IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
افعال To Be در زبــان انگلیسی راهنمــای کامل برای تسلط بر فعل بی قاعده
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
9 مهر 1402

افعال “To Be” در زبان انگلیسی: راهنمای کامل برای تسلط بر فعل بی قاعده

افعال “To Be” در زبان انگلیسی از جمله پیچیده‌ترین افعالی هستند که در این زبان وجود دارند که جز فعل‌های نامنظم و بدون قاعده در این زبان به شمار می‌آیند. با وجود این‌که این افعال جز پیچیده‌ترین افعال این زبان به شمار می‌آیند؛ ولی شاید برای شما جالب باشد که بیشترین استفاده را نیز در زبان انگلیسی دارند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا بسیاری از افراد به دنبال این باشند که بتوانند به بهترین شکل ممکن استفاده از آنها را بیاموزند.

نکته مهم دیگری که باید درباره این افعال بدانید این است که آنها در گرامر زبان انگلیسی نیز دارای کاربردها و اهمیت بسیار زیادی هستند و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا بسیاری از افراد به دنبال یادگیری آنها باشند. به همین علت نیز ما در این بخش از آموزش زبان انگلیسی قصد داریم کمی بیشتر درباره این افعال صحبت کرده و نکات مهم و کاربردی را در خصوص آنها در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم علاقه‌مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما ادامه این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

افعال To Be در زبان انگلیسی راهنمای کامل برای تسلط بر فعل بی قاعده

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

معرفی مفاهیم اولیه افعال to be

افعال “To Be” در زبان انگلیسی جز بی‌قاعده‌ترین افعالی هستند که در حال حاضر در این زبان مورداستفاده قرار گرفته و کاربرد دارند. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا یادگیری آنها کمی سخت و دشوار باشد؛ ولی این سخت بودن نباید باعث شود که فکر کنید این افعال کاربرد چندانی ندارند؛ چراکه آنها جز پرکاربردترین افعالی هستند که امروزه در جملات زبان انگلیسی در زمان‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند. اولین نکته‌ای که باید درباره این افعال بدانید این است که آنها در هشت شخصیت مختلف بیان می‌شوند.

بسته به موقعیت این افعال در جملات شما، شخصی که به او اشاره می‌کنید یا زمانی که عمل شما در حال انجام شده است این شخصیت متفاوت خواهد بود. در ادامه درباره هریک از این شخصیت‌ها صحبت خواهیم کرد:

–         Be: زمانی که فعل شما به‌صورت کلی و با زمان‌های مرکب خاص اشاره می‌کند می‌توانید از این فعل در جملات خود استفاده کنید که در سایر محتواهای سایت ما می‌توانید اطلاعات جذاب و کاربردی را در این زمینه به دست بیاورید.

–         Am  / Is  / Are: همانطور که در بخش بعدی مشاهده خواهید کرد، این‌ها سه شکل زمان حال to be هستند. am برای اول شخص مفرد، is برای سوم شخص مفرد و are برای اول شخص جمع، دوم شخص جمع و سوم شخص جمع مورداستفاده قرار می‌گیرد. البته شما می‌توانید برای دوم شخص مفرد نیز از are استفاده کنید و محدودیتی در این زمینه برای شما وجود ندارد.

–         Was  / Were: این‌ها دو مورد از افعال “To Be” در زبان انگلیسی هستند که برای زمان گذشته مورداستفاده قرار گرفته و کاربرد دارند. Was برای اول شخص و سوم شخص مفرد مورداستفاده قرار می‌گیرد و این در حالی است که were برای اول شخص جمع، دوم شخص مفرد، دوم شخص جمع و البته سوم شخص جمع استفاده می‌شود.

–         Being : اولین نکته‌ای که باید درباره Being بدانید این است که این فعل به‌عنوان فاعل در زمان حال در افعال to be مورداستفاده قرار می‌گیرد و شما معمولا می‌توانید آن را در جملاتی که به زبان‌های پیوسته و استمراری نوشته می‌شوند به‌عنوان فاعل جملات مشاهده کنید. به‌عنوان‌مثال جمله Being a polyglot is a great asset. ( چند زبانه بودن یک دارایی بزرگ است) می‌تواند این موضوع را به بهترین شکل ممکن به شما نمایش دهد.

–         Been: حالت ماضی این فعل را نشان می‌دهد که بیشتر در زمان‌های کامل مورداستفاده قرار می‌گیرد و کاربرد دارد.

زمان های انگلیسی

زمان حال ساده

در این زمان همه چیز درباره مکان‌ها، افراد و چیزهای مختلف است. حال ساده برای افعال to be به شکل زیر خواهد بود:

I=>      am

You=> are

He/She/It=> is

We=> are

You=> are

نکته مهمی که در اینجا باید به آن دقت کنید این است که زمانی می‌خواهید از حال ساده افعال “To Be” در زبان انگلیسی استفاده کنید که یکی از شرایط زیر اتفاق افتاده باشد:

سن شخص خود یا شخص دیگری را بگویید:

I am 27.

من 27 سال سن دارم.

She is 15 and her brother is 17.

او 15 سال دارد و برادرش 17 سال سن دارد.

در مورد ملیت‌ها صحبت کنید

I am Spanish.

من اسپانیایی هستم.

We are from Mexico.

ما اهل مکزیک هستیم.

در مورد حرفه‌ها و مشاغل صحبت کنید

My sister is a nurse.

خواهر من یک پرستار است.

Both my neighbors are dentists.

هر دو همسایه من دندان‌پزشک هستند.

افراد، اشیا یا مکان‌ها را توصیف کنید

The house is very big.

خانه بسیار بزرگ است.

You are tall and thin.

شما قد بلند و لاغر هستید.

بگویید شما یا شخص دیگری کجا هستید؟

I am home.

من در خانه هستم.

She is at school.

او در مدرسه است.

به طور کلی می‌توان گفت که افعال to be بسیار خودخواهانه هستند و دوست دارند که همه چیز را به‌تنهایی انجام دهند. این بدان معناست که برای ساختن جملات منفی در زمان حال ساده فقط باید بعد از فعل خود یک not اضافه کنید. مثال‌های زیر را مشاهده کنید:

I am not a student.

من دانش‌آموز نیستم.

You are not (aren’t) from Poland.

شما اهل لهستان نیستید.

She is not (isn’t) from Argentina.

او اهل آرژانتین نیست.

اگر قصد دارید سوال کنید تنها باید از وارونگی اجزای جمله استفاده کنید:

Am I really so annoying?

آیا من واقعا این قدر مزاحم هستم؟

Are you from Venezuela?

آیا شما اهل ونزوئلا هستید؟

افعال To Be در زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید :زمان حال ساده افعال to be

بیشتر بخوانید :was/were – گذشته ساده افعال to be

زمان حال استمراری

افعال “To Be” در زبان انگلیسی که به‌صورت استمراری نوشته می‌شوند تنها با اضافه کردن being به شکل حال ساده اضافه می‌شوند. ساختارهای زیر را مشاهده کنید:

I=>      am being

You=> are being

He/She/It=> is being

We=> are being

You=> are being

They=>          are being

دقت داشته باشید که این زمان به اندازه حال ساده استفاده نمی‌شود؛ چراکه be در زمان‌های استمراری چندان کاربرد ندارد؛ ولی یادگیری استفاده از آن بسیار حائز اهمیت است. شما زمانی از این زمان استفاده می‌کنید که یکی از شرایط زیر رخ داده باشد:

–         بگویید که رفتار یک شخص برای او عادی نیست یا این‌که شخصی رفتار مناسبی ندارد. مثلا جمله You are being so rude today! (تو امروز خیلی بی‌ادبی)

زمانی که صحبت از منفی کردن و سوالی کردن این زمان می‌شود باید بدانید که این کار نیز بسیار ساده است. برای جملات منفی تنها کافی است که not را به جمله خود اضافه کنید. مثلا جمله I am not being silly. ( من احمق نیستم) این موضوع را نمایش می‌دهد. برای پرسیدن سوال در این زمان نیز تنها کافی است که از وارونگی استفاده کنید که این موضوع را می‌توانید در جمله Am I being reasonable here? (آیا من اینجا منطقی هستم؟) مشاهده کنید.

راهنمای کامل برای تسلط بر افعال انگلیسی

گذشته ساده در افعال to be

استفاده از افعال “To Be” در زبان انگلیسی در زمان گذشته ساده نیز کار بسیار راحتی خواهد بود و شما برای این کار با مشکل و چالش خاصی مواجه نمی‌شوید. برای این‌که به شکل بهتری این موضوع را درک کنید ساختار زیر را بادقت مشاهده کنید:

I=>      was

You=> were

He/She/It=> was

We=> were

You=> were

They=>          were

در شرایط زیر می‌توانید از زمان گذشته ساده to be استفاده کنید:

–         سن خود یا شخص دیگری را در زمان گذشته بگویید. این بدان معناست که شما به یک موقعیت گذشته یا شاید یک فرد متوفی اشاره می‌کنید. مثلا I was five when I started learning English. (پنج ساله بودم که شروع به یادگیری زبان انگلیسی کردم)

–         رویدادها و افراد، اشیا یا مکان‌های گذشته را توصیف کنید. مثلا It was a very beautiful morning. ( صبح بسیار زیبایی بود)

–         در مورد حرفه‌ها و مشاغل گذشته صحبت کنید. مثلا She was a nurse before she became a social worker. (او قبل از این‌که مددکار اجتماعی شود، پرستار بود.

–         بگویید کسی یا چیزی در گذشته کجا بوده است. مثلا He was in the park all morning. (تمام صبح در پارک بود.

–         در مورد ملیت‌های گذشته صحبت کنید. مثلا Grandma was Irish. (مادر بزرگ ایرلندی بود)

برای ساخت جملات منفی در این زمان نیز تنها کافی است که not را به جمله خود اضافه کنید. مثلا جمله I was not (wasn’t) there yesterday. ( من دیروز آنجا نبودم) را مشاهده کنید.

زمانی که قصد دارید جملات سوالی را ایجاد کنید نیز تنها کافی است که از وارونگی استفاده کنید. مثلا جمله Was I in the right place? (آیا من در جای مناسبی بودم؟) را در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید :آموزش افعال در زبان انگلیسی

زمان گذشته استمراری

برای ایجاد ماضی استمراری در افعال “To Be” در زبان انگلیسی تنها کاری که باید انجام دهید این است که being را به ماضی ساده فعل خود اضافه کنید. مثال‌های زیر را در این زمینه مشاهده کنید:

I=>      was being

You=> were being

He/She/It=> was being

We=> were being

You=> were being

They=>          were being

این زمان نیز مانند زمان حال استمراری دارای کاربردهای رایجی نیست. شما در شرایط زیر می‌توانید از این زمان در جملات خود استفاده کنید:

–         بگویید فردی در گذشته رفتاری غیرعادی یا آزاردهنده داشته است. مثلا I was just being silly. ( من داشتم احمقانه رفتار می‌کردم)

برای این‌که بتوانید این جملات را منفی کنید تنها کافی است که not را به جمله خود اضافه کنید. مثلا I was not (wasn’t) being rude. ( من بی‌ادب نبودم)

برای سوالی کردن جملات خود نیز کافی است که از وارونگی استفاده کنید. مثلا Was I being rude? (من بی‌ادب بودم؟)

افعال “To Be” در زبــان انگلیسی

زمان حال کامل

برای این‌که بتوانید زمان حال کامل را با استفاده از افعال “To Be” در زبان انگلیسی ایجاد کنید تنها کاری که باید انجام دهید این است که از to have به اضافه شکل گذشته been استفاده کنید. ساختار زیر را برای درک بیشتر این موضوع مشاهده کنید:

I=>      have been

You=> have been

He/She/It=> has been

We=> have been

You=> have been

They=>          have been

شما زمانی می‌توانید از این زمان استفاده کنید که یکی از حالات زیر رخ داده باشد:

–         در مورد موقعیت‌ها، رویدادها، مشاغل و … صحبت کنید که در گذشته شروع شده و تا امروز ادامه داشته‌اند یا این‌که اخیرا به پایان رسیده‌اند. مثلا She has been a nurse for 20 years. (او بیست سال است که پرستار است.)

–         در مورد بودن یا حضور در مکانی صحبت کنید. مانند He has been to Spain three times. (او سه بار به اسپانیا رفته است)

–         بگویید که کسی هنوز از مکانی دیدن نکرده است. دقت داشته باشید که این نوع جملات معمولا به کار نمی‌روند. مثلا I have never been to Italy. ( من هرگز به ایتالیا نرفته‌ام)

جملات منفی در این حالت معمولا با افزودن یک not به فعل to have ساخته می‌شوند. مثلا I have not (haven’t) been completely honest with you. (من کاملا با شما صادق نبوده‌ام)

برای سوالی کردن نیز کافی است که شخص و شکل فعل to have را تغییر دهید. مثلا Have I been completely honest? (آیا کاملا صادق بوده‌ام؟)

گذشته کامل

گذشته کامل افعال “To Be” در زبان انگلیسی بسیار راحت است و استفاده از آن در هر فردی راحت خواهد بود.

I=>      bad

been

You=> had been

He/She/It=> had been

We=> had been

You=> had been

They=>          had been

از این زمان می‌توانید در موقعیت‌های زیر استفاده کنید:

–         در مورد رویدادها و موقعیت‌هایی که قبل از سایر رویدادها در گذشته رخ داده‌اند. مثلا: I had been a teacher for 20 years when I retired. (زمانی که بازنشسته شدم 20 سال بود که معلم بودم)

–         برای توصیف افراد، اشیا و مکان‌هایی که در گذشته بوده‌اند. به یاد داشته باشید که وضعیت توصیف شده با گذشته کامل باید قبل از موقعیت دیگری رخ داده باشد. مثلا It had been a very beautiful place in the past, but the house looked completely abandoned. (در گذشته مکان بسیار زیبایی بود که خانه‌اش کاملا متروکه به نظر می‌رسید).

–         گفتن این‌که قبلا اتفاقی نیفتاده بود اما الان اتفاق افتاده است.

دقت داشته باشید که برای منفی کردن یا ساختن حالت سوالی می‌توانید به شکل‌هایی که در بخش‌های قبلی بیان کردیم عمل کنید.

آینده ساده

از دیگر زمان‌هایی است که برای افعال “To Be” در زبان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرد. مثال‌های زیر را در نظر بگیرید:

I=>      will be

You=> will be

He/She/It=> will be

We=> will be

You=> will be

They=>          will be

در موارد زیر می‌توانید از زمان آینده ساده استفاده کنید:

–         در مورد سن و حرفه در آینده صحبت کنید.

–         پیش‌بینی کنید که چیزی یا شخصی در آینده چگونه به نظر می‌رسد.

–         بگویید که کسی در آینده در جایی خواهد بود.

برای منفی کردن جملات خود در این زمان می‌توانید کلمه not را به will اضافه کنید. برای سوالی کردن جملات نیز می‌توانید به شکل بخش‌های قبلی اقدام کنید.

اشکال خاص To Be: Beyond the Tenses

این حالات در واقع موقعیت‌هایی هستند که در آنها فعل to be به روش‌های خاصی استفاده می‌شود.

فرم های ثابت در مقابل پویا

افعال “To Be” در زبان انگلیسی معمولا به شکل استمراری خود دیده نمی‌شوند و زمانی که آنها را این‌گونه مشاهده می‌کنید معانی خاصی پیدا می‌کنند. مثلا:

Anna is very helpful.

در اینجا این‌گونه به نظر می‌رسد که آنا همیشه کمک‌کننده است.

Anna is being very helpful.

در این جمله این‌گونه به نظر می‌رسد که آنا تنها در این موقعیت کمک‌کننده است.

تگ کوئسشن  (Question Tags)

برچسب‌های سوالی از دیگر اشکال خاص این افعال هستند که در واقع زمانی از آنها استفاده می‌کنید که به دنبال نظر افراد دیگری نیز باشید. مثلا جمله زیر را در نظر بگیرید:

You are very happy here, aren’t you?

تو اینجا خیلی خوشحالی، نه؟

To Be و قیدها: ترتیب کلمات

برای استفاده از قیدها در کنار افعال “To Be” در زبان انگلیسی حتما باید آنها را بعد از این افعال قرار دهید. جمله زیر را در نظر بگیرید:

I am always happy.

من همیشه خوشحالم.

حال اگر دو کلمه being یا been در جمله شما باشد باید قید خود را بین فعل مزدوج و مزارع قرار دهید که جمله شما به شکل زیر در می‌آید:

Mary has always been happy here.

مریم همیشه اینجا خوشحال بوده است.

افعال معین و صدای مفعول

به طور کلی شما می‌توانید افعال to be را بین یک افعال معین و صدای مفعول یک فعل قرار دهید. جمله زیر را در نظر بگیرید:

These walls should be painted already.

این دیوارها باید قبلا رنگ شده باشند.

راهنمای کامل برای تسلط بر فعل بی قاعده در زبان انگلیسی

To Be: فرمان بودن، دستور دادن

احتمالا از قبل می‌دانید که ما از imperative برای دستورات و دستورالعمل‌ها استفاده می‌کنیم. چیزی که احتمالا هنوز نمی‌دانید این است که ما می‌توانیم از فعل to be نیز برای این کار استفاده کنیم که نمونه‌ آن را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

Be quiet!  / Don’t be so noisy!

ساکت باش! این قدر سروصدا نکن

سوالات متداول

در این بخش به برخی از رایج‌ترین سوالات درباره افعال “To Be” در زبان انگلیسی پاسخ خواهیم داد.

آیا استفاده از افعال to be در تمامی زمان‌ها امکان‌پذیر است؟

بله شما می‌توانید از این افعال به‌راحتی در تمامی زمان‌ها استفاده کنید بدون این‌که محدودیتی برای شما وجود داشته باشد.

آیا افعال to be را می‌توان در کنار افعال معین استفاده کرد؟

بله در چنین حالتی جمله شما به‌صورت مفعولی در می‌آید.

سخن پایانی

اگر شما هم علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با افعال “To Be” در زبان انگلیسی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما در دوره های آموزشی ایرانمهر شرکت کنید. شرکت در کلاس‌های برگزار شده توسط آموزشگاه زبان ایرانمهر هزینه چندانی برای شما نخواهد داشت و از طرف دیگر کیفیت این کلاس‌ها نیز کاملا تضمین شده است.

بیشتر بخوانید : یادگیری انواع افعال کمکی در زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید :یادگیری افعال رایج در زبان انگلیسی

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 5 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

  1. دیبا نیامی
    9 مهر 1402
    پاسخ دادن

    سلام بسیار عالی و قابل فهم

    • ایرانمهر
      9 مهر 1402
      پاسخ دادن

      سلام وقت بخیر ممنونم از همراهیتون
      موفق باشین

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید