IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
بهترین سریال های فرانسوی در نتفلیکس، آمازون، هولو و یوتیوب در سال 2022
امتیاز کاربران: 4.6/5
نویسنده: ایرانمهر
5 آبان 1401

بهترین سریال های فرانسوی در نتفلیکس، آمازون، هولو و یوتیوب در سال 2022

آیا عادت دارید که از طریق فیلم، زبان فرانسه یاد بگیرید؟

هیچ راهی بهتر از سریال برای یادگیری اصطلاحات رایج فرانسوی یا عبارات روزمره فرانسوی وجود ندارد.

در این پست لیستی از بهترین سریال‌های تلویزیونی فرانسوی برای شما آماده شده است که برای هر زبان آموز فرانسوی، صرف نظر از سطح مهارت زبانی، مفید است.

دوره های آموزش زبان فرانسه

دوره های حضوری فرانسوی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان فرانسه برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای بزرگسالان

Dix pour cent!

اگر تا به‌حال نام «Dix pour cent» را نشنیده‌اید، دست از خواندن مقاله کشیده و نام آن را در اینترنت جست‌وجو و در موردش اطلاعات کسب کنید.

این سریال زندگی روزمره چهار بازیگر نسبتاً بی‌کفایت را به‌تصویر می‌کشد که تمام تلاش خود را بخرج می‌دهند تا مشتریان خود را خوشحال کنند.

اگرچه ممکن است تصمیم بر این بوده که فیلمی ساخته شود که به تمسخر نماینده فیلم اصلی بپردازد، نویسندگان سریال متوجه این موضوع نبوده‌اند که این سریال واقعاً شخصیت‌های اصلی آنها را جالب می‌کند.

شخصیت‌های اصلی سریال درگیر یک زندگی شخصی پر هرج و مرج، دردسرهای محل کار و جلسات دیوانه هستند – چیزی که بسیاری از ما می‌توانیم با آن ارتباط برقرار کنیم. به این ترکیب بازیگران واقعی هالیوود (مانند ژولیت بینوش یا سیگورنی ویور) را تصور کنید که در مهمانی‌های گاه به گاه وانمود می‌کنند که مشتری آنها هستند و به احتمال بالا این یکی از خنده‌دارترین و جالب‌ترین نمایش‌هایی خواهد شد که در عمر خود دیده‌اید.

Lupin

داستان سریال “لوپن” در پایتخت فرانسه می‌گذرد. نقش اول این سریال را آسان دیوپ بازی می‌کند، همان شخصیت اصلی سریالی که در سه ماهه اول سال 2021 جایگاه پربیننده‌ترین سریال نتفلیکس را به خود اختصاص داد.

آسان در جست‌وجوی انتقام است، این حسی است که به دوران کودکی او برمی‌گردد. در کنار این حس انتقام‌جویی که وجود او را فرا گرفته او بسیار جذاب و ماهر است، و با دیدن قیافه او حتی نمی‌توانید حدس بزنید که او قصد سرقت در موزه لوور را دارد. هدف او از این کار، سرقت گردنبند ماری آنتوانت است. اما بیشتر از این نمی‌خواهم داستان سریال را به شما لو بدهم.

با استفاده از زیرنویس می‌توانید معنای عبارات را به راحتی متوجه شوید.

Au service de la France (عملیات فوق سری)

اگر به فیلم‌های جاسوسی پیچیده علاقمند هستید، بسیار خوش‌شانس هستید، زیرا این سریال علاوه بر آنکه در این ژانر یکی از بهترین‌ها است، تمی طنز نیز در خود دارد که به جذابیت آن می‌افزاید.

همانند دو سریال قبلی ما کماکان در فضای پاریس می‌مانیم، اما این بار به دهه 60 میلادی سفر می‌کنیم تا ماجراهای آندره مرلوکس را دنبال کنیم که توسط سرویس‌های مخفی فرانسه به‌عنوان یک افسر کارآموز استخدام شده است.

این سریال در مورد زمانی سخن می‌گوید که فرانسه یک قدرت بزرگ بود که در سال‌های قبل دچار بحران شده بود. به همین خاطر، این سریال نشان‌دهنده تغییرات سیاسی و اجتماعی کشور است و به موضوع روابط بد سیاسی فرانسه با سایر کشورها می‌پردازد.

اگرچه این سریال مشخصاً در مورد وضعیت فرانسه در دوران جنگ سرد است، پس زمینه اجتماعی سیاسی به شیوه ای بسیار دقیق و همراه با طنزی مناسب نشان داده شده است، بنابراین اگر می‌خواهید در حین خندیدن کمی بیشتر درباره تاریخ فرانسه بدانید، این سریال می‌تواند گزینه‌ای عالی برای شما باشد.

On va s’aimer un peu, beaucoup (تجارت خانوادگی)

من عاشق کمدی‌های فرانسوی و آن حس طنز منحصربه‌فرد فرانسوی هستم که که گاه شما را بسیار می‌خنداند و گاه دل شما را می‌زند (و این سریال هر دوی آن‌ها را دارد).

«کسب و کار خانوادگی» یک کمدی فرانسوی است که داستان جوزف هازان، کارآفرینی را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرد قصابی پدرش را به یک کافه ماری جوانا تبدیل کند.

در این سریال، فرانسه قرار است ماری جوانا را قانونی کند، بنابراین جوزف، که در زمینه تجارت چندان خوش شانس نیست، به یکباره تصمیم می‌گیرد از این فرصت استفاده کرده و با کمک خانواده و دوستانش یک کافی شاپ باز کند.

از آن لحظه به بعد، هازان‌ها دست به یک سری اتفاقات تکان دهنده، خنده‌دار و در عین حال بسیار فاجعه‌آمیز می‌زنند که این نمایش را به یک ترن هوایی پرهیجان تبدیل می‌کند که ببیننده دوست ندارد هرگز از آن پیاده شود.

بهترین سریال های فرانسوی در نتفلیکس آمازون هولو و یوتیوب در سال 2022

La forêt (جنگل)

“جنگل” یک مینی سریال جنایی هیجان انگیز است که حول ناپدید شدن جنیفر، دختری نوجوانی در جنگل می‌چرخد.

این جنگل که در آردن واقع شده است، از سال‌ها پیش که یک دختر کوچک از آن بیرون آمد، در هاله‌ای از ابهام و اسرا کشف نشده مانده است. هیچ‌کس آن دختربچه را نمی‌شناخت و کسی نمی‎دانست که او از کجا آمده است.

در طول سال‌ها، دختران زیادی در این جنگل اسرارآمیز و مخوف ناپدید شده‌اند. تحقیقات پلیس برای یافتن جنیفر بلافاصله آغاز می‌شود. با ادامه تحقیقات، رازهای زیادی در مورد جنگل فاش می‌شود که برخی از این اسرار و رموز بسیار جالب توجه است.

ازآنجایی که دوست ندارم این سریال را بیش از این اسپویل کنم، پیشنهاد می‌کنم خود به دیدن آن اقدام کنید اما باید به شما بگویم که این مینی سریال هیچ چیز ماوراء طبیعی در خود ندارد. این یک تریلر درام کلاسیک است که در آن همه چیز توضیحی انسانی دارد.

Les aventures de Tintin (ماجراهای تن تن)

شاید شما هم مانند من و تمام افرادی که تا الان بیش از 30 سال سن دارند در یک مقطع از زندگی خود کمیک تن تن را خوانده باشید.

این یک شخصیت کمدی محبوب است که بر خلاف تصور عمومی، در بلژیک ساخته شده است، نه فرانسه.

سریالی که “Les aventures de Tintin” نام دارد، مطمئناً برخی از خاطرات کودکی شما را دوباره زنده می‌کند.

این مجموعه که در سال 1991 از مجموعه کتاب‌های مصور «ماجراهای تن تن» ساخته شد، در قالب قسمت‌هایی عرضه می‌شود که معمولاً 45 دقیقه به‌طول می‌انجامد.

در حال حاضر این سریال به‌صورت روزانه از کانال‌های کودکان پخش می‌شود، اما در برخی مناطق، می‌توانید فصل اول این برنامه را به‌صورت آنلاین در آمازون پرایم تماشا کنید و یا و دی‎وی‌دی‌های هر سه فصل را در آمازون خریداری کنید.

Un village français (دهکده فرانسوی)

«دهکده فرانسوی» داستان یک دهکده فرانسوی، روستای خیالی ویلنوو را به‌‍‌تصویر می‌کشد.

سال 1940 است و روستا مورد تهاجم نیروهای نظامی آلمان قرار گرفته است. بسیاری از روستاییان در این روند کشته شده و ویلنوو اکنون تحت اشغال آلمان است.

این سریال نشان می‌دهد که ساکنان دهکده چگونه مجبورند با وضعیت موجود کنار بیایند، وضعیتی که می‌توان آن را به بهترین شکل اینگونه توصیف کرد: «تطبیق کن، وگرنه زنده نخواهی ماند».

اگر درام‌های نظامی را دوست دارید که در طول جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و چیزی بیش از بازی‌های جنگی را نشان می‌دهد، از این نمایش با کارگردانی زیبا لذت خواهید برد.

Les revenants (بازگشتگان)

من قبل از شروع به نوشتن این پست در مورد این سریال چیزی نمی‌دانستم، بنابراین وقتی خلاصه داستان را در IMDb خواندم، واقعاً از آن خوشم آمد و تصمیم گرفتم آن را به لیست اضافه کنم.

این سریال داستان گروهی از مردم را روایت می‌کند که پس از سال‌های طولانی که از مر‌گشان گذشته به خانه‌های خود بازمی‌گردند، انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.

خانواده و دوستان آنها آشکارا شوکه شده‌اند، اما آنها بیشتر از بقیه متحیر هستند چون اصلاً حتی به یاد نمی‌آورند که قبلاً مرده‌اند.

اگر عاشق فیلم‌های هیجان‌انگیز هستید، می‎توانید یادگیری فرانسه خود را با این فیلم پیش ببرید.

Le bureau des légendes

داستان این سریال در مورد رواج شدید مجموعه خدمات مخفی و غیرقانونی در فرانسه است. مأموران مخفی در این سریال که زندگی آنها بر اساس داستان‌های واقعی جاسوسان فرانسوی سابق است، باید ماموریت‌های خود را در شهرهای مختلف در سراسر جهان انجام دهند.

مأموریت آنها عمدتاً جمع‌آوری منابع اطلاعاتی و جذب آنها است و به غیر از این موضوع دیگری مطرح نمی‌شود. اما اکنون که باید به کشورشان بازگردند، کاملاً از زندگی قبلی خود جدا شده‌و به‌نظر می‌رسد که هویت واقعی خود را از دست داده‌اند و در تلاش‌اند تا به حالت عادی پیشین خود برگردند. اگر به اینگونه موضوعات جنایی علاقمند هستید، دیدن این سریال را به شدت به شما توصیه می‌کنم.

دوره های آنلاین آموزش زبان فرانسه

دوره های آنلاین فرانسوی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

Nicolas Le Floch

اگر شرلوک هلمز و دوست جدانشدنی‌اش دکتر واتسون در قرن هجدهم در فرانسه زندگی می‌کردند، احتمالاً به ترتیب نام نیکلاس لو فلوخ و بوردو را یدک می‌کشیدند.

برای سفر به پاریس لوئی پانزدهم آماده شوید، جایی که قتل، توطئه علیه تاج و رسوایی بیشتر از حمام کردن رایج بوده است.

این مختصری از سریال «نیکلاس لو فلوخ» است، نمایشی که در آن کمیسر پلیس لو فلوخ و بازرس بوردو سعی در حل جنایات، کشف اسرار و برخورد با رسوایی‌ها در تمام سطوح جامعه پاریس دارند.

“Nicolas Le Floch” برای مبتدیان و حتی زبان‌آموزان متوسط ​​​​فرانسه می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد، اما سریال آنقدر جذاب است که اگر هم متوجه زبان آن نشوید، کاملاً ارزش تماشای دسیسه‌ها، توطئه‌ها و رسوایی‌های موجود در آن را دارد.

Zone blanche (نقطه سیاه)

در این سریال نیز ما یک جنگل دیگر داریم که این بار در Villefranche واقع شده است.

«نقطه سیاه» داستان سرگرد وایس را روایت می‌کند که به ویلفرانش، زادگاهش بازمی‌گردد تا بفهمد چرا میزان جرم و جنایت در این شهر کوچک بیش از شش برابر بیشتر از میانگین کل فرانسه است.

هر فصل با یک انفجار شروع می‌شود و شامل یک جنایت جدید یا رویداد غیرعادی است که باید حل شود.

سرگرد وایس کم‌کم متوجه می‌شود که بسیاری از این جنایات مربوط به جنگل‎های اطراف هستند. اما زمانی که شروع به جست‌وجوی بیشتر می‌کند، ناگهان می‌فهمد که نباید خودش را به چنین دردسر مهلکی می‌انداخت.

7 jours sur la planète

با دیدن این سریال، ما می‌توانیم با یک تیر دو نشان بزنیم، به این معنی که می‌توانیم با آخرین روند اخبار به‌روز باشیم و همزمان با تماشای «۷ روز در سیاره» زبان فرانسه خود را تمرین کنیم.

این برنامه تلویزیونی خلاصه‌ای از آخرین اخبار هفته را با تمرکز بر کشورهای فرانسوی زبان (فرانسه زبان) ارائه می‌دهد.

بخش‌های منتخب نمایش به‌طور مرتب در کانال یوتیوب آنها آپلود می‌شود. برای مثال، زبان‌آموزان می‌توانند صحبت یک متخصص را در مورد اهمیت déconstruire les stéréotypes یا بحث دیگری در مورد la neurotoxicité des écrans تماشا کنند.

همچنین می‌توانیم به وب‌سایت برنامه تلویزیونی برویم تا برخی از کلیپ‌های تعاملی سرگرم‌کننده را ببینیم و در بحث‌های مربوط به آن‌ها شرکت کنیم که بر اساس سطح مهارت زبان‌آموزان (سطح A2 تا B2) طبقه‌بندی شده‌اند.

پس از گوش دادن به هر کدام از کلیپ‌ها، باید تمرین‌های مربوط به مهارت‌های درک شنیداری خود را از طریق تمرینات پر کردن جای خالی و چند گزینه‌ای آزمایش کنید.

bref.

“.bref” یکی از آن کانال‌های یوتیوب است که یک روز به اشتباه پیدا می‌کنید و تا ساعت چهار صبح دیگر نمی‌توانید بخوابید، زیرا نمی‌توانید تماشای آن را متوقف کنید.

نام این کانال همچنین می‌تواند به عنوان “مختصر” ترجمه شود، که کاملاً نوع ویدیوهایی را که در آنجا پیدا خواهید کرد توصیف می‌کند. تمام کلیپ‎های این کانال بین یک تا سه دقیقه طول می‌کشد و این کانال خنده‌دار را برای جلسات مطالعه و آموزش به گزینه‌ای عالی تبدیل می‌کند.

این کانال، زندگی پاریسی را به شیوه‌ای طعنه‌آمیز، طنزآمیز و گاهی حتی اغراق‌آمیز به تصویر می‌کشد. استفاده از زبان عامیانه پاریسی احتمالاً چیزی است که این کانال را برای مبتدیان چالش برانگیزتر می‌کند، اما اگر دوست داشته باشید انواع لهجه‌های زبان فرانسه را یاد بگیرید، مطمئناً دیدن کلیپ‌های این کانال به شما در تحقیق این مسأله کمک خواهد کرد.

Caméra café (کافه دوربین)

همه ما در خانه یا محل کارمان یک دستگاه قهوه ساز داریم، درست است؟

قهوه آنقدر در زندگی روزمره ما ریشه دوانده است که بسیاری از ما آن را بدون توقف در طول روز می‌نوشیم. این حد از افراط در نوشیدن قهوه را نه‌فقط بخاطر بیدار نگه داشتن خود انجام می‌دهیم، بلکه مزه‌ و طعم بسیار فوق‌العاده قهوه ما را وادار به این کار می‌کند.

“Caméra Café” نوشیدن قهوه در اداره را به سطح بعدی برده و یک گره غیرمنتظره به داستان معمول اضافه می‌کند: قهوه خورها تحت نظر هستند!

با دستگاه قهوه‎ساز و نوشیدنی‎های آن که در محوطه شربت‌خانه قرار دارد، مکالمه هر قسمت استارت می‌خورد.

این سریال ما بینندگان را در نقطه‌نظر یک دستگاه قهوه‌ساز در دفتر مرکزی یک شرکت بزرگ فرانسوی قرار می‌دهد (شخصیت‌های اصلی شامل راننده مدیر عامل، مدیر منابع انسانی و یک روانشناس تمام‌وقت هستند).

این تقلید از زندگی روزمره کارگران فرانسوی از طریق بحث‌های شوخ‌آمیز حرفه‌ای و خصوصی آنها در مورد دستگاه قهوه‌ساز، شما را به خنده وا داشته و درعین حال واژگان زیادی را در رابطه با شرکت‌ها و کار اداری به شما می‌آموزد.

Qui veut gagner des millions? (چه کسی می‌خواهد میلیونر شود؟)

این نسخه فرانسوی سریال “?Who Wants to Be a Millionaire” است.

به‌نظر می‌رسد که ساخت این نمایش درحال حاضر متوقف شده است اما می‌توانید تعداد زیادی ویدیو و قسمت‌های کامل را در یوتیوب تماشا کنید.

این سریال نمایشی است که در آن شرکت‌کنندگان باید به چندین سوال چند گزینه‎ای در مورد دانش عمومی و فرهنگ پاسخ دهند. هدف این بازی پاسخ صحیح به تمام سوالات برای برنده شدن یک میلیون دلار است.

در طول مسیر، سه راه نجات وجود دارد که شرکت کننده می‌تواند از آنها استفاده کند: 50/50، تماس با یک دوست و نظرسنجی از مخاطبان.

این برنامه را تماشا کنید تا در مورد فرهنگ، تاریخ و سنت‌های فرانسه و همچنین اگر دوست دارید در آینده به عنوان شرکت کننده وارد این مسابقه شوید، برخی از تاکتیک‌هایی را که برای بردن جایزه لازم است یاد بگیرید.

بهترین سریال های فرانسوی

نکاتی برای یادگیری زبان فرانسه از طریق سریال‌های تلویزیونی

اکنون که فهرستی از سریال‌های جالب برای تماشا در دسترس شماست، به برنامه‌ای نیاز دارید که تماشای این سریال‌ها را مطابق با آن پیش ببرید. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید قبل از خوردن پاپ کورن و شروع دیدن سریال مورد علاقه خود باید مدنظر داشته باشید:

نخست باید حواستان به ژانر سریال موردنظرتان باشد. یک سریال جنایی واژگان متفاوتی نسبت به سریال‌های تاریخی قرن نوزدهم خواهد داشت، بنابراین سطح مهارت فرانسوی خود را باید در نظر بگیرید. اگر سطح شما آنقدر بالا نیست و اعتماد به نفس لازم را برای تماشای سریال‌های سخت و پیچیده ندارید، سعی کنید ابتدا با سریال‌های مدرن که درمورد موضوعات روزمره صحبت می‌کنند تمرین کنید و پس از آنکه به سطح بهتری از درک زبان فرانسه رسیدید، می‌توانید با خیال راحت در ژانرهای سخت و نفس‌گیر هم فیلم و سریال ببینید.

نکته دیگری که رعایت آن مهم است این است که سعی کنید ابتدا زیرنویس‌ها را خاموش کنید و ببینید آیا می‎توانید فقط با گوش دادن به اصل داستان پی ببرید. زبان فرانسه به‎خاطر تلفظ پیچیده‌ای که از عبارت ارائه می‌دهد بسیار بدنام و مورد سرزنش است، بنابراین اگر گیج می‌شوید یا می‌خواهید کلمه‌ای ناآشنا پیدا کنید، زیرنویس‌ها را دوباره روشن کنید.

سعی کنید در حین تماشا، از فرهنگ‌لغت استفاده کنید. همانطور که سریال پیش می‌رود باید لغت‌های جدید را یک به یک یادداشت کنید. حواستان باشد که اگر کلمات جدید را به مرور یادداشت نکنید ممکن است به یکباره زیر تلی از کلمات جدید دفن شوید. من شخصاً دوست دارم فلش کارت‌هایی برای واژگان جدید بسازم و هر روز آن‌ها را مرور کنم.

مطالعه زبان فرانسه از طریق سریال‌های تلویزیونی ممکن است شما را مجبور کند که ویدیو را دائماً متوقف کنید تا قسمتی از مکالمه افراد و یا رودادی را که متوجه نشدید مجدداً پخش کنید.

در این مقاله لیستی از بهترین سریال‌های فرانسوی را که می‌توانید از طریق آن‌ها به یادگیری زبان فرانسه بپردازید در اختیار شما قرار داده‌ایم. درصورتی که در یادگیری زبان فرانسه به راهنمایی بیشتری نیاز داشتید با متخصصان ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

دوره های خصوصی اموزش زبان فرانسه

دوره های خصوصی فرانسوی ایرانمهر

دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

بیشتر بخوانید:ده مجموعه تلویزیونی برای یادگیری زبان فرانسه

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.6 از 5 از 5 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید