IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
قبولی بخش رایتینگ
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
26 مرداد 1401

10 استراتژی ساده برای قبولی در بخش رایتینگ مستقل تافل

شما فقط سی دقیقه فرصت دارید تا یک مقاله بنویسید که مهارت‌های انگلیسی عالی شما را به نمایش بگذارد.

اما شما از اضطراب فلج شده‌اید و فکر می‌کنید «اگر اشتباه بزرگی مرتکب شوم چه؟»

می‌دانید چه چیزی مهمتر از اجتناب از اشتباهات بزرگ است؟

دانستن بهترین نکات، ترفندها و استراتژی‌ها برای موفقیت در بخش رایتینگ مستقل تافل.

نوشتن در حالی که زمان‌بندی شده است یک فعالیت خیلی طبیعی نیست.

منظور این است که دیگر چه زمانی باید با ساعت مسابقه دهید تا یک انشا را تمام کنید؟

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری آموزش زبان انگلیسی برای کودکان آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش خصوصی انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

این یک کار چالش برانگیز حتی برای انگلیسی زبانان بومی‌ است.

نیازی به گفتن نیست که بسیاری از داوطلبان تافل احساس می‌کنند که این ترسناک‌ترین بخش امتحان است.

ما کاملاً احساس شما را درک می‌کنیم و راهی برای کمک داریم.

هدف ما این است که تمام اطلاعاتی را که برای موفقیت در بخش رایتینگ مستقل تافل نیاز دارید در اختیار شما قرار دهیم. پس به خواندن ادامه دهید.

همچنین اگر راجع به آموزش زبان انگلیسی و دوره‌های تافل سوالی داشتید، می‌توانید با تماس با موسسه زبان ایرانمهر، از مشاوره‌ی رایگان بهره‌مند شده و به پاسخ سوالاتتان برسید.

چرا رایتینگ تافل را تمرین کنیم؟

پاسخ ساده؟ شما نمره بهتری می‌خواهید.

این تنها دلیل برای تمرین رایتینگ تافل نیست. اگر در آزمون تافل شرکت می‌کنید، احتمالاً به این دلیل است که می‌خواهید به دانشگاهی در کشور دیگری بروید.

تافل بر اساس بسیاری از مواردی است که زبان آموزان خارجی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. تافل شما را برای ورود به دانشگاه در خارج از کشور آماده می‌کند. اگر بتوانید نمره بالایی در تافل کسب کنید، احتمالاً به این معنی است که برای محیط دانشگاهی که معلمان از شما می‌خواهند همیشه در مورد موضوعات ناآشنا بحث کنید یا بنویسید، آمادگی بیشتری دارید.

استراتژی ساده برای قبولی

مهمترین اشتباهات دانشجویان در تافل

اشتباهات مهم هستند، بنابراین قبل از شروع، می‌خواهیم رایج‌ترین آن‌ها را با شما در میان بگذاریم.

اولین مورد این است که از ممتحن خود به دلیل مهارت اندک خود در زبان انگلیسی عذرخواهی کنید. آن‌ها می‌دانند که شما بومی انگلیسی زبان نیستید، بنابراین از کسی عذرخواهی نکنید. چون توقعات نمره‌دهنده را از بقیه نوشته‌هایتان پایین می‌آورید، که فقط می‌تواند اوضاع را بدتر کند.

یکی دیگر این است که تقریباً هیچ چیز را یادداشت نکنید. برخی از ایده‌ها بهتر از بی ایده  بودن هستند. سعی نکنید زمانی که ساعت در حال حرکت است منفعل بمانید.

یک چیز دیگر: به یاد داشته باشید که یک بخش رایتینگ مستقل تافل نیز وجود دارد که کاملاً متفاوت است. در آن بخش، نظرات و ایده‌های شما نباید درج شود، پس حتما آن بخش را جداگانه مطالعه کنید.

10 استراتژی ساده برای قبولی در بخش رایتینگ مستقل تافل

راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از چند استراتژی اساسی امتیاز خود را بهبود ببخشید. ما آن‌ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، همراه با روش‌هایی که می‌توانید آن‌ها را تمرین کنید. برخی از این نکات احتمالاً شما را شگفت زده خواهند کرد زیرا ممکن است با آنچه معلم انگلیسی شما در مدرسه به شما یاد داده متفاوت باشد – ما می‌دانیم که در اینجا درباره چه چیزی صحبت می‌کنیم، و شما را در مسیر اشتباه راهنمایی نمی‌کنیم.

1. نوشتن زمان بندی شده را قبل از روز آزمون تمرین کنید.

تهیه انشا برای کلاس انگلیسی و نوشتن در روز تافل تجربیات کاملا متفاوتی هستند. با یک مقاله برای کلاس، شما زمان زیادی دارید تا ایده‌های خود را فرموله کنید و آن‌ها را با دقت یادداشت کنید.

وقتی یک تایمر درگیر است، همه چیز تغییر می‌کند. باید سریع فکر کنید، سریع بنویسید و درست. شما باید این را تمرین کنید، به خصوص اگر در تایپ کردن با صفحه کلید کامپیوتر خوب نیستید. موضوعی را انتخاب کنید و یک تایمر برای سی دقیقه تنظیم کنید. سعی کنید تمام 30 دقیقه را بدون توقف صرف نوشتن کنید.

وقتی تایمر به پایان رسید، نوشته خود را با دقت بخوانید تا ببینید چگونه کار کردید. گرامر شما چطور بود؟ چند جمله می‌توانید بنویسید؟

این کار را چند بار در هفته انجام دهید. تمرین زیاد واقعا می‌تواند به شما در پیشرفت در تافل کمک کند. با تمرین، می‌توانید سریع‌تر به ایده‌ها فکر کنید و پاسخ‌های خود را سریع‌تر تایپ کنید.

در نهایت، شما می‌خواهید در یک آزمون کامل تافل شرکت کنید – این تنها راه برای آمادگی کامل برای تافل است. وقتی آماده شدید، در آزمون تمرینی تافل در BestMyTest شرکت کنید. شما یک نمره واقعی و یک بررسی کامل از نوشته خود را از یک معلم دارای گواهینامه تافل دریافت خواهید کرد.

2. به کیفیت فکر کنید نه کمیت.

پاسخ‌های کوتاه‌تر و خوب نوشته شده بهتر هستند. بسیاری از پاسخ‌هایی که نمرات 4 یا 5 دریافت می‌کنند تنها یک پاراگراف هستند. از سوی دیگر، بسیاری از پاسخ‌های طولانی‌تر فقط ۲ یا ۳ دریافت می‌کنند. اگر از انتقال‌ها و زبان واضح استفاده می‌کنید، می‌توانید همه دلایل و جزئیات خود را در یک پاراگراف صاف قرار دهید. این واقعاً رتبه دهنده شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اگر پاسخ خیلی طولانی باشد، عجله خواهید داشت و نمی‌توانید گرامر و واژگان خود را بررسی کنید. شما همچنین ممکن است خودتان را تکرار کنید یا جزئیات نامربوط را وارد کنید. البته، پاسخ خود را آنقدر کوتاه نکنید که نتوانید توانایی خود را برای استدلال خوب نشان دهید.

3. چند الگوی جملات اساسی را یاد بگیرید که بتوانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

ارزیاب‌های تافل به توانایی شما در ساختن انواع جملات نگاه می‌کنند. جعبه ابزار خود را از انواع مختلف کانکتورهای انگلیسی ایجاد کنید. نوشتن جملات را تمرین کنید و از آن‌ها در پاسخ تافل خود استفاده کنید. اگر فقط از جملات کوتاه ساده استفاده کنید، پاسخ شما نمره بالایی دریافت نخواهد کرد. لازم نیست متخصص گرامر باشید، اما باید تنوع جملات را نشان دهید.

4. انواع رایج دستورات تافل را بیاموزید.

در روز امتحان تافل انتخابی برای موضوع خود نخواهید داشت.

موضوع کاملاً غافلگیر کننده خواهد بود.

با این حال، خدمات تست آموزشی (سازندگان تافل) موضوعات نمونه را در وب سایت خود منتشر می‌کنند. اگر اینها را مطالعه کنید، می‌توانید آمادگی بیشتری داشته باشید.

به دنبال کلمات کلیدی باشید که بارها و بارها در اعلان‌ها تکرار می‌شوند و مطمئن شوید که معانی آن‌ها و نحوه پاسخ دادن به سؤالاتی که می‌پرسند را درک کرده‌اید.

از خود بپرسید: «آیا باید انتخاب کنم؟ موافق یا مخالف؟”

به محض اینکه متوجه این الگوها شدید، شناسایی و پاسخ صحیح آن‌ها در روز امتحان آسان‌تر خواهد شد.

5. یک نظر داشته باشید.

این یک مقاله استدلالی است. در بسیاری از فرهنگ‌ها، مردم نظرات خود را مستقیماً بیان نمی‌کنند – اما شما باید این کار را در مقاله مستقل تافل انجام دهید.

اگر برایتان تازگی دارد که نظری داشته باشید و آن را قویاً بیان کنید، تمرین کنید. وقتی چیزی را می‌خوانید یا به چیزی گوش می‌دهید، فکر کنید: «آیا موافقم یا مخالف؟ آیا من از این تصمیم حمایت می‌کنم یا مخالفت می‌کنم؟»

با یکی دیگر از دانشجویان ESL قهوه بنوشید و درباره رویدادهای جاری بحث کنید. صحبت در مورد نظرات شما نوشتن در مورد آن‌ها را آسان تر می‌کند. در روز تافل، طرفی را انتخاب کنید که می‌توانید بهترین بحث را داشته باشید، حتی اگر نظر واقعی شما نباشد. اگر در مورد موضوع تافل نظری ندارید، یکی اختراع کنید!

6. قبل از اینکه پاسخ خود را شروع کنید، brain storm کنید.

خوب است قبل از شروع نوشتن پاسخ تافل خود، یک برنامه ریزی کوچک داشته باشید. بلافاصله شروع به نوشتن نکنید

درعوض، 1 تا 3 دقیقه وقت بگذارید تا تصمیم بگیرید درباره چه چیزی بنویسید و در مورد دلایل و مثال‌ها فکر کنید. باز هم، معمولاً باید بین دو استدلال مخالف یکی را انتخاب کنید. این بدان معناست که مفید است که به سرعت از هر دو طرف brain storm کنید و ببینید که کدام یک بیشترین دلایل و جزئیات را دارید، حتی اگر واقعاً متفاوت فکر کنید.

7. یک theses statement  بنویسید.

این اولین چیزی است که رتبه‌دهنده شما می‌بیند، بنابراین باید یک جمله واضح و از نظر گرامری درست بنویسید که ایده اصلی پاسخ شما را بیان کند. شما نیازی به پاراگراف مقدماتی ندارید، اما حتما باید یک بیانیه بنویسید.

برای مثال، اگر پیام شما بگوید: «در برخی کشورها، نوجوانان در حالی که هنوز دانش‌آموز هستند، شغل دارند. آیا فکر می‌کنید که این ایده ی خوبی است؟» می‌توانید این را به عنوان بیانیه بنویسید: «فکر می‌کنم این ایده خوبی است که نوجوانان در زمانی که هنوز دانش‌آموز هستند شغل داشته باشند» یا «فکر نمی‌کنم برای نوجوانان خوب باشد که در زمانی که هنوز دانش‌آموز هستند، شغل داشته باشند.» به سادگی کلمات را از دستور اصلی بگیرید و یک جمله نظر قوی ایجاد کنید. بقیه مقاله شما حول این جمله ساخته می‌شود که به شدت و به وضوح نظر شما را در مورد موضوع بیان می‌کند.

همانطور که به نمونه دستورات تافل نگاه می‌کنید، نوشتن یک بیانیه مانند این را برای هر یک تمرین کنید.

در روز امتحان، موضوع شما احتمالاً با هر موضوع نمونه‌ای که کار کرده‌اید متفاوت خواهد بود. با این حال، موضوعات احتمالاً در کل بسیار مشابه خواهند بود. برای موفقیت در هر موضوعی نیازی به دانش خاصی ندارید. اگر قبلاً نحوه نوشتن را مطالعه و تمرین کرده اید، نوشتن بیانیه پایان نامه باید آسان باشد.

8. دلایل و جزئیات خاص را بیان کنید.

هر درخواست تافل دلایل و جزئیات خاصی را می‌پرسد.

یکی از دلایلی که یک پاسخ نمره بالاتر یا کمتری دریافت می‌کند، تعداد دلایل و مثال‌هایی است که می‌توانند ارائه کنند.

برای به دست آوردن بالاترین امتیاز، به سه دلیل متفاوت و خوب نوشته شده همراه با جزئیات خاص نیاز دارید. هنگامی‌که تمرینات زمان بندی شده خود را در خانه انجام می‌دهید، حتما این کار را تمرین کنید.

بسیاری از دانشجویان در فکر کردن به مثال‌های خاص مشکل دارند، اما این بخش مهمی ‌از نوشتن خوب است. شما همچنین می‌توانید brain storming را تمرین کنید، حتی اگر پاسخ کاملی ننوشتید. شما نباید از آمار استفاده کنید زیرا نمی‌توانید در طول امتحان تحقیق کنید. در عوض، استفاده از تجربیات یا حقایق از دانش عمومی‌ خود را برای حمایت از اظهارات پایان نامه خود تمرین کنید.

9. در موضوع بمانید.

متأسفانه، شما نمی‌توانید موضوع خود را انتخاب یا تغییر دهید. فقط در مورد موضوعی که در امتحان به شما داده می‌شود بنویسید.

به خاطر داشته باشید: رتبه دهندگان تافل همیشه به دنبال مقاله‌های از پیش ساخته شده هستند. برخی از دانشجویان قبل از امتحان تافل مقاله‌ها را حفظ می‌کنند و به جای نوشتن به تنهایی از آنها استفاده می‌کنند. بنابراین، یکی از کمترین امتیازاتی که دانشجویان می‌توانند دریافت کنند، از دست دادن موضوع است. نوشتن در مورد یک موضوع متفاوت یک راه آسان برای کسب نمره پایین است. ما توصیه نمی‌کنیم  که سعی کنید یک مقاله را حفظ کنید.

تمرین صادقانه و اختصاصی بسیار مفیدتر و موثرتر است.

اگر کلمات ناآشنا در اعلان وجود دارد، از متن برای حدس زدن معانی آنها استفاده کنید. تمام تلاش خود را بکنید تا در مورد موضوع دقیقی که به شما داده شده است بنویسید. جملاتی که به بیانیه شما مرتبط نیستند را وارد نکنید – این جملات نامربوط نمره شما را پایین می‌آورد.

10. اگر وقت دارید پاسخ خود را ویرایش کنید.

حتی بومی‌ها‌ نیز در نوشتن خود اشتباهات کوچکی مرتکب می‌شوند، اما اگر دوباره مقالات خود را بخوانیم می‌توانیم اشتباهات خود را پیدا کنیم. سعی کنید 1-3 دقیقه آخر را برای رفع خطاهای خود ذخیره کنید. البته، هرچه گرامر بیشتری یاد بگیرید، در اصلاح و اجتناب از اشتباهات در حین نوشتن بهتر خواهید بود، اما هر کسی می‌تواند اشتباهات کوچکی را در تایپ (اشتباهات تایپی) شناسایی کند که امتیاز را پایین بیاورد.

سخن آخر

ما در این مقاله تلاش کردیم به شما راهکارهایی حرفه‌ای که در کلاس‌های آکادمیک و دانشگاهی رشته‌ی تخصصی زبان ارائه می‌شود، آموزش دهیم. اما اگر راجع به دوره‌های تافل و آموزش زبان انگلیسی سوال دارید و به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، حتما با موسسه زبان ایرانمهر تماس بگیرید تا از دوره‌ها و هزینه‌ها و نحوه‌ی تدریس، مطلع شوید.

بیشتر بخوانید:استراتژی‌های یادگیری

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید