IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
نحوه تسلط بر ساختار زمان در زبان انگلیسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: محمد اشرفی
26 مرداد 1401

نحوه تسلط بر ساختار زمان در زبان انگلیسی

بدون زمان در زبان انگلیسی، غیرممکن است که به مردم بگویید چه می‌خواهید، چه کردید و چه برنامه‌هایی دارید.

دیگر هیچ چیز معنا نخواهد داشت.

بنابراین، در این پست، همه چیزهایی را که باید در مورد زمان‌ها در زبان انگلیسی بدانید، از اینکه چه هستند تا نحوه تمرین آن‌ها، یاد خواهید گرفت. همچنین اگر راجع به آموزش زبان انگلیسی و دوره‌های یادگیری آن سوالی داشتید، می‌توانید با تماس با موسسه زبان ایرانمهر، از مشاوره‌ی رایگان بهره‌مند شده و به پاسخ سوالاتتان برسید.

تسلط بر ساختار زمان

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

زمان چیست؟

می‌دانیم زمان‌ها مهم هستند، اما آیا می‌دانید زمان چیست؟

به زبان ساده، زمان شکلی از فعل است که به ما امکان می‌دهد زمان وقوع آن را بیان کنیم.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید در مورد اتفاقی که هفته گذشته رخ داده صحبت کنید، از زمان گذشته استفاده می‌کنید. اگر می‌خواهید در مورد چیزی که ماه آینده اتفاق می‌افتد صحبت کنید، از زمان آینده استفاده می‌کنید.

هنگام استفاده از زمان در زبان انگلیسی، از زمان حال (در حال حاضر) به عنوان نقطه مرجع خود استفاده می‌کنیم زیرا در آن زندگی می‌کنیم.

بنابراین اگر دیروز پیتزا خورده اید، آن عمل در گذشته اتفاق افتاده است، درست است؟

از آنجایی که در گذشته پیتزا می‌خوردید، اگر می‌خواهید در مورد آن به کسی بگویید، باید از زمان گذشته در انگلیسی استفاده کنید.

ate pizza yesterday.

دیروز پیتزا خوردم

حالا تصور کنید می‌خواهید به دوستتان درباره سفر به کوهستان بگویید. این سفر قرار است سه روز دیگر انجام شود، بنابراین سفر در آینده است.

شما نمی‌توانید از همان زمانی استفاده کنید که می‌گوید دیروز پیتزا خوردید.

این بار، شما باید از زمان دیگری استفاده کنید، زمانی که بیان می‌کند که یک عمل بعد از زمان حال ما اتفاق می‌افتد. این زمان آینده ساده است:

will go on a trip next Saturday.

شنبه آینده به مسافرت خواهم رفت.

چگونه استعداد یادگیری زبان انگلیسی را در خود تقویت کنیم

چرا یادگیری زمان‌ها در زبان انگلیسی مهم است؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا باید بدانید که چگونه از زمان‌های انگلیسی استفاده کنید.

انگلیسی یک زبان زمانی است.

این ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما فقط به این معنی است که انگلیسی به تمام زمان‌های خود نیاز دارد تا یک عمل را در زمان مشخص کند یا رابطه بین دو عمل مختلف را بیان کند.

مثلا:

زمان‌ها می‌توانند به شما کمک کنند آنچه را که واقعاً می‌خواهید بگویید.

این باید واضح باشد. هر زمان در زبان انگلیسی برای یک یا چند هدف خاص استفاده می‌شود. بسته به آنچه می‌خواهید بگویید، باید از یک زمان یا زمان دیگر استفاده کنید:

انگلیسی یک زبان جهانی است.

انگلیسی به زبان اصلی ارتباط در جهان تبدیل شده است.

میلیون‌ها نفر هر روز از آن برای برقراری ارتباط با دوستان، همکاران، روسا و غیره استفاده می‌کنند.

اگر می‌خواهید بخشی از آن مکالمه جهانی باشید، باید انگلیسی بلد باشید و دانستن انگلیسی به معنای دانستن زمان‌های انگلیسی است!

زمان‌ها به شما کمک می‌کنند تا مسلط شوید.

زمان‌ها بین مبتدی‌ها که می‌توانند در مورد کارهای روزمره خود صحبت کنند و تسلط در مورد سیاست تفاوت ایجاد می‌کنند.

هر چه زمان‌های بیشتری را یاد بگیرید، در صحبت کردن صحیح انگلیسی بهتر خواهید بود.

تفاوت بزرگ بین یک زبان آموز مبتدی و یک زبان آموز پیشرفته این است که زمان‌ها را چقدر خوب می‌دانند و چگونه از آن‌ها استفاده می‌کنند.

یادگیری زمان‌ها می‌تواند تمام مهارت‌های زبانی شما را بهبود بخشد.

گرامر (و زمان‌ها) در هر کاری که در انگلیسی انجام می‌دهیم وجود دارد، از گفتن زمان گرفته تا تبریک تولد به کسی.

ما هنگام صحبت کردن، گوش دادن به پادکست، تماشای فیلم، خواندن کتاب و موارد دیگر از زمان‌ها استفاده می‌کنیم. بنابراین هرچه بیشتر در مورد زمان‌ها بدانیم، به بهترین نحو می‌توانیم دانش خود را در سایر مهارت‌های زبانی به کار ببریم.

نحوه یادگیری زمان در زبان انگلیسی

گاهی اوقات یادگیری زمان‌ها می‌تواند بسیار خسته کننده باشد، به خصوص اگر سعی می‌کنید خودتان یاد بگیرید.

خسته کننده نیز به معنای بی اثر بودن است، پس برای یادگیری سریع و بدون اتلاف وقت چه کنیم؟

بسیاری از دانش‌آموزان عاشق یادگیری زبان انگلیسی هستند، اما گاهی اوقات گم می‌شوند، مخصوصاً وقتی شروع به یادگیری زمان‌ها می‌کنند. با این حال، نکاتی وجود دارد که وقتی می‌خواهید زمان‌های گرامر انگلیسی را یاد بگیرید بهتر از سایرین هستند.

نحوه تسلط بر ساخـــتار زمان در زبان انگلیسی

آن‌ها را به زمان‌های گذشته، حال و آینده تقسیم کنید.

برای داشتن سه گروه چهار تایی می‌توانید از تقسیم گذشته، حال و آینده استفاده کنید.

این تقسیم بندی عالی است اگر می‌خواهید همه چیز را در مورد یک قطعه خاص از خط زمان بدون نگرانی بیش از حد در مورد بقیه چیزها یاد بگیرید، بنابراین یک تکنیک خوب برای زبان آموزان مبتدی است که هنوز آماده نیستند نقاط را با هم ترکیب کنند.

به عنوان مثال، ابتدا می‌توانید روی زمان‌های حال، سپس زمان‌های گذشته و سپس زمان‌های آینده تمرکز کنید.

آنها را به جفت تقسیم کنید.

یکی دیگر از روش‌های تقسیم زمان‌های مختلف، جفت سازی است. همانطور که بیشتر یاد می‌گیرید، متوجه می‌شوید که اغلب اوقات زمان‌ها ویژگی‌های خاصی را به اشتراک می‌گذارند یا دوست دارند با هم در جملات ظاهر شوند.

روش‌های مختلفی برای این تقسیم بندی وجود دارد:

• زمان‌های ساده و استمراری: حال ساده و حال استمراری، ماضی ساده و ماضی استمراری، آینده ساده و آینده استمراری.

• زمان‌های کامل و کامل استمراری: حال کامل و حال کامل استمراری، ماضی کامل و ماضی کامل استمراری، آینده کامل و آینده کامل استمراری.

• زمان‌هایی که به طور معمول با هم در جملات ظاهر می‌شوند: حال ساده و حال کامل، حال ساده و حال استمراری، ماضی ساده و حال کامل، ماضی ساده و گذشته استمراری، ماضی ساده و ماضی کامل.

اینها فقط چند نمونه هستند.

اگر احساس کردید دو (یا چند) زمان با هم هستند، می‌توانید زمان‌ها را به روش دیگری تقسیم کنید. ما این تکنیک را برای زبان آموزان متوسط ​​و پیشرفته توصیه می‌کنیم زیرا زمان‌ها با هم مخلوط می‌شوند و استفاده می‌شوند.

با تمرین‌ها و برنامه‌های آنلاین تمرین کنید.

میلیون‌ها منبع آنلاین وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای تمرین زمان‌ها در زبان انگلیسی استفاده کنید. و اگر یادگیری در حال حرکت را ترجیح می‌دهید، همچنین می‌توانید یک یا چند برنامه را دانلود کنید و از آنها برای تبدیل شدن به یک زبان استاد استفاده کنید.

جملات خود را بسازید.

توصیه می‌کنیم هر بار یک زمان را انتخاب کنید و با آن جملات، جملات منفی و سوالات را تمرین کنید.

تا جایی که فکرش را می‌کنید، با تمرکز بر یک زمان، هر تعداد مثال بنویسید. این به شما کمک می‌کند ساختار زمان را در تمام اشکال آن به خاطر بسپارید و به شما امکان می‌دهد تا به طور طبیعی از آن استفاده کنید.

سریال‌ها، فیلم‌ها و ویدیوها را تماشا کنید تا زمان‌ها را در متن ببینید.

زمینه همه چیز است و هرچه زمینه بیشتری داشته باشیم، بهتر می‌فهمیم که چه چیزی گفته می‌شود.

بهترین چیز در مورد هر نوع ویدیوی بومی ‌انگلیسی این است که شما نه تنها به صحبت‌های بومی‌زبان‌ها گوش می‌دهید (بنابراین تلفظ را تمرین می‌کنید) بلکه به جملات کامل در متن نیز گوش می‌دهید.

وقتی به زمانی که در متن استفاده می‌شود گوش می‌دهید، می‌توانید بفهمید که چرا از آن استفاده می‌شود، بنابراین می‌دانید که چه زمانی از آن استفاده کنید.

داستان‌های کوتاه خود را بسازید.

این نوع تمرین برای زبان آموزان متوسط ​​و پیشرفته توصیه می‌شود.

به یک داستان فکر کنید و سعی کنید سه نسخه متفاوت از آن بنویسید، یکی در گذشته، یکی در حال و دیگری در آینده. در ابتدا، این ممکن است کمی‌دشوار به نظر برسد، اما قول می‌دهیم با پیش رفتن شما آسان‌تر شود.

شما می‌توانید در مورد هر چیزی که می‌خواهید بنویسید، اما موضوعات زیر نیز پیشنهاد می‌شود:

• روال روزانه (دیروز، یک روز عادی در زندگی و فردا را توصیف کنید.)

• زندگی شما (در گذشته چه کسی بودید؟ چه کسی را می‌شناسید؟ می‌خواهید در آینده چه کسی باشید؟)

• شهرها (درباره اینکه در گذشته چگونه بودند، اکنون چگونه هستند و فکر می‌کنید 100 سال دیگر چگونه خواهند بود، بنویسید.)

• خواننده/نویسنده/بازیگر مورد علاقه (یکی را انتخاب کنید که مرده است و یکی را که هنوز زنده است. برای زمان آینده، در مورد هنرمند زنده مورد علاقه خود تا 10 سال دیگر بنویسید. کجا خواهند بود؟ چه خواهند کرد؟ آیا آنها ازدواج خواهند کرد. آیا آنها بچه دار خواهند شد؟)

• در مورد یک رویداد مهم تاریخی فکر کنید و با استفاده از زمان‌های گذشته در مورد آن بنویسید. حالا تصور کنید همین اتفاق الان در حال وقوع است. داستان خود را بر این اساس تغییر دهید.

تمرین خواندن

خواندن یکی از بهترین تمرین‌هایی است که می‌توانیم انجام دهیم اگر واقعاً بخواهیم زمان‌ها را بفهمیم و یاد بگیریم چگونه از آنها به درستی استفاده کنیم.

حین مطالعه فکر نمی‌کنید در حال یادگیری چیزی هستید، اما حقیقت این است که مغز شما در حال یادگیری نحوه تشخیص زمان‌های مختلف و ساختارهای زبانی است که تکرار می‌شوند، و قبل از اینکه متوجه شوید، مانند یک رئیس شروع به استفاده از زمان‌های انگلیسی خواهید کرد.

به پادکست‌ها و رادیو گوش دهید.

گوش دادن به زبان انگلیسی که توسط افراد بومی‌ صحبت می‌شود نیز یک روش عالی برای تمرین زمان است.

وقتی به انگلیسی درست گوش می‌دهید، درست مثل وقتی که آن را می‌خوانید، مغزتان را با ساختارهای درست تغذیه می‌کنید. با گذشت زمان، مغز شما این ساختارها را تشخیص می‌دهد و زمانی که می‌خواهید چیزی به زبان انگلیسی بگویید به شما کمک می‌کند.

محل تمرین زمان‌ها در زبان انگلیسی

چندین گزینه عالی برای تمرین زمان وجود دارد. همه چیز بستگی به نوع زبان‌آموز و روش یادگیری شما دارد.

کتاب‌های گرامر و تمرین

برای شروع، کتاب‌های تمرین دستور زبان سنتی را دارید. آن‌ها احتمالاً بهترین گزینه برای زبان آموزانی هستند که می‌خواهند زمان‌ها و نوشتن را همزمان تمرین کنند.

بسیاری از کتاب‌های دستور زبان انگلیسی دارای یک کتاب تمرین همراه هستند. فقط یکی را انتخاب کنید که از کار کردن با آن احساس راحتی می‌کنید.

تمرین گرامر آنلاین

همچنین تمرینات گرامر انگلیسی به صورت آنلاین وجود دارد.

اگر [نام زمان] + تمرینات را جستجو کنید، نتایج زیادی خواهید گرفت.

ترفند اینجا این است که نوع تمرینی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید. یادگیری گرامر انگلیسی باید لذت بخش باشد، بنابراین اگر تصمیم دارید که یادگیری زمان‌ها با تمرین‌های پر کردن جای خالی بهترین راه برای شماست، آن را دنبال کنید.

فیلم‌ها

یکی دیگر از راه‌های عالی برای تمرین زمان‌ها، تماشای ویدیوها است. پلتفرم‌های پخش جریانی مانند HBO، نتفلیکس و یوتیوب در مورد مصرف محتوای ویدیویی مورد علاقه زبان‌آموزان هستند.

به‌علاوه، اگر می‌خواهید زمان‌ها را در زمینه تمرین کنید و ببینید که زبان‌های بومی ‌چگونه از آن‌ها استفاده می‌کنند، عالی هستند.

بدون شک، یادگیری زبان از زبان مادری آن یکی از بهترین راه‌ها برای به دست آوردن یک لهجه کامل است، اما جدای از آن، می‌توانید مطمئن باشید ورودی (اطلاعاتی) که دریافت خواهید کرد 100% دقیق است و کاملاً با متن آن مطابقت دارد.

اپلیکیشن‌ها

برنامه‌های یادگیری زبان انگلیسی زمانی که به طور منظم استفاده می‌شوند می‌توانند یک مزیت یادگیری عالی باشند، بنابراین به یاد داشته باشید که بخش روزانه خود را از زمان‌های انگلیسی بدون توجه به هر چیزی دریافت کنید.

صدها هزار برنامه در دسترس است.

به همین دلیل، به نظر می‌رسد امروزه اپلیکیشن‌های یادگیری و تمرین زمان‌ها در زبان انگلیسی (یا هر موضوع دیگری که ممکن است به آن علاقه داشته باشید) یک امر ضروری باشد.

چگونه می‌توانید از برنامه‌ها برای یادگیری زمان در زبان انگلیسی استفاده کنید؟

بنابراین، چگونه برنامه‌ها می‌توانند به شما کمک کنند در حالی که شما سعی می‌کنید زمان‌های انگلیسی را یاد بگیرید؟

کارهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای یادگیری زمان‌ها در زبان انگلیسی به طور خاص انجام دهید. اینها بخشی از آنها هستند:

• انواع تمرین‌هایی را انتخاب کنید که بر تمرین زمان‌های انگلیسی تمرکز دارند. اگر تمرکز شما در حال حاضر بر تسلط بر زمان‌های انگلیسی است، تمرین‌هایی را انتخاب کنید که به شما این امکان را می‌دهند. بسته به برنامه، انواع مختلفی از تمرین‌ها را پیدا خواهید کرد، مانند پر کردن جای خالی، اتمام جمله، انتخاب پاسخ صحیح و موارد دیگر.

• دیالوگ‌ها/ رونوشت‌ها را تجزیه و تحلیل کنید و بفهمید که چرا از زمان استفاده شده است. این یکی دیگر از روش‌های عالی برای یادگیری زمان‌ها است. تقریباً هر جمله انگلیسی حداقل یکی از 12 زمان را شامل می‌شود. آنچه می‌خوانید را تجزیه و تحلیل کنید و سعی کنید دلیل استفاده از زمان خاصی را توضیح دهید.

• تست‌ها و آزمون‌های آنلاین در مورد زمان‌ها را انجام دهید تا متوجه شوید که چگونه کار می‌کنید. اگر برنامه شما گزینه شرکت در آزمون‌ها را دارد، این یک راه عالی برای بررسی پیشرفت شما و دیدن زمان‌هایی است که باید مرور کنید.

• به دیالوگ‌ها/پادکست‌ها/صوتی گوش دهید تا از زمان‌های مختلف سخنرانان بومی ‌بشنوید. شما قبلاً می‌دانید که بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی گوش دادن به صحبت‌های زبان مادری است. همانطور که قبلاً با رونوشت‌ها انجام دادید، دیالوگ‌هایی را که گوش می‌دهید یادداشت و تجزیه و تحلیل کنید و سعی کنید توضیح دهید که چرا سخنرانان از زمان خاصی استفاده کرده اند.

• به راحتی به هر زمان که ممکن است برای شما دشوار باشد برگردید و آنها را در حال حرکت مرور کنید. یکی از مفیدترین دلایل برای دانلود یک برنامه در تلفن شما این است که همیشه همراه شما خواهد بود، بنابراین می‌توانید هر زمان که زمان دارید، بدون توجه به جایی که هستید، آن زمان‌های سخت تر را مرور کنید.

نحوه تسلط بر ساختار زمان در زبـــان انگلیسی

سخن آخر

تبریک می‌گویم! شما اکنون تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد زمان‌ها در زبان انگلیسی دارید. زمان‌ها اسکلت یک زبان هستند. بدون آنها، اکثر زبان‌های جهان در گذر زمان از بین خواهند رفت. ما به زمان‌ها، به ویژه در زبان انگلیسی، نیاز داریم تا رویدادها را بیابیم و بدانیم چه اتفاقی افتاده و چه زمانی رخ داده است.

بنابراین هر چه زودتر شروع به تسلط بر زمان‌های انگلیسی کنید، بهتر است.

اگر راجع به آموزش زبان انگلیسی به صورت حضوری، دوره‌ها، انواع کلاس‌ها و سطوح آن سوالی دارید، حتما با موسسه زبان ایرانمهر تماس بگیرید تا به طور کامل در این زمینه، راهنمایی شوید.

بیشتر بخوانید:نحوه استفاده از حرف اضافه زمان و تاریخ در زبان انگلیسی

آزمون

1. In English, the concept of tense

2. There are _______ in the English language.

3. A past simple verb such as "had" _______ refer to past time.

4. "I hope it snows next weekend." In this sentence, the present simple verb "snows" refers to

5. All 12 basic tenses can be used in either the active or _______ voice.

6. The structure of a basic tense depends on whether it's in the positive, negative or _______ form.

7. Which verb form always ends with -ing, as in "talking"?

8. Which of the basic tense structures is "auxiliary + subject + main verb"?

9. When learning the structure of tenses, we learn how to use regular verbs and irregular verbs, including the highly irregular verb _______.

10. When learning the English tense system, it's important to understand that "tense" and "time" are

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید