IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
60 عبارت مفید برای مکالمه و سفر به زبان اسپانیایی
امتیاز کاربران: 4/5
نویسنده: ایرانمهر
12 تیر 1398

60 عبارت مفید برای مکالمه و سفر به زبان اسپانیایی

در حال برنامه‌ریزی برای سفر به یک کشور اسپانیایی‌زبان هستید؟ یا خودتان را برای یک مکالمه مهم در اسکایپ آماده می‌کنید؟ اگر جوابتان مثبت است، بنابراین باید عبارت‌های اسپانیایی مفیدی را یاد بگیرید که همیشه عصای دستتان باشند.

صحبت کردن به زبان محلی کشور یا شهری که به آن سفر می‌کنید، ده‌ها مزیت ریز و درشت دارد، حتی اگر فقط چند عبارت کوتاه و ابتدایی را یاد گرفته باشید. در هر نقطه از جهان، وقتی با زبان مادری هر کسی با او صحبت کنید، شما را تحسین می‌کند و فرصت خوبی است تا خاطراتی فوق‌العاده و بی‌نظیر را برای بقیه زندگی‌تان رقم بزنید.

یادگیری زبان اسپانیایی Peninsular (کشور اسپانیا) را شروع کردم، اما با سفر کردن به نقاط مختلف کره زمین، گویش‌های مختلف این زبان را یاد گرفتم. یادگیری گویش‌های جدید همیشه ماجراجویی‌ها را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

با یادگیری چند عبارت ساده به زبان اسپانیایی برای سفر، می‌توانید در تمام جهان دوستی‌های پایدار ایجاد کنید. می‌توانید دوست پیدا کنید، از فرهنگ کشورها لذت ببرید و مناظر و مناطق دیدنی را یاد بگیرید که فقط محلی‌ها می‌شناسند. این مسئله رویای واقعی سفر کردن است، نه؟ پس بیایید برای تحقق این رویا آماده شویم!

سلام (“Hello!”) به زبان اسپانیایی

این مسئله کاملا واضح است که بدون دانستن آداب و رسوم سلام کردن، نمی‌توانید با هیچکس مکالمه‌ای داشته باشید. بنابراین با بعضی از رایج‌ترین عبارات اسپانیایی شروع می‌کنیم.

رایج‌ترین سلام و احوال‌پرسی، hola است. می‌توانید هر لحظه از روز این کلمه را استفاده کنید و همیشه هم طبیعی به نظر می‌رسد.

به ادامه عبارات توجه کنید:

صبح بخیر (“Good Morning”) به زبان اسپانیایی

برای اینکه صبح (la mañana) به کسی سلام کنید، باید بگویید buenos días. در طول بعد از ظهر (la tarde)، می‌توانید به جای صبح بخیر از buenas tardes (“good afternoon”) استفاده کنید که در حالت جمع است.

دوره های حضوری زبان اسپانیایی

دوره های حضوری اسپانیایی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان اسپانیایی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان اسپانیایی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان اسپانیایی برای بزرگسالان

از ملاقات شما خوشبختم (“Nice to Meet You”) به زبان اسپانیایی

وقتی به کسی معرفی می‌شوید، می‌توانید بگویید mucho gusto. این جمله به صورت “pleasure” ترجمه می‌شود که همان “It’s a pleasure” است. اما در زبان انگلیسی این عبارت کمی رسمی‌تر است، بنابراین ترجمه دقیق‌تر آن “Nice to meet you” است. در موقعیت‌هایی که بیش از حد رسمی هستند، می‌توانید از عبارت un placer استفاده کنید.

اسم من … است (“My Name is…”) به زبان اسپانیایی

وقتی می‌خواهید خودتان را معرفی کنید، باید اول از همه اسمتان را بگویید: Me llamo ____. کلمه مورد علاقه من برای شروع یک مکالمه، گفتن جمله Hola, soy Benny (“Hi, I’m Benny”) است. این جمله، نسخه محاوره‌ای و خودمانی‌تری برای بیان اسمتان است، اما me llamo سرراست‌تر و راحت‌تر است.

اسم شما چیست؟ (“What’s Your Name?”) به زبان اسپانیایی

وقتی یک بار خودتان را معرفی کردید، باید از طرف مقابلتان هم بپرسید اسمش چیست (اگر خودش اسمش را نگفت). برای اینکه اسم کسی را بپرسید، باید بگویید ¿Cómo te llamas?.

روز خوبی داشته باشید (“Have a Good Day”) به زبان اسپانیایی

برای خداحافظی کردن باید بگویید ¡Tenga un buen día!. در واقع با این جمله برای طرف مقابلتان آرزو می‌کنید بقیه روز برای او خوب بگذرد. اگر می‌خواهید از کسی خداحافظی کنید که با شما صمیمی است، می‌توانید این عبارت را محاوره‌ای‌تر و راحت‌تر بیان کنید: que tengas un buen dia.

به زودی می‌بینمت (“See You Soon”) به زبان اسپانیایی

اگر برنامه‌ریزی کردید کسی را دوباره ملاقات کنید، عبارت دوستانه  ¡Hasta luego!را به کار ببرید.

خداحافظ (“Goodbye”) به زبان اسپانیایی

می‌توانید برای خداحافظی کردن بگویید adios یا از عبارت cuídate برای گفتن  “take care”استفاده کنید.

رعایت ادب در زبان اسپانیایی

به طور طبیعی، خواسته همیشگی شما این است که خودتان را با کمال ادب معرفی کنید و با آداب و رسوم صحیح با دیگران ارتباط برقرار کنید تا به کسی توهین نشود و کسی را از خودتان نرنجانید. بنابراین این عبارات مهم را به خاطر بسپارید تا اخلاق و ادب را در هر موقعیتی رعایت کنید.

لطفا (“Please”) به زبان اسپانیایی

وقتی از کسی تقاضایی دارید، مطمئن شوید حتما از عبارت por favor که به معنی “please” است، استفاده کنید. این عبارت مثل زبان انگلیسی، اغلب به انتهای جمله اضافه می‌شود.

متشکرم (“Thank You”) به زبان اسپانیایی

مطمئن شوید همیشه از دیگران در عوض کاری که برای شما می‌کنند تشکر کنید. می‌توانید بگویید gracias یا اگر می‌خواهید بگویید خیلی متشکرم (“thank you very much”) بگویید muchas gracias.

خواهش می‌کنم (“You’re Welcome”) به زبان اسپانیایی

اگر کسی از شما تشکر کرد، می‌توانید با عبارت de nada به معنی “you’re welcome” یا “no problem” جواب او را بدهید. همچنین اینجا می‌توانید از عبارت mucho gusto به معنی “it was my pleasure” استفاده کنید.

شصت عبارت مفید برای مکالمه و سفر به زبان اسپانیایی

ببخشید (“Excuse Me”) به زبان اسپانیایی

برای گفتن این عبارت، بسته به اینکه چطور از آن استفاده کنید، چندین راه در زبان اسپانیایی وجود دارد. اگر می‌خواهید کسی به شما لطفی کند، باید بگویید perdone. اگر می‌خواهید توجه کسی را جلب کنید، باید بگویید  perdón، disculpe، con permiso (که نسخه رسمی‌تر “pardon me” است).

متاسفم (“I’m Sorry”) به زبان اسپانیایی

اگر کار اشتباهی انجام دادید با باید به خاطر چیزی از کسی عذرخواهی کنید، بگویید lo siento. درست مثل زبان انگلیسی، می‌توانید از عبارت disculpe (“excuse me”) در بعضی موقعیت‌ها برای عذرخواهی استفاده کنید.

مکالمات کوتاه در زبان اسپانیایی

حالا وقت آن رسیده است تا از عباراتی که یاد گرفتید، در مکالمات روزمره استفاده کنید! در ادامه مکالمات کوتاهی را به شما یاد می‌دهم تا با روند آن آشنا شوید، اما مطمئن شوید قبل از آن روش‌های شروع کردن یک مکالمه به زبان اسپانیایی را یاد بگیرید تا بتوانید مکالمات عمیق‌تری داشته باشید.

حالت/حالتان چطور است؟ (“How Are You?”) به زبان اسپانیایی

چندین راه برای پرسیدن حال دیگران وجود دارد، اما رایج‌ترین و سرراست‌ترین ترجمه برای جمله‌های بالا، عبارات ¿Cómo estás? یا ¿Cómo está usted?  (که رسمی‌تر است) استفاده کنید. اگر کسی این سوال را از شما پرسید، می‌توانید با bien به معنی “I’m well” یا así así به معنی “so-so” جوابشان را بدهید. جملات قبل را با عبارت ¿Y tú? (“And you?”) تکمیل کنید تا بتوانید مکالمه را ادامه بدهید.

چه خبر؟ (“What’s Up?”) به زبان اسپانیایی

برای سلام و احوال­پرسی‌های محاوره‌ای و خودمانی‌تر، می‌توانید از اصطلاح ¿Qué tal? استفاده کنید. این جمله را بیشتر در اسپانیا و سایر کشورهای اسپانیایی‌زبان خواهید شنید، چون در مکالمات روزمره بیشتر استفاده می‌شود. این عبارت معادل “what’s up” یا “how’s it going?”  در زبان انگلیسی است. وقتی کسی این سوال را از شما می‌پرسد، همیشه می‌توانید مثل مورد قبل جواب آن‌ها را بدهید:

Bien (“well”)

muy bien (“very well”)

تفریحاتت/تفریحاتتان چیست؟ (“What Are Your Hobbies?”) به زبان اسپانیایی

برای اینکه کسی را بیشتر بشناسید، باید از آن‌ها بپرسید دوست دارند در اوقات فراعتشان چه کارهایی انجام بدهند. می‌توانید بپرسید ¿Cuáles son tus aficiones? که به معنی “What are your hobbies?” است. دو کلمه Un hobby و un pasatiempo راه‌های رایج دیگری برای گفتن “hobby” به زبان اسپانیایی است. همچنین می‌توانید ¿Qué haces para divertirte? استفاده کنید که به معنی “What do you like to do for fun?” است.

من …. دوست دارم و من …… دوست ندارم (“I Like…” و “I Don’t Like…”) به زبان اسپانیایی

شما درباره علایق آن‌ها پرسیده‌اید و حالا نوبت خودتان است تا از تفریحات و علایقتان بگویید. بنابراین باید به این فکر کنید که چطور می‌خواهید خودتان را ابراز کنید. برای این کار باید بگویید me gusta (“I like”)  یا no me gusta (“I don’t like”). برای مثال، می‌توانید بگویید gusta viajar (“I like to travel”) یا no me gusta la pizza (“I don’t like pizza”). جمله قبلی شوخی بود؛ کی از پیتزا بدش می‌آید؟

اهل کجایی؟ (“Where Are You From?”) به زبان اسپانیایی

سوال دیگری که می‌تواند باعث مکالمه کوتاهی شود و به شما کمک می‌کند صحبت کردن با طرف مقابلتان را ادامه بدهید. می‌توانید از کسی که با او صحبت می‌کنید، بپرسید اهل کجاست: ¿De dónde eres?

صحبت کردن درباره آب و هوا به زبان اسپانیایی

دانستن تعدادی کلمه و عبارت درباره آب و هوا به زبان اسپانیایی، اصلا بد نیست و همیشه به کارتان می‌آید، چون آب و هوا، موضوعی جهانی برای صحبت‌های کوتاه است. کلمه اسپانیایی برای  “weather، دو کلمه el clima یا el tiempo است، و می‌توانید از عباراتی مثل  ¡Buen clima hoy! (“Nice weather today!”) برای صحبت کردن درباره روزی که هوا خوب است استفاده کنید. متضاد جمله قبل El mal tiempo hoy eh (“Bad weather today, huh”) است. عبارات دیگری که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، hace calor hoy (“It’s hot today”) و  hace frío hoy (“It’s cold today”)هستند.

دوره های آنلاین زبان اسپانیایی

دوره های آنلاین اسپانیایی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان اسپانیایی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان اسپانیایی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان اسپانیایی برای بزرگسالان

گردش و تفریح در بیرون از شهر

وقتی در حال سفر هستید، دانستن بعضی عبارات و اصطلاحات برای اینکه بتوانید بگویید چه غذایی دوست دارید، می‌خواهید چه مکان‌هایی را برای خرید انتخاب کنید یا به چه مناطق دیدنی بروید، کمک حالتان خواهند بود.

من دوست دارم ….. (“I Would Like…”) به زبان اسپانیایی

اگر می خواهید از کسی درخواستی داشته باشید، عبارت me gustaría… ، انتخاب مناسبی خواهد بود؛ چون این جمله برای شروع صحبت کردن و خواستن چیزی استفاده می‌شود. چند درخواست رایج وجود دارد که شاید بخواهید درباره آن‌ها صحبت کنید: غذا، نوشیدنی، خرید وسیله یا هر چیز دیگر. اگر می‌خواهید برای غذا خوردن از کسی درخواست کنید، از me gustaría comer، برای اینکه چیزی بنوشید، me gustaría beber و برای اینکه بخواهید چیزی بخرید، از me gustaría comprar استفاده کنید. برای اینکه سعی کنید چیزی بخرید، از عباراتی مثل Me gustaría comprar un periódico (“I would like to buy a newspaper”) استفاده کنید.

برای اینکه این مبحث را راحت‌تر متوجه شوید و به طبع، ساده‌تر از آن استفاده کنید، می‌توانید به هر چیزی که می‌خواهید، با کلمه esto و به معنی “this” اشاره کنید. بنابراین در مثال آخر، می‌توانید روزنامه‌ای را که می‌خواهید بخرید به صندوقدار بدهید و بگویید Me gustaría comprar esto (“I’d like to buy this”).

می‌توانم منو را ببینم، لطفا؟ (“Can I See a Menu, Please?”) به زبان اسپانیایی

اگر برای غذاخوردن از خانه یا هتلتان خارج شدید و می‌خواهید غذا را بیرون بخورید، باید بین غذاهای متنوع انتخاب کنید، برای این کار بهتر است ابتدا منوی رستوران با ببینید. عبارت Un menú, por favor (“A menu, please”)  می‌تواند گزینه خوبی باشد.

صورت‌حساب، لطفا (“Check/Bill, Please”) به زبان اسپانیایی

وقتی غذایتان را تمام کردید، باید از پیش‌خدمت یا گارسون بخواهید صورت‌حساب شما را بیاورد. می‌توانید با گفتن جمله La cuenta, por favor این خواسته را مطرح کنید.

به سلامتی (“Cheers”) به زبان اسپانیایی

وقتی در اسپانیا هستید، باید بدانید چطور ساعت‌های شاد زندگی‌تان را رقم بزنید. هر زمان با کسی ملاقات کردید و برای صرف نوشیدنی با هم بیرون رفتید، می‌توانید بگویید  ¡Salud! که به معنی  “Cheers!” است.

قیمت این چند است؟‌ (“How Much Does it Cost?”) به زبان اسپانیایی

وقتی برای خرید بیرون می‌روید، می‌خواهید فروشگاه‌هایی را پیدا کنید که قیمت همه چیز مشخص است. برای اینکه قیمت چیزی را بدانید، از جمله ¿Cuánto cuesta eso? استفاده کنید که به معنی “How much does it cost?” است.

شما ….. دارید؟ (“Do You Have…”) به زبان اسپانیایی

اگر می‌خواهید از کسی بپرسید چیزی را که می‌خواهید دارد یا نه، می‌توانید بپرسید ¿Tienes…?  که بعد از آن کلمه مورد نظرتان می‌آید. در هتل هستید و دستمال توالت می‌خواهید، درخواستتان را با جمله ¿Tienes papel higiénico? از پذیرش هتل بخواهید.

من …. لازم دارم (“I Need…” ) به زبان اسپانیایی

ممکن است بخواهید از این عبارت برای بیان چیزی که لازم دارید یا دنبال آن می‌گردید، استفاده کنید. باید بگویید necesito…  و بعد از آن هر چیزی را که لازم دارید بیان کنید. در مثال قبل، می‌توانید بگویید necesito papel higiénico(“I need toilet paper”).

شصت عبارت مفید برای مکالمه و سفر به زبان اسپانیایی

من …. را می‌خواهم و من ….. را نمی‌خواهم (“I Want…”  و “I Don’t Want…” ) به زبان اسپانیایی

هر زمان چیزی خواستید، می‌توانید بگویید yo quiero و هر زمان که چیزی را نمی‌خواستید، بگویید  yo no quiero.

….. کجاست؟ (“Where is…”) به زبان اسپانیایی

وقتی سفر می‌کنید، گم شدن یا عدم اطمینان از مکان دقیق ساختمان‌ها و دیدنی‌های شهر، ساده است. می‌توانید از عبارت ¿Dónde está…?  استفاده کنید تا از دیگران مسیرهای درست را بپرسید و یا بپرسید فلان مکان کجاست. بعضی جملات اسپانیایی ساده که ممکن است برایتان مفید باشد در ادامه آمده است:

¿Dónde puedo encontrar un taxi?(“Where can I find a taxi?”)

¿Dónde hay un banco?(“Where is a bank?”)

¿Dónde está ____ hotel?(“Where is (your hotel’s name) hotel?”)

¿Dónde está el baño?(“Where is the bathroom?”)

مسیرها به زبان اسپانیایی

اگر می‌خواهید از کسی بپرسید فلان مکان کجا قرار دارد، باید کلماتی که درباره مسیر است بدانید تا بتوانید راهتان را پیدا کنید. در ادامه بعضی مسیرهای ساده را که باید بدانید، مرور کنید:

Izquierda(“Left”)

Derecha(“Right”)

Siga recto(“Go straight ahead”)

Gira(“Turn”)

Aquí(“Here”)

Allí(“There”)

Adelante(“Up ahead”)

Deténgase aquí(“Stop here”)

ساعت چند است؟ (“What Time is It?”) به زبان اسپانیایی

ساعت ندارید؟ برای دانستن زمان از کسی بپرسید ¿Qué hora tienes?. همچنین می‌توانید محاوره‌ای‌تر و با استفاده از جمله ¿Qué hora es? ساعت را از کسی بپرسید.

این چیست؟ (“What is This?”) به زبان اسپانیایی

یکی از مفیدترین عبارت‌های ساده در زبان اسپانیایی همین جمله است که هنگام یادگیری زبان، حتما با آن برخورد کردید: ¿Qué es esto?. هر زمان معادل اسپانیایی کلمه‌ای را نمی‌دانستید، می‌توانید با پرسیدن “What is this?” از دیگران بخواهید کمکتان کنند. با این کار می‌توانید دایره لغاتتان را گسترش بدهید.

پرسیدن سوالات مهم

برای اینکه واقعا مکان ساختمان یا محلی را پیدا کنید یا مکالمه را ادامه بدهید، باید بتوانید سوال بپرسید. این مهارت از سوال پرسیدن درباره کسی شروع می‌شود تا سعی کردن برای اینکه بفهمید طرف مقابلتان چه می‌گوید. کلماتی که در ادامه به شما می‌گوییم، برای ارتباط برقرار کردن ضروری هستند و دایره جملات و کلمات شما را گسترش می‌دهند.

پنج کلمه پرسشی (5 W’s) در زبان اسپانیایی

این کلمات در زبان انگلیسی، who، when، what، where و why هستند. اگر این کلمات را بلد باشید، به جوابی که می‌خواهید می‌رسید.

¿Quién…?(“Who”)

¿Qué…?(“What”)

¿Cuándo…?(“When?”)

¿Dónde…?(“Where?”)

¿Por qué…?(“Why?”)

چطور (“How”) به زبان اسپانیایی

برای اینکه از کسی بپرسید “how” باید بگویید  ¿Cómo…? . برای سوال کردن درباره تعداد چیزی، از ¿Cuántos? استفاده کنید. علاوه بر این، اگر می‌خواهید بدانید منظور کدام شیء است، جمله ¿Cuál? به معنی “Which?” است.

می‌توانید به من کمک کنید؟ (“Can You Help Me?”) به زبان اسپانیایی

اگر وقتی بیرون از هتل هستید، به کمک نیاز داشتید، می‌توانید با جمله  ¿Puede ayudarme? از دیگران کمک بخواهید. خوب است که این عبارت را به خاطر بسپارید، چون اگر گم شدید یا در حال خرید کردن به کمک نیاز داشتید، می‌توانید توجه دیگران را با جمله‌هایی مثل Disculpe. ¿Puede ayudarme? به خودتان جلب کنید و از آن‌ها کمک بخواهید.

برای مواقع اورژانسی، فریاد بزنید ¡Auxilio! (“Help!”).

می‌توانید حرفی را که زدید تکرار کنید؟ (“Can You Say That Again?”) به زبان اسپانیایی

وقتی یادگیری یک زبان را شروع می‌کنید، طبیعی است که نتوانید تمام حرف‌های بومیان را دنبال کنید و تک تک کلمات را بفهمید. اگر کلمه یا جمله‌ای را متوجه نشدید، می‌توانید از آن‌ها بخواهید حرفشان را تکرار کنند. برای این درخواست از جمله puede repetirlo, por favor (“Can you say that again, please”) استفاده کنید. اگر باز هم معنی آن را متوجه نشدید، می‌توانید بپرسید ¿Hablas inglés? (“Do you speak English?”). اگرچه من معتقدم بهترین تصمیم برای یادگیری زبان اسپانیایی یا هر زبان دیگری این است که برای سلیس و روان صحبت کردن و یادگیری تمام مهارت‌های زبان، آن را به روش غوطه‌وری یاد بگیرید و تا جایی که می‌شود از زبان انگلیسی استفاده نکنید.

60 عبارت مفید برای مکالمه و سفر به زبان اسپانیایی

حرف بزنید، تجربه کنید، لذت ببرید

حالا برای سفر و کسب تجربه‌های جدید آماده‌اید. برای این که بتوانید یک مکالمه کوتاه را آغاز کنید و با دیگران آشنا شوید، کلمات و عبارات ضروری را می‌شناسید. بومی‌ها تلاش و پشتکار شما را تحسین می‌کنند و می‌توانید تجربه معنی‌دار و لذت‌بخشی از شناخت کشورها، مردمان و فرهنگ آن‌ها کسب کنید.


بیشتر بخوانید:مکالمه به زبان اسپانیایی با 97 عبارات رایج


دوره های خصوصی زبان اسپانیایی

دوره های خصوصی اسپانیایی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان اسپانیایی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان اسپانیایی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4 از 5 از 4 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید