IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
چرا زبان اسپانیایی یاد نمی گیرم؟
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
21 آبان 1397

چرا زبان اسپانیایی یاد نمی گیرم؟

همه نمی توانند نقاش باشند.

همه نمی توانند شنا کنند.

همه نمی توانند آواز بخوانند.

همه هم نمی توانند زبان اسپانیایی صحبت کنند.

اگر شما هم یکی از زبان آموزان اسپانیایی بوده اید یا هستید و بعد از مدتی، هنوز نمی توانید دستورهای زبان را یاد بگیرید، یا هنوز عادت نکردید صداها را درست تلفظ کنید، احتمالا فکر می کنید استعداد یادگیری هیچ زبانی را ندارید.

این مسئله که برای یادگیری زبان باید استعداد ذاتی داشته باشید، غیرقابل انکار است؛ اما یادتان باشد مثل نقاشی کردن، شنا کردن یا آواز خواندن، یادگیری و استفاده از زبان یک استعداد اکتسابی است، یک مهارت ذهنی که می توانید با تمرین و تکرار آن را تقویت کنید.

ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم!

در این مقاله چهار مانعی را بیان می کنیم که هر زبان آموزی با آن ها درگیر است و بعد از آن، راه حل هایی برای پشت سر گذاشتن این موانع را هم به شما خواهیم گفت.

چرا زبان اسپانیایی یاد نمی گیرم؟

چرا نمی توانم اسپانیایی یاد بگیرم؟ رهایی از چهار مانع اصلی

1-حجم مطالب خیلی زیاد است، توان یادگیری این همه مطلب را ندارم!

چرا کلمه باران (La Lluvia) مونث، ولی کلمه اقیانوس (El océano) مذکر است؟

اگر کلمه ای به پسوندهای –er، -ar یا –ir ختم شود، حتما فعل است؟

چه فرقی بین دو واژه estar (to be) و ser (to be) وجود دارد؟

درباره وجه های شرطی هم صحبت نکنیم بهتر است.

در کل، برای کسانی که زبان مادری شان اسپانیایی نیست، یادگیری این زبان می تواند یک کابوس باشد. اما مثل رانندگی، دوچرخه سوای یا آشپزی، با گذر زمان درک همه چیز راحت تر می شود، زبان اسپانیایی هم همینطور!

راه حل:

وقتی با چالش جدیدی مواجه شویم، چه کار می کنیم؟ به چیزهایی که می دانیم چنگ می زنیم!

وقتی منطق وجه های فعل و واژگان را درک کنید، یادگیری انگلیسی و اسپانیایی یا هر زبان دیگری مثل آب خوردن می شود. در واقع اگر کلمه هایی مثل actor، capital، crisis، musical، natural یا vulnerable را بدانید، کمی اسپانیایی بلد هستید. این کلمات نه تنها در واژگان اسپانیایی تعریف شده اند، بلکه دقیقا معنی مشابهی دارند. پس چرا از 54 واژه هم ریشه اسپانیایی و 68 واژه آشنا که از انگلیسی آمده-اند، شروع نمی کنید؟

اگر زبان رومی یا لاتین دیگری به جز اسپانیایی هم بلد هستید، احتمالا راحت تر می توانید روی واژه های هم ریشه، کلمات قرضی و دستور زبان مشابه با این زبان ها تمرکز کنید.

فوت کوزه گری! بهتر است به جای یاد گرفتن کلماتی که خیلی کم از آن ها استفاده می شود یا به آن ها علاقه ندارید، بیشتر روی گرامر و واژگانی تمرکز کنید که مناسب شماست. با این روش، محتوای آموزشی محدود می شود و اهدافتان مواردی خواهند بود که برای شما مهم هستند.

2-مهم نیست چقدر تلاش کنم، اسپانیایی یاد نمی گیرم!

باز برگشتیم سر خانه اول: کتاب گرامر روی میز باز است و شما به فهرستی از کلمات و جدول صرف و نحو خیره مانده اید.

ممکن است هزینه زیادی برای دوره های فشرده زبان اسپانیایی پرداخت کرده باشید و وقت زیادی هم از شما گرفته باشد، که البته حتی یک کلمه یادتان نیست.

هر چه دیگران را نگاه می کنید که در حال پیشرفت هستند، این احساس در شما قوی تر می شود که دارید وقتتان را تلف می کنید. ممکن است امروز درسی را بخوانید، اما صبح روز بعد یک کلمه هم یادتان نیست!

راه حل:

هیچ زبان آموز کند ذهنی وجود ندارد، فقط روش یادگیری شما غلط است.

انسان ها روش های مختلفی برای دریافت و حفظ اطلاعات دارند و همه روش ها برای همه افراد مناسب نیستند. پس روی روشی که مناسب شما نیست اصرار نکنید و جسارت تغییر داشته باشید!

در اولین قدم باید بدانید بین یادگیری آگاهانه و غیرآگاهانه تفاوت هایی وجود دارد. شرکت در دوره های زبان اسپانیایی در دانشگاه و کلاس های زبان، یادگیری آگاهانه است. گوش دادن به موزیک های اسپانیایی در خانه و یا محل کار و تماشای فیلم هایی به زبان اسپانیایی، یادگیری غیرآگاهانه است. یادگیری زبان اسپانیایی در خانه با کتاب ها و محتوای آنلاین، یادگیری آگاهانه؛ ولی زندگی در کلمبیا و گوش دادن به مردمی که هرروز در خیابان ها اسپانیایی صحبت می کنند، یادگیری غیرآگاهانه است.

ترکیب مناسبی از هر دو روش، همان معجزه ای است که همیشه منتظرش بوده¬اید! باید با ذهن باز و تجربه روش¬های مختلف، صلاح کار خودتان را بفهمید و بهترین روش یادگیری را انتخاب کنید.

محتوای پویا و بصری را ترجیح می دهید، یا کتاب ها و محتوای رسمی بیشتر شما را جذب می کند؟ می خواهید مدت کوتاهی در روز را به یادگیری زبان اسپانیایی اختصاص بدهید یا می خواهید در دوره های فشرده شرکت کنید؟ خودتان در خانه تمرکز کافی برای یادگیری دارید یا حتما باید سر کلاس درس باشید تا حس مسئولیت شما شکوفا شود؟ تصمیم با شماست!

فوت کوزه گری! ترکیب چند روش آموزش و یادگیری، از تکرار یک روش قدیمی و خسته کننده بهتر است. البته شاید همیشه امکان پذیر نباشد، اما همیشه مفید است.

چرا زبـــان اسپانیایی یاد نمی گیرم؟

3-چقدر مطالعه کردن خسته کننده است!

کتاب های درسی و فلش کارت ها برای بعضی از زبان آموزان بهترین وسیله آموزش است، اما بسیاری دیگر باید روش هایی را انتخاب کنند که بیشتر درگیر استفاده از زبان شوند تا یاد بگیرند.

حفظ کردن گرامر و جدول کلمات، فقط دو سه روز اول جالب است. بعد از آن حتی بهترین و صبورترین زبان آموزان هم می توانند پریشان شوند، صبرشان کم شود یا حتی از یادگیری دلسرد شوند؛ پس لازم است از ابزارهای دیگر هم استفاده شود تا جلوی یک فاجعه گرفته شود.

 

هیچکس نمی تواند مدت طولانی پایبند چیزی باشد که خسته کننده، بی فایده و بی ثمر است!

راه حل:

 

می خواهید یادگیری زبان اسپانیایی سرگرم کننده، هیجان انگیز، مفید و پویا باشد. می خواهید راهی را انتخاب کنید که با زندگی روزمره شما گره خورده باشد. می خواهید بدون اینکه بیهوده ساعت های زیادی را قربانی کنید، به نتیجه دلخواه برسید.

خوشبختانه منابع زیادی در دنیای واقعی هست که می توانید از آن ها استفاده کنید.

چرا کتاب های مورد علاقه تان را این بار به زبان اسپانیایی نمی خوانید؟ چرا برای بار صدهزارم فیلمی که دوست دارید را با دوبله یا زیرنویس اسپانیایی تماشا نمی کنید؟

 

4- من از اسپانیایی استفاده نمی کنم، برای همین فراموش می کنم

 

سفر به اسپانیا، جمهوری دومینیکن یا کوبا برای تمرین زبان اسپانیایی عالی است؛ اما قطعا راحت ترین گزینه نیست!

اگر در شهر یا ایالتی زندگی می کنید که مردم اسپانیایی زبان در اطراف شما هستند، بهترین جایگزین برای تقویت زبان اسپانیایی است. البته باز هم بعضی از ما چنین فرصتی نداریم.

 

راه حل:

 

اگر نمی توانید به کشوری اسپانیایی زبان سفر کنید، می توانید در خانه محیطی اسپانیایی داشته باشید.

زندگی در یک کشور اسپانیایی زبان باعث می شود مغز مدام تکرار کند که باید زبان اسپانیایی را باید بگیرید، چون اگر زبان یاد نگیرید، نمی توانید در آن کشور زندگی کنید!

وقتی قرار باشد غذا سفارش بدهید، در شهر رفت و آمد کنید یا دوست پیدا کنید، یاد گرفتن زبان اسپانیایی دیگر یک انتخاب نیست، اجبار است!

حقه ای که می توانید به خودتان بزنید این است که فکر کنید در یک محیط اسپانیایی زبان زندگی می کنید. مغز شما در وضعیت بحرانی قرار می گیرد و یادگیری زبان اسپانیایی راحت تر می شود.

خودتان را با موزیک های اسپانیایی احاطه کنید، شبکه های تلویزیونی اسپانیایی زبان تماشا کنید، یا آخر هفته ها فیلم های اسپانیایی ببینید. زبان گوشی، کامپیوتر شخصی و تمام دستگاه هایی که هر روز با آن ها سر و کار دارید را به زبان اسپانیایی تغییر دهید. لیست کارهای روزانه را به زبان اسپانیایی بنویسید و اخبار را به زبان اسپانیایی دنبال کنید. هر چه زبان اسپانیایی را بیشتر وارد زندگی روزمره کنید، بهتر است!

یکی از حقه های سرگرم کننده و موثر این است که روی اثاثیه خانه لیبل های اسپانیایی بچسبانید. این روش بهترین راه یادگرفتن کلمات مفید و ضروری به زبان اسپانیایی است؛ همچنین باعث می شود از صبح که بیدار می شوید تا شب که به رختخواب برگردید، به اسپانیایی فکر کنید. خبر خوش اینکه اگر حوصله ندارید، لازم نیست خودتان این لیبل ها را درست کنید، نمونه های آماده آن ها در بازار موجود است.

بعد از چند هفته یا چند ماه، کلمات کلیدی در ذهنتان حک می شود، انگیزه پیدا می کنید اصطلاحات و عبارات جدیدی که در آهنگ های اسپانیایی می شنوید را یاد بگیرید و در نهایت آنقدر به این زبان مسلط می شوید که می توانید دارایی های خود را به زبان اسپانیایی بگویید.

فوت کوزه گری! ارتباط داشتن با اسپانیایی زبان ها بهترین راه گول زدن مغز است. چرا با کسانی که اسپانیایی صحبت می کنند، ارتباط برقرار نمی کنید؟ این کار در کنار آموزش زبان اسپانیایی به شما، می تواند باعث شود دوستان خوبی هم پیدا کنید.

اگر ارتباطات مجازی نمی تواند شما را راضی کند، شرکت در دوره های زبان اسپانیایی می تواند بهترین راهی باشد که شما خودتان را به یادگیری زبان متعهد بدانید و به قول معروف شما را هل بدهد تا راهتان را آغاز کنید.

خوشبختانه، نکاتی که در این مقاله گفتیم می تواند یادگیری زبان اسپانیایی را به یک تجربه شیرین تبدیل کند.

چرا زبان اسپانیایی یــاد نمی گیرم؟

یادتان باشد!

مهارت های یادگیری زبان اسپانیایی، هرروز و هر لحظه می تواند شما را به چالش بکشد، تغییر کند یا تقویت شود. ندای درونتان را نادیده نگیرید، به زبان آموزی که مشتاق کشف جهان بیرون است اهمیت بدهید تا به زبان اسپانیایی مسلط شوید.


بیشتر بخوانید: راه‌های هیجان‌‌انگیز برای یاد گرفتن اسپانیایی به صورت خانوادگی

بیشتر بخوانید: همین امروز تصمیم بگیر زبان اسپانیایی یاد بگیری


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های آموزش زبان اسپانیایی کلیک نمایید.

دوره های آموزش زبان اسپانیایی


برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم
با ثبت  شماره تلفن خود، از مشاوره رایگان کارشناسان ایرانمهر بهره‌مند شوید.

مشاوره رایگان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید