IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
یادگیری زبان انگلیسی برای گردشگری بین المللی با مفاهیم مدرن
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: محمد اشرفی
1 بهمن 1397

یادگیری زبان انگلیسی برای گردشگری بین المللی با مفاهیم مدرن

تصور کنید در یک پارک تفریحی یا شهربازی کار می کنید.

این پارک می تواند «دیزنی لند» (Disney Land) یا ژوراسیک پارک (Jurassic Park) باشد.

اگرچه این دو پارک خیلی با هم فرق دارند، اما برای هر دوی آن ها باید انگلیسی گردشگری یا مهمانداری بلد باشید.

حتی اگر در یک پارک تفریحی کار نکنید، شاید روزی برسد که از یکی از آن ها بازدید کنید. یادگرفتن واژگان انگلیسی مخصوص گردشگری، در سفرهای این چنینی به کارتان می آید.

با دانستن چند عبارت مخصوص سفر و بعضی واژگان مدرن گردشگری می توانید به هر جایی سفر کنید یا در هر کشوری کار کنید. از سفر به قلب جنگل ها گرفته تا گذراندن چند روز در کشوری با فرهنگ غنی.

در این مقاله ما شما را با مفاهیم مدرن در گردشگری بین المللی آشنا می کنیم. فرقی نمی کند می خواهید انگلیسی در سفر و گردشگری یاد بگیرید یا با هدف تفریح، انگلیسی بخوانید، این مفاهیم در هر شرایطی مفید هستند.

چرا باید مفاهیم  گردشگری را یاد بگیرید؟

1. برای اینکه  دانشتان به روز باشد

از آنجایی که صنعت گردشگری به سرعت در حال تغییر است، دائما مفاهیم جدیدی پیدا می شوند. یادگیری مداوم تنها راهی است که دانش شما از این صنعت به روز بماند.

در گذشته افراد برای اینکه در جایی اقامت کنند، فقط به یک تختخواب و صبحانه نیاز داشتند. امروزه بیشتر توریست ها قبل از اینکه به جایی بروند به صورت آنلاین یا از طریق آژانس های مسافرتی، هتل رزرو می کنند. حتی بعضی از آن ها از اپلیکیشن های موبایل استفاده می کنند تا مطمئن شوند وقتی به مقصد می رسند، اتاق هتل برای آن ها آماده باشد. این یکی از مثال هایی است که به شما نشان بدهد صنعت گردشگری چقدر فرق کرده است.

همراه با این تغییرات، مفاهیم جدیدی هم به وجود آمدند که دانستن آن ها مفید است. در مورد مثال بالا، شاید لازم باشد بدانید عبارت «online reservation»، «advanced booking» و «mobile app» به چه معنی هستند.

مباحث بیشتری برای یادگیری وجود دارند و صنعت گردشگری همچنان در حال تغییر است!

یادگیری زبان انگلیسی برای گردشگری بین المللی با مفاهیم مدرن

2. برای اینکه هر  مصاحبه شغلی را با موفقیت پشت سر بگذارید

ممکن است انگلیسی برای گردشگری بین المللی را به خاطر مشغول به کار شدن در این صنعت یاد بگیرید.

فرقی نمی کند بخواهید در یکی از هتل های زنجیره ای مثل هتل بین المللی «ماریوت» (Mariott International)، IHG یا هتل «شرایتون» (Sheraton) کار کنید یا بخواهید به عنوان راهنمای تور مشغول به کار شوید، دانستن آخرین گرایش های گردشگری در این راه به شما کمک می کند. توانایی بحث کردن درباره این گرایش ها با واژگان درست و مناسب، اولین قدم برای تحت تاثیر قرار دادن کارفرما و موفقیت در یک مصاحبه به زبان انگلیسی است.

3. برای اینکه  سرگرم شوید

دوست دارید چطور سفر کنید؟ دوست دارید شهرهای باستانی را کشف کنید یا در یک ساحل استوایی استراحت کنید؟

راه های زیادی برای سفر به نقاط مختلف کره زمین و کسب تجربه وجود دارد. ممکن است گزینه هایی برای گذراندن تعطیلات وجود داشته باشد که روحتان هم از آن ها خبر ندارد. این مقاله آخرین گرایش ها و مفاهیم آنها را به شما آموزش می دهد و امیدوارم بعد از خواندن این مقاله تشویق بشوید تا انگلیسی برای سفر بخوانید تا بتوانید از حریم امنی که در شهر و کشورتان وجود دارد فراتر بروید و تجربیات فراوانی کسب کنید.

یادگیری زبان  انگلیسی برای گردشگری بین المللی با 16 مفهوم مدرن

یادگیری زبان انگلیسی برای گردشگری بین المللی با مفاهیم مدرن

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

گردشگری مسئولانه (Responsible Tourism)

گردشگری مسئولانه نوعی آگاهانه از گردشگری است که از بازدیدکنندگان می خواهد به محیط های محلی و فرهنگ کشوری که به آن سفر کردند احترام بگذارند. در این گرایش، توریست ها و کارکنان صنعت گردشگری متوجه هستند که اعمال آن ها عواقبی دارد و باید به نحوی رفتار کنند که به محیط پیرامون آسیب نزنند.

این نوع گردشگری برای محافظت از طبیعت، حفظ آثار باارزش و تاریخی و تقویت شرایط کاری برای کسانی است که در این صنعت فعالیت می کنند.

بعضی از مفاهیم ضروری گردشگری مسئولانه بین المللی شامل موارد زیر است:

1. تاثیر یا  ردپای کربن (Carbon Footprint)

معنی: ردپای کربن به میزان کربن دی اکسیدی گفته می شود که توسط فعالیت ها، افراد، شرکت ها و کارخانه ها تولید می شود و روی محیط زیست تاثیرات منفی دارد.

از آنجایی که سفرهای هوایی میزان زیادی کربن دی اکسید تولید می کنند و به عبارتی ردپای کربن آن ها بسیار زیاد است، این مفهوم در گردشگری مسئولانه بسیار مهم است. کلمات و عبارات مرتبط «carbon-neutral» (دفع و جذب مساوی کربن دی اکسید) و «ecological footprint» (نیاز به سرزمین های وسیع تر برای جبران و جایگزینی منابع استفاده شده) است.

جمله نمونه:

.Frequent flyers should contribute to projects that help  reduce their carbon footprint

2. پایدار (Sustainable)

معنی: توانایی ادامه و بقا برای مدت طولانی

در گردشگری بین المللی، استفاده از منابع پایدار یا پایا به معنی استفاده از انواع و حالت هایی از حمل و نقل است که به محیط زیست آسیب نمی زند و از منابع محدود استفاده نمی کند.

یکی از تهدیدات فعلی برای گردشگری پایا، «overtourism» است. وقتی تعداد افراد بسیار زیادی به منطقه ای سفر کنند و باعث شوند مدت اقامت طولانی مدت برای خودشان و بقیه سخت شود، پدیده «overtourism» یا ازدحام بیش از حد توریست اتفاق می افتد و گردشگری پایا به گردشگری ناپایدار تبدیل می شود.

جمله نمونه:

.Bhutan limits the number of its annual visitors to ensure  sustainable tourism

3. بوم شناختی (Ecological)

معنی: مربوط به محیط زیست یا موجوداتی که در آن زندگی می کنند.

از آنجایی که محیط زیست دغدغه و نگرانی بزرگی برای گردشگری مسئولانه است، حفظ زیست بوم محلی هدف اصلی است.

جمله نمونه:

.An ecological group organizes treks and  fundraisers in Mount Kilimanjaro

گردشگری تجربی (Experience Tourism

هرروزه تعداد توریست ها و راهنماهای تور که به جای استراحت به دنبال فعالیت های جدید و تجربیات منحصر به فرد هستند، بیشتر و بیشتر می شود. در ادامه چند تجربه گردشگری محبوب که امروزه در گردشگری بین المللی طرفداران زیادی دارند به شما معرفی می کنیم:

4. گردشگری  ماجراجویانه (Adventure Tourism)

معنی: نوعی از گردشگری که در آن فعالیت های فیزیکی و چالش برانگیز وجود دارد.

از نمونه های تورهای ماجراجویانه می توان به صعود به قله کوه «اورست» (Mount Everest)، سفر به جزایر گرمسیری «بورنئو» (Borneo) و چتربازی و سقوط آزاد اشاره کرد.

جمله نمونه:

.Adventure tourism is becoming prominent with visitors trying things like  paragliding, free diving and mountain biking

5. سفر به سرزمین  های ناشناخته

معنی: مکان هایی که خیلی کم از آن ها بازدید شده، راهی جدا از مسیری که مردم عادی از آن می روند.

بعضی مردم دوست دارند به شهرهای معروف جهان مثل پاریس، ریو دو ژانیرو یا هنگ کنگ سفر کنند. با اینحال عده دیگری ترجیح می دهند از جمعیت و شلوغی دوری کنند و با سفر به سرزمین ها و مکان هایی که هرکسی به آنجا نمی رود از این گنج باارزش که سکوت و آرامش است استفاده کنند.

برای مثال فرانسه، ایتالیا و اسپانیا دائما مقصد گردشگران در اروپاست؛ درحالیکه «مولداوی» (Maldova)، لهستان و «هرزگوین» (Herzegovina) معمولا کشورهای ناشناخته و بکرتری هستند.

جمله نمونه:

.I like to travel off the beaten track so that I  can explore a place in my term and avoid the crowd

6. جنبش غذای  سالم و طبیعی (Real Food Movement)

معنی: جنبش غذای طبیعی و سالم درباره استفاده از مواد غذایی طبیعی و تولید شده توسط زمین است. غذاهایی که فرآوری یا تصفیه نشده اند و هیچ ماده شیمیایی یا افزودنی در آن ها وجود ندارد.

وقتی به یک کشور خارجی سفر می کنید، افراد بسیار زیادی به دنبال تورهایی هستند که تجربه غذای سالم و طبیعی را برای آن ها رقم بزنند.

جمله نمونه: 

.The real food movement in the city has attracted  many food professional chefs as well as foodie travelers

7. منطقه حفاظت  شده (Natural Reserve)

معنی: منطقه محافظت شده برای حیوانات و گیاهان

به خاطر خطر تغییرات آب و هوایی، بسیاری از دولت ها به شدت و با سختی برای محافظت از مناطق طبیعی کشورشان تلاش می کنند. تورهای مسئولانه و بوم شناختی برای محافظت از مناطق طبیعی راهی برای افزایش آگاهی درباره حیوانات و گیاهانی هستند که در اطراف ما در معرض خطر هستند.

جمله نمونه: 

.Can Gio is a natural reserve with animals like  monkeys and crocodiles living in a protected environment

8. طبیعت گردی

معنی: گردشگری به محیط های خاص اغلب با هدف کمک به ساکنین آنجا

به جای استراحت، بعضی مردم دوست دارند به مناطقی بروند و به مردم بومی، حیوانات و محیط آنجا کمک کنند. طبیعت گردی بازدیدکنندگان را به سوی مناطق عجیب و غریب هدایت می کند تا بتوانند از آن مناطق محافظت و نگهداری کنند.

جمله نمونه:

.She wants to get a job in ecotourism since she  wants to travel and help beautiful places around the world

گردشگری اقتصاد مشارکتی (Sharing Economy Tourism)

بسیاری از مردم از ایده اقتصاد مشارکتی استفاده می کنند. اقتصاد مشارکتی سیستم اقتصادی است که پیرامون به اشتراک گذاری خدمات و منابع بین مردم فعالیت می کند. این معاملات و تراکنش ها معمولا از طریق اینترنت صورت می گیرند و می توانند قیمتی داشته باشند (اگرچه اغلب کمتر از مبلغی خواهد بود که برای خرید منابع هزینه می کنید) یا حتی می تواند به صورت رایگان انجام شود.

در ادامه چند مفهوم کلیدی در رابطه با اقتصاد مشارکتی در صنعت گردشگری را به شما آموزش می دهیم.

9. نظرات، نقد و  بررسی (Reviews)

معنی: وقتی مردم از خدمات یک سفر مثل هتل یا تور استفاده می کنند، در انتهای سفر می توانند درباره آن نظر بدهند و انتقادات و پیشنهادات خودشان را بنویسند. نقد و بررسی سفر، نظری درباره آن سرویس است که یک کاربر برای استفاده دیگران به اشتراک می گذارد و معمولا به صورت آنلاین در اختیار بقیه قرار می گیرد.

این نظرات می توانند به نفع یا به ضرر یک مقصد توریستی باشند؛ چون بسیاری از مردم قبل از اینکه به جایی سفر کنند نظرات بقیه افراد را می خوانند. اگر در صنعت گردشگری کار می کنید، خدمات خوبی به مسافران ارائه دهید تا فیدبک و نظر مثبت از آن ها دریافت کنید. اگر یک مسافر هستید، همیشه قبل از اینکه تصمیم بگیرید به جایی بروید، حتما نظرات دیگران را بخوانید. اینکه دیگران مقصد مورد نظر شما را دوست داشتند یا نه برای تصمیم گیری بهتر شما مفید است.

جمله نمونه: 

.I picked that hotel because it has many positive reviews

10. خانه تعطیلات  (Vacation Home)

معنی: خانه ای که مسافران به جای یک سال فقط چند روز و در طول تعطیلات در آن اقامت می کنند.

در فصولی که تقاضای سفر و تعطیلات کم است، مردم با پرداخت هزینه بیشتر به خانه هایی می روند که برای گذراندن تعطیلات مهیا شده اند.

جمله نمونه:

.We rent out our vacation home all year long since  it’s in the perfect place for winter and summer travel

11. Airbnb

معنی: سرویس Airbnb یک سرویس آنلاین است که به مردم این امکان را می دهد تا قسمت هایی از خانه هایشان را به مسافران کرایه بدهند.

از آغاز شروع به کار این سرویس در سال 2008، این وبسایت به محبوبیت زیادی رسیده است و امروزه به افراد محلی این امکان را می دهد نه تنها اتاق های اضافه ای که در خانه دارند در اختیار مسافران قرار بدهند، بلکه دانش مردم را از شهری که در آن زندگی می کنند بالا ببرد.

جمله نمونه: 

.We found a great Airbnb room for our trip to Paris  and saved a lot of money on accommodation

یادگیری زبان انگلیسی برای گردشگری بین المللی با مفاهیم مدرن

12. CouchSurfing

معنی: اصطلاح CouchSurfing مفهومی شبیه به مورد بالا دارد، یعنی به مسافران اجازه بدهید شب را در خانه شما سپری کنند، اما در این مورد میزبان پولی دریافت نمی کند. به جای پول، مسافران در بعضی کارها به صاحب خانه کمک می کنند؛ مثلا خانه را تمیز می کنند یا به میزبان زبان کشور خودشان را یاد می دهند.

جمله نمونه:

.CouchSurfing works great for travelers with a limited budget if they  can find enough willing hosts

تجارت و سیاحت  (Bliesure

این اصطلاح زمانی به کار می رود که شما تجارت و سفرهای تفریحی را با هم ترکیب کنید. برای مثال، باید به کنفرانسی در پاریس بروید ولی همسرتان را هم با خودتان می برید تا بعد یا قبل از کنفرانس کمی تفریح کنید. بنابراین می توانید مدت اقامتتان را بیشتر کنید و با همسرتان از مکان های تاریخی و سیاحتی دیدن کنید.

بعضی از مفاهیم مهم در این حوزه در ادامه آمده است.

13. مسافر تجاری  (Business Traveler)

معنی: مسافرانی که با هدف کسب و کار و تجارت به کشوری مسافرت می کنند.

همانطور که در بالا گفته شد، بسیاری از مسافران تجاری از سفرهایی که می کنند بهره می برند و به کشف و خوش گذرانی در کشور مقصد می پردازند.

جمله نمونه:

.This airport hotel caters specifically for business travelers, providing dry-cleaning, free Wi-Fi and a large meeting room

14. نسل هزاره ای  (Millennial)

معنی: کسی که در سال 2000 به سن بلوغ رسیده است. در زمینه گردشگری بین المللی و سفرهای تجارتی سیاحتی، نسل هزاره ای ها گروهی از مسافران تجاری هستند که سفرهای تجاری را با فعالیت های تفریحی ترکیب می کنند.

جمله نمونه:

.Millennials are causing an increase in bleisure, since they enjoy  traveling for fun but often have to take their jobs on the road with them

خانه به دوش  دیجیتالی

بیشتر جوان ها و حتی خانواده های نوپا و جوان سبک زندگی خانه به دوشی پیش می گیرند، به این معنی که به جای اینکه در یک شهر یا کشور ساکن باشند، از جایی به جای دیگر سفر می کنند.

این سبک زندگی به لطف کارکردن به صورت آنلاین یا همان فری لنس (Freelance) بودن است. خانه به دوش های دیجیتالی به لطف تکنولوژی می توانند از هر نقطه جهان و از راه دور کار کنند. از آنجایی که تعداد این افراد در حال افزایش است، صنعت گردشگری شروع به جذب این مسافران کرده است و به آن ها خدماتی مثل فضاهای همکاری یا فرصت هایی برای کارکردن از راه دور ارائه می کنند.

15. فضای همکاری  (Co-working space)

معنی: فضای همکاری، مثل اداره یا کافه، فضای کاری است که کارمندان دیجیتالی یا صاحبان کسب و کارهای کوچک به اشتراک می گذارند. این کار هزینه ها را پایین نگه می دارد و به مردم این امکان را می دهد تا به جای نشستن در یک مکان فیزیکی از هر جایی در جهان کار و کسب درآمد کنند.

جمله نمونه: 

.In 2016, we met in Chiang Mai when we both worked in the  city’s most popular co-working space

16. از راه دور (Remotely)

معنی: در حوزه گردشگری بین المللی و سبک زندگی خانه به دوشی دیجیتالی، از راه دور به معنی “from a distance” است. خانه به دوش های دیجیتالی به صورت از راه دور و از هر جای جهان می توانند کار کنند.

جمله نمونه:

.He worked remotely and traveled the world for five  years

یادگیری زبان انگلیسی برای گردشگری بین المللی با مفاهیم مدرن

اگر هدف داشته باشید، یادگیری واژگان انگلیسی می تواند آسان و سرگرم کننده باشد. فرقی نمی کند به دنبال شغل مناسب در صنعت گردشگری باشید یا از سفر کردن لذت ببرید، این مفاهیم برای شما مفید است. از این مقاله استفاده کنید تا مهارت های زبان انگلیسی را تقویت کنید و در کنار آن دانش مورد نیاز برای این صنعت مهم و رو به رشد را یاد بگیرید.


 بخوانید:  کلمات مشابه در زبان انگلیسی و راه های تشخیص آن ها

بخوانید: صحبت کردن درباره پول به زبان انگلیسی

بخوانید:  صحبت کردن درباره نسبت های فامیلی به زبان انگلیسی


چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 3 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید