IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
14 سایت برای خودآزمایی مهارت های زبان اسپانیایی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
8 بهمن 1397

14 سایت برای خودآزمایی مهارت های زبان اسپانیایی

اگر به شما بگویم که خود آزمایی از آزمون‌های واقعی زبان اسپانیایی برای شما کاربردی‌تر و با ارزش‌تر است؟ و یا با یادگیری و کار کردن بر روی مشکلات خود خیلی بیش‌تر یاد خواهید گرفت تا آنکه معلمی سوالات شما را تصحیح کنند، چه عکس العملی خواهید داشت؟

نه من دیوانه نیستم. فقط دارم آب پاکی را روی دست شما می‌ریزم!

اشتباه متوجه نشوید. من معلم زبان هستم و وظیفه من آن است تا تکالیف دانش آموزان را چک کنم. به آنها آزمون ‌دهم و از آنها امتحان ‌بگیرم. و هر زمان که بتوانم سیر پیشرفت آنها را چک کنم. اما بعد از سالها درس دادن، متوجه شدم که مرور تکالیف ، تصحیح اشتباها توسط خودتان و آگاهانه به آنها فکر کردن به شما بیشتر کمک می‌کند.

برای کسی که زبان اسپانیایی را بدون معلم یاد میگیرد این خبری خوبی است. این به آن معنا است که شما می‌توانید فرآیند یادگیری خود را ارزیابی کنید و سطح زبان خود را دائما ارتقا دهید. مهم‌ترین ابزار برای یاری شما آزمون‌های اسپانیایی مناسب هستند. خوشبختانه ما در اینجا 14 سایت معرفی خواهیم کرد که با آن می‌توانید خود را بیازمایید.

اما اول از همه، بگذارید در مورد فواید آزمون تعیین سطح و کوییزهای موضوعی، آنلاین صحبت کنیم.

چگونه خودآزمایی و کوییزهای زبان اسپانیایی به شما کمک شایانی می‌کنند؟  

دلایل زیادی وجود دارد، اما اگر ساعت آینده را به صحبت کردن در مورد فواید آن بپردازیم همه چیز خیلی کسل کننده خواهد شد و دیگر تمایلی به ادامه آن نخواهید داشت. با این وجود در اینجا سه منفعت اصلی کوییزهای آنلاین آورده شده است.

اول از همه شتاب زده یاد گرفتن و تخلیه همه اطلاعات وقت آزمون اصلی و بعد از آن فراموشی اصلا عاقلانه نیست. وقتی شما اشتباهات خود را تصحیح می‌کنید و به خود در مورد آن توضیح می‌دهید، ملزم می‌شوید که فکر کنید، درک کنید، تحقیق کنید و آن را برای خود توجیه کنید. شما قادر خواهید بود که نقصان در یادگیری خود را پیدا و آنها را پر کنید. در درجه دوم، بدون آنکه تلاش مضاعفی بکنید آن اشتباه را به صورت ناخود آگاه یادمی‌گیرد.

من همیشه برای دانش آموزان داستان پسری را تعریف می‌کنم که تمام یکشنبه را برای نوشتن جواب امتحان بر روی دست خود سپری کرد و صبح که از خواب بلند شد متوجه شد که شب هنگام همه‌ی نوشته‌ها از رو دستش پاک شد و شروع به گریه کردن کرد. اما وقتی سر جلسه امتحان نشست توانست به همه سوال‌ها پاسخ دهد و از امتحان نمره 95 را بگیرد. در واقع با کار کردن بر روی آنچه نمی دانست، مثل زمانی که یک نفر بر روی غلط‌های خود تمرکز می‌کند و سعی دارد آنها را تصحیح کند، ناخودآگاه آن پسر آن موضوع را آموخت.

مهم تر از آن اینکه خودآزمایی میتواند تفریح باشد و باعث ‌شود که شما در مسیر یادگیری تان بیشتر و بیشتر متمرکز شوید.

پس به آن به عنوان فرجه‌ای برای تفریح کردن نگاه کنید. یا با دوستانتان مسابقه بگذارید. حقیقت این است که شما باید فقط به آزمون دادن ادامه دهید و در آن باقی بمانید. ممکن است گاهی حس کنید که معلم شدید!

حالا که متوجه شدید که دادن آزمون‌های کوچک اسپانیایی چقدر مهم است، وقت آن رسیده که شروع به خودآزمایی کنید و مهارت‌های زبان اسپانیایی خود را به معرض آزمایش بگذارید. در این مقاله شما با سایت‌‌های مختلفی آشنا خواهید شد که با آن میتوانید اسپانیایی خود را تست کنید و از اشتباهات خود یاد بگیرید. به خاطر داشته باشید که هر اشتباه شانسی است که با آن می‌توانید نگاهی عمیق‌تر بر روی کاستی‌های خود داشته باشید و آنها را بهتر یاد بگیرید.

با آزمون دادن شما نقاط مشکل ساز را بررسی مجدد خواهید کرد و که به شما انگیزه می‌دهد تا دوباره به آنها باز گردید و آنها را به وضع عالی برسانید. غیر از آن ممکن است متوجه شوید که به خیلی از مباحث تسلط دارید و به خود افتخار کنید.

بالاتر از همه یک قدم به هدف روان صحبت کردن خود نزدیک تر می‌شوید. مطمئن هستم که با دانستن این مسئله بعد از این، شما از این منابع بهره بیشتری خواهید برد.

دوره های حضوری زبان اسپانیایی

دوره های حضوری اسپانیایی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان اسپانیایی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان اسپانیایی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان اسپانیایی برای بزرگسالان

برای تست کردن زبان اسپانیایی خود آماده شوید!

من لیست سایت‌ها را به دو گروه تقسیم می‌کنم: آزمون‌های تعیین سطح و کوییزهای موضوعی

بهترین راه این است که ابتدا از خود تست تعیین سطح بگیرید تا مروری اجمالی بر سطح زبان اسپانیایی خود داشته باشید و بعد به سراغ کوییزهای زبان اسپانیایی بروید تا مباحثی را که باید بر روی آنها بیش تر کار کنید، کشف کنید.

آزمون تعیین  سطح زبان اسپانیایی

آزمون‌های تعیین سطح به شما دقیقا کمک میکنند تا متوجه شوید که در کجای مسیر یادگیر خود هستید. از تست‌های زیر استفاده کنید تا متوجه شوید که آیا در سطح ابتدایی هستید یا به سطح دیگری ارتقا پیدا کرده‌اید.

چهارده سایت برای خودآزمایی مهارت های زبان اسپانیایی

موسسه کمبریج

آزمون تعیین سطح موسسه کمبریج 60 سوال دارد که در آن به یکی از 6 گزینه ممکن پاسخ می‌دهید تا جای خالی در جمله را به درستی کامل کنید. این آزمون قواعد کامل زبان اسپانیایی ( زمان افعال، حروف اضافه و غیره) را پوشش می‌دهد. با اینکه 20 سوال آخر دشوار است، ولی 20 سوال اول خیلی ساده است و تمام سطوح می‌تواند به آن پاسخ دهند. برای این تست هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد اما شما باید آن را در یک مرحله به پایان برسانید. تا به پایان رسیدن آزمون هرگز صفحه وبسایت را نبندید وگرنه شما تمام نتایج آزمون را از دست خواهید داد. وقتی آزمون را به پایان می‌برید سایت از شما یک آدرس ایمیل و نام می‌خواهد. بعد از وارد کردن این دو به فاصله 15 دقیقه شما ایمیلی دریافت می‌کنید که در آن نتیجه آزمون آورده شده است. این نتیجه نشان می‌دهد که شما در کجای طیف زبان اسپانیایی قرار دارید.

سایت Cervantes

آزمون تعیین سطح سایت Cervantes پنج سطح دارد. شما باید یک سطح را بگذرانید تا بتوانید به آزمون سطح دوم دسترسی پیدا کنید.

وقتی که شما سطح اول آزمون را می‌دهید، هر پاسخ غلط به شما نشان داده می‌شود و نهایتا نتیجه کلی ارزیابی نمایش داده میشود. سوالات در این آزمون در مورد مسائل روزمره هستند و شما باید از میان سه گزینه یکی را انتخاب کنید. اگر شما آن سطح را با موفقیت پشت سر نگذارید به سطح بعدی دسترسی پیدا نمی‌کنید.

همان طور که از سایت Cervantes انتظار می‌رود تمام قواعد و کلمات را پوشش می‌دهد و برای سطوح ابتدایی کاملا قابل درک است.

سایت SPANISH EXPRESS

نام و ایمیل خود را وارد کنید تا به 40 سوال تعیین سطح دسترسی پیدا کنید. باید اعتراف کنم که یکی از ساده‌ترین تست‌ها است و نتیجه آن خیلی دقیق نیست. مثلا اگر شما این آزمون را بدهید و از مجموع 40 سوال فقط به 20 سوال آن پاسخ صحیح دهید سایت SPANISH EXPRESS به شما نتیجه C2 را نشان می‌دهد! با این وجود برای اولین تلاش شما این آزمون کاملا مناسب به نظر می‌رسد و انتخابی عالی است.

سایت Lengalia

با وجود اینکه تست تعیین سطح Lengalia کوتاه‌ترین آزمون این لیست به شمار می‌آید ( فقط 20 سوال دارد)، اما آزمون مورد علاقه من است زیرا که در آن سوالاتی برای درک مطلب و تست شنیداری وجود دارد. این تست کوتاه است اما تعیین سطح آن خیلی خیلی دقیق است. آن را امتحان کنید تا همه مهارت هایتان را یکباره آزمایش کنید.

سایت Spanish-Test.net

ممکن است در مقایسه با بقیه این سایت جذاب به نظر نرسد اما اگر سطح شما ابتدایی یا متوسط باشد راه عالی دیگری است که با آن می‌توانید سطح زبان اسپانیایی‌تان را مشخص کنید. این آزمون شامل همه تمرین‌های چالش‌آمیز تا سطح B2 است. پس اگر شما دانش آموز سطح پیشرفته هستید، این تست برای شما نیست.

سایت‌هایی که با آن می‌توانید از خود کوییز زبان اسپانیایی بگیرید

وب سایت‌های زیر جزو بهترین انتخاب‌ها است شما میتوانید با آن از خود کوییز زبان اسپانیایی بگیرید. خود را برای انفجاری از کوییز‌های عالی آماده کنید.

سایت TODO-CLARO.com

این وب سایت بهترین جا برای آن است که در آن بتوانید‌ از خود هزاران کوییز اسپانیایی بگیرید و نتیجه آن را به سرعت دریافت کنید. تمامی این کوییز ها سطح بندی شده هستند و از سمت چپ وب سایت میتوانید سطح مورد نظر خود را انتخاب کنید. کوییز‌ها در هر سطح در مورد قواعد، مسائل روزانه، مطالعات فرهنگی و تست لغات است.

هر بخش شامل مباحث مختلفی است، بنابراین شما میتوانید قسمتی که به آن علاقه دارید را مطالعه کنید. عنوان‌های اختصاصی دارای تمرین‌های مختلفی هستند که می‌توانید آنها را از سمت راست سایت انتخاب کنید. وقتی کوییزی را به پایان می‌بردید بر روی دکمه “بررسی پاسخ‌ها” کلیک کنید تا نتایج به شما نشان داده شود.

سایت SpanishNumbers.Guide

آیا اعداد در زبان اسپانیایی نقطه ضعف شما هستند؟ دیگر اینطور نخواهد بود! با کوییزهای هدف‌گیری شده در این وب سایت می‌توانید آن را آنقدر تمرین کنید تا تسلط کامل پیدا کنید.

تصمیم بگیرید که کدام گروه از اعداد را می‌خواهید تمرین کنید، اعداد ترتیبی یا شمارشی؟ سطح کوییز خود را انتخاب کنید و آماده شوید تا استاد اعداد اسپانیایی شوید!

سایت FluentU

سایت FluentU در قالب کوییزهای پیشین تغییراتی ایجاد کرده است. هر کوییز با فرآیند یادگیری کاربر هماهنگ می‌شود و فقط به شما آنهایی را نشان می‌دهد که در آن مشکل دارید. همچنین کوییزها ترکیبی از خواندن، نوشتن شنیدن و دیدن است تا درک شما را عمیق‌تر بیازماید. این کوییزها با فرمت کلی آموزش زبان در سایت FluentU هماهنگی کامل دارد. ویدئو ها در سایت FluentU معتبر و جذاب هستند.

14 سایت برای خودآزمایی مهارت های زبان اسپانیایی

دوره های آنلاین زبان اسپانیایی

دوره های آنلاین اسپانیایی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان اسپانیایی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان اسپانیایی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان اسپانیایی برای بزرگسالان

سایت BuzzFeed

سایت BuzzFeed معمولا آنجایی نیست که به آن برای دادن کوییز به زبان اسپانیایی سر بزنید. اما تست‌های ابتدایی این سایت برای یادگیری خیلی سرگرم کننده هستند. سوالات در این کوییز خیلی اتفاقی هستند و هیچ موضوع متحدی را دنبال نمی‌کنند. اما پس از پاسخ دادن به هر سوال سایت BuzzFeed به شما پاسخی جامع و با ترجمه انگلیسی می‌دهد که خیلی مفید است.

سایت AllTheTests.com

اگر به این سایت نگاهی بی‌اندازید متوجه خواهید شد که در آن 68 آزمون و کوییز برای زبان اسپانیایی وجود دارد.کاربران قبلی به هر تست از 5 ستاره امتیاز داده‌اند و می‌توانید از میان آنها انتخاب کنید. و برای هر کدام از آنها توضیح مختصری از محتوای تست، تعداد سوالات و نام طراح آن آورده شده است. موضوعات مختلفی برای این آزمون‌ها وجود دارد که شامل رنگ‌ها، حال و احوال پرسی، دستورات منفی، جملات حوزه تجارت، افعال و غیره است. اگر شما در ابتدای مسیر یادگیری زبان اسپانیایی هستید به شدت توصیه می‌کنیم که از این سایت استفاده کنید.

سایت JetPunk

اگر شما می‌خواهید سطح لغات خود را بیازمایید. سایت JetPunk محلی است که با آن می‌توانید خود را با آن به دقت بسنجید. کمی به پایین سایت بروید تا تمام آزمون‌های سایت را پیدا کنید و از میان آن، موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید. به ویژه این سایت عالی به شمار می‌آید زیرا باعث می‌شود شما بر روی آنچه می دانید 100% تمرکز کنید. در هر بخش کوییزها زمانبندی مشخص دارد و به محض اینکه شما بر روی دکمه شروع آزمون کلیک کنید باید سریع شروع به پاسخ دادن کنید. زمانبندی این آزمون به شما احساس شرایط واقعی آزمون را میدهد. در پایان کوییز نتیجه به شما اعلام می‌شود و بعد از آن پاسخ سوالات غلط نمایش داده می‌شود. این سایت ارزیابی را در قالب بازی به کاربرانش ارائه میکند، که هرچه بیشتر خود را بیازمایید رتبه بندی شما در آن بالاتر میرود.

سایت Quiz-Tree.com

اگر سطح زبان اسپانیایی شما ابتدایی یا متوسط است، این سایت برای آزمایش سطح زبان اسپانیایی شما خیلی مناسب است. این کوییزها به بخش های مختلفی تقسیم میشود و هر بخش دارای تمرین های مختلفی برای سطوح متعدد است. امتیاز مثبت دیگر این وبسایت آن است که شما میتوانید مهارت شنیداری خود را نیز بسنجید زیرا برای هر کلمه و اصطلاح تلفظ آن پخش می‌شود.

سایت 123TeachMe

از این سایت برای دانش آموزان سال اول استفاده میکنم زیرا مصور و رنگی است و انتخاب با زبان آموزان است که چه نوعی از بازی یا کوییز را انجام دهند.

شما نوع تمرینی که تمایل به انجام آن دارید را انتخاب می‌کنید تا با لیست طولانی از کوییز‌های مختلف مواجه شوید. فقط کافی است که تمرین مورد نظر خود را انتخاب کنید و سایت 123TeachMe به شما کوییز و بازی نشان می‌دهد.

 سایت Aprender Español

در میان همه وبسایت هایی که به شما معرفی کردیم بی شک این سایت یکی از بهترین منابع است که از آن خیلی استفاده خواهید کرد و سایتی جامع برای یادگیری زبان است.

14 سایت برای خودآزمایی مهارت های زبان اسپانیایی

وقتی شما سایت را باز می‌کنید متوجه خواهید شد که در ساختار این سایت سه رنگ مختلف نقش مهمی بازی می‌کنند. این رنگ‌ها کد هستند و برای مشخص کردن سه سطح زبان اسپانیایی کاربران در نظر گرفته شده‌اند. سبز برای تازه کاران است. زرد برای سطح متوسط است و صورتی برای سطح پیشرفته است. اگر شما رنگ سبز را انتخاب کنید با دو صفحه کامل از انواع تست مواجه می‌شوید. برای رنگ زرد نیز دو صفحه از انواع تست وجود دارد و برای سطح پیشرفته یا رنگ صورتی یک صفحه کوییز در نظرگرفته شده است. اکثر تست ها در این سایت در مورد قواعد و واژه‌ها هستند. اما شما در استفاده از این سایت می توانید خیلی فراتر بروید. اگر شما به صفحه اصلی این سایت بروید می‌توانید لیست کاملی از همه موضوعات پیدا کنید و با کلیک بر روی آنها به انواعی از کوییزها که به صورت اختصاصی برای آن موضوع تنظیم شده‌اند دسترسی پیدا کنید. در سمت چپ شما در سایت فعالیت‌های مختلفی از قواعد گرفته تا درک مطلب و لغات، ویدئو و پادکست آماده شده اند که میتوانید از میان آنها انتخاب کنید.

در این مقاله به 14 سایت عالی برای خودآزمایی زبان اسپانیایی اشاره کردیم. اهمیت ارزیابی زبان اسپانیایی را به خاطر داشته باشید و فراموش نکنید که کار نیکو کردن از پر کردن است!


در ادامه بخوانید: صحبت کردن درباره سرگرمی ها به زبان اسپانیایی

حتما بخوانید: پنج برنامه آموزشی زبان اسپانیایی برای حرفه ای ها


دوره های خصوصی زبان اسپانیایی

دوره های خصوصی اسپانیایی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان اسپانیایی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان اسپانیایی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید