IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
در یک ماه چقدر می توانید آلمانی یاد بگیرید
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
5 آبان 1397

در یک ماه چقدر می توانید آلمانی یاد بگیرید؟

وقتی برای اولین بار به آلمان سفر کرده بودم، حتی یک کلمه هم آلمانی نمی دانستم.

نیازی به گفتن نیست، اما دو هفته اول واقعا سخت گذشت!

تعداد آلمانی هایی که نمی توانند انگلیسی صحبت کنند یا می توانند اما نمی خواهند به زبان دیگری جز زبان خودشان مکالمه کنند، شما را شگفت زده می کنند.

در نهایت تصمیم گرفتم با این مشکل دست و پنجه نرم کنم و زبان آلمانی را یاد بگیرم. از پیشرفتی که در ماه اول داشتم شوکه شدم؛ این پیشرفت به حدی بود که توانستم به راحتی به زندگی عادی برگردم و نیازهای روزانه ام در آلمان را رفع کنم.

برای اینکه شما هم بتوانید از تجربیات من استفاده کنید، هفت نکته را با شما در میان می گذارم تا در یک ماه بتوانید آلمانی یاد بگیرید.

 

در یک ماه چقدر می توانید آلمانی یاد بگیرید؟

دوره های آموزش زبان آلمانی

دوره های حضوری آلمانی ایرانمهر
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان آلمانی برای بزرگسالان

هفت نکته برای یادگیری زبان آلمانی در یک ماه

1) به یادگیری زبان متعهد باشید

یادگیری زبان آلمانی کار راحتی نیست، به خصوص اگر تصمیم گرفته اید در مدت یک ماه پیشرفت چشمگیری داشته باشید! از همان ابتدای کار بدانید برای یادگیری زبان آلمانی باید وقت، انرژی و پشتکار زیادی داشته باشید.

هر کس با شناختی که از خودش دارد می داند چقدر می تواند برای یادگیری این زبان وقت و انرژی و پشتکار بگذارد.

یکی از کارهایی که می تواند به شما کمک کند در مسیر درست قرار بگیرید و آن را ادامه دهید، یک برنامه ریزی ساده برای یادگیری است. با این برنامه مسیر یادگیری شما جهت دارد و می توانید در هر مرحله میزان پیشرفتتان را نظارت کنید. اگر گاهی مجبور شدید در این مسیر از برنامه پیروی نکنید، نگران نشوید. اگر حس می کنید یادگیری همچنان ادامه دارد، می توانید گاهی خلاف برنامه عمل کنید.

صرف نظر از تصمیمی که برای یادگیری زبان آلمانیگرفته اید، برنامه خوب برنامه ای است که طبق آن روزانه 10 تا 15 کلمه جدید یاد بگیرید. ممکن است این تعداد خیلی کم به نظر برسد، اما بعد از مدتی حجم زیادی لغت دارید که باید تمرین کنید. در پایان ماه اول گنجینه ای 500 کلمه ای از زبان آلمانی دارید.

2) در یک دوره فشرده زبان آلمانی ثبت نام کنید

با توجه به قوانین و گرامر، یادگیری زبان آلمانی کار ساده ای نیست. اگر زمان و منابع کافی در اختیار دارید تا یک ماهِ تمام به یادگیری زبان آلمانی اختصاص دهید، در یک دوره فشرده زبان آلمانی شرکت کنید. ممکن است هزینه این کلاس ها کمی زیاد باشد، اما بعد از یک هفته از شروع کلاس ها، متوجه می شوید که پولتان را هدر نداده‌اید و راه درستی را انتخاب کرده‌اید.

ثبت نام کردن و شرکت در دوره های فشرده زبان آلمانی مزایای زیادی دارد؛ وجود یک مدرس می تواند اشتباهات شما را تصحیح کند و هرزمان که لازم بود پاسخگوی سوالات شما باشد. یادگیری یک زبان جدید همیشه می تواند استرس آور و گاهی خسته کننده باشد؛ اما وجود کسی که در این مسیر، راهنما و همراه شما باشد باعث می شود احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

مدت زمان دوره های فشرده زبان آلمانی معمولا بین سه هفته تا یک ماه یا هشت ساعت در هفته است. بعد از به اتمام رساندن یک دوره فشرده زبان آلمانی نمی توانید در مکالمات و بحث های سخت و پیچیده شرکت کنید، اما با همان میزان دانشی که درباره زبان آلمانی دارید می توانید به راحتی نیازهای روزمره در یک کشور آلمانی زبان را رفع کنید.

3) در محیط آلمانی زبان قرار بگیرید

وقتی صحبت از یادگیری زبانی خارجی می شود، هیچ روشی موثرتر از قرار گرفتن در محیط یا صحبت کردن با افراد بومی و مسلط به آن زبان نیست. مثلا اگر به آلمان مهاجرت کرده باشید، شرکت در دوره های فشرده و صحبت کردن با آلمانی زبان ها یکی از موثرترین و بهترین راه ها برای یادگیری زبان آلمانی است. اگر نمی توانید در یک کشور آلمانی زبان زندگی کنید، در کشور خودتان فردی را پیدا کنید که یا آلمانی است یا آلمانی را مانند بومیان این زبان صحبت می کند. روش های آنلاین و آشنایی با افراد در قسمت های مختلف جهان هم می تواند روش خوبی باشد.

* توانایی خواندن و نوشتن به زبان آلمانی یک بحث است، درک منظور افراد و توانایی ارتباط برقرار کردن با آن ها مقوله ای کاملا جدا!

همچنین مهم است این نکته را هم در نظر بگیریم که زبان ها فقط لغت و عبارت نیستند؛ زبان دریچه ای به فرهنگ یک ملت است و این اولین مسئله ای است که با شروع یادگیری هر زبان متوجه می شوید. اگر زبان کشوری را ندانید، فرهنگ و تاریخ آن کشور را نمی دانید و بالعکس.

شروع یادگیری هر زبانی و بعد استفاده از آن همیشه ترسناک است، اما نگران نباشید، حتی بومیان هر زبانی هم ممکن است گاهی اشتباه کنند. اکثر آلمانی زبان ها درک می کنند که در حال یادگیری زبان هستید و تلاش و پشتکار شما را تحسین می کنند.

 برای شروع مکالمه به زبان آلمانی می توانید از جملات زیر استفاده کنید:

“Entschuldigung, ich spreche nur ein bisschen Deutsche” -Sorry, I only speak a little German

“.Ich heiße _____. Ich komme aus _____.” – My name is _____. I am from _____

هفت نکته برای یادگیری زبان آلمانی در یک ماه

4)دوست یا پارتنر آلمانی زبان پیدا کنید

 در مسیر یادگیری هر زبانی، باید کسی باشد که با او صحبت کنید. زبان وسیله ای برای برقراری ارتباط با دیگران است و صحبت کردن با دیگران خیلی بهتر از حرف زدن با خودمان است.

در میان دوستانتان کسی را پیدا کنید که زبان آلمانی بلد است یا او هم دوست دارد این زبان را یاد بگیرد. همچنین می توانید از شیوه های آنلاین برای چت کردن با بومیان زبان آلمانی استفاده کنید. اگر با دوست یا پارتنری صحبت می کنید، بیشتر مکالمه را به نیازهای روزمره مثل سفارش غذا، خرید بلیط وسایل نقیله عمومی، آدرس پرسیدن و خرید لباس و یا مایحتاج روزانه اختصاص بدهید.

روزانه 15 تا 30 دقیقه مکالمه کنید. بله، ممکن است زمان زیادی باشد اما اگر می خواهید به هدفتان (یادگیری زبان آلمانی در یک ماه) برسید باید تلاش کنید. اگر دوست یا پارتنرتان هرروز نمی تواند با شما صحبت کند، روش های دیگری را امتحان کنید و گاهی هم از چت کردن یا مکالمه های ویدیویی استفاده کنید. حتی نامه نوشتن و چت کردن به دوستی در آلمان هم می تواند نوعی تمرین به حساب بیاید. ارتباط برقرار کردن با افراد در سراسر جهان را مدیون اپلیکیشن هایی مثل واتس­اپ (Whatsapp) هستیم.

5) فیلم ها و برنامه های تلویزیونی با زیرنویس فارسی یا انگلیسی ببینید

اگر نمی توانید به کشورهای آلمانی زبان سفر کنید، شبکه های آلمانی زبان یا فیلم هایی ببینید که زیرنویس فارسی یا انگلیسی دارند. تماشای فیلم و شبکه های آلمانی زبان می توانند مهارت شنیداری شما را تقویت کنند و تلفظ دقیق و جایگاه درست استفاده از کلمات را یاد بگیرید و در نتیجه منظور مخاطبان را بهتر بفهمید و راحت تر ارتباط برقرار کنید.

“روزانه یک ساعت به موزیک یا پادکست های آلمانی گوش دهید”

موزیک و پادکست، گزینه های فوق العاده ای برای یادگیری زبان آلمانی هستند؛ ولی به یاد داشته باشید سبک های مختلف می توانند درجه سختی متفاوتی داشته باشند. بنابراین از مواردی که مناسب شماست شروع کنید. بهترین گزینه ها، پادکست هایی هستند که ویژه دانشجویان و زبان آموزان تولید شده است. اگر گوش دادن به موسیقی را ترجیح می دهید، می توانید از اپلیکیشن های مختلف مانند Apple Music، Spotify یا Sound Cloud استفاده کنید.

نکته خوب تلویزیون دیدن یا آهنگ گوش کردن به زبان آلمانی این است که نسبت به روش های دیگر، راحت تر و در دسترس تر هستند؛ اما نه به این معنی که بنشینید و کاری نکنید. وقتی به موزیکی گوش می دهید کلمات یا عباراتی که برایتان آشنا هستند را روی کاغذ بنویسید و سعی کنید همزمان شعر را دنبال کنید، یا اگر فیلم نگاه می کنید دیالوگ ها یا اصطلاحاتی که می شنوید را یادداشت کنید و سعی کنید با تکرار آن ها مهارت لازم را کسب کنید. در ابتدا ممکن است معنی هر کلمه یا عبارت را جستجو کنید، اما با گذشت زمان پیشرفت را حس می کنید و بعد از یک ماه می توانید بدون مشکل فیلم ببینید.

در یک ماه چقدر می توانید آلمانی یاد بگیرید؟

دوره های آنلاین آموزش زبان آلمانی

دوره های آنلاین آلمانی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

6) کتاب Deutsche als Fremdsprache را بخرید

کتاب «آلمانی به عنوان یک زبان خارجی” (Deutsche als Fremdsprache) را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. این کتاب را هر جا که می روید با خود همراه داشته باشید. این کتاب به شما یاد می دهد چطور کلمات را به زبان آلمانی توصیف کنید. مزیت این کتاب این است که از زبان ساده برای توضیح معانی و کاربرد کلمات استفاده می کند. در واقع این کتاب یک فرهنگ لغت است که باید همه جا همراهتان باشد.

استفاده از وبسایت یا اپلیکیشن ترجمه گوگل (Google Translate) هم می تواند برای شروع به شما کمک کنند، ولی گاهی کلمه ای را به شما پیشنهاد می دهد که مناسب موقعیت و فحوای کلام نیست و برای مخاطب گنگ و گاهی آزاردهنده خواهد بود.

فعل « fressen» را در نظر بگیرید. گوگل ترنسلیت این فعل را «خوردن یا to eat» ترجمه می کند، ولی موقعیتی که باید از آن استفاده کنید را به شما نمی گوید. این فعل به معنی خوردن هست، اما در واقع به غذا خوردن حیوانات اشاره دارد، و یا کسی که بد و نامناسب غذا می خورد.

در ابتدا به شما پیشنهاد می کنیم از مترجم و دیکشنری (که به اختصار DaF نامیده می شود) با هم استفاده کنید و هنگامی که کمی حرفه ای تر شدید فقط از DaF استفاده کنید.

همانطور که قبلا گفتم، روزانه 10 تا 15 کلمه جدید یاد بگیرید. اگر این کار را یک ماه ادامه بدهید، چیزی حدود 500 کلمه خواهید دانست که برای رفع نیازها و مکالمات روزمره کافی خواهد بود.

7) واقع بین باشید

زبان آلمانی زبان سختی است! در طول یک ماه، زبان آلمانیِ مقدماتی را فرا خواهید گرفت. افعالی مثل haben (داشتن، to have) یا ضمیر sein (برای او (پسر)، his) یا استفاده از زمان حال ساده (Perfekt). این میزان دانش به شما کمک میکند در یک کشور آلمانی زبان درگیر نیازهای روزانه نشوید و به راحتی آن ها را رفع کنید.

اگر انتظار دارید در طول یک ماه مثل یک آلمانی صحبت کنید، باید بگویم بهترین و سریع ترین راه برای ناامید شدن و توقف همین است. می توانید توقع داشته باشید از 0 به 30 یا 40 برسید اما هیچکس نمی تواند یک شبه ره صد ساله را طی کند؛ حتی برلین هم یک شبه ساخته نشده!

اگر می خواهید راحت و روان آلمانی صحبت کنید، باید آهسته و پیوسته حرکت کنید.

یادگیری زبان آلمانی در یک ماه ممکن است ترسناک و دلهره آور به نظر برسد، اما خوشبختانه با این هفت مورد می توانید مهارت خود در زبان آلمانی را تضمین کنید.

یک ماهِ آلمانیِ فوق العاده و پربار


بیشتر بخوانید: اعضای بدن به زبان آلمانی

بیشتر بخوانید: آب و هوا به زبان آلمانی


دوره های خصوصی آموزش زبان آلمانی

دوره های خصوصی آلمانی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان آلمانی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان آلمانی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 10 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید