IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
چگونه لهجه آمریکایی داشته باشیم
امتیاز کاربران: 4.6/5
نویسنده: ایرانمهر
11 دی 1401

چگونه لهجه آمریکایی داشته باشیم؟

آیا می‌خواهید مانند یک بومی آمریکایی، به مکالمه انگلیسی مشغول شوید و صحبت کنید؟ امروز، یادگیری مکالمه‌ انگلیسی با لهجه آمریکایی می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد. در این مقاله نکات بسیار خوبی در مورد نحوه یادگیری لهجه آمریکایی و صحبت کردن مانند یک بومی آمریکایی زبان ‌به شما ارائه می‌دهیم.

لهجه آمریکایی واقعا چیست

ابتدا، بیایید این موضوع را بررسی کنیم که لهجه آمریکایی در واقع چیست، چه تفاوتی با لهجه بریتانیایی دارد و چه ویژگی‌هایی لهجه آمریکایی را متمایز می‌کند.

اول، شما باید به خاطر داشته باشید که اصطلاح لهجه آمریکایی، یک ساده سازی بیش از حد فاحش است. زیرا در واقع لهجه‌های آمریکایی منطقه‌ای زیادی وجود دارد. آنچه که اکثر مردم به عنوان لهجه آمریکایی معمولی در نظر می‌گیرند، لهجه عمومی ‌آمریکایی است که گاهی اوقات به آن انگلیسی شبکه یا انگلیسی گوینده اخبار می‌گویند. اکثریت آمریکایی‌ها با این لهجه صحبت می‌کنند.

لهجه آمریکایی چیست

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

لهجه آمریکایی مدرن قدیمی‌تر از لهجه بریتانیایی است و به زبان انگلیسی که قبلا صحبت می‌شد نزدیک‌تر است. تعجب می‌کنید که چرا اینطور است؟

انگلیسی آمریکایی، همانطور که امروزه می‌دانیم و از آن استفاده می‌کنیم، لهجه‌ای بود که در ابتدا توسط اولین مستعمره‌نشینان انگلیسی صحبت می‌شد که اولین سکونتگاه دائمی ‌خود را در سال 1607 در جایی که اکنون به نام ایالات متحده شناخته می‌شود تأسیس کردند و زبان مادری خود را با خود آوردند. در سال 1776، زمانی که ایالات متحده استقلال خود را اعلام کرد، لهجه‌های انگلیسی و آمریکایی هنوز از هم جدا نشده بودند و تلفظ در هر دو کشور یکسان بود. اما در دو قرن گذشته، لهجه استاندارد بریتانیایی دستخوش تغییرات زیادی شده است، در حالی که لهجه معمولی آمریکایی عملاً ثابت مانده است و ما فقط می‌توانیم تغییرات ظریفی را مشاهده کنیم.

ویژگی اصلی که لهجه عمومی‌ آمریکایی را از لهجه بریتانیایی جدا می‌کند، روتیک بودن آن است. آمریکایی‌ها صدای «r» را در تمام کلمات تلفظ می‌کنند، از جمله بعد از حروف صدادار، برای مثال، در کلماتی مانند winter، car و hard، در حالی که کسانی که لهجه‌ی بریتانیایی دارند، اینگونه صحبت نمی‌کنند.

سایر ویژگی‌های برجسته لهجه آمریکایی نیز عبارتند از:

  • مصوت‌های گرد نشده در کلماتی مانند rod و lot  به صورت «rahd» و «laht» تلفظ می‌شوند.
  • صدای « a کوتاه » قبل از صامت‌های خویشامی، ادغام می‌شود، به عنوان مثال. Man و cat
  • در کلماتی مانند suit و new، صدای ew مانند، دراپ می‌شود و به شکل nu و sut تلفظ خواهد شد.

چگونه استعداد یادگیری زبان انگلیسی را در خود تقویت کنیم

دلایل اصلی برای یادگیری لهجه آمریکایی

مهم نیست که زبان مادری شما چیست یا متعلق به چه کشوری هستید، اگر انگلیسی را با لهجه خارجی غلیظ یا حتی یک گویش منطقه‌ای صحبت کنید، درک واضح شما برای افراد دیگر، به ویژه بومی‌های انگلیسی ‌زبان، دشوارتر خواهد بود. در نتیجه، لهجه‌ی شما می‌تواند شما را از استخدام یا ترفیع در محل کار باز دارد (گرچه این مخصوص کسانی است که مهاجرت کرده‌اند و می‌خواهند در یک محیط انگلیسی زبان مشغول به کار شوند). به همین دلیل است که به آموزش لهجه آمریکایی نیاز دارید تا لهجه یا گویش ناخواسته را به حداقل برسانید و یاد بگیرید که انگلیسی آمریکایی را به وضوح صحبت کنید.

اگر لهجه‌ی مادری خود را (در مورد ما فارسی زبانان، لهجه‌ی فارسی را) کاهش دهید، تلفظ خود را بهبود ببخشید و انگلیسی آمریکایی را روان صحبت کنید، تأثیر مثبت پایداری را بر تمام جنبه‌های روزانه‌ی خود خواهید دید. در اینجا به برخی از مزایای مکالمه زبان انگلیسی با لهجه‌ی آمریکایی اشاره می‌کنیم:

  • می‌تواند به شما در پیشرفت شغلی در بازار کار رقابتی امروز کمک کند.
  • دیگران بهتر منظورتان را متوجه می‌شوند و نیازی به تکرار حرف خود نخواهید داشت.
  • موانع ارتباطی را کاهش می‌دهید و اعتماد به نفس خود را بهبود می‌بخشید.
  • مهارت‌های ارائه شفاهی خود را بهبود خواهید بخشید، قادر خواهید بود با وضوح و اطمینان صحبت کنید و سخنرانی‌های قدرتمند و ارائه شفاهی بی‌نقصی ارائه دهید.
  • لهجه آمریکایی خوب به شما کمک می‌کند تعصب برخی از آمریکایی‌ها را کاهش دهید و معیارهای آنها را برای الگوهای گفتاری مناسب برآورده کنید.
  • این به شما کمک می‌کند اعتماد و اعتبار بیشتری را برای خود ایجاد کنید زیرا مردم معمولا افراد غیر بومی‌ را کمتر باور دارند، تنها به این دلیل که درک حرف‌هایشان دشوارتر است.
  • تأثیر مثبتی بر تعاملات اجتماعی شما خواهد داشت و از معاشرت با دوستان و همکاران لذت بیشتری خواهید برد.

نحوه صحبت کردن با لهجه آمریکایی: نکات و ترفندهایی که همه باید بدانند!

آیا می‌خواهید به طور موثر با لهجه‌ی آمریکایی ارتباط برقرار کنید؟ یادگیری صحبت کردن با لهجه آمریکایی خنثی معمولی آسان نیست، اما اگر روی تلفظ خود سخت کار کنید و زیاد تمرین کنید، می‌توانید این کار را انجام دهید. در اینجا چند نکته مفید وجود دارد که هر کسی که در خارج از ایالات متحده متولد شده است باید از آنها پیروی کند تا بیشتر شبیه یک بومی آمریکایی زبان باشد.

آهسته‌تر از حد معمول صحبت کنید

این نکته ممکن است کمی ‌عجیب به نظر برسد، اما اگر آن را امتحان کنید، تفاوت را خواهید دید. زبان‌های زیادی وجود دارند که با سرعت بیشتری نسبت به زبان انگلیسی صحبت می‌شوند، به عنوان مثال. روسی، اسپانیایی، چینی و هندی. اگر سعی می‌کنید با همان سرعتی که این زبان‌ها صحبت می‌کنند انگلیسی صحبت کنید، ممکن است افراد بومی‌زبان شما را درک نکنند و مجبور شوید حرف‌هایتان را مجددا تکرار کنید. بنابراین هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی باید کمی‌ سرعت خود را کم کنید و بین کلمات ‌بیشتر مکث کنید. به این ترتیب صحبت شما واضح‌تر به نظر می‌رسد.

با عبارات صحبت کنید، نه کلمه به کلمه

هنگام صحبت، آمریکایی‌ها جملات طولانی را به عباراتی تقسیم می‌کنند که به آنها گروه‌های فکری می‌گویند. سعی کنید سرعت صحبت خود را تطبیق دهید – با عبارات کوتاه صحبت کنید و پس از هر عبارت مکث کوتاهی کنید تا به دیگران کمک کنید تا آنچه را که گفتید پردازش کنند. شما باید بر مهمترین کلمات در پیام خود تأکید کنید. در هر عبارت از تاکید بر روی کلمه تمرکز استفاده کنید – صدای خود را بلند کنید و برای کلمه خاصی که به بیشترین توجه نیاز دارد صدای بلندتری ایجاد کنید. هنگام تاکید بر کلمات مختلف در جمله، می‌توانید معنای آن را تغییر دهید:

  • Hespeaks pretty well.
  • He speakspretty well.

شما همچنین باید الگوهای لحنی رایج را در لهجه آمریکایی یاد بگیرید. زیرا آن‌ها از لحن برای نمایش احساسات خود استفاده می‌کنند.

یادگیری لهجه آمریکایی

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

بر هجای صحیح تاکید کنید

تاکید بر هجای صحیح در هر کلمه مهم است، زیرا کمک می‌کند گفتار شما برای دیگران واضح‌تر به نظر برسد. شما باید حروف صدادار را در هجاهای تاکید شده با طول اضافی و کمی ‌افزایش گام بیان کنید:

  • روی قسمت اول اسامی ‌مرکب استرس بگذارید، مانند: laptop، football، parkway
  • روی قسمت دوم افعال عبارتی استرس بگذارید، مانند: work out، sign in، come over، log out
  • روی قسمت دوم افعال مرکب استرس بگذارید، مانند: overdue، understand، overdone

صداهای مصوت را یاد بگیرید

هر زبانی از مجموعه‌ای از صداها تشکیل می‌شود. برخی از زبان‌ها ممکن است صداهای مشترکی داشته باشند، اما با این حال، تفاوت‌های ظریفی در تلفظ آن‌ها وجود دارد که برای گویشوران بومی ‌بسیار قابل توجه است. بنابراین باید یاد بگیرید که چگونه تمام صداها را در لهجه‌ی آمریکایی به کار ببرید.

در الفبای انگلیسی 5 حرف برای صداهای مصوت وجود دارد (a، e، i، o، و u) و این 5 حرف 15 صدای مختلف را ایجاد می‌کنند. شما باید یاد بگیرید که تمام صداها را به درستی تلفظ کنید تا با لهجه‌ی آمریکایی واضحی صحبت کنید. با الفبای آوایی بین‌المللی آشنا شوید. این به شما کمک می‌کند صداهای جدید را شناسایی کنید و نشانگرهایی را برای حرکت در زبان داشته باشید.

برای مثال، یادگیری schwa یا صدای مصوت خنثی که تقریباً برای تمام مصوت‌های بدون تاکید در لهجه آمریکایی استفاده می‌شود، مهم است. نماد آوایی این صدا /ə/ است که به نوعی، کابوس زبان‌آموزان محسوب می‌شود. Schwa همچنین در بسیاری از کلمات دستوری، به عنوان مثال، در مقالات و حروف اضافه وجود دارد. مهارت در schwa به شما کمک می‌کند تلفظ خود را دقیق‌تر و طبیعی‌تر کنید. پس تا جایی که می‌توانید، روی شوا کار کنید.

صدای R

شما باید بین صداهای L و R که در برخی از زبان‌ها جابه‌جا می‌شوند، تمایز قائل شوید. صدای R آمریکایی نسبتاً غیرمعمول است و به نظر می‌رسد فقط در چند زبان وجود دارد، به عنوان مثال، در چینی ماندارین. هنگام تلفظ R آمریکایی، باید زبان خود را در وسط دهان خود قرار دهید و لب‌های خود را کمی‌ گرد نگه دارید.

صدای T

ممکن است تعجب کنید، اما بومی‌های‌ آمریکایی، همیشه T را بیان نمی‌کنند. در عوض، آنها حداقل از سه صدای مختلف T استفاده می‌کنند – tapped T، silent T و held T. در آموزش زبان انگلیسی، شما باید یاد بگیرید که این تغییرات را متمایز و تلفظ کنید. شما باید از آنها در مکالمات خود استفاده کنید تا صدایی نرم‌تر و طبیعی‌تر داشته باشید.

اهمیت اختصارات را درک کنید

بومیان آمریکایی تقریباً همیشه از اختصار استفاده می‌کنند. اختصارات عامیانه نیستند، بلکه از نظر دستوری ترکیبی صحیح از کلمات جداگانه هستند که برای مکالمه‌ی سریع‌تر کوتاه می‌شوند. در نوشتار، آمریکایی‌ها از یک آپستروف برای جایگزینی حروف مختصر شده استفاده می‌کنند. در اینجا چند نمونه از اختصارات وجود دارد:

  • cannot = can’t
  • will not = won’t
  • I am = I’m

علاوه‌بر این، اختصارات زیادی نیز وجود دارند که در مکالمات روزمره تا حد زیادی استفاده می‌شوند:

  • want to = wanna
  • give me = gimme
  • going to = gonna

اگر روی تسلط بر این ویژگی‌ها در لهجه آمریکایی تمرکز کنید، به زودی متوجه خواهید شد که مکالمه جذاب‌تر و طبیعی‌تر به نظر می‌رسید.

روش های یادگیری لهجه آمریکایی

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

روش‌های موثر برای یادگیری لهجه آمریکایی

اکنون که می‌دانید باید روی چه ویژگی‌هایی از لهجه آمریکایی کار کنید، چند توصیه عملی در مورد نحوه یادگیری زبان انگلیسی با لهجه‌ی آمریکایی آورده شده است که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست. از آنها برای بهبود لهجه‌ی خود استفاده کنید.

زیاد تمرین کنید

به خاطر داشته باشید که یادگیری لهجه آمریکایی نیاز به صبر و مهارت دارد و بلافاصله انجام نمی‌شود. به همین دلیل بسیار مهم است که با انگیزه بمانید و مرتباً تمرین کنید. هرچه بیشتر تمرین کنید و بازخورد بیشتری دریافت کنید، لهجه آمریکایی شما بهتر خواهد شد. تا حد امکان به گفتگوهای بومی زبان‌های آمریکایی گوش دهید. شما باید روی جنبه‌های آوایی زبان تمرکز کنید و به استرس، ریتم و لحن توجه کنید.

از یک دیکشنری استفاده کنید

اگر مطمئن نیستید که چگونه یک کلمه خاص را به درستی با لهجه آمریکایی تلفظ کنید، یک دیکشنری خوب را بررسی کنید. می‌توانید از دیکشنری‌های صوتی آنلاین استفاده کنید، به تلفظ صحیح گوش دهید و از آن تقلید کنید. اگر به طور منظم این کار را انجام دهید، به زودی یاد خواهید گرفت که چگونه کلمات زیادی را تلفظ کنید و دایره لغات خود را گسترش دهید.

اصطلاحات را یاد بگیرید

اصطلاحات و ضرب‌المثل‌های انگلیسی بخش مهمی ‌از نوشتار و گفتار انگلیسی هستند. اگر می‌خواهید روان و بومی‌تر به نظر برسید، باید اصطلاحات و اسلنگ‌های رایج آمریکایی را یاد بگیرید و از آن‌ها در گفتار خود، به‌ویژه در محیط‌های غیررسمی ‌استفاده کنید.

فهرستی از کلماتی که تلفظشان سخت است را تهیه کنید

یک ایده خوب این است که لیستی از کلماتی که شما را گیج می‌کند تهیه کنید. شما همچنین باید کلماتی را فهرست کنید که ترکیبات پیچیده‌ای از صداها را دارند یا تلفظ آنها برای شما سخت است. تلفظ این کلمات را به طور منظم تمرین کنید.

آموزش‌های ویدیویی رایگان را در یوتیوب تماشا کنید

بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی و تمرین صداهای دشواری که در زبان مادری شما وجود ندارد، تقلید از زبان دوم است. شما می‌توانید بسیاری از درس‌های ویدیویی رایگان را در یوتیوب بیابید و خود را در لهجه آمریکایی غوطه‌ور کنید. علاوه بر این، می‌توانید در پادکست‌های تلفظ سابسکرایب کنید و در مسیر به آنها گوش دهید.

با صدای بلند بخوانید

چند داستان، شعر یا مقاله جالب به زبان انگلیسی پیدا کنید و آنها را با صدای بلند بخوانید. به نحوه تلفظ صداها توجه کنید و حین خواندن، تلفظ صحیح را تجزیه و تحلیل کنید. شما باید سعی کنید بر کلمات محتوایی – اسم‌ها، افعال، صفت‌ها و قیدها تاکید کنید و الگوی لحنی مناسبی برای بیان احساسات خود به کار ببرید.

آواز بخوانید

اگر از این تاکتیک استفاده کنید، یادگیری لهجه آمریکایی لذت بخش می‌شود. آهنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید و مثل کارائوکه، با خواننده آهنگ بخوانید! شما اینگونه روی تلفظ خود تمرین خواهید کرد و لذت خواهید برد.

تلفظ بومی ‌را تقلید و صدای خود را ضبط کنید

چگونه می‌توانید بفهمید که تمریناتتان جواب داده است؟ از تلفن برای فیلمبرداری از خود در حال صحبت کردن به زبان انگلیسی استفاده کنید. اینگونه به خوبی می‌شنوید که چگونه صحبت می‌کنید و تمریناتتان تا چه اندازه حاصل داده است. یک کلیپ ویدیویی خوب پیدا کنید، چندین جمله را انتخاب کنید، شروع به ضبط کنید و سعی کنید صداها و لحن‌ها را تقلید کنید. هنگام مقایسه این دو ویدیو، می‌توانید تفاوت لهجه‌ی خود و آن بومی آمریکایی را ببینید و کاستی‌های خود را شناسایی کنید.

سخن آخر

ما در این مقاله تلاش کردیم به شما نحوه یادگیری لهجه آمریکایی را توضیح دهیم و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان بگذاریم. شما با شرکت در کلاس‌های آموزشگاه زبان ایرانمهر نیز می‌توانید روی لهجه‌ خود کار کنید و سریع‌تر به نتیجه‌ی دلخواه برسید. برای اطلاعات بیشتر، حتما با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:چطور بدون لهجه زبان انگلیسی صحبت کنیم

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.6 از 5 از 5 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید