IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
چگونه به زبان فرانسه شب بخیر بگوییم
امتیاز کاربران: 4/5
نویسنده: ایرانمهر
9 آذر 1401

چگونه به زبان فرانسه شب ‌بخیر بگوییم

آیا لازم است بدانید چه زمانی باید از عبارت bonsoir  و چه زمانی از عبارت bonne nuit باید استفاده کنید؟ در این مقاله ما شرایط و روش‌های گفتن عبارات مختلف با معنای “شب‌بخیر” در فرانسوی را پوشش خواهیم داد.

چرا گفتن شب بخیر به زبان فرانسه مهم است؟

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به زبان فرانسه «شب‌بخیر» بگویید.

برخی از عباراتی که در ادامه می‌بینید ممکن است در ترجمه تفاوت معنایی خود را نشان ندهند و فقط بتوان در شرایط خاص از آن‌ها استفاده کرد. برای مثال، تصور کنید زمانی که شما در شب بیرون رفته‌اید اگر در چنین وقتی عبارت bonne nuit را به یک فرانسوی زبان بگویید شاید باعث سردرگمی او شوید. در ادامه تمام عباراتی را که معنای “شب بخیر” دارند و می‌توان از آن‌ها در موقعیت‌های مختلف استفاده کرد باهم مرور خواهیم نمود.

دوره های آنلاین آموزش زبان فرانسه

دوره های آنلاین فرانسوی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

شب بخیر به زبان فرانسه

  • Bonsoir – شب‌بخیر – از این کلمه می‌توان برای سلام گفتن به زبان فرانسه نیز استفاده کرد. Bonsoir برای احوالپرسی در شب بکار می‌رود؛ و معادل عبارت bonjour در صبح است. این کلمه به‌طور کلی به‌معنای “عصر بخیر” بوده و به‌جای “شب‌بخیر” یا bonne nuit در فرانسوی استفاده می‌شود.  Bonsoir همچنین می‌تواند هنگام سلام یا خداحافظی در زمان عصر استفاده شود.
  • Bonne Nuit – این عبارت برای داشتن “آرزوی یک شب خوب” به زبان فرانسه استفاده می‌کنیم. Bonne nuit به معنای واقعی کلمه به “Good night” در زبان انگلیسی ترجمه می‌شود. این عبارت گاهی اوقات با bonsoir اشتباه گرفته می‌شود و به معنای خداحافظی شبانه استفاده می‌شود، اما به طور کلی برای آرزوی یک شب خوب برای قبل از رفتن کسی به رختخواب است. دلیل آن هم مشخص است زیرا این عبارت در واقع به معنای “خوب بخوابید” است. “وقتی می‌دانید یک نفر به رختخواب می‌رود تا بخوابد، می‌توانید از bonne nuit استفاده کنید و بعد شما هم به رختخواب خود بروید و نباید از این عبارت برای خداحافظی با کسی در موقع شب (برای مثال در یک مهمانی) استفاده کنید.
  • Bonne Soirée – شب خوبی داشته باشید به زبان فرانسه. Bonne soirée به «عصر بخیر» ترجمه می‌شود. مانند bonsoir برای آرزو کردن یک شب خوب برای کسی استفاده می‌شود، البته عمدتاً به‌عنوان خداحافظی. بنابراین در انگلیسی حکم «Good night» را دارد و ما به جای bonne nuit از bonne  soirée استفاده می‌کنیم. به یاد داشته باشید که bonne nuit فقط زمانی استفاده می‌شود که کسی بخواهد بخوابد!

یکی دیگر از کاربردهای رایج استفاده از bonne soirée گفتن je vous souhaite une bonne soirée است که به معنای “عصر خوبی برای شما آرزو می‌کنم”.

  • À Demain – فردا می‌بینمت به زبان فرانسه. À Demain یک عبارت رایج فرانسوی است که به‌معنای “فردا می‌بینمت”. این عبارت را می‌توان برای آرزوی شب بخیر برای کسی در خانواده به زبان فرانسه استفاده کرد، زیرا صبح روز بعد او را خواهید دید. À Demain همچنین می‌تواند هنگام خداحافظی با هر کسی که روز بعد می‌بینید به‌طور کلی استفاده شود. à Demain را می‌توانید با عبارات bonne nuit و bonne soirée جایگزین کنید. اگر به دنبال راهی متفاوت برای گفتن خداحافظی و همچنین شب بخیر هستید، à demin عبارتی متفاوت است که باید یاد بگیرید.
  • Dors Avec Les Anges – این عبارت به معنای با “فرشته‌ها بخوابی” است. زمانی که شخصی به رختخواب میرود، چند ابهام رد و بدل می‌شود و اولین مورد در این فهرست، dors avec les anges است که به معنای “خواب با فرشتگان” است. برای آرزوی خواب خوب برای کسی استفاده می‌شود. Dors avec les anges را می‌توان به‌تنهایی یا همراه با bonne nuit استفاده کرد.

گفتن شب بخیر به زبان فرانسه

  • Fais de Beaux Rêves – این عبارت فرانسوی به‌معنای “خواب دیدن رویاهای شیرین” است. عبارت آشنای “رویاهای شیرین” اغلب زمانی استفاده می‌شود که کسی که نزدیک او هستید قرار است بخوابد. معادل فرانسوی “رویاهای شیرین” fais de beaux rêves است. مانند dors avec les anges، fais de beaux rêves را می‌توان به تنهایی استفاده کرد. همچنین می‌توانید هنگام گفتن آرزوی شب‌بخیر به کسی عبارت “bonne nuit, fais de beaux rêves” را استفاده کنید.

این عبارت در محیط‌های رسمی استفاده نمی‌شود، زیرا چیزی است که بین افراد صمیمی یا آشنا گفته می‌شود.

  • Dors Bien – این عبارت به معنای “خوب بخوابید” به زبان فرانسه است. Dors Bien معمولاً در موقعیت‌های غیررسمی استفاده می‌شود زیرا به احتمال زیاد به یکی از نزدیکان شما، درست قبل از خواب گفته می‌شود. همچنین می‌توانید از عبارت dormez bien هنگام گفتن شب بخیر به افراد متعدد استفاده کنید.  این عبارت معمولا فقط بین افراد صمیمی استفاده می‌شود. از گفتن این جمله به آشنایان یا همکاران حرفه‌ای خودداری کنید.

نتیجه‌گیری

بنابراین، زمانی که روش‌های مختلف گفتن «شب بخیر» به زبان فرانسه و سناریوهای خاصی را که برای آنها استفاده می‌شود، یاد گرفتید، می‌توانید با اطمینان شب خوبی را برای کسی آرزو کنید. فقط به یاد داشته باشید که کدام عبارات برای کدام موقعیت استفاده می‌شود و اینکه آیا شخصی که به او شب بخیر می‌گویید با شما صمیمی است یا خیر.

به‌خاطر سپردن این موضوع که کدام عبارت را چه زمانی باید به کار برد، ممکن است سخت باشد، اما تا وقتی که می‌دانید که bonne nuit فقط زمانی استفاده می‌شود که کسی به رختخواب می‌رود و bonsoir یا bonne soiréee به‌عنوان احوالپرسی یا خداحافظی شبانه استفاده می‌شود، نباید هیچ مشکلی برای شما در این مورد بوجود بیاید.

در این مقاله عباراتی را که در زبان فرانسه به معنای شب بخیر هستند به‌همراه زمان درست استفاده از آن‌ها بررسی کردیم.

در صورتی که در روند یادگیری زبان و یا فرهنگ فرانسوی نیاز به مشاوره داشتید به شما پیشنهاد می‌کنیم راه مطمئن را انتخاب کرده و با ما تماس بگیرید. آموزشگاه زبان ایرانمهر با ارائه مشاوره تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه آموزش زبان است. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره و تعیین سطح رایگان و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، زبان آلمانی، زبان فرانسه و سایر زبان‌ها فرم مشاوره رایگان را پر نمایید. کارشناسان آموزش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگویی سوالات شما خواهند بود.

بیشتر بخوانید:افعال در زبان فرانسه و روش ساخت زمان های مختلف

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4 از 5 از 4 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. م.آ
    16 بهمن 1401
    پاسخ دادن

    با سلام
    از دست اندرکاران این سایت متشکریم.بسیار عالی و کاربردی بود.موفق باشید.ممنون

    • ایرانمهر
      16 بهمن 1401
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر ممنونم از شما
      موفق باشین

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید