IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
داستان‌های کوتاه برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی
امتیاز کاربران: 4/5
نویسنده: محمد اشرفی
28 شهریور 1398

داستان‌های کوتاه برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی

تا‌‌به‌حال شده سعی کنید بدون تمرین در یک دو ماراتون شرکت کنید؟ امیدوارم که این کار را نکرده باشید. چون ممکن است دچار گرفتگی عضلات شوید.

برای انجام چنین کار بزرگی، باید از تسک‌های سبک‌تر فعالیت خود را آغاز کنید.

 اما اگر به شما می‌گفتم که می‌توانید با متن‌هایی کوچک، ایده‌ها و مفاهیم بزرگی را درک کنید، چه فکری می‌کردید؟

نیازی نیست که برای سروکله‌زدن با متن‌های پیچیده‌تر، چند سال صبر کنید.

یادگیری زبان انگلیسی با دو ماراتون فرق دارد. یادگیری یک زبان جدید به این معنی نیست که شما باید تفکرات خود را محدود کنید. چون عملکرد مغز، دقیقا برعکس بدن انسان است.

اما قرار نیست از همین الان سراغ مقالات ISI بروید. اما می‌توانید با کمی تلاش، ایده‌ها و مفاهیم بزرگی را در زبان انگلیسی درک کنید.

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

منظورمان دقیقا داستان‌هایی به زبان انگلیسی هستند. داستان‌هایی که به شما کمک می‌کنند با تنها کمی تمرین، مفاهیم بسیار بزرگ و پیچیده‌ای را درک کنید.

این فعالیت زمانی عملکرد بهتری دارد که شما داستان‌های بهتری بخوانید. در این مقاله راجع به داستان‌های کوتاه بی‌نظیری صحبت می‌کنم که کوچک و بزرگسال را مجذوب خودشان کرده‌اند.  داستان‌هایی که نه تنها به شما کمک می‌کند مهارت‌های خود را در زبان انگلیسی توسعه دهید، بلکه شما را با فرهنگ و آداب‌ و رسوم مردم در سراسر دنیا آشنا می‌کند.

در ادامه قرار است به شما داستان‌های کوتاه مختلفی را معرفی کنیم که به کمک آن‌ها مهارت خواندن و درک مطلب شما در زبان انگلیسی پیشرفت کند. علاوه بر این، اگر به فایل صوتی کتاب‌ها دسترسی داشته باشید، همزمان می‌توانید مهارت شنیداری خود را هم تقویت کنید. اما قبل از هر چیز، ابتدا باید سلیقه‌ی خود را بشناسید. اینکه چه داستان‌هایی شما را به وجد می‌آورند و باعث می‌شوند که آن‌ها را یک لحظه از خود جدا نکنید. اگر قرار باشد داستانی بخوانید که با هر خطش از شدت بیزاری سبزرنگ شوید و احساس کنید با خواندن آن وزنه‌ای سنگین روی شانه‌هایتان قرار دارد، بهتر است آن را نخوانید! چون با اینکار به مراتب از زبان انگلیسی‌ هم متنفر خواهید شد. در ادامه داستان‌های کوتاه مختلفی را در انواع ژانرها و سبک‌ها معرفی می‌کنیم تا به کمک آن‌ها، به طور همزمان سرگرم شوید و مهارت‌های خود را تقویت کنید.

داستان های کوتاه برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی

داستان‌های تخیلی

 “The Bogey Beast”

این داستان مربوط به خانم کهنسالی است که با شخصیت مثبت‌گرا و جالبش می‌تواند از هر اتفاق منفی، رویدادی مثبت بسازد. متن این داستان بسیار ساده است و به کمک آن، هم می‌توانید لغات بیشتری یاد بگیرید هم به وقایع زندگی با دید مثبت‌تری نگاه کنید.

“Paper Menagerie”

باغ وحش کاغذی

مادر جک می‌تواند حیوانات کاغذی را زنده کند و به حیوانات واقعی تبدیل کند. در ابتدای داستان، جک عاشق این حیوانات است و ساعات زیادی را با مادرش سپری می‌کند، اما هرچه بزرگ‌تر می‌شود، از آنجا که مادرش نمی‌تواند به زبان انگلیسی صحبت کند، کم کم ارتباط با مادرش را کمتر می‌کند و دیگر با او صحبت نمی‌کند.

وقتی مادرش سعی می‌کند که از طریق مخلوقاتش با جک صحبت کند، او حیوانات را می‌کشد و در یک جعبه می‌گذارد. بعد از این تراژدی، او بالاخره متوجه پیام مخفی مادرش می‌شود که خیلی وقت پیش باید آن را می‌فهمید ( قلبم به درد آمدL) .

این کتاب با متنی بسیار ساده نوشته شده و راجع به مشکلات و مسائل پیچیده در زندگی است. این ماجرا راجع به ترک کشور و مهاجرت به جایی دیگر، به امید داشتن زندگی بهتر است.

داستان هایی برای تقویت و یادگیری زبان انگلیسی

داستان‌های اجتماعی

“The Night Train at Deoli” 

قطار شب در Deoli

این داستان با نثری ساده نوشته شده است و در رابطه با نحوه برخورد با کسانی است که شاید دیگر آن‌ها را ملاقات نکنیم یا غریبه‌هایی که فقط یک بار در زندگی آن‌ها را می‌بینیم.

“The Missing Mail” 

نامه‌ی گمشده

داستان راجع به یک پستچی روستایی به نام «تاناپا» (Thanappa) است که با «رامانوجام» (Ramanujam) و خانواده‌اش ارتباط خیلی خوبی دارد. او متوجه می‌شود که ازدواج دختر رامانوجام بهم خورده و به او کمک می‌کند تا دوباره با مرد بسیار خوبی نامزد کند. اما درست قبل از عروسی، نامه‌ای ناراحت‌کننده راجع به برادر رامانوجام به دستش می‌رسد. او تصمیم می‌گیرد که نامه را به دست او نرساند تا عروسی بهم نخورد.

داستان علمی-تخیلی

 “There Will Come Soft Rains” 

باران نم‌نم خواهد بارید

 

 داستانی علمی تخیلی که راجع به کره‌ی زمین بعد از انقراض تمام انسان‌هاست. در این داستان، همه‌ی انسان‌ها بعد از جنگ مرده‌اند و حالا دنیا تحت کنترل ربات‌ها و ماشین‌های مکانیکی است که با تکنولوژی کار می‌کنند. این داستان از یک شعر گرفته شده است و در آن به این مسئله اشاره می‌شود که بعد از انقراض تمام انسان‌ها، طبیعت با چه سیستمی پیش می‌رود. این کتاب با متنی آسان نوشته شده است.

داستان هایی برای تقویت و یادگیری زبان انگلیسی

داستان‌های طنز

“Orientation” 

جهت

این داستان از جایی شروع می‌شود که یک کارمند جدید علاوه بر اینکه راجع به قوانین شرکت صحبت می‌کند، پشت سر سایر کارمندان هم حرف می‌زند و غرولند می‌کند. متن این داستان را به راحتی می‌توان خواند و در آن لغات سختی به چشم نمی‌خورد. با خواندن این کتاب می‌توانید راجع به زندگی مدرن اداری به زبان انگلیسی صحبت کنید.

“Captain Underpants”

کاپیتان زیرشلواری

این داستان با متنی ساده نوشته شده است و راجع به دو پسر نوجوان است که عاشق کتاب‌های کمیک (کتاب مصور) هستند. این دو پسر در مدرسه برای شوخی‌های زننده و آزاردهنده‌ای که انجام می‌دهند معروف هستند، پس مدیر آن‌ها را توبیخ می‌کند و مجبور می‌شوند که کارهای سختی را انجام بدهند. اما بعد از مدتی، هر دو تصمیم می‌گیرند مدیر را هیپنوتیزم و او را وادار کنند تا شبیه قهرمان یکی از داستان‌های کمیک، یعنی کاپیتان زیرشلواری رفتار کند.

The woman who went to the bed for one year

زنی که برای یک سال به رخت‌خواب رفت

 این کتاب راجع به یک مادر افسرده است. مادری که رفته رفته به خاطر رفتار فرزندان بی‌توجه و همسر بی‌تفاوتش افسرده و کسل می‌شود و به رخت‌خواب می‌رود. دیگر به هیچ‌چیز اهمیتی نمی‌دهد و ترجیح می‌دهد در دنیای خودش مشغول باشد. به تدریج رفتار تمام اعضای خانه در خانه‌داری و مسائل دیگر تغییر می‌کند و اتفاقات خنده‌داری رخ می‌دهد.

Comic Books and Manga

کتاب مصور (کمیک) و مانگا

داستان هایی برای تقویت و یادگیری زبان انگلیسی

یک عکس گویای هزار کلمه است. اما آیا می‌دانید که چه چیزی از عکس بهتر است؟

عکسی که با کلمات همراه باشد!

تقریبا بیش از صد سال پیش، از این ایده‌ی ساده برای ساختن کتاب‌های مصور استفاده شد. امروزه، کتاب‌های مصور یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین کتاب‌ها در سراسر دنیا هستند. البته، این کتاب‌ها ابزاری مفید برای تقویت زبان انگلیسی هم هستند. در حقیقت، برای اولین بار « Rodolphe Töpffer» کتاب‌های مصور را طراحی کرد تا تمام دانش‌آموزان کلاسش بتوانند خواندن انگلیسی را یاد بگیرند و محتوایش را درک کنند. تصاویر کمیک به شما کمک می‌کنند که محتوای متن‌ها را بهتر متوجه شوید. کلمات به شما دیالوگ و جزئیات را معرفی می‌کنند. به‌همین‌ترتیب، با مطالعه‌ی کتاب‌های مصور می‌توانید مهارت درک مطلب، خواندن، ترجمه و … را تقویت کنید.

البته به یاد داشته باشید که کتاب‌های مصور معمولا راجع به ماجراهای قهرمانی هستند و تصاویر مخصوص به خود را دارند. در ادامه چند کتاب مصور به شما معرفی می‌کنیم:

کمیک (کتاب مصور)

Sketch  Monsters: Escape of the Scribbles

هیولاهای نقاشی شده: فرار از خط‌خطی‌ها

این کتاب فانتزی و تخیلی است و ماجرایش راجع به دختری است که نمی‌تواند به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کند، پس احساساتش را به شکل هیولا در دفترش نقاشی می‌کند (روحیه‌ی این دختر ستودنی است!). روزی او متوجه می‌شود که هیولاها از دفترش فرار کرده و وارد زندگی واقعی شده‌اند. او تصمیم می‌گیرد به کمک هیولایی دیگر به اسم «هپستر» این هیولاها را از دنیای واقعی جمع کند و به دفترش برگرداند. با خواندن این کتاب، هم اسامی اشیاء و موضوعات مربوط به مدرسه در زبان انگلیسی را یاد می‌گیرید، هم می‌توانید احساسات مختلف را به این زبان بیان کنید.

Diary of a Wimpy Kid

خطرات یک بی‌عرضه ( یا خاطرات بچه لاغرو)

متن این کتاب کمی پیچیده‌تر است و خواننده‌های سطح متوسط را به سمت خود جذب می‌کند. ماجرا راجع به پسری به اسم «گرگ هفلی» (Greg Heffley) است که همیشه در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد. ولی دوستی به نام «رولی» (Rowley) دارد که همیشه همراهش است.

البته بر خلاف تصور، «گِرِگ» آنقدرها هم که تصور می‌شود بیچاره و مظلوم نیست. بلکه شدیدا بازیگوش است و رفتارهای عجیب‌وغریبی از خود نشان می‌دهد. راجع به هر یک از اعضای خانواده و فامیل نظر خاصی دارد و تقریبا نصف بیشتر عمرش، غرولند می‌کند.

این داستان راجع به مشکلات مختلفی است که «گِرِگ» با آن‌ها رو‌به‌رو می‌شود. متن مکالمات کمدی است و باورتان بشود یا نشود، داستان‌های مصور کمدی می‌توانند شما را تا ماه‌ها بخندانند. خصوصا خاطرات پسر لاغرو!

با خواندن این مجموعه‌ی مصور با فرهنگ خانواده‌های آمریکایی هم آشنا می‌شوید و بر اساس اتفاقات عجیب و غریبی که برایشان اتفاق می‌افتد، تا ماه‌ها می‌خندید. این کتاب در انتشارات مختلفی از جمله انتشارات ایران‌بان هم منتشر شده است، اما توصیه می‌کنیم که سراغ نسخه‌ی ترجمه شده نروید و با خواندن نسخه‌هایی به زبان اصلی، به تقویت مهارت‌های خود در زبان انگلیسی بپردازید.

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

مانگا (Manga)

با مانگا هم می‌توانید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. مانگا رمان یا داستان کوتاه گرافیکی است که سبک خاصی دارد و در اصل در کشور ژاپن نوشته می‌شود. اما بعد از مدتی، مانگا‌ها به صورت ترجمه شده در اینترنت یا به صورت کاغذی قرار می‌گیرند. جالب است بدانید که مردم، در هر سن و با هر سلیقه‌ای به خواندن مانگا مشغول می‌شوند. فروش این کتاب‌های مصور از فروش منابع طبیعی کشورهای خاورمیانه مثل نفت هم بالاتر است. برخلاف کمیک، مانگا در ژانر‌های متنوع‌تری وجود دارد و به خاطر جلوه‌های بصری مخصوص به خود، طنز قوی‌تری هم دارد. از این ژانر‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 اکشن-ماجراجویی، رمانتیک، ورزشی، بازی آنلاین (بازیکنان وارد دنیایی از بازی‌های کامپیوتری می‌شوند و تمام ماجرا در قالب داستان مصور ارائه می‌شود)، درام‌های تاریخی، کمدی، علمی-تخیلی، فانتزی، اسرارآمیز، ترسناک، تجاری، اجتماعی، پزشکی و … .

اولین کتاب مانگا در قرن نوزدهم منتشر شد و از سال 1950 میلادی، مانگا به بزرگ‌ترین بخش صنعت انتشارات ژاپن تبدیل شد. به خاطر ترجمه‌ی مناسب این کتاب‌ها به زبان انگلیسی، اسپانیایی و فرانسه، این کتاب‌ها در سراسر دنیا طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و بر اساس ژانر، سطوح متفاوتی دارند. ولی معمولا متن داستان‌ها ساده و روان است.

سبک خاصی در مانگاها وجود دارد که به Light Novel مشهور است و معمولا شامل داستان‌های کوتاه است. خواندن این سبک از کتاب‌های مصور بسیار ساده است و رفته رفته شما را به «انگلیسی فکر کردن» وادار می‌کند. چون تمام کاراکترها انگلیسی فکر می‌کنند و انگلیسی حرف می‌زنند، خود به خود این حس و حال را به شما هم منتقل می‌کنند. در ادامه چند مانگای جذاب و معروف به زبان انگلیسی را معرفی می‌کنیم. برای خواندن این مانگاها می‌توانید اپلیکیشن MangaZone، INKR  را در موبایل خود دانلود کنید یا آن‌ها را به صورت آنلاین در نرم‌افزارهای Manga Blaze و Manga Z مطالعه فرمایید.

Blue Exorcist  

جن‌گیر آبی

این مانگا ماجرای دو برادر دوقلو «رین و یوکیو» را روایت می‌کند که در کلیسا زندگی می‌کنند و توسط جن‌گیر و کشیش معروفی بزرگ شده‌اند. یکی از پسرها به اسم «رین» هیچ‌وقت به جن‌گیری و اجنه اعتقادی ندارد و حرف‌های پدرش را باور نمی‌کند. اما وقتی به سن پانزده سالگی می‌رسند، رین هیولاها و اجنه‌های کوچک و بزرگی را در هوا می‌بیند و با دردسرهای مختلفی رو‌به‌رو می‌شود. رفته رفته اوضاع خطرناک می‌شود و جن‌های مختلفی برای جنگیدن و دزدیدن رین اقدام می‌کنند. او که از ماجرا خبر ندارد، بعدا متوجه می‌شود که او و برادرش در حقیقت پسران بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین شیطان (ساتان) هستند و تمام قدرت‌های ماورایی به رین رسیده است. به همین دلیل جن‌ها و هیولاها می‌خواهند او را به دنیای شیاطین ببرند تا بر کل جهان فرمانروایی کند.

داستان با نثری روان نوشته شده است و ژانرهای مختلفی از جمله کمدی، تخیلی، جادویی و اکشن را شامل می‌شود. پس اگر می‌خواهید علاوه بر تقویت مهارت خود در زبان انگلیسی، حسابی بخندید، هیجان‌زده شوید و با فرهنگ و غذاهای ژاپنی هم آشنا شوید، این مانگا را حتما بخوانید.

Kuroko’s Basketball

بسکتبال کوروکو

اگر به سبک و ژانرهای ورزشی علاقه دارید یا می‌خواهید بسکتبال یاد بگیرید، خواندن این مانگا را به شما توصیه می‌کنم. شاید باورتان نشود ولی این مانگا حتی به غیر ورزشی‌ترین اشخاص (از جمله خودم) بسکتبال آموزش می‌دهد! آن هم با داستانی هیجان‌انگیز و کمدی. در این ماجرا پسری دبیرستانی به نام کوروکو در تیم بسکتبال مدرسه‌ای ثبت‌نام می‌کند. ولی از لحاظ جسمی و حتی قد، شرایط مناسبی ندارد. اما رفته رفته همه متوجه می‌شوند که حضور او در زمین بازی چه ارزشی دارد.

One Punch Man

مرد تک‌مشتی

اگر به شخصیت‌های قهرمانی مثل «Deadpool» علاقه‌مند هستید، پس خواندن «مرد تک‌مشتی» ژاپنی را به شما توصیه می‌کنیم. این مانگا به زبان انگلیسی روان ترجمه شده و راجع به مردی است که صرفا برای سرگرمی کارهای قهرمانی می‌کند. او در شهری زندگی می‌کند که هیولاها تا حد زیادی به آنجا سرک می‌کشند و مزاحم زندگی مردم می‌شوند. ولی از آنجا که ژانر کمدی است، همیشه کمی دیر به محل وقوع حادثه می‌رسد، کار را با یک مشت تمام می‌کند و دیده هم نمی‌شود. هیچ‌کس او را نمی‌شناسد و وقتی اقدام به ثبت‌نام در انجمن قهرمانان می‌کند، به او لقب «مرد کچلو» را می‌دهند. چون در اثر تمرین زیاد، کچل شده است. مرد تک مشتی که «سایتاما» نام دارد، همیشه خودش را همان «سایتاما» معرفی می‌کند و تقریبا اصلا نمی‌داند که می‌خواهد چکار کند. از بخت بد، حافظه‌ی تصویری خیلی بدی هم دارد و نمی‌تواند دشمنان، یا حتی دوستانش را راحت به خاطر بسپارد.

ماجراهای این مانگا در قالبی کمدی ولی قهرمانانه نوشته شده است و در سراسر دنیا، طرفداران زیادی دارد.

دانلود داستان کوتاه

 شما می‌توانید هر داستان کوتاهی را که دوست دارید در قالب پی‌دی‌اف (PDF) و به همراه فایل صوتی آن دانلود کنید و به مطالعه‌ی آن بپردازید. در ادامه، لینک‌های مختلفی برای دانلود داستان‌های کوتاه قرار می‌دهیم تا با کلیک بر روی آن‌ها، مستقیما داستان‌ها را دانلود کنید.

هشت داستان کوتاه انگلیسی به همراه ترجمه

داستان‌های کوتاه انگلیسی

یک داستان کوتاه انگلیسی به همراه فایل صوتی

سایت دانلود مانگا به زبان انگلیسی

150 داستان انگلیسی

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4 از 5 از 5 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید