IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
چطور باید از اصطلاحات و عبارات  استفاده کنیم؟
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
26 اسفند 1397

چطور باید از اصطلاحات و عبارات استفاده کنیم؟

چرا یاد گرفتن اصطلاحات عامیانه به یادگیری زبان ترکی استانبولی کمک می کند؟

در این مقاله چهار دلیل به شما می گوییم که چرا باید اصطلاحات عامیانه به زبان ترکی استانبولی را یاد بگیرید و چرا برای یادگیری و مهارت به این زبان باید این اصطلاحات را بلد باشید.

اغلب اساتید زبان ترکی استانبولی به آموزش، یادگیری و استفاده از اصطلاحات عامیانه و کوچه بازاری در کلاس درس اصرار دارند. یادگیری این اصطلاحات و عبارات برای مهارت در زبان ضروری است ولی باید گفت این عبارات و کلمات از نظر ساختاری و و گرامری غلط هستند. پس به نظر شما چرا استاد زبانتان باید وقت بگذارد و این عبارات و اصطلاحات غلط را به شما یاد بدهد یا از شما بخواهد برای یاد گرفتن این اصطلاحات و عبارات وقت بگذارید؟ در این مقاله چهار دلیل به شما می گوییم که چرا باید اصطلاحات و عبارات عامیانه و کوچه بازاری یاد بگیرید و این مسئله چه تاثیری روی یادگیری زبان ترکی استانبولی دارد.

چطور باید از اصطلاحات و عبارات استفاده کنیم؟

  1. بومیان ترک زبان هر روز در مکالماتشان از اصطلاحات عامیانه استفاده می کنند

اگر می خواهید زبان ترکی استانبولی یاد بگیرید و هدفتان این است که با بومیان ترک زبان صحبت کنید، باید عبارات و اصطلاحات عامیانه را یاد بگیرید. در غیر اینصورت اگر همیشه از عبارات رسمی و کلمات قلمبه سلمبه استفاده کنید، بومیان شما را از خودشان جدا می کنند و می فهمند شما بومی نیستید و ارتباط برقرار کردن واقعی و صمیمانه با آن ها کار سختی خواهد بود. بنابراین بهترین کار این است که اصطلاحات رایج و پرکاربرد بومیان را یاد بگیرید و اگر می خواهید با کسی ملاقات کنید یا در اجتماع پذیرفته شوید، در مکالمات روزمره از آن ها استفاده کنید.

  1. اصطلاحات و عبارات عامیانه در تمام فرهنگ ترکیه و در بین ترک زبان ها رایج است

اگر هر کدام از شبکه ها یا برنامه های پر مخاطب ترکیه را ببینید، به آهنگ های ترکی گوش بدهید یا فیلم های ترک زبان را تماشا کنید، خیلی زود متوجه می شوید که ترک ها در مکالمات و دیالوگ هایشان از اصطلاحات و عبارات عامیانه و کوچه خیابانی بسیار زیادی استفاده می کنند. درست مثل مکالمات روزانه بین بومیان ترک زبان، فرهنگ ترکیه پر از عبارات و اصطلاحات عامیانه است. بدون داشتن اطلاعات مقدماتی و ابتدایی درباره عبارات و اصطلاحات عامیانه، فرهنگ مشهور ترکیه و مکالمات روزمره گاهی خیلی گیج کننده می شوند و حتی ممکن است یک کلمه از آن ها را نفهمید.

  1. اصطلاحات عامیانه به شما کمک می کنند افکار و احساسات واقعی تان را بروز بدهید

اینکه فقط گرامر و واژگان یاد بگیرید و خودتان را به این گزینه ها محدود کنید، کار اشتباهی است؛ به خصوص در موقعیت های اجتماعی که باید با افراد زیادی در ارتباط باشید. درست مثل زبان مادری خودتان، استفاده درست از زبان ترکی استانبولی و اصطلاحات و عبارات عامیانه، می تواند به شما کمک کند افکار و احساساتتان را در طیف وسیع تر و بهتری ابراز کنید.

  1. استفاده درست از اصطلاحات عامیانه به شما کمک می کند طبیعی و بومی به نظر برسید

همه ما خارجی هایی را دیدیم که از نظر گرامری و فنی، عالی صحبت می کنند و صحبت کردن آن ها هیچ ایرادی ندارد، اما با این حال عجیب و «خارجی» به نظر می رسند. اما وقتی از اصطلاحات درست استفاده کنید، می توانید طبیعی باشید و مثل بومی ها صحبت کنید. اگر دقت کرده باشید، حتی بیشتر سیاستمدارها هم در میان صحبت های رسمی و سخنرانی هایشان از اصطلاحات و عبارات عامیانه استفاده می کنند تا صحبت های آن ها برای مردم جذابیت داشته باشد و خشک و رسمی به نظر نرسد.

معایب استفاده از اصطلاحات و عبارات عامیانه

یادگیری عبارات و اصطلاحات عامیانه به زبان ترکی استانبولی به شما کمک می کند حرف زدنتان طبیعی باشد، صحبت های بومیان و فرهنگ آن ها را بهتر بفهمید و ارتباط برقرار کردن با آن ها راحت تر باشد. با این حال، قسمت تاریکی هم وجود دارد: استفاده از اصطلاحات و عبارات عامیانه ممکن است باعث شود کودن، بی سواد و بی ادب به نظر برسید.

چطور باید از اصطلاحات و عبارات به موقع و به درستی استفاده کنیم؟

حقیقت این است که نمی توانید جدیدترین و بهترین اصطلاحات را از کتاب های درسی ترکی استانبولی یا کلاس های درس یاد بگیرید. از زمانی که اطلاعات وارد سیستم آموزشی و برنامه درسی ترکی استانبولی شدند، بسیاری از عبارات و اصطلاحات از رده خارج شدند و دیگر در بین مردم و فرهنگ ترکیه جایی ندارند. برای جبران این مشکل، با استفاده از تلویزیون و برنامه ها و فیلم های ترک زبان می توانید جدیدترین عبارات را یاد بگیرید و بفهمید کدام عبارات را نباید استفاده کنید.

وجود برنامه ها و اپلیکیشن های آموزش زبان ترکی استانبولی هم گزینه هایی هستند که می توانند به شما یاد بدهند کدام اصطلاحات را به کار ببرید و هر کدام از آن ها کجا و چه وقت کاربرد دارند و چه زمان هایی ممکن است باعث سوتفاهم و نشانه بی ادبی باشند.

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، اصطلاحات و عبارات عامیانه و کوچه خیابانی از نظر گرامری ایرادات فراوانی دارند اما نباید آن ها را الگوی زبان ترکی استانبولی قرار بدهید و همیشه از این گرامر استفاده کنید. یادگرفتن و استفاده از slangها باعث می شود با استفاده از روش غوطه وری خودتان را در فرهنگ، زبان و زندگی روزمره مردم عادی و بومیان ترک زبان غرق کنید و زبان ترکی استانبولی را مثل زبان مادری یاد بگیرید.

آهنگ های پاپ و به روز، فیلم های جدید، اپلیکیشن ها، کتاب های چاپ چند سال اخیر، نرم افزارهای آموزش زبان ترکی استانبولی و ارتباط برقرار کردن با بومیان ترک زبان، بهترین و مطمئن ترین راه برای یادگیری اصطلاحات و عبارات عامیانه و کوچه خیابانی است. صحبت کردن با بومیان این امکان را می دهد تا بتوانید بفهمید بهترین اصطلاحات چه هستند و بهترین موقعیت استفاده از آن ها چه زمانی است. استفاده بیجا و نامناسب از بعضی عبارات و کلمات می تواند توهین به افراد و نشانه بی ادبی شما باشد. گاهی همین نکات ریز و به نظر پیش پا افتاده ممکن است شما را از افرادی که دوست دارید با آن ها آشنا شوید دور کند یا در مصاحبه ای کاری باعث شود شغل مورد نظرتان را از دست بدهید.

پس این عبارات و اصطلاحات را با دقت یاد بگیرید و با دقت بیشتری از آن ها استفاده کنید.

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید