IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
حقایق جالب درباره زبان اسپانیایی
امتیاز کاربران: 3.8/5
نویسنده: ایرانمهر
30 آبان 1397

حقایق جالب درباره زبان اسپانیایی – قسمت اول

احتمالا فکر می کنید هر آنچه که لازم است درباره زبان اسپانیایی بدانید را می دانید؛ اگر بخواهیم صادق باشیم، زبان اسپانیایی ما را محاصره کرده است.

زبان اسپانیایی در حال پیشرفت در جهان است.

زبان اسپانیایی زبان زیبایی است که در کسب و کار و فرهنگ، تاثیر جهانی دارد.

مردم در مناطق مختلفی از کره زمین اسپانیایی صحبت می کنند، بنابراین اسپانیایی زبان ها این شانس را دارند که با انواع مختلفی از مردم در تمام کشورهای اسپانیایی زبان یا بسیاری از کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنند.

با این حال و با وجود فراگیر بودن این زبان، جزئیات جذابی درباره زبان اسپانیایی وجود دارد که با دانستن آن ها شگفت زده خواهید شد.

در این مقاله شما را با حقایقی جالب درباره زبان اسپانیایی آشنا می کنیم که شاید کمی حس کنجکاویتان را برطرف کند.

حقایق جالب درباره زبان اسپانیایی

دوره های حضوری زبان اسپانیایی

دوره های حضوری اسپانیایی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان اسپانیایی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان اسپانیایی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان اسپانیایی برای بزرگسالان

12 حقیقت جذاب درباره زبان اسپانیایی

1) بیش از 400 میلیون نفر در جهان به زبان اسپانیایی صحبت می کنند

زبان اسپانیایی زبان مادری حدودا 400 تا 500 میلیون نفر در جهان است، و این آمار و ارقام باعث می شود زبان اسپانیایی دومین زبان زنده دنیا باشد.

زبان اسپانیایی بعد از زبان چینی که بیش از یک میلیارد نفر بومی دارد، دومین زبان زنده دنیاست و تا به حال زبانی بالاتر از زبان چینی نبوده است.

زبان اسپانیایی از زبان انگلیسی پیشی گرفته و زبان انگلیسی در حال حاضر سومین زبان زنده دنیاست.

2)21 کشور در جهان وجود دارد که اسپانیایی زبان رسمی آن هاست

زبان اسپانیایی در 21 کشور در اروپا، آفریقا و آمریکای مرکزی، جنوبی و شمالی زبان رسمی است و به همین دلیل یک زبان جهانی و بسیار مهم است.

زبان اسپانیایی نه تنها در 21 کشور مستقل، زبان رسمی است، بلکه به عنوان زبانی کلیدی در چند کشور وابسته هم استفاده می شود.

برای بسیاری از مردم در این مناطق، تنها راه برقراری ارتباط و تمام مکاتبات و اسناد به زبان اسپانیایی است. در این کشورها از زبان اسپانیایی برای تدریس برنامه های آموزشی هم استفاده می شود.

از آنجایی که زبان انگلیسی در 112 کشور صحبت می شود، از نظر پراکندگی تعداد کشورها رتبه اول را دارد. فرانسوی با 60 کشور دومین جایگاه و عربی با 57 کشور دارای جایگاه سوم است.

درست است، با این اعداد و ارقام زبان اسپانیایی در جایگاه چهارم قرار می گیرد اما با این حال یکی از مهم ترین زبان های رسمی در جهان است. بسیاری از شرکت ها و موسسات بین المللی، از جمله سازمان ملل (United Nation) زبان اسپانیایی را به عنوان یکی از زبان های رسمی شان انتخاب کرده است.

حقایق جالب درباره زبان اسپانیایی

دوره های آنلاین زبان اسپانیایی

دوره های آنلاین اسپانیایی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان اسپانیایی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان اسپانیایی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان اسپانیایی برای بزرگسالان

3) اسپانیایی یک زبان لاتین یا رومی تبار است

اسپانیایی به زبان های هندو-اروپایی تعلق دارد؛ مجموعه ای که شامل زبان های فرانسه، انگلیسی، روسی، آلمانی، اسلاوی و اسکاندیناوی و همچنین زبان های مختلفی در زبان هندی است. زبان های هندو-اروپایی ابتدا در اروپا و بسیاری از مناطق در آسیای جنوبی گسترش پیدا کرد و بعد از دوران استعمار به سایر نقاط جهان رسید.

نام «هندو-اروپایی» معنی جغرافیایی دارد و به زبان هایی مربوط می شود که از سمت شرق به شبه قاره هند و از سمت غرب به اروپا می رسد.

اسپانیایی در دسته زبان های رومی تبار و لاتین مثل کاتالان، ایتالیایی، فرانسه، پرتغالی و رومانیایی قرار می گیرد.

احتمالا می دانستید زبان اسپانیایی در دسته زبان های رومی تبار قرار می گیرد، اما اهمیت این زبان ها بیشتر از چیزی است که انتظار آن را داشتید. تمام این ارتباطات بین قاره ای، زبان اسپانیایی را متمایز می کند. دانستن ریشه ها و ارتباطات آن با سایر زبان ها، به شما کمک می کند زبان اسپانیایی را از نظر دستوری، تاریخی و فرهنگی بهتر بشناسید.

4) زبان اسپانیایی منشا لاتین دارد

زبان اسپانیایی از نوع خاصی از زبان لاتین مشتق شده است. این گویش در ناحیه مرکزی شمال شبه جزیره ایبری و پس از فروپاشی امپراطوری رم غربی در قرن پنجم توسعه پیدا کرده است.

از قرن سیزدهم تا شانزدهم، شهر «تولدو» (Toledo) زبان نوشتاری استاندارد را اختراع کرد و شهر مادرید هم در قرن پانزدهم از آن پیروی کرد. در طول 1000 سال، زبان گسترش پیدا کرد و از جنوب تا سمت مدیترانه رفت.

زبان اسپانیایی توسط امپراطوری اسپانیا به عنوان زبان رسمی انتخاب شد و بعد از آن در مستعمرات اسپانیا در قاره آمریکا هم به عنوان مهم ترین زبان برای برقرار ارتباط شناخته شد.

5) زبان اسپانیایی دو اسم دارد: Castellano و Español

اسپانیایی زبان ها اغلب زبانشان را با عنوان های español و castellano صدا می زنند. واژه castellano کلمه ای اسپانیایی برای “Castilian” است.

الفاظی که استفاده می شود، منطقه به منطقه فرق دارد و می تواند دیدگاه های سیاسی و اجتماعی را منعکس کند. در زبان انگلیسی، لفظ «Castilian Spanish» به گویشی از زبان اسپانیایی گفته می شود که در شمال و مرکز اسپانیا صحبت می شود. گاهی اوقات، این لفظ اغلب به گونه ای از زبان اسپانیایی گفته می شود که در اسپانیا صحبت می شود و استفاده از این لفظ برای تفکیک نوعی از زبان اسپانیایی است که در آمریکای لاتین شناخته می شود.

حقایق جالب درباره زبان اسپانیایی

6) زبان اسپانیایی، زبانی آوایی است

بسیاری از مردم تعداد کمی کلمه اسپانیایی می دانند؛ کلماتی مثل tapas، siesta، cava و tortilla. زبان اسپانیایی چند کلمه هم از زبان انگلیسی قرض گرفته؛ مثل (los jeans (jeans و( el hotel (hotel.

با این حال، تفاوت های زیادی بین زبان اسپانیایی و انگلیسی وجود دارد. مثلا، حقیقت این است که زبان اسپانیایی یک زبان آوایی است. زبان آوایی یعنی حروف را به طور پیوسته ادا کنید و هر حرف نشان دهنده صدای مشخصی باشد. همچنین به این معنی که تازه کارها و مبتدی ها تلفظ و مکالمه زبان اسپانیایی را خیلی راحت یاد می گیرند.

رابطه بین صداها و حرف ها در زبان اسپانیایی یعنی هر کلمه را همان طور که نوشته می شود می خوانیم و حالت عجیب غریبی در تلفظ آن ها وجود ندارد.

از آنجایی که زبان اسپانیایی از زبان لاتین مشتق شده است، تمام کلمات در این زبان جنسیت دارند؛ یعنی یا مونث هستند یا مذکر. جنسیت صفت باید با اسمی که با آن می آید مطابقت داشته باشد و این قاعده برای اسم و حرف تعریف هم صدق می کند.

زبان اسپانیایی در مقایسه با زبان انگلیسی، وجه ها و اقسام مختلف فعلی بیشتری دارد. برای خطاب کردن مردم سه راه وجود دارد: tú که حالت غیررسمی you است، usted که شکل رسمی you است و vosotros که حالت غیررسمی شکل جمع tú است و به معنی you all یا y’all است. تمام این کلمات روی شکل افعال، مضاف و مضاف الیه و قیدها تاثیر می گذارد.

 

در قسمت دوم حقایق جالب درباره زبان اسپانیایی با ما همراه باشید


بیشتر بخوانید:  با یوتیوب اسپانیایی بیاموزید

بیشتر بخوانید: همین امروز تصمیم بگیر زبان اسپانیایی یاد بگیری


دوره های خصوصی زبان اسپانیایی

دوره های خصوصی اسپانیایی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان اسپانیایی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان اسپانیایی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3.8 از 5 از 13 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. آواتار نیما
    نیما
    24 اسفند 1401
    پاسخ دادن

    دوره اسپانیایی هم تدریس میکنید ؟

    • آواتار ایرانمهر
      ایرانمهر
      24 اسفند 1401
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر بله دوره اسپانیایی هم برگزار میشود با توجه به رده سنی شما دوره مربوطه معرفی میشود جهت اگاهی از نحوه ثبت نام به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

  2. آواتار مجتبی
    مجتبی
    21 اسفند 1401
    پاسخ دادن

    زبان اسپانیایی چطور میتونم یاد بگیرم ؟

    • آواتار ایرانمهر
      ایرانمهر
      21 اسفند 1401
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر تمامی شعب زبان های خاص را دارند جهت آگاهی از نحوه ثبت نام و برگزاری دوره به قسمت ارتباط با شعب سایت مراجعه نمایید و با تماس با یکی از شعب همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

  3. آواتار حین
    حین
    4 خرداد 1399
    پاسخ دادن

    ایا اسبانیایی زبانها در کشور ایالات متحده فرزندان انها میتوانند دروسشان را به زبان اسبانیایی بخوانند و انگلیسی فقط زبان دوم باشد

    • آواتار آموزشگاه ایرانمهر
      آموزشگاه ایرانمهر
      4 خرداد 1399
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر با شماره تماس دفتر مرکزی تماس بگیرید وازسوپروایزرین مجموعه اطلاعات کسب کنید84378 داخلی445

  4. آواتار مجتبی
    مجتبی
    17 اسفند 1398
    پاسخ دادن

    درمورد تفاوت تلفظ واژه ی j در اسپانیا و امریکای لاتین توضیح بدید

    • آواتار آموزشگاه ایرانمهر
      آموزشگاه ایرانمهر
      17 اسفند 1398
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر با شماره تماس دفتر مرکزی تماس بگیرید وازسوپروایزرین مجموعه اطلاعات کسب کنید84378 داخلی445

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید