کنید، چون هنوز کاملا غریبه هستید.

.That was a great evening

.Çok güzel bir akşam oldu

عبارت خوبی برای پایان یک عصر و در انتهای یک قرار ملاقات است.

?When can I see you again

?Seni tekrar ne zaman görebilirim

اگر در پاسخ به سوال «?Can I see you again»، پاسخ طرف مقابلتان بله بود، سوال مهم بعدی این است که چه زمانی می توانید دوباره همدیگر را ببینید!

.I’ll call you

.Seni arayacağım

فقط زمانی این جمله را به کار ببرید که واقعا می خواهید با طرف مقابلتان تماس بگیرید. در بسیاری از فرهنگ ها، این جمله به معنی دست به سر کردن و قطع رابطه غیرمستقیم است.

دوره های آنلاین آموزش زبان ترکی

دوره های آنلاین ترکی استامبولی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان ترکی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان ترکی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان ترکی برای بزرگسالان

ایده های هیجان انگیز برای یک قرار ملاقات

تا اینجا تمام عبارت های ترکی استانبولی برای یک قرار ملاقات را یاد گرفتید. تبریک می گویم! حالا باید تصمیم بگیرید کجا همدیگر را ملاقات کنید، که البته این مسئله بسیار مهم و ریسکی است. با معشوقه یا کسی که قرار است با او آشنا شوید مشورت کنید تا به نتیجه ای مشترک برسید.

Museum

Müze

اگر به دنبال ایده ای برای قرار ملاقاتی منحصربه فرد هستید که جیبتان را هم خالی نکند، موزه ها بهترین گزینه هستند! در موزه ها موضوع برای صحبت همیشه هست و حرف کم نمی آید.

Candlelit dinner

Mum ışığında akşam yemeği

شام با نور شمع در یک رستوران لوکس بهترین قرار ملاقات برای زمانی است که رابطه شما جدی شده است. این قرار ملاقات خیلی دوستانه، صمیمی و بهتر بگوییم «عاشقانه» است! اگر از علاقه خودتان و طرف مقابلتان مطمئن هستید، این انتخاب یک گزینه عالی است!

Go to the zoo

Hayvanat bahçesine gitmek

باغ وحش برای زوج های خجالتی که می خواهند مکالماتشان طولانی باشد و به طور طبیعی ادامه پیدا کند، عالی است. فقط مطمئن شوید طرف مقابلتان به باغ وحش علاقه دارد، بعضی افراد باغ وحش رفتن را دوست ندارند. شاید برای قرار ملاقات اول خوب نباشد، اما اگر هر دوی شما عاشق حیوانات هستید بهتر است این گزینه را هم به عنوان یگی از موارد پیشنهاد مطرح کنید.

Go for a long walk

Uzun bir yürüyüşe çıkmak

می خواهید درباره موضوعات جدی و مهم صحبت کنید، یا می خواهید ساعاتی را با کسی که دوستش دارید در آرامش بگذرانید؟ پیاده روی و قدم زدن یکی از راه های عالی و دوست داشتنی برای شناختن یکدیگر و ایجاد صمیمت بیشتر است و پیشنهادی است که تقریبا همه آن را دوست دارند! فقط یادتان باشد مسیر زیبا و خلوتی را برای قدم زدن انتخاب کنید که شلوغ و کثیف نباشد.

راه هایی برای گفتن «دوستت دارم» به زبان ترکی استانبولی

ولنتاین را به زبان ترکی استانبولی جشن بگیرید

ابراز علاقه خالصانه و صادقانه در تمام طول رابطه مهم و ضروری است. با این حال، روز ولنتاین روزی است که همه دوست دارند بدرخشند و نهایت عشق و علاقه شان را به کسی که دوستش دارند ابراز کنند. با کلمات و عبارات ترکی استانبولی معشوقه تان را تحت تاثیر قرار بدهید و روز او را بسازید!

.I love you

.Seni seviyorum

گفتن «دوستت دارم» به زبان ترکی استانبولی مثل همه زبان های دیگر دنیاست. فقط زمانی این عبارت را به کار ببرید که از احساسات و دوست داشتنتان نسبت به طرف مقابل مطمئن هستید.

.You mean so much to  me

.Sen benim için çok şey ifade ediyorsun

این عبارت، جمله ای زیبا برای ابراز علاقه و تحسین است که هر رابطه ای را بهتر می کند! این جمله به طرف مقابل حس رضایت و خشنودی می دهد.

.You’re so beautiful

.Çok güzelsin

اگر نمی دانید چطور باید به کسی بگویید که او زیباست، این عبارت یک جمله مودبانه و خوب برای ابراز علاقه و نظرتان درباره چهره معشوقه تان است.

.A hundred hearts would be too few to carry all my love  for you

.Sana olan aşkımı taşıyabilmek için yüz kalp yetmezdi

آه! چقدر رمانتیک! وقتی از شدت عشق و احساس نمی دانید چه بگویید، این جمله بهترین انتخاب است.

.Love is just love. It can never be explained

Aşk sadece aşktır. Asla açıklanamaz

اگر به طور ناگهانی و در یک نگاه عاشق شده اید، این جمله مخصوص خودتان است.

.You make me want to be a better man

.Benim daha iyi biri olmaya çabalamamı sağlıyorsun

آقایون! این جمله مخصوص شماست J البته این عبارت دیالوگ فیلم «As Good as it Gets» است، اما همین چند کلمه باعث می شود معشوقه تان احساس خاص بودن داشته باشد.

راه هایی برای گفتن «دوستت دارم» به زبان ترکی استانبولی

جملات و عبارات عاشقانه به زبان ترکی بسیار زیاد هستند. برای اینکه در روز ولنتاین بتوانید معشوقه تان را سورپرایز کنید این مقاله را بخوانید و سعی کنید لحن، ریتم و آهنگ جملات و کلمات را درست بیان کنید. در قسمت دوم این مقاله هم با ما همراه باشید تا با ادامه عبارات عاشقانه و جملات مختلف برای درخواست ازدواج آشنا شوید

دوره های خصوصی آموزش زبان ترکی

دوره-های خصوصی ترکی استامبولی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان ترکی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان ترکی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان ترکی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان ترکی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان ترکی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین ترکی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3.9 از 5 از 25 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید