IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
چهار فیلم کوتاه به زبان انگلیسی برای تمرین Shadowing
امتیاز کاربران: 4.4/5
نویسنده: ایرانمهر
6 بهمن 1397

چهار فیلم کوتاه به زبان انگلیسی برای تمرین Shadowing

بعد از من تکرار  کنید… Repeat after me

جمله بالا را چند بار در کلاس های آموزش زبان انگلیسی شنیده اید؟

از اینکه کلمات قدیمی و عبارت های انگلیسی را بارها و بارها تکرار کنید احساس حماقت به شما دست می دهد؟

تکرار کردن کلمات انگلیسی که با عنوان تکنیک Shadowing هم شناخته می شود، متدی موثر برای تقویت تلفظ، آهنگ و مهارت های کلی زبان انگلیسی است.

اما ممکن است به دنبال چیزی جذاب تر و سرگرم کننده تر از Shadowing باشید.

بسیار خوب، جستجوها همین جا به پایان می رسد! در این مقاله ما به شما فیلم های کوتاه به زبان انگلیسی را معرفی می کنیم که برای shadowing عالی و بی نظیر هستند

اما اول به ما بگویید به نظر شما مزیت ها و کارکرد shadowing چیست؟

 

چهار فیلم کوتاه به زبان انگلیسی برای تمرین Shadowing

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

تکنیک Shadowing چیست و چه  فایده ای دارد؟

تکنیک shadowing شامل تکرار کلمه به کلمه یک فایل صوتی بعد از شنیدن آن است. احتمالا وقتی یک عبارت یا کلمه جدید را با مدرس زبانتان تکرار کردید با این کار آشنا هستید. همچنین وقتی با آهنگ های انگلیسی مورد علاقه تان همخوانی می کنید هم در واقع از تکنیک shadowing بهره می برید.

تکنیک shadowing متدی عالی برای مبتدیان زبان انگلیسی است. این تکنیک به این دلیل خوب است که از همان اول بسم الله شما را به صحبت کردن به زبان انگلیسی و با صدای بلند عادت می دهد.

اگرچه ممکن است تمام چیزهایی را که تکرار می کنید متوجه نشوید، اما تلفظ صحیح را تقلید می کنید که شما را برای درست و دقیق صحبت کردن به زبان انگلیسی آماده می کند. این کار باعث می شود با اعتماد به نفس و اطمینان بیشتری در جمع دوستان و غریبه ها به زبان انگلیسی صحبت کنید.

اجرای درست تکنیک  Shadowing

پیش از شروع تمرین تکنیک shadowing، مطمئن باشید این کار را در محیطی آرام و ساکت انجام می دهید و چیزی حواستان را پرت نخواهد کرد. باید به طور کامل روی فایل صوتی تمرکز کنید تا این کار موفقیت آمیز باشد.

ممکن است لازم باشد بارها کلیپی را که می خواهید با آن تمرین کنید ببینید. وقتی آماده بودید، دکمه «play» را بزنید و همزمان با شنیدن کلمات و جملات، آن ها را تکرار کنید. ایده این تکنیک این است که با صدای بلند و همزمان با فایل صوتی صحبت کنید تا بتوانید سرعت طبیعی، ریتم و آهنگ کلمات در زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

بعضی از متخصصان این تکنیک پیشنهاد می کنند وقتی در این مسیر کمی مهارت کسب کردید، جملات و اصطلاحات خودتتان را هم به جملات و کلماتی که باید تکرار کنید اضافه کنید. تغییر یک یا دو کلمه به شما این امکان را می دهد تا چیزی را که یاد می گیرید تست کنید و شرکت کردن در دیالوگ های انگلیسی را تمرین کنید.

برای اینکه از ناامیدی جلوگیری کنید، ابتدا از دیالوگ های کوتاه شروع کنید. هر بار فقط چند خط از یک دیالوگ را تکرار کنید. این کار به شما اجازه می دهد با دقت بیشتری به جملات گوش بدهید و تکنیک shadowing را به درستی اجرا کنید. هر چه بیشتر تمرین کنید، می توانید مدت shadowing را بالا ببرید.

هنوز آماده نیستید به طور همزمان با فایل صوتی، جمله ها و کلمه ها را تکرار کنید؟ می توانید از اپلیکیشن هایی برای تمرین این تکنیک استفاده کنید. این تمرین ها فایل های صوتی معتبر دارد و می توانید کلمات و جملات را به طور همزمان تکرار کنید. با این روش به طور طبیعی آن ها را یاد می گیرید. با این روش خیلی سریع به تکرار کلمات انگلیسی عادت می کنید و می توانید مهارت های خودتان را به shadowing انتقال بدهید.

چرا فیلم های  کوتاه برای تمرین shadowing عالی هستند؟

فیلم های کوتاه به شما این امکان را می دهند که به انگلیسی واقعی که جملات طولانی و ترسناک ندارند گوش بدهید. بسیاری از فیلم های کوتاه بیشتر از 20 دقیقه نیستند و بعضی از آن ها کمتر از 10 دقیقه هستند. می توانید آن ها را در زمان های استراحت در محیط کار ببینید و دیالوگ ها را کل روز تمرین کنید. اگر فیلم ها زیرنویس یا متن دیالوگ ها را هم داشته باشد بسیار مفید است.

از آنجایی که فیلم های کوتاه، واضح هستند و به اصل موضوع می پردازند، دیالوگ ها معمولا محدودند و دنبال کردن آن ها ساده است. از آنجایی که فیلم ها روی ارتباط بصری تاکید دارند، با دیدن صحنه های آن می توانید داستان فیلم را بفهمید، بنابراین می توانید بین انگلیسی شفاهی و موقعیت ها ارتباط برقرار کنید.

اگر متن دیالوگ های فیلم را به زبان مادری خودتان دارید، می توانید دقیقا متوجه شوید که چه چیزی را تکرار می کنید. همچنین می توانید بعدها از متن فیلم ها برای تمرین گرامر و واژگان استفاده کنید. اگر متن فیلم ها را در اختیار ندارید، از زیرنویس استفاده کنید. ذخیره زیرنویس ها و مرور آن ها هم می تواند مفید باشد.

چهار فیلم کوتاه به زبان انگلیسی برای تمرین Shadowing

چهار فیلم کوتاه  برای تمرین shadowing به زبان انگلیسی

از آنجایی که فیلم های کوتاه زیادی ساخته شده اند، ممکن است برای شروع دچار سردرگمی شوید و ندانید از کجا باید شروع کنید. در ادامه چند فیلم به شما معرفی می کنیم که می توانید با آن ها شروع کنید. این فیلم ها موضوعات مختلفی دارند بنابراین می توانید فیلمی که مورد علاقه تان است پیدا کنید.

البته گزینه هایی که می توانید انتخاب کنید به این فهرست محدود نیستند. از این فیلم ها به عنوان نقطه شروع استفاده کنید تا بتوانید مهارت های زبان انگلیسی را بیشتر و بیشتر تمرین کنید. اگر تا امروز از فیلم های انگلیسی در یادگیری زبان استفاده کردید، تکنیک shadowing روشی است برای اینکه بیشتر تمرین کنید.

“If Women Ruled  the World”

این فیلم کوتاه درباره یک زن جوان حرفه ای است که خودش را در جهانی می بیند که توسط زن ها مدیریت می شود.

گوش بدهید:

  • لهجه آمریکایی
  • واژگان مربوط به محیط کار
  • دیالوگ با استایل مذاکره و بحث

این فیلم کمدی در محیط یک اداره اتفاق می افتد، بنابراین این شانس را دارید که واژگان مربوط به محیط کار و انگلیسی کسب و کار را یاد بگیرید. از آنجایی که پیام این فیلم برابری جنسیتی بین زن و مرد است، بیشتر دیالوگ ها و واژگان پیرامون این موضوع می چرخد.

“The Gift”

این فیلم یک انیمیشن کوتاه درباره دختر جوانی است که می خواهد به والدینش هدیه ای بدهد. این فیلم کوتاه بامزه برای آغاز تمرین به روش shadowing بسیار عالی است.

گوش بدهید:

  • سوالات
  • فعل های ساده

این فیلم شامل دیالوگ های کوتاه است و بیشتر با محوریت اعمال و رفتار است، اما دیالوگ های کمی هم دارد که برای تمرین و تکرار کردن مناسب و ساده هستند. در این فیلم فعل هایی مثل “to be” (I am/I was) را تمرین خواهید کرد.

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

“The Expert”

این فیلم درباره یک قرار ملاقات در اداره است.

گوش بدهید:

  • لهجه بریتانیایی
  • واژگان مربوط به محیط کار
  • معرفی افراد به زبان انگلیسی

این فیلم کمی چالش برانگیز است، اما اگر می خواهید چیزی یاد بگیرید باید به خودتان سختی بدهید، درست است؟

نه تنها در این فیلم بازیگران به لهجه بریتانیایی صحبت می کنند، بلکه سرعت صحبت کردن آن ها هم سریع است. با این حال، این فرصت را به شما می دهد تا هنگام گوش دادن به انگلیسی شفاهی در یک محیط کمدی، از مهارت های جدید shadowing استفاده کنید.

اگر این ویدیو را در یوتیوب مشاهده می کنید، می توانید سرعت آن را کم کنید، فقط حواستان باشد این کار کمی آهنگ کلام را به هم می ریزد. تکنیک shadowing را با سرعت کم شروع کنید و به تدریج سرعت را بالا ببرید تا روزی به سرعت واقعی و طبیعی مکالمات بومیان انگلیسی زبان برسید.

“Post-It”

این فیلم کوتاه بسیار جذاب و دوست داشتنی است. داستان این فیلم داستان کنجکاوی زنی است که مردی را ملاقات کرده و جعبه بزرگی همراه او است. این فیلم مثالی عالی برای مکالمات غیررسمی و محاوره به زبان انگلیسی است.

گوش بدهید:

  • معرفی افراد به زبان انگلیسی
  • توصیفات درباره اشخاص

این فیلم به طور اتوماتیک توسط یوتیوب زیرنویس گذاری شده است. می توانید یکی از دو شخصیت فیلم را انتخاب و تکنیک shadowing را با او تمرین کنید. حتی وقتی کمی در این تکنیک ماهر شدید، می توانید با هر دو شخصیت تمرین کنید.

چهار فیلم کوتاه به زبان انگلیسی برای تمرین Shadowing

باز هم می گوییم، نباید خودتان را به این چهار فیلم محدود کنید. دنیای بزرگ تری را کشف کنید. به چه موضوعاتی علاقه دارید؟ فیلم های زیادی ساخته شده اند که می توانید روی آن ها حساب کنید. تمرین تکنیک shadowing را با فیلم های کوتاه و ساده شروع کنید و می بینید که خیلی زود مهارت های مکالمه در شما تقویت می شود!


بخوانید: تمرین هایی برای تقویت مهارت شنیدن (Listening)

بخوانید: زبان انگلیسی با لهجه بریتانیایی را یاد بگیرید

بخوانید: راهنمایی برای صفت ها به زبان انگلیسی


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.4 از 5 از 7 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید