IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
راهکارهای تقویت مکالمه زبان فرانسه
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
29 دی 1397

راهکارهای تقویت مکالمه زبان فرانسه

ما همه عادت های خوب و بد داریم، مسواک کردن دندا‌ن‌های خود هر روز صبح خوب است اما هر شب چرخیدن در لینک‌های شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه بی هیچ هدفی آن هم در حالی که از بی‌خوابی رنج می‌برید اصلا عادت خوبی نیست. هدف این است که زمان بیش‌تری به عادت‌های خوب اختصاص دهید. پس چرا تمرین زبان فرانسه جایگزین هدفی نشود که خیلی مفید نیست و آن را تبدیل به عادت مثبت نکنیم؟

ما در این مقاله به شما 10 راهکار مفید برای تقویت مکالمه زبان فرانسه بدون اینکه به برنامه‌ی کاری شما چیزی اضافه گردد یا ذهن شما بیش از اندازه مشغول شود، آموزش می‌دهیم. فقط با گنجایدن این عادت‌های کوچک و ساده به برنامه هر روزتان از اینکه چقدر سریع مهارت صحبت کردن و درک زبان فرانسه شما ارتقا پیدا کرده است شگفت زده خواهید شد.

راهکارهای تقویت مکالمه زبان فرانسه

دوره های آموزش زبان فرانسه

دوره های حضوری فرانسوی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان فرانسه برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان فرانسه برای بزرگسالان

چگونه یادگیری زبان فرانسه را عادت هر  روزه خود کنیم؟

اگر شما هر چیزی را هر روزه تمرین کنید به طرز شگفت آوری در آن پیشرفت خواهید کرد. بنابراین تمرین فرانسه را قسمتی از برنامه هر روز زندگی خود کنید. آهسته شروع کنید(مثل بازه‌های پنج تا ده دقیقه‌ای) تا این عادت بخشی از هر روز شما گردد و در برنامه روزانه شما ثابت شود. زنگ هشدار برای تمرین روزانه خود تنظیم کنید و به تمرین زبان فرانسه بپردازید تا این الگو بخشی از طبیعت دوم شما شود. تصمیم با شما است که چه زمانی از روز یا شب را فرانسه تمرین کنید، اما اکثر افراد موفق صبح را به برای انجام این کار انتخاب می‌کنند. برای اینکه سطح انگیزه خود را بالا نگهدارید چالشی بیست و یک روزه برای خود در نظر بگیرید. این بهترین عامل جلو برنده برای تثبیت تعهد شما به یادگیری زبان فرانسه است و در انتهای چالش 21 روز برای خود پاداشی در نظر بگیرید.

چه فعالیت هایی برای پیشرفت در زبان فرانسه موثر است؟ 

فعالیت‌های سرگرم  کننده و ساده برای ارتقا دادن سطح زبان فرانسه شما!  

  • هر روز صبح به خود جملات مثبت به زبان فرانسه بگویید!

جملات امری مثبت به شما اعتماد به نفس می‌دهد و درک شما را از ارزش خود بالا می‌برد به شما این امکان را می دهد تا اهداف خود را شناسایی کنید و باور پیدا کنید که می توانید به آنها دست پیدا کنید. حتی اگر در زمان کنونی دستیابی به آنها غیر قابل باور باشد. این کار در برنامه روزانه‌ی بسیاری از افراد موفق وجود دارد. بازگویی جملات مثبت به خود در جلو آینه آن هم به زبان فرانسه دو منفعت چشمگیر به همراه دارد. اول اینکه شما بر روی هدفتان یعنی ارتقای سطح زبان فرانسه متمرکز می‌شوید. این جملات مثبت به شما کمک خواهد کرد که به خود باور پیدا کنید و آینده خود را طوری تجسم کنید که در آن می توانید به آسانی زبان فرانسه صحبت کنید. و دوم اینکه اگر شما این جملات را به زبان فرانسه بگویید هر روز تمرین سودمند به زبان فرانسه خواهید داشت.

اینجا چندین جمله  مثبت برای مثال آورده شده است: 

  • من عاشق یادگیری زبان فرانسه هستم (J’aime parler en français.)
  • من هر روز زبان فرانسه خود را بهتر خواهم کرد. (Je m’améliore en français chaque jour.)
  • من به زبان فرانسه مسلط خواهم شد. (Je vais parler français couramment.)

جملات شکرگزاری و یا ژورنال روزانه خود را به زبان فرانسه بنویسید. 

یکی دیگر از عادت‌‎های افراد بسیار موفق این است که هر روز چیزهایی که قدردان آن هستند را در ذهن مرور می‌کنند و آن را به نحوی ثبت می‌کنند. از جمله فواید نوشتن لیست شکرگزاری روزانه طبق گفته‌ی آرینا هافینگتون بنیان‌گذار مجله هافینگتون پست، کمک به کاهش سطح استرس روزانه، افزایش آرامش و خودآگاهی و آشکار شدن اولویت‌های زندگی است که نتیجه آن زندگی‌ شادتر است.

وقتی شما این تمرین را به زبان فرانسه انجام ‌می دهد علاوه بر منافع گفته شده تمرینی به زبان فرانسه هم خواهید داشت و از مزایای آن نیز بهره مند خواهید شد. علاوه بر این شما با کلمات جدید آشنا خواهید شد که با آن می تواند خود را بهتر و موثرتر بیان کنید. برای اینکه این روند را آسان تر سازید بهتر است همیشه یک دیکشنری در کنار تخت خواب خود داشته باشید تا هر زمان که به پیدا کردن لغتی احتیاج داشتید در دسترس شما باشد.

در اینجا چندین  ایده برای لیست شکرگزاری شما آورده شده است:

  • من برای امروز شکر گزارم. (.Je suis reconnaissant pour aujourd’hui)
  • من برای خانواده‌ام و دوستان شکرگزارم.( .Je suis reconnaissant pour ma famille/mes amis)
  • من برای این طعم خوب قهوه شکرگزارم. (.Je suis reconnaissant pour cette bonne tasse de  café)

راهکارهای تقویت مکالمه زبان فرانسه

تکرار هر روز فلش کارت‌های زبان فرانسه 

فلش کارت‌ها ابزاری مطمئن و بسیار موثر برای به خاطر سپردن هر زبانی است. می‌توان آنها را به راحتی تنظیم و مطابق با روند یادگیری هر فرد تغییر داد. به وسیله آنها شما می‌توانید بر روی افزایش دایره کلمات عمومی زبان فرانسه تمرکز کنید یا بر روی کلمات در حوزه‌ی خاصی مثل غذا، رفت و آمد و یا اصطلاحات دیگر متمرکز شوید. برای اینکه کار با فلش کارت ها را آغار کنید به اپلیکیشن‌ها تولید شده به همین منظور سری بزنید و از آنها در هر جایی که فرصت دارید استفاده کنید. این اپلیکشن ها همیشه همراه شما هستند و می‌توان در هر جایی بدون دشواری از آنها استفاد کرد. آیا استفاده از فلش کارتهای سنتی برای شما دشوار است؟ اشکالی ندارد زیرا که اپلیکشن fluentU رویکردی بسیار کاربردی داشته و به کاربرانش این اجازه را می دهد تا زبان فرانسه را آن طور یاد بگیرند که یک فرانسوی صحبت می کند .

fluentU ویدئوهای معتبر به زبان فرانسه مثل تیزرهای فیلم‌های سینمایی، موزیک ویدئوها و سخنرانی‌های انگیزشی را برای زبان‌آموزان فراهم می‌آورد. برای مثال هر ویدئو با فلش کارت های دقیق همراه است که در خود آن‌ها نیز از عکس و ویدئو‌های مرتبط استفاده شده است. شما کلمات و اصول جدید را بعد از تماشای هر ویدئو با مجموعه سوال‌های بسیار جالب می‌آموزید. علاوه بر آن شما می توانید بر اساس میل شخصی خودتان آنها را دسته بندی کنید تا بعدا بتوانید به آسانی آنها را بازخوانی کنید. ویدئوهای fluentU قابلیت آن را دارند که زبان آموزان بر روی زیرنویس های آن کلیک کنند و ضمن تماشای ویدئو به یادگیری نیز بپردازید.

فقط کافی است بر روی هر کلمه‌ای که نمی دانید کلیک کنید تا برنامه fluentU به شما معنای آن کلمه و اطلاعاتی در مورد قواعد آن به همراه یک تصویری جالب به شما نشان دهد. بهتر از همه اینکه، شما می‌توانید تمرین و استفاده از این اپلیکیشن را در هر ساعتی از روز به لطف اپ‌های اندروید و آی او اس در برنامه خود بگنجانید.

با دوست زبان آموز خود به زبان فرانسه چت کنید.  

شاید باورش سخت باشد اما شما بدون ترک کردن منزلتان می توانید زبان فرانسه خود را به طرز شگفت آوری ارتقا دهید. تجربه‌ی مکالمه به زبان فرانسه در دنیای واقعی به شما این امکان را می دهد تا پله های ترقی را با جهش طی کنید. به وسیله وب سایت‌های اشتراک گذاری زبان شما حتی نیاز به ترک منزل خود ندارید تا فرصت مکالمه به زبان فرانسه را بدست بیاورید.

اگر این امکان وجود دارد که شما روزانه یک مکالمه 10 دقیقه‌ای به زبان فرانسه داشته باشید این کار را حتما انجام دهید. سعی کنید که حتما یکی از این گفتگوها را در برنامه هفتگی خود جای دهید.

سایت هایی مثل MyLanguageExchange.com و Global Penfriends شما را با دیگر زبان آموزان از سراسر دنیا آشنا می کند تا شما بتوانید ضمن به اشتراک گذاری زبان خود با دیگران، مکالمه به روز به زبان فرانسه داشته باشید. به دنبال کسانی بگردید که فرانسوی زبان هستند و تمایل دارند که زبان مادری شما را بیاموزند، این طوری شما می توانید به یکدیگر کمک کنید.

دوره های آنلاین آموزش زبان فرانسه

دوره های آنلاین فرانسوی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

از ربات های چت به زبان فرانسه استفاده کنید.  

ربات‌های چت جایگزین گفتگو با افراد حقیقی هستند. آنها به شما به زبان فرانسه جواب می دهند و این اجازه را می دهند که فکر کردن و نوشتن و یادگیری به زبان فرانسه را تمرین کنید. منفعت این تمرین این است که نیازی به گفتگو به زبان دیگری نیست. علاوه بر این مثل ربات چت تعبیه شده در برنامه آموزش زبان دولینگو ربات‌های چت طوری طراحی شده است که به ارتقای زبان فرانسه شما کمک کند. شاید نکته منفی این تمرین آن باشد که در مقایسه با زمانی که با یک فرانسوی زبان گفتگو می کنید.کم تر فرصت گفتگوی ناخود‌آگاه را خواهید داشت وکم تر با  اصطلاحات عامیانه و جزییات فرهنگی روبرو می‌شوید.

به آهنگ‌های فرانسوی گوش دهید. 

موزیک به فرآیند به یادگیری شما کمک می کند. شما به احتمال زیاد الفبای زبان را به وسیله یک آهنگ یاد گرفته اید. گوش دادن به آهنگ‌های فرانسوی به صورت روزانه راهی عالی برای یادگیری زبان است و شما را مجبور می کند تا کلمات، تلفظ و ساختار جملات را به خاطر بسپارید. بسیاری از آهنگ‌های مشهور انگلیسی امروز به زبان فرانسه نیز خوانده شده است که اغلب زیر نویس انگلیسی دارند. شروع با آهنگ که شما از پیش با آن آشنایی دارید می تواند به شما کمک کند تا راحت تر به آهنگ های فرانسوی گوش دهید و به آنها عادت کنید. فقط به یوتیوب بروید و اسم آهنگی را که دوست دارید تایپ کنید و در انتهای آن بنویسید ورژن فرانسوی (version française) یا (Frenchversion) هرگاه که آشنایی لازم با این آهنگ‎ها را بدست آوردید به لیست آهنگ‌های کلاسیک فرانسوی گوش دهید.

یک ساعت را به صحبت کردن به فرانسه اختصاص دهید و آن را ساعت قدرت بنامید 

ابتدا چالشی دلهره آمیز به نظر میرسد! اما به حس پیروزی و دستاورد نهایی خود بعد از صبحت کردن فقط به زبان فرانسه آن هم فقط پس از یک ساعت بیاندیشید. بدون اینکه مکان زندگی شما اصلا اهمیتی داشته باشد این یکی از بهترین تمرین‌هایی است که شما را در زبان فرانسه غوطه ور می کند.

هر جمله‌ای در طول ساعت قدرت باید به زبان فرانسه گفته شود و شما به راحتی می توانید این کار را تغییر زبان گفتگوی درونی‌تان به فرانسه به آسانی انجام دهید. اما گاهی این تمرین ممکن است عجیب به نظر برسد اگر شما در یک کشور فرانسوی زبان زندگی نمی‌کنید بهتر است در چنین شرایطی ابتدا جملات خود را به زبان مادریتان بگوید و بعد آن را به زبان فرانسه ترجمه کنید. اگر خانواده شما مثل خانواده من باشند شما را تشویق به گفتن جملات مختلف می کنند حتی هنگامی که شما این تمرین را از خاطر برده‌اید!

هنگام رفت و آمد، به کتاب‌‎های  صوتی و پادکست‌های فرانسوی گوش دهید

هر رفت و آمد ما به منزل و محل کار یا دانشگاه میزان قابل توجهی از زمان ما را می گیرد، با گوش دادن به کتاب‌های صوتی و پادکست‌های فرانسوی شما می توانید از این ساعت‌ها حداکثر بهره را ببرید.

این راهی ساده و لذت بخش است تا شما بتوانید سطح درک شنیداری زبان فرانسه خود را هر روز ارتقا بخشید. گوش دادن به لیست پادکست‌های فرانسوی را در برنامه رفت و آمد خود قرار دهید و هر از گاهی آن را با لیست کتاب های صوتی برای رفت و آمد‌های طولانی‌تر جایگزین کنید.

هر شب ژورنال‌های خود را به زبان  فرانسوی بنویسید

یادداشتی کوتاه از خلاصه روز در آخر شب، روشی عالی برای خالی کردن ذهن پیش از خواب است. این کار به شما این اجازه را می دهد که تمام اتفاقات روز (چه خوب یا بد) را بازبینی کنید و حقیقتا مشکلات مختلف را از ذهن‌تان کنار بگذارید تا دیگر هنگامی که سعی دارید بخوابید به مشکلاتان فکر نکنید. شما می توانید از ژورنالتان به صورت اختصاصی برای ارزیابی میزان ارتقای زبان فرانسه‎‌ استفاده کنید یا در مورد روزتان به صورت کلی بنویسید. هر دو مفید خواهند بود اما روش دوم به شما بیشتر کمک می کند تا کلمات هر روز را تمرین کنید و آنها را یاد بگیرید.

بسته به سطح زبان فرانسه شما، بهتر است ابتدا ژورنال را به زبان مادریاتان بنویسید و بعد آن را به زبان فرانسه ترجمه کنید. و یا از ابتدا آن را به زبان فرانسه ترجمه کنید. هر طوری که این تمرین را انجام می دهید سعی کنید از لغات متنوع استفاده کنید و ساختار جملات خود را تغییر دهید. ایده این است که مهارت نوشتن خود را فعالانه ارتقا دهید و ساختار جملات خود را ترکیب کنید تا در چرخه یکنواخت گذشته خود نیفتید. بعد از این که نوشته خود را به اتمام رساندید با استفاده از ابزارهای آنلاین از درستی قواعد خود اطمینان حاصل کنید و اشتباهات خود را یادداشت کنید تا دیگر آنها را تکرار نکنید. مشابه تمرین لیست شکرگذاری و جملات مثبت زمانی که شما ژورنال شخصی‌تان را به زبان فرانسه می نویسید، فرآیند یادگیری زبان برای شما شخصی‌تر و بهتر خواهد شد.

راهکارهای تقویت مکالمه زبان فرانسه

به یک کلوپ کتاب زبان فرانسه  بپیوندید 

کلوپ‌های کتاب جایی مناسب برای آشنایی با افرادی است که ذهنیت شبیه به هم و علایق مشابه دارند. این گروه‌ها باعث ایجاد فضایی می شوند که در آن گفتگو افزایش میابد. محیطی عالی، و دوستانه است که در آن می توانید از کتاب‌ها مورد علاقه‌تان بگویید در حالی که مهارت‌ گفتگوی خودتان را تکرار و تمرین می‌کنید و درک خود را از کتابی که خوانده‌اید می‌سنجید. برای مثال سایت Readers’ Circle به شما این اجازه را میدهد که کلوپ‌های کتاب را بر اساس کشور پیدا کنید.

شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و اینستاگرام نیز منبع‌ عالی دیگری هستند که به وسیله آنها می توانید از چاپ کتاب جدید و یا دورهمی مربوط به آن اگاهی پیدا کنید. حتی اگر شما به صورت مستقیم با کسی گفتگو نکنید می توانید دربخش نظرات، ایده‌های خود را به زبان فرانسه در مورد کتاب بنویسید. بسیار از دوستی ‌ها عمیق زمانی شکل می گیرد که در مورد یک کتاب صحبت میکنیم. استفاده از زبان فرانسه در هرروزتان بسیار ساده‌تر از آن است که به آن فکر می‌کنید. فقط به همه‌ی کارهای خلاقانه‌ای فکر کنید که با آن می توانید خود را در زبان فرانسه غرق کنید. هرگز اجازه ندهید که فرآیند یادگیری زبان شما کسل کننده شود. یکی از راه‌های گفته شده را امتحان کنید و ببینید که چقدر سریع مهارت‌های شما ارتقا می‌یابد.


بیشتر بخوانید: پنج ابزار برای یادگیری زبان فرانسه طبق اهداف شما

بیشتر بخوانید: سه چت بات محبوب برای یادگیری زبان فرانسه


دوره های خصوصی اموزش زبان فرانسه

دوره های خصوصی فرانسوی ایرانمهر

دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان فرانسه برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین  آموزش خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید