IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
یادگیری زبان فرانسه با فرزندتان
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
24 بهمن 1397

یادگیری زبان فرانسه با فرزندتان

من و همسرم همیشه رویای این را داریم که فرزندانمان را دوزبانه بزرگ کنیم.

به طور خاص می خواهیم به آن ها فرانسه یاد بدهیم.

منظورم این است که چه کسی دوست ندارد فرزندش فرانسه صحبت کند؟ تصور کنید چقدر جذاب می شود اگر در خانه را باز کنید و کودک نوپایتان برای در آغوش کشیدنتان به سمت در بدود و فریاد بکشد (“!Je t’aime,  maman!” (“I love you, Mom”.

اما مشکلی وجود دارد. هیچکدام از ما (من و همسرم) فرانسه را خیلی خوب بلد نیستیم.

البته باید بگویم من در زبان فرانسه مهارت دارم، اما قطعا مثل یک فرانسوی زبان نمی توانم سلیس و روان صحبت کنم. همسر من در چند کلاس آموزش زبان فرانسه شرکت کرده است و عاشق این زبان است، اما مهارت های زبان او از من ابتدایی تر است.

اما حدس بزنید این اواخر چه چیزی را فهمیدم؟

لازم نیست حتما در فرانسه صحبت کردن مهارت کافی داشته باشید تا بتوانید یک کودک دو زبانه بزرگ کنید.

می دانستید می توانید همزمان با کودکتان زبان یاد بگیرید؟ چقدر سرگرم کننده و جذاب است، نه؟

اگر فکر می کنید بزرگ کردن کودک دو زبانه یک رویاست، این مقاله را بخوانید تا به شما بگوییم چطور می شود چنین کاری کرد و رویایتان به واقعیت تبدیل شود. اگر دنبال بهانه بودید که یادگیری زبان فرانسه را متوقف کنید، یادگیری فرانسه با کودکتان می تواند بهترین انگیزه باشد 

با ما همراه باشید

دوره های آموزش زبان فرانسه

دوره های حضوری فرانسوی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان فرانسه برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای بزرگسالان

وقتی می خواهید  با فرزندتان فرانسه یاد بگیرید، به این موارد توجه کنید

  • نیازی نیست حتما خودتان زبان فرانسه را روان صحبت کنید تا بتوانید فرزندتان را  دوزبانه بزرگ کنید. ممکن است این مسئله گیج کنند باشد. چطور ممکن است به کودکتان یاد بدهید چطور فرانسه صحبت کند وقتی حتی خودتان نمی دانید چطور باید فرانسه صحبت کنید؟

یادتان باشد، اگر کودکتان جوان است، حتی مهارت های زبان مادری او هم کاملا ساده و ابتدایی است! ولی با این حال آن ها به طور مداوم در حال یادگیری هستند. لازم نیست با آن ها بحث های سیاسی کنید تا کمی فرانسه یاد بگیرند. کلید موفقیت این است که بنیان و اساس زبان شناسی را در آن ها بسازید.

  • صبر نکنید. تحقیقات نشان داده کودکان در سنین پایین شوق و استعداد طبیعی یادگیری زبان ها را دارند. بنابراین استخاره نکنید! هیچوقت برای آموزش یک زبان دوم به کودکتان دیر نیست، اما خیلی ها ممکن است به شما بگویند هر چه کودکان کم سن تر باشند، راحت تر و بهتر یاد می گیرند!

نه تنها شروع زودهنگام یادگیری زبان برای کودکان مفید است، بلکه فرآیند آموزش و یادگیری را راحت تر می کند و لازم نیست خیلی سختی بکشید.

  • صبور باشید. فقط به این دلیل که کودکان زمان بیشتری برای یادگیری زبان های جدید دارند، انتظار نداشته باشید آن ها فی الفور بتوانند روان و سلیس فرانسه یا هر زبان دیگری را صحبت کنند! آن ها در طول زمان، با تکرار و قرار گرفتن در محیط یا روش های دیگر زبان جدید را یاد می گیرند.

این قانون درباره خود شما هم صدق می کند! به خودتان زمان و مکان مناسب برای یادگیری بدهید و وقتی اشتباهی می کنید به خودتان سخت نگیرید!

با هم یاد  بگیرید! راهنمای یادگیری زبان فرانسه با فرزندتان

یادگیری زبان فرانسه با فرزندتان

1. رایج ترین عبارات و اصطلاحاتتان را به زبان فرانسه بگویید.

به کلمات و عباراتی فکر کنید که هرروز هنگام صحبت کردن با فرزندتان یا تربیت کردن او به کار می برید.

این عبارات می توانند شامل هر چیزی باشند، از غذای مورد علاقه کودکان گرفته تا لباس پوشیدن و کارهای خانه و کلماتی که تا به امروز در زبان مادری به آن ها یاد داده اید. کلماتی مثل اعضای خانواده یا اعداد.

بعد از اینکه تصمیم گرفتید به فرزندتان فرانسه یاد بدهید، این کلمات و عبارات را به طور روزانه به زبان فرانسه بیان کنید. می توانید از دیکشنری ها و اپلیکیشن های فرانسه به انگلیسی یا فرانسه به فارسی استفاده کنید تا بتوانید معنی و تلفظ درست کلمات را به کودکانتان یاد بدهید و خودتان هم یاد بگیرید.

این کار باعث می شود فرانسه به زندگی خانوادگی شما مرتبط باشد و یادگیری زبان فرانسه به طور طبیعی با زندگی شما ادغام شود.

برای مثال، احتمالا در طول روز دفعات زیادی به فرزندانتان می گویید آن ها را دوست دارید، نه؟ به جای «دوستت دارم» یا «I love you» بگویید !Je t’aime”

بیایید صادق باشیم، والدین زیاد جمله «به اون دست نزن!» را به فرزندانشان می گویند؛ حداقل 5 بار در روز این جمله را در خانه ای که بچه کوچک دارند می شنوید. به جای این جمله بگویید: “Touche pas!”

اسم حیوانات را یاد بگیرید، اسم هایی مثل (le  mouton (sheep)، le chat (cat)، le chien (dog و( l’oiseau (bird. اسامی و واژه های مخصوص اعضای خانواده را هم یاد بگیرید، کلماتی مثل (la fille (daughter)، le fils (son یا (la tante (aunt.

2. برای  فرزندانتان برنامه ها یا فیلم های فرانسوی پخش کنید

تماشای تلویزیون یا فیلم های فرانسوی، راهی عالی است تا کودکان کلمات جدید یاد بگیرند! تصاویر، توجه آن ها را جلب می کند، در حالیکه صوت و تلفظ کلمه، آن ها را وارد دنیای فرانسوی زبان ها می کند و می توانند کلمات را آنطور که باید تلفظ کنند و یاد بگیرند.

باید این نکته را هم بیان کنیم که این مسئله فقط برای کودکان نیست. یک برنامه شاد و موزیکال فرانسوی تماشا کنید و با کودکتان و آهنگ ها همخوانی کنید. تماشای فیلم های فرانسوی راهی عالی و سرگرم کننده برای همه کسانی است که می خواهند واژگان فرانسوی را یاد بگیرند.

فقط حواستان باشد عواقب تماشای تلویزیون از مزایای یادگیری به روش غوطه وری بیشتر نشود. انجمن پزشکی اطفال آمریکا (American Academy of Pediatrics) توصیه می کند در سن دو تا پنج سالگی، زمان تماشای تلویزیون یا نگاه کردن به صفحه نمایش باید کمتر از یک ساعت باشد و کودکان زیر دو سال تا حد امکان به صفحه نمایش نگاه نکنند. بنابراین سعی کنید با توجه به سن و شرایط رشد کودکانتان برنامه ریزی کنید.

انجام این کار بسیار ساده است. کافی است زمان های معمولی که در طول روز تلویزیون تماشا می کنید، به زمان های یادگیری فرانسه تبدیل شوند! به جای تماشای سریال های تکراری و خسته کننده، کانال های فرانسوی برای کودکان یا نوجوانان را تماشا کنید تا همه اعضای خانواده از فرانسه بهره ببرند.

3. هنگام خواب بچه ها، برای آن ها داستان های فرانسوی بخوانید

من از طرفداران پر و پا قرص والدینی هستم که صرف نظر از اهداف یادگیری یا آموزش زبان، برای بچه ها داستان های پیش از خواب تعریف می کنند. مادر من تا وقتی من به سن مدرسه برسم، هر شب این کار را می کرد و از همین داستان ها بود که درس های زندگی یاد گرفتم.

کودکان باید کلمات را چندین بار بشنوند تا یاد بگیرند چطور باید آن ها را تلفظ کنند. یک کتاب مشخص را بارها و بارها بخوانید تا مهارت های مکالمه و شنیدن را در کودکان تقویت کنید.

کتاب خواندن و داستان تعریف کردن برای بچه ها، ارتباط احساسی عمیقی بین شما و فرزندانتان به وجود می آورد.

داستان های پیش از خواب باعث می شود فرزندتان بین خواندن و زبان فرانسه و صرف وقت با مادر و پدر ارتباطی موثر برقرار کند.

یکی از بهترین کتاب هایی که می توانید از همین امشب خواندن آن را برای کودکتان شروع کنید، «شازده کوچولو» (Le Petit Princeاست. همچنین می توانید داستان های کلاسیک آمریکایی که به فرانسه ترجمه شده اند را هم امتحان کنید. داستان هایی مشهور از دکتر زوس (Dr. Seuss) به فرانسه بازگردانی شده اند، داستان هایی از جمله (“Le chat  chapeauté” (“The Cat in the Hat” و (Les oeufs verts au jambon” (“Green Eggs and Ham”

از امشب شروع کنید و هر شب (هر شب!) برای کودکانتان کتاب بخوانید.

خواندن این کتاب ها برای شما هم مفید است و باعث می شود واژگان ساده یا حتی سخت را یاد بگیرید. بلند خواندن جمله ها و کلمات برای تقویت تلفظ و مکالمه مفید هستند!

یادگیری زبان فرانسه با فرزندتان

دوره های آنلاین آموزش زبان فرانسه

دوره های آنلاین فرانسوی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

4. پرستار بچه  فرانسوی زبان استخدام کنید

بعضی خانواده ها به دلیل دغدغه های کاری نمی توانند تمام روز از فرزندشان مراقبت کنند و یا باید بچه ها را به مهدکودک ببرند یا برای آن ها پرستار استخدام کنند. اگر تصمیم گرفتید چنین کاری کنید، سعی کنید پرستاری استخدام کنید که می تواند فرانسه صحبت کند.

با او توافق کنید با فرزندتان فرانسوی صحبت کند. با این شیوه، کودکتان روزی چند ساعت بیشتر می تواند زبان فرانسه را بشنود یا صحبت کند. همچنین از پرستارشان کلماتی یاد می گیرند که ممکن است از شما نشنوند.

شاید جالب و حتی کمی عجیب باشد، اما وقتی کودکتان از پرستارش کلمات و جمله های جدید یاد بگیرد، می تواند معلم شما باشد و این شما باشید که از او کلمات جدید می شنوید! یادگرفتن فرانسه از کودکتان می تواند راه سرگرم کننده و بامزه ای باشد که شاید حس غرور و افتخار شما را هم برانگیزد.

5. از یادگیری زبان فرانسه لذت ببرید

آموزش زبان فرانسه به کودکتان نباید خسته کننده باشد. زمانی را برای فرانسه صحبت کردن با کودکتان اختصاص بدهید و آن را به تجربه ای جذاب تبدیل کنید و با آن خوش باشید! کتاب های داستان بخوانید، تلویزیون نگاه کنید و آهنگ های فرانسوی بخوانید.

با این روش، کودکان زمان های یادگیری فرانسه را به عنوان زمانی با والدین می دانند که باید کیفیت بالایی داشته باشد. این ساعت ها راهی عالی برای برقراری ارتباط بیشتر و بهتر با فرزندتان است. همچنین باعث می شود یادگیری و آموزش زبان فرانسه به یک برنامه روتین و دائمی تبدیل شود که هم برای شما و هم برای کودکتان مفید است و شما را به سمت روان صحبت کردن و مهارت کامل در زبان فرانسه هدایت می کند

یادگیری زبان فرانسه با فرزندتان

اگر می خواهید با فرزندانتان فرانسه یاد بگیرید ولی همسر شما خیلی به این مسئله علاقه ندارد، باید توافق کنید که یکی از شما فرانسه و دیگری به زبان مادری کودک صحبت کند. این روش، راهی عالی و بی نقص برای پرورش یک کودک دوزبانه است و هر کدام از شما (مادر و پدر) می توانید زمان های مخصوص به خودتان را داشته باشید و با کودکتان وقت بگذرانید.

اگر رویای زنی خانه دار با فرزندانی فرانسوی زبان و دوزبانه را در سر دارید، این رویا را به واقعیت تبدیل کنید و اجازه ندهید این رویا فقط در ذهنتان بماند. با ادغام فرانسه در امور خانه و رابطه شما با کودکتان، هر دو می توانید فرانسوی زندگی کنید (la vie française)!


بیشتر بخوانید:ده نکته برای اینکه به خودتان زبان فرانسه یاد بدهید


دوره های خصوصی اموزش زبان فرانسه

دوره های خصوصی فرانسوی ایرانمهر

دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید