IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
6 کتاب عالی گرامر زبان آلمــانی برای یادگیری آفلاین
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
27 آذر 1402

6 کتاب عالی گرامر زبان آلمانی برای یادگیری آفلاین

امروزه افراد زیادی به دنبال آموزش زبان آلمانی هستند و معمولا روش‌های مختلفی را نیز برای انجام این کار امتحان می‌کنند که هریک از این روش‌ها دارای مزایای مخصوص به خود هستند. یکی از بهترین راه‌هایی که برای یادگیری گرامر زبان آلمانی و بسیاری از موارد دیگر در زبان آلمانی وجود دارد استفاده از چند کتاب عالی گرامر زبان آلمانی است که می‌تواند اطلاعات مفید و کاربردی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهد. این کتاب‌ها به‌صورت کامل نوشته شده‌اند و بسیاری از مطالب مربوط به گرامر را پوشش می‌دهند.

این کتاب‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که تمامی افراد با هر سطحی بتوانند به‌راحتی از آن استفاده کرده و از مزایای این کتاب نهایت بهره را ببرند. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید گرامر زبان جذاب آلمانی را به بهترین شکل ممکن بیاموزید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم 6 مورد از کاربردی‌ترین کتاب‌هایی که در این زمینه وجود دارند را به شما معرفی کرده و توضیحاتی را درباره هریک از آنها در اختیار شما قرار دهیم که بدون شک مفید و کاربردی خواهد بود.

6 کتاب عالی گرامر زبان آلمانی برای یادگیری آفلاین

در کتاب‌های گرامر زبان آلمانی باید به دنبال چه چیزی باشیم؟

پیش از این‌که بخواهیم به معرفی 6 کتاب عالی گرامر زبان آلمانی بپردازیم و توضیحاتی را درباره هریک از این کتاب‌ها در اختیار شما قرار دهیم اجازه دهید تا ابتدا کمی درباره این موضوع صحبت کنیم که در این کتاب‌ها اصلا باید به دنبال چه چیزی باشیم؟ در این بخش فهرستی از ویژگی‌ها و مولفه‌هایی را که باید به دنبال آنها باشید را برای شما آورده‌ایم:

–         نشانگر سطح تسلط: بیشتر کتاب‌ها به نوعی طراحی شده‌اند که با استفاده از روش‌های مختلف به شما نشان دهند که این کتاب چه سطوحی را هدف قرار می‌دهد. به همین علت شما باید ابتدا کمی خوداندیشی کرده و سطح فعلی زبان آلمانی خود را متوجه شوید. در ادامه شما باید کتابی را انتخاب کنید که با سطح فعلی شما مطابقت داشته باشد.

–         فهرست مطالب: فهرست مطالب ساده به شما این امکان را می‌دهد که به‌سرعت آن را تفسیر کنید که آیا کتابی که می‌خواهید موضوعات مدنظرتان را پوشش می‌دهد یا خیر؟ در این مرحله شما باید اطمینان حاصل کنید که حوزه‌هایی که نیازمند بهبود آنها هستید حتما توسط این کتاب پوشش داده شود.

–         توضیحات عمیق و مثال‌های جذاب: توضیحات به ما کمک می‌کنند تا اطلاعاتی را که در مورد یک موضوع در گرامر زبان آلمانی نگران آن هستیم را هضم کنیم. از طرف دیگر مثال‌هایی که در این کتاب‌ها می‌آیند می‌توانند کاربردهای مبحث مربوطه را نشان دهند. به همین علت نیز این نکته بسیار مهم است که مثال‌ها ارتباط مستقیم بین مفهوم دستور زبان و کاربردهای عملی آن را به زبان‌آموزان نشان دهند.

–         تمرینات جذاب: تمرینات جایی هستند که ما واقعا نشان می‌دهیم که آیا دروس گرامر را درک کرده‌ایم یا خیر؟ همچنین بخش تمرینات در هر کتاب راهی است که مغز ما برای پردازش و به کارگیری دانشی که به دست آورده به آن نیاز دارد تا بتواند مفاهیم را کاملا در حافظه خود جای دهد.

–         فهرست کامل واژگان: در اکثر مواقع تسلط بر یک زبان در ساخت واژگان قوی و متنوع است. هرچه کلمات بیشتری را یاد بگیرید و در خواندن، نوشتن و صحبت کردن خود به کار ببرید زبان آلمانی شما نیز به همان میزان بهبود پیدا خواهد کرد.

–         اجزای چندرسانه‌ای: تکمیل مطالعه سنتی با اجزای چندرسانه‌ای مانند انواع سی دی، دی وی دی و حتی رسانه‌های آنلاین می‌تواند راهی عالی و بی‌نظیر برای شما باشد تا بتوانید مهارت‌های گرامر زبان خود را ارتقا داده و به نتایج بی‌نظیری دست پیدا کنید.

–         عناصر سرگرم‌کننده: ارائه اطلاعات از طریق بازی‌های جذاب، می‌تواند راهی عالی برای کار با دروسی باشد که به شکلی با دستور زبان در ارتباط هستند. البته این کار نباید به گونه‌ای باشد که سختی زیادی داشته باشد. پس شما باید به دنبال کتاب‌هایی باشید که دروس سرگرم‌کننده‌ای داشته باشند و فعالیت‌های آنها هدایت شده باشد.

بیشتر بخوانید : آلمانی را با خواندن یاد بگیرید

بیشتر بخوانید: کتاب های آموزشی زبان آلمانی Sicher!

کتاب Living Language German, Complete Edition

Living Language German, Complete Edition یک کتاب عالی گرامر زبان آلمانی است که زبان زنده آلمانی را به شما آموزش می‌دهد و نسخه کامل آن از سطح مبتدی شروع شده و تا سطح پیشرفته ادامه پیدا می‌کند. این مجموعه کتاب در واقع از سه جلد کتاب درسی، 9 سی دی درسی و آموزش رایگان آنلاین تشکیل شده است که اگر شما هم به دنبال یک مرجمع کامل و همه‌جانبه برای یادگیری گرامر آلمانی هستید بدون شک می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل و مناسب برای شما باشد.

بسیاری از دانش‌آموزان آلمانی در مورد این کتاب که برای دانش‌آموزان در تمام سطوح عالی است بسیار خوشحال هستند. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به‌تازگی یادگیری زبان آلمانی را آغاز کرده‌اید و به دنبال یک مرجع و منبع مناسب برای یادگیری هستید بدون شک این کتاب می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌هایی باشد که پیش روی شما قرار دارد. این کتاب با حرکت از سطوح مبتدی کار خود را آغاز می‌کند و در ادامه به درک پیشرفته زبان آلمانی می‌رسد.

این کتاب در واقع مجموعه‌ای از سه کتاب است. همراه با این کتاب‌ها 9 سی دی صوتی و همچنین یک بخش آنلاین نیز برای تمرین و آموزش به شما ارائه می‌دهد. این عرضه گسترده منابع واقعا چیزی است که باعث می‌شود تا یک کتاب منبع بی‌نظیری برای یادگیری باشد. دانش‌آموزان از طریق این منبع می‌توانند با استفاده از داستان‌های مختلف با زبان آلمانی آشنا شده، تکنیک‌های گفتاری را به طور کامل تمرین کرده و سپس تمرینات شنیداری خود را انجام دهند.

6 کتاب عالی گرامر زبان آلمانی

آشنایی با کتاب English Grammar for Students of German

اگر شما هم به دنبال کتاب عالی گرامر زبان آلمانی هستید بدون شک باید English Grammar for Students of German را نیز به لیست گزینه‌های خود برای خرید اضافه کنید. این کتاب در نسخه آلمانی و انگلیسی به شما ارائه می‌شود که به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بهترین عملکرد را در یادگیری گرامر زبان آلمانی داشته باشید. این کتاب می‌تواند برای آن دسته از زبان‌آموزانی که می‌خواهند گام به گام گرامر پیچیده آلمانی را تجزیه و تحلیل کنند بسیار مناسب باشد.

یکی از مهم‌ترین مزایای این کتاب این است که ابزارهای گرامری بسیار خوبی در صفات مختلف این کتاب وجود دارد. زمانی که شما اقدام به یادگیری زبان آلمانی می‌کنید می‌توانید از زبان انگلیسی به‌عنوان زبان اول یادگیری استفاده کرده و به این ترتیب پایه‌های یادگیری آلمانی را ایجاد کنید. به همین علت است که ما می‌گوییم این کتاب برای تمامی سطوح طراحی شده است.

این کتاب دارای رویکردی نوآورانه برای یادگیری گرامر زبان آلمانی است. در هر فصل از این کتاب شما در مورد یک نکته گرامری مطالعاتی خواهید داشت که توضیحات آن هم به زبان آلمانی و هم به زبان انگلیسی در دسترس هستند. این بدان معنی است که مبتدیان می‌توانند دروس گرامر را بدون نیاز به گذر از توضیحات آلمانی درک کنند و این در حالی است که زبان‌آموزان پیشرفته و متوسط می‌توانند روی مهارت ریدینگ خود نیز کار کرده و این مهارت را تقویت کنند.

یک دلیل دیگر که باعث می‌شود تا این کتاب به‌عنوان یکی از 6 کتاب عالی گرامر زبان آلمانی در نظر گرفته شود این است که این کتاب یک بخش آنلاین را نیز به شما ارائه می‌دهد. همین عامل نیز باعث می‌شود تا شما بتوانید فراتر از تمرکز روی موضوعات دستور زبان عمل کرده و با استفاده از ابزارهای چند رسانه‌ای تمرینات دیگری را نیز در زمینه زبان آلمانی انجام دهید.

آشنایی با کتاب Großes Übungsbuch Deutsch — Grammatik

Großes Übungsbuch Deutsch — Grammatik یک کتاب عالی گرامر زبان آلمانی است که در آن می‌توانید به تعداد زیادی از تمرینات گرامری آلمانی دسترسی پیدا کرده و این مهارت خود را تقویت کنید. به طور کلی تمرین یکی از مهم‌ترین مبناهایی است که بر اساس آن یادگیری می‌تواند رخ دهد. این قطعا دلیل پشت این کتاب دستور زبان آلمانی به شمار می‌آید که می‌توانید این موضوع را از روی عنوان آن نیز مشاهده کنید. این کتاب توسط یک ناشر معروف منتشر شده است که با نام Hueber شناخته می‌شود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که این کتاب دارد این است که می‌تواند هم برای زبان‌آموزان مبتدی و هم برای زبان‌آموزان سطح متوسط گزینه‌ای جذاب و بسیار کاربردی باشد. از آنجایی که این کتاب زبان‌آموزان را به تمرین گرامر آلمانی دعوت می‌کند تا بتواند این مهارت را در آنها تقویت کند می‌تواند تاثیرگذاری خیلی سریعی را روی فرایند یادگیری شما داشته باشد.

از طرف دیگر این کتاب دارای یک نسخه کتاب تمرین نیز هست که شما می‌توانید آن را هم تهیه کنید. در این کتاب شما به بیش از 500 تمرین دسترسی دارید که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید درک بهتری از کاربرد مباحث دستور زبان آلمانی داشته باشید. شما می‌توانید در این کتاب افعال را با یکدیگر ترکیب کرده و جملات جذابی را بسازید.

بسیاری از زبان‌آموزانی که از این کتاب عالی گرامر زبان آلمانی استفاده کرده‌اند معمولا نتیجه بسیار خوبی را دریافت کرده و مهارت خود را از طریق تمرین همین 500 مورد بهبود داده‌اند.

6  کتاب عالی گرامر زبان آلمانی برای یادگیری آفلاین

معرفی کتاب German Quickly: A Grammar for Reading German

امروزه افراد زیادی به دنبال یک کتاب عالی گرامر زبان آلمانی هستند تا بتوانند این مهارت را در خود تقویت کنند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید باید بدانید که یکی از بهترین کتاب‌هایی که برای این کار وجود دارد German Quickly: A Grammar for Reading German است که ویژگی‌ها و مزایای زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این کتاب می‌تواند یک گزینه جذاب برای زبان‌آموزانی باشد که می‌خواهند گرامر را به منظور بهبود درک مطلب خود تمرین کنند.

دیدن کلمات آلمانی چاپ شده در یک صفحه به اندازه صحبت کردن یا شنیدن آنها می‌تواند در روند یادگیری شما تاثیرگذار باشد. این کتاب گرامر آلمانی مبتنی بر مهارت خواندن است و به هر کسی که به دنبال بهبود مهارت درک مطلب است کمک خواهد کرد. با وجود این‌که برای خواندن موفقیت‌آمیز حتی یک داستان کوتاه کودکان نیاز به دانش کافی از زبان آلمانی دارند؛ باید بدانید که این کتاب با تسلط بر زبان آلمانی می‌تواند به میزان زیادی به رشد شما در این زمینه کمک کند.

خواندن موفقیت‌آمیز مطلب در زبان آلمانی، حداقل در این کتاب، به معنای اتخاذ رویکردهای اساسی برای تقویت مهارت خواندن شماست. استراتژی‌ها و راه‌های کاربردی که برای مقابله با هر متن در زبان آلمانی وجود دارد را از این طریق می‌توانید یادگیری بگیرید که بدون شک تاثیر آن را می‌توانید در مطالعات روزمره خود مشاهده کنید. دروس گرامری که در این کتاب وجود دارند شما را به سمت درک بهتر متون در حین خواندن آنها راهنمایی خواهند کرد.

این مسئله به طوری رخ می‌دهد که نه‌تنها می‌توانید آنچه که در متون رخ داده را درک کنید؛ بلکه در طول مسیر نیز می‌توانید به طور مفیدی در مورد گرامر صحیح زبان آلمانی بیاموزید.

معرفی کتاب Sprichst Du Deutsch? German Vocabulary برای یادگیری گرامر آلمانی

این کتاب شاید در نگاه اول یک کتاب واژگان آلمانی به نظر برسد؛ ولی شاید برای شما جالب باشد که بدانید در واقع دفترچه‌ای است که شما را با قواعد گرامر آلمانی آشنا خواهد کرد و در جدول‌هایی با سایزهای مختلف اطلاعات مفید و کاربردی را به شما ارائه می‌دهد. این کتاب برای زبان‌آموزانی که تلاش می‌کنند تا مهارت مکالمه به زبان آلمانی را در خود تقویت کنند نیز بسیار مناسب باشد؛ چراکه رویکرد آن کاملا مکالمه محور است.

تفاوتی ندارد که شما به‌تازگی شروع به صحبت به زبان آلمانی کرده باشید یا این‌که می‌توانید بدون هیچ مشکلی شروع به صحبت به این زبان کنید. در هر صورت این کتاب می‌تواند گزینه‌ای جذاب و کاربردی برای شما باشد و این مهارت را به میزان زیادی در شما تقویت کند. این کتاب شامل جداول گرامری و قوانین دستور زبان آلمانی است که شما را راهنمایی می‌کند تا بتوانید در حین صحبت کردن به گرامر خود نیز توجه داشته باشید.

این جدول‌های دو ستونی به شما کمک می‌کنند تا واژگان جدیدی را نیز به همراه تعاریف آنها در زبان آلمانی بیاموزید. به این ترتیب می‌توانید لیستی را در این کتاب جمع‌آوری کنید که بخش عمده‌ای از نیازهای شما در یادگیری زبان آلمانی را پوشش می‌دهند. در پایان نباید فراموش کنید که این کتاب از این جهت به‌عنوان یک کتاب عالی گرامر زبان آلمانی شناخته می‌شود که به‌عنوان یک ابزار مرجع در زمینه گرامر آلمانی و سازماندهی دایره واژگان شما عمل می‌کند.

کتاب عالی گرامر زبان آلمانی

با کتاب German: How to Speak and Write It بیشتر آشنا شوید

German: How to Speak and Write It یکی از بهترین کتاب‌هایی است که در زمینه دستور زبان آلمانی نوشته شده است و می‌تواند یک کتاب ایده‌آل برای آن دسته از افرادی باشد که علاقه‌مند هستند تا دستور زبان آلمانی را به بهترین شکل ممکن و بدون هیچ‌گونه نقصی بیاموزند. نکته بسیار مهمی که باید در همین ابتدا درباره این کتاب بدانید این است که German: How to Speak and Write It بیشتر مناسب زبان‌آموزان مبتدی است و البته زبان‌آموزانی که در سطح متوسط هستند نیز می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

اگر شما هم به دنبال این هستید تا مهارت مکالمه و نوشتار خود را در کنار دستور زبان ارتقا دهید بدون شک این کتاب می‌تواند یک کتاب عالی گرامر زبان آلمانی برای شما باشد. این کتاب شامل انواع تکنیک‌های یادگیری، از انواع طرح‌ها و شکل‌های گرافیکی گرفته تا دیالوگ‌ها و تمرینات جذاب است که فرایند یادگیری را به میزان زیادی برای شما جذاب‌تر می‌کند.

شما در این کتاب می‌توانید برخی از رایج‌ترین موضوعات مربوط به گرامر آلمانی را تمرین کنید و در ادامه قادر خواهید بود به زبان آلمانی به‌صورت کاملا صحیح و دقیق صحبت کنید و همینطور جملات خود را به این زبان بنویسید. همانطور که مهارت‌های نوشتن و مکالمه خود در زبان آلمانی را با کمک این کتاب ارتقا می‌دهید می‌توانید روی سایر مهارت‌های خود نیز کار کنید.

پس اگر شما هم به دنبال یک کتاب خاص و منحصربه‌فرد در زمینه یادگیری گرامر زبان آلمانی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما این کتاب را نیز به لیست گزینه‌های خود اضافه کنید.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره انتخاب یک کتاب عالی گرامر زبان آلمانی پاسخ دهیم.

چه فاکتورهایی برای انتخاب یک کتاب عالی گرامر زبان آلمانی وجود دارد؟

از جمله مهم‌ترین فاکتورها و پارامترهایی که در این زمینه باید به آنها دقت داشته باشید می‌توان به مواردی همچون داشتن تمرینات کافی، ارائه محتواهای مرتبط با علایق شما، ارائه محتواها به شکلی جذاب، داشتن ساختار منظم برای درک دستور زبان آلمانی و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

آیا استفاده از کتاب برای یادگیری گرامر آلمانی می‌تواند گزینه مناسبی باشد؟

بله در صورتی که شما بتوانید یک کتاب خوب و جامع را برای یادگیری دستور زبان آلمانی انتخاب کنید و البته به‌خوبی تمرینات آن را انجام دهید می‌‌توانید نتایج خوبی را در این زمینه دریافت کنید.

چقدر در طول روز باید برای خواندن کتاب گرامر آلمانی زمان بگذاریم؟

این موضوع کاملا به شرایط شما بستگی دارد. هرچه ساختار زمانی شما منظم‌تر بوده و در طول روز زمان بیشتری را صرف یادگیری کنید می‌توانید سریع‌تر به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

کتاب عالی گرامــر زبان آلمانی

سخن پایانی

پیداکردن کتاب عالی گرامر زبان آلمانی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به منبعی جامع و کامل برای یادگیری دستور زبان آلمانی دست پیدا کرده و به شکل بهتری این دستور زبان را بیاموزید. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد یادگیری زبان آلمانی را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از دوره های آموزشی ایرانمهر نیز در این زمینه استفاده کنید. دوره‌هایی که امروزه توسط موسسه زبان ایرانمهر برگزار می‌شوند دارای کیفیت بالایی بوده و هزینه مناسبی نیز دارند.

بیشتر بخوانید : درس هایی ساده برای مبتدیان زبان آلمانی

بیشتر بخوانید:تقویت مکالمه زبان آلمانی

بیشتر بخوانید: بهترین دیکشنری‌های آلمانی برای زبان آموزان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 39 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. بنفشه
    28 آذر 1402
    پاسخ دادن

    سلام یادگیری زبان المانی در شعبه گلشهر دارین برای بزرگسالان ؟شهریه هاش چقدر میشه؟

    • ایرانمهر
      28 آذر 1402
      پاسخ دادن

      سلام روز بخیر بله دوره آموزش زبان آلمانی هم داریم . جهت یادگیری و آگاهی از نحوه برگزاری دوره و میزان شهریه و نحوه ثبت نام با شعبه گلشهر تماس حاصل نمایید همکاران ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار میدهند.

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید