IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
بهترین روش معرفی خانواده به زبان آلمانی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
3 بهمن 1401

بهترین روش معرفی خانواده به زبان آلمانی

گردهمایی‌های خانوادگی موضوع بسیاری از کتاب‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها است.

زمانی که در اطراف اعضای خانواده هستید، می‌توانید بدون ترس از قضاوت شدن، خودتان باشید.

این افراد اندازه‌ها، تیپ‌ها و شخصیت‌های مختلفی از همدیگر دارند.

و مهمتر از همه، خانواده در هر شرایطی در کنار شما هستند.

فرقی نمی‌کند خانواده شما از خواهر و برادر ناتنی، حیوانات خانگی (برای بعضی از افراد حکم اعضای خانواده را دارند) یا دوستان خانواده خوانده شده تشکیل شده است، آنچه بیشتر از همه مهم است روابطی است که بین شما وجود دارد.

اگرچه ممکن است تشخیص عمه و خاله و عموها و دایی‌ها و بچه‌های آن‌ها از همدیگر سخت باشد، اما ما می‌خواهیم خود را به چالش کشیده و سعی کنید به شیوه ای متفاوت در مورد خانواده خود فکر کنید – اینبار به آلمانی!

موسسه زبان ایرانمهر با داشتن سال‌ها سابقه در زمینه آموزش زبان آلمانی مشغول فعالیت است و به علاقمندانی که در پی یادگیری زبان آلمانی و مکالمه آلمانی هستند اطلاعاتی ارزشمند را ارائه می‌دهد. در این مقاله از بلاگ زبان آلمانی نیز قصد داریم روش‌های یادگیری و تقویت زبان آلمانی را معرفی کنیم.

آنچه باید درباره خانواده‌های آلمانی بدانید

قبل از اینکه به شرایط مربوط به خانواده‌ها بپردازیم، بیایید دقت کنیم که امروزه خانواده در آلمان چگونه به نظر می‌رسد.

خانواده‌های آلمانی معمولاً کوچکتر از خانواده متوسط آمریکایی هستند. ممکن است بگویید این به دلیل محدودیت‌های فضایی در کشوری بسیار کوچکتر از ایالات متحده است، یا شاید تا حدی به ارزش‌های اجتماعی و جنبه‌های پیچیده‌تر فرهنگ آلمان مربوط باشد.

دلیل آن هر چه که باشد، آلمانی‌ها برای تمایز گذاشتن بین عمومی و خصوصی ارزش زیادی قائل هستند. ممکن است آلمانی‌های زیادی نباشند که انواع چیزهایی را که اکثر آمریکایی‌ها در فیس‌بوک پست می‌کنند، آن‌ها هم پست در صفحه فیس بوک خود به اشتراک بگذارند، زیرا ارزش‌های آنها لزوماً منعکس‌کننده چنین گفتگوی آشکاری نیست.

زوج‌ها زمانی که ازدواج می‌کنند بیشتر به بچه‌دار شدن فکر می‌کنند، همانطور که در نرخ پایین زاد و ولد در آلمان (تقریباً 1.5 تولد برای هر زن) مشهود است. آلمانی‌ها چیزی به نام Kindergeld دارند، کمک هزینه ماهیانه به همان چیزی که در آمریکا به‌عنوان حمایت از کودکان شناخته می‌شود و تا زمانی که کودک (فرزندان) به سن خاصی برسند، به والدین و/یا فرزندان داده می‌شود.

معرفی خانواده به آلمانی

 

دوره های آموزش زبان آلمانی

دوره های حضوری آلمانی ایرانمهر
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان

چگونه در مورد خانواده خود به زبان آلمانی صحبت کنیم

در اکثر فرهنگ‌ها، خانواده نقش مهم و گاه مقدسی دارد. در روزگار قبایل بدوی، اعضای خانواده روزانه برای زنده ماندن به یکدیگر کمک می‌کردند. خانواده به ما نشان می‌دهد که از کجا آمده‌ایم. بنابراین، به نوعی، صحبت کردن درمورد خانواده‌تان، بیشتر درباره خودتان به دنیا می‌گوید.

در این مرحله از حرفه زبان آلمانی خود، احتمالاً می‌دانید که چگونه خود را معرفی کنید، بگویید چند سال دارید و کمی در مورد آنچه دوست دارید یا دوست ندارید به دیگران بگویید.

یادگیری نحوه صحبت کردن در مورد خانواده شما را یک قدم به تسلط آلمانی نزدیکتر می‌کند.

فقط با گوش دادن به زبان آلمانی بومی زبانان که از آن زبان استفاده می‌کنند، می‌توانید بسیاری از واژه‌های خانوادگی و همچنین عبارات رایج آلمانی را که در خانه استفاده می‌شود، انتخاب کنید.

شروع بحث در مورد مالکیت خانواده

قبل از شروع بحث درباره خانواده در آلمانی، بیایید در مورد مالکیت صحبت کنیم. وقتی در مورد والدین خود صحبت می‌کنید، نمی‌گویید “مادر” و “پدر”. شما می گویید “مامان من” و “پدر من”. کلمه “my” در آلمانی mein- است (و ما این خط تیره را در انتهای آن قرار می‌دهیم تا نشان دهیم mein به پایانی نیاز دارد که با حروف و جنسیت اسمی که به آن اشاره می‌کنید مطابقت داشته باشد).

برای مثال، فرض کنید می‌خواستید «خانواده من» را به آلمانی بیان کنید. کلمه خانواده در آلمانی Die Familie است که “dee Fuh-mil-e-uh” تلفظ می‌شود. اگر می‌خواهید بگویید «خانواده من»، می‌گویید خانواده من، زیرا فامیلی مؤنث است (die) و پایان -e نشان دهنده آن است.

از آنجایی که جنسیت Familie وقتی در مورد آن به صورت اسمی صحبت می‌کنیم تغییر نمی‌کند، می‌توانید بگویید:

خانواده meine/deine/seine/ihre (خانواده من/شما/او).

اما فرض کنید می‌خواستید درباره میراث خود به کسی بگویید. کلمه آلمانی برای میراث، das Erbe است، بنابراین می‌توانید بگویید:

mein/dein/sein/ihr Erbe (میراث من/شما/او)

در مورد شجره نامه شما یا dein Stammbaum چطور؟ اینجا هم می‌توانید بگویید:

mein/sein/ihr Stammbaum (شجره خانوادگی من/او)

شرایط خانواده هسته‌ای

خانواده هسته‌ای (نباید با خانواده معمولی اشتباه شود، که بسیار گسترده‌تر است)، از پدر، مادر و فرزند یا فرزندانشان تشکیل شده است.

به عناوین هر یک از اعضای خانواده توجه کنید. اگرچه ما اغلب از این عناوین در انگلیسی استفاده نمی‌کنیم (چه کسی به‌طور منظم می‌گوید “پدر؟”)، توجه به جنسیت در آلمانی مهم است. این برای انواع قواعد دستور زبان آلمانی مفید خواهد بود.

der Vater = پدر

die Mutter = مادر

داس کیند = کودک

das Baby = عزیزم

der Bruder = برادر

die Schwester = خواهر

بسیاری از مردم لزوماً والدین خود را “پدر” و “مادر” صدا نمی‌زنند، بنابراین اصطلاحات محاوره‌ای der Vati (پدر) و die Mutti (مامان) هستند.

به این فکر کنید که ما چند اصطلاح برای والدین به زبان انگلیسی داریم (the ‘rents, old man/lady, ma/pa, etc. )! درک این تفاوت‌های ظریف کلیدی برای تسلط نزدیک به بومی است، زیرا شبیه به زبان عامیانه یا اصطلاحی است.

معرفی خانواده به زبان آلمانی

دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی

دوره های آنلاین آلمانی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

واژگان برای خانواده گسترده

اینجاست که ما واقعاً وارد شجره‌نامه می‌شویم. دفعه بعد که در یک گردهمایی خانوادگی هستید، چه در تعطیلات باشد، چه رویدادهای خاص، چه می‌توانید با واژگان زیر آن را بیان کنید.

بیایید با پدربزرگ و مادربزرگتان شروع کنیم:

der Groβ vater = پدربزرگ

die Groβ mutter = مادربزرگ

der Urgroβ vater = پدربزرگ

die Urgroβ mutter = مادربزرگ

بخش “بزرگ” در مورد پدربزرگ و مادربزرگ این است که شما فقط باید Ur را اضافه کنید تا به معنای “عالی” باشد. اگرچه، بارها شروع به گفتن Ururururur» کنید، ممکن است بستگان شما تعجب کنند.

احتمالاً شنیده‌اید که بسیاری از مردم مادربزرگ آلمانی خود را اوما صدا می‌زنند. اگر این کار را نکرده‌اید، بدانید که نوه‌های آلمانی اغلب به پدربزرگ و مادربزرگ خود (مرگ) اوما (مادر بزرگ) و (der) اوپا (پدربزرگ) می‌گویند.

در این مقاله این کلمات در پرانتز قرار داده شده است زیرا اکثر آلمانی‌ها می‌گویند: “Oma, darf ich noch einen Keks haben, bitte?” (ترجمه دقیق: مادربزرگ، می توانم یک کلوچه دیگر داشته باشم، لطفا؟).

با این حال، هنگام گفتن «Ich fahre zu meinem Opa» به meinem نیاز دارید. (ترجمه دقیق: “من به سمت پدربزرگم رانندگی می‌کنم.”)

آن عمه‌ها، دایی‌ها، خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌ها چطور؟

der Onkel = عمو

مردن تانته = عمه

der Cousin = (مرد) پسر عمو

die Kusine = (مونث) پسر عمو

der Neffe = برادرزاده

die Nichte = خواهرزاده

بهترین روش معرفی خانواده به آلمانی

دوره های خصوصی آموزش زبان آلمانی

دوره های خصوصی آلمانی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

روابط پدری و مادری

گفتن «پدرم» در آلمانی یک چیز است، اما از نظر دستوری گفتن «برادر پدرم» یک چیز دیگر است. این عبارات نشان دهنده نوعی از مالکیت است که (مسلماً) به آسانی در زبان انگلیسی نیست. بیان روابط پدری و مادری مستلزم استفاده از مصدر است. در اینجا چند نمونه هستند:

der Bruder meines Vaters (برادر پدرم؛ این به معنای واقعی کلمه به «برادر پدرم» ترجمه می‌شود)

die Groβ mutter meiner Mutter (در واقع، مادربزرگ من، از طرف مادرم؛ این به معنای واقعی کلمه به “مادربزرگ مادرم” ترجمه می‌شود)

موضوع جنسی کمی پیچیده‌تر از آن است، اما مهم است که حداقل هنگام صحبت در مورد اینکه اعضای خانواده‌تان با شما نسبتی دارند، از آن آگاه باشید. برای نگاهی عمیق‌تر به حروف جنسی، این راهنمای عالی را بررسی کنید.

یکی دیگر از راه‌های عالی برای متمایز کردن اعضای خانواده، توصیف آنها با استفاده از بندهای نسبی/ relative clauses است. در انگلیسی، ما از اصطلاح “who” برای توصیف فردی با جزئیات بیشتر استفاده می‌کنیم:

خاله ام بریگیتا که این کلاه را برای من خریده است به دیدن ما می آید.

من می خواهم شما را با پسر عمویم که به عنوان متخصص اطفال کار می کند آشنا کنم.

آلمانی از شما می‌خواهد که اسم را با یک ضمیر نسبی ارجاع دهید که با حالت و جنسیت اسم مطابقت دارد همانطور که در بند نسبی استفاده می‌شود:

مثال:

My aunt Brigitta, who bought me this hat, is visiting us.

خاله‌ام بریگیتا که این کلاه را برای من خریده است به دیدن ما می‌آید.

I want to introduce you to my cousin, who works as a pediatrician.

می‌خواهم شما را با پسر عمویم که به عنوان متخصص اطفال مشغول به کار است آشنا کنم.

این واقعاً ترکیبی از دو جمله است: “خاله من بریگیتا به دیدن ما می‌آید” و “خاله من بریگیتا این کلاه را برای من خرید.”

“خاله من بریگیتا” عنصر مشترک اینجاست که در هر دو جمله به آن اشاره می‌کنیم.

بنابراین، وقتی به آلمانی ترجمه می‌کنیم، ضمیر نسبی جنسیت و مصداق «خاله من بریگیتا» را نشان می‌دهد (جنس مونث، حالت اسمی، در هر دو حالت)

Meine Tante Brigitta، die mir diesen Hut gekauft hat، ist zu Besuch.

برای مثال دوم، «می‌خواهم پسر عمویم را به شما معرفی کنم که به‌عنوان پزشک اطفال کار می‌کند»، عنصر رایج «پسر عموی من» است، که در این مورد می‌گوییم مرد است.

این دو جمله جدا از هم عبارتند از: «می‌خواهم شما را به پسر عمویم معرفی کنم» و «پسر عموی من به عنوان پزشک اطفال کار می‌کند».

از آنجایی که ما به شکل مذکر «عموی من» نیاز داریم، از ضمیر نسبی مذکر استفاده خواهیم کرد، در شکل accusative همانطور که «معرفی کردن» در آلمانی مستلزم استفاده از حالت مضارع است.

Ich will dir meinen Cousin, der als Kinderarzt arbeitet, vorstellen.

واژگان خانوادگی آلمانی خود را با ترسیم یک شجره‌نامه و اختصاص عنوان آلمانی مناسب به هر یک از اعضای خانواده تمرین کنید. حتی ممکن است چند جمله تمرینی در توصیف اعضای مختلف خانواده خود بنویسید.

شما حتی ممکن است تمام خانواده را در یادگیری خود درگیر کنید! یادگیری یک زبان جدید همیشه زمانی که دیگران درگیر آن هستند سرگرم کننده‌تر است!

در صورتی که در روند یادگیری زبان آلمانی خود نیاز به مشاوره داشتید به شما پیشنهاد می‌کنیم راه مطمئن را انتخاب کرده و با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، زبان آلمانی، زبان فرانسه و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:یادگیری زبان آلمانی برای مبتدیان: خانواده‌ی من

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید