IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
چرا باید زبان انگلیسی تخصصی  را از مجلات آنلاین یاد گرفت؟
امتیاز کاربران: 3/5
نویسنده: ایرانمهر
20 آبان 1397

چرا باید زبان انگلیسی تخصصی را از مجلات آنلاین یاد گرفت؟

نظرتان درباره جمله زیر چیست؟

 

“Bitcoin Mining Guzzles Energy—And Its Carbon Footprint Just Keeps Growing”

داده کاوی بیت کوین انرژی را هدر می دهد و آلاینده های کربن این مجموعه در حال افزایش است. این جمله عنوان یک خبر و به زبان انگلیسی است، نه؟

احتمالا معنی بسیاری از کلمات این جمله را می دانید.

اگر نمی توانید تمام کلمات را کنار هم بگذارید و موضوع کلی خبر را بفهمید، مشکلی نیست.

واژه هایی مثل Bitcoin Mining و Carbon Footprint تخصصی هستند. برای آنکه بتوانید از روی عنوان خبر بفهمید متن درباره چیست، لازم است دانش زبان انگلیسی و اصطلاحات تخصصی تکنولوژی داشته باشید.

به همین دلیل یادگیری زبان انگلیسی تخصصی از طریق مقالات در حوزه فناوری، یکی از بهترین ایده های ممکن است.

با خواندن مقالات، می توانید تعداد زیادی کلمات جدید یاد بگیرید و به طور همزمان اطلاعات خود درباره دنیای تکنولوژی را هم ارتقا بدهید.

در این مقاله، ده مجله آنلاین محبوب را به شما معرفی می کنیم تا مهارت خواندن و شنیدن را تقویت کنید و کلمات و عبارات مفید در حوزه تکنولوژی را یاد بگیرید و با سبک های مختلف نگارش آشنا شوید.

چرا باید زبان انگلیسی را از مجلات آنلاین یاد گرفت

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

چرا باید زبان انگلیسی تخصصی تکنولوژی را از مجلات آنلاین یاد گرفت؟

یکی از مهم ترین دلایل این است که مجلات آنلاین روی فناوری های جدید و مهم تمرکز دارند و تاثیر آن ها روی زندگی واضح و مشهود است. با توجه به اینکه نشریات و اخبار این مجلات درباره مسائل روز است، می توانید کلمات و عبارات جدید را یاد بگیرید و همیشه به روز باشید.

وقتی مجلات با کیفیت، مثل پیشنهادهایی که ما برای شما داریم را انتخاب می کنید، به متن و سبک نگارشی دسترسی دارید که با دقت و سخت گیری ویرایش شده اند. به زبان ساده تر، با متنی روبرو هستید که گرامر کتب درسی و استفاده درست از کلمات، ویژگی اصلی آن است.

با این حال، با توجه به مخاطبان عمومی این نوع متون، این مجلات از مقالات و نشریات پژوهشی سرگرم کننده تر هستند و دسترسی به آن ها ساده تر است. در واقع بهتر است اینطور بگوییم که شروع کردن با این مجلات، انگیزه شما را برای یادگیری زبان انگلیسی بیشتر می کنند.

چند دلیل دیگر برای اینکه چرا باید زبان انگلیسی تخصصی فناوری را یاد بگیرید در زیر آمده است:

  • بهترین راه برای همسو شدن با صنعت رو به رشد تکنولوژی است.

هیچ صنعتی به سرعت فناوری در حال پیشرفت نیست؛ سرعت رشد و تکامل این صنعت از هر صنعت دیگری بیشتر است. آیا iPod را به یاد دارید؟ اگه یادتان نیست تقصیری ندارید؛ به لطف گوشی های هوشمند و خدمات آنلاین پخش موزیک مانند Spotify، تکنولوژی iPod یک فناوری فراموش شده و از رده خارج شده است. برای همسو شدن با فناوری های جدید، باید اصطلاحاتی را یاد بگیرید که همه از آن ها استفاده می کنند.

مهارت های شنیداری و فهم مکالمات انگلیسی

  • تسلط بر واژگان تخصصی به شما کمک می کند شغلی مرتبط با فناوری پیدا کنید.

اگر به دنبال شغلی در زمینه تکنولوژی هستید، خواندن مقالات فناوری کمک بزرگی به شما می کند تا به هدفتان برسید. با مخفف هایی مثل VR (واقعیت مجازی)، AR (واقعیت افزوده) و AI (هوش مصنوعی) آشنا خواهید شد. همچنین خواهید فهمید این کلمات فقط کلمات کلیدی نیستند، بلکه فناوری های جذابی هستند که در حال حاضر یا به زودی بسیاری از جنبه های زندگی انسان را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

  • به شما کمک می کند بفهمید تکنولوژی چطور جنبه های مختلف زندگی و کار انسان را تحت تاثیر قرار می دهد.

حتی اگر خواندن مقالات فناوری برای شما یک سرگرمی و تفریح است، باز هم برای یادگیری کلمات تخصصی درباره فناوری (مثل Voice Search) مفید است. خواندن مقاله درباره ماشین های خودران (Self-driving cars) می تواند موضوعی برای شروع صحبت در جمع دوستان باشد. همچنین خواندن مقاله درباره نزاع و درگیری بر سر بی طرفی اینترنت (Net Neutrality Controversy) آگاهی شما از اطلاعاتی که از اینترنت دریافت می کنید را بالاتر می برد.

فناوری در قسمت های زیادی از زندگی شما حضور دارد؛ از یاد گرفتن مطالب جدید گرفته تا نحوه سازماندهی کارهایتان. آگاهی درباره پشت پرده اختراعات جدید، به شما کمک می کند تا بدانید چه کارهای را باید یا نباید در فضای مجازی، اینترنت یا دستگاه های هوشمندتان انجام دهید.

چگونه با مجلات آنلاین به زبان انگلیسی، کلمات تخصصی فناوری را یاد بگیریم؟

پیش از آنکه در دنیای مجلات فناوری غرق شوید، باید شیوه های یادگیری زبان انگلیسی از این طریق را بدانید. برای شروع، روش های زیر را امتحان کنید:

1- از روی مقالات روخوانی کنید.

2- کلماتی که معنی آن ها را نمی دانید یا آن ها را در متون عادی روزمره نمی بینید، یادداشت کنید. بعضی از این کلمات عبارتند از: droids، humanoid bots، hi-def cameras، data interface.

3- معنی کلمات را پیدا کنید. اگر معنی کلمات را در فرهنگ لغت عمومی پیدا نکردید، فرهنگ لغت فناوری می تواند کمک کند.

4- برای دومین بار مقاله را بخوانید و مطمئن شوید تمام متن را متوجه شده اید.

تا زمانی که تمام متن را متوجه شوید، مراحل بالا را تکرار کنید. حتی می توانید برای شروع مقالات آسان تر را انتخاب کنید و بعد از اینکه کلمات بیشتری یاد گرفتید، به سراغ مقالات تخصصی تر بروید.

چرا باید زبان انگلیسی تخصصی را از مجلات آنلاین یاد گرفت؟

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

Wired

مجله Wired تحت نظر نشریه مطرح Conde Nast است که اخبار و رویدادهای فناوری را به طور جامع پوشش می دهد. این مجله ترندهای حال و آینده و تاثیر آن ها روی فرهنگ، اقتصاد و سیاست را بررسی می کند. مجله Wired به صورت آنلاین و چاپی در اختیار کاربران است.

مقالات زیادی در این مجله موجود است که می توانید برای تقویت و تمرین خواندن از آن ها استفاده کنید. موضوع مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و مقاله های مربوط به آن را با دقت و وسواس زیاد بخوانید.

 

CNET

مقالات CNET شامل بررسی محصولات، راهنمای استفاده، گجت ها و آخرین اخبار دنیای تکنولوژی است. به عقیده بسیاری از خوانندگان و منتقدان این مجله، CNET از Wired تخصصی تر است؛ چرا که در نقد و بررسی به طور تخصصی و انحصاری تمرکز روی محصولات و فناوری های مربوط به آنهاست.

اگر سطح زبان شما ابتدایی یا متوسطه است، احتمالا قسمت مقالات How-to برای شما مفیدتر است. این مقالات شامل راهنمای دستگاه های مختلف مثل کامپیوترها، گجت های پوشیدنی، عکاسی و سرگرمی است.

مقالات این بخش، پاراگراف های کوتاهی دارند که دنبال کردن آن ها آسان است و فهم جملات و کلمات آن برای زبان آموزان ساده است و لازم نیست با مفاهیم پیچیده درگیر شوند.

 

Digital Trends

مجله Digital Trends مشابه وبسایت CNET است و اخبار فناوری، بررسی محصولات و راهنمای استفاده از دستگاه ها را منتشر می کند.

وبسایت Digital Trends نه تنها برای تقویت مهارت خواندن مناسب است، بلکه می تواند شنیدن را هم تقویت کند، چرا که این وبسایت علاوه بر مقالات، ویدیوها و پادکست های زیادی هم تولید می کند. برای مثال پادکست Trends with Benefits منبعی عالی برای یادگیری زبان انگلیسی است. هر قسمت، برنامه ای نیم ساعته است که درباره ترندهای مهم روز صحبت می کند. مهم ترین نکاتی که در پادکست مطرح شده است در انتهای هر پادکست آمده است. پادکست ها تفاوت میان انگلیسی گفتار و انگلیسی رسمی نوشتار در مقالات دیگر سایت را هم به شما آموزش می دهد.

 

Technowize

مجله Technowize روی فناوری دیجیتال تمرکز دارد که موضوعات مختلف در فناوری را پوشش می دهد. مقالات این وبسایت درباره سخت افزار، اپلیکیشن ها، نرم افزار، گجت ها، فناوری ابر، ابر داده و اخبار کسب و کار و رویدادهاست.

زبان آموزان می توانند آخرین مقالات سایت را بخوانند یا آخرین ویدیوهای سایت را تماشا کنند.

 

Mashable

وبسایت Mashable یک وبسایت در زمینه رسانه دیجیتال است که در سال 2005 شروع به کار کرد. این وبسایت موضوعات مختلفی از جمله کسب و کار، فرهنگ، سرگرمی و تولیدات رسانه را پوشش می دهد. در قسمت Tech (فناوری)، می توانید آخرین اخبار و همچنین رویدادهای مهم و بزرگ را پیدا کنید و بخوانید. اگر وقت زیادی برای خواندن تمام مقالات سایت ندارید، ویدیوهای کوتاه این وبسایت بهترین انتخاب برای تمرین مهارت شنیدن است.

 

RedWrite

وبسایت RedWrite یک بلاگ درباره فناوری است که اخبار فناوری، صنعت، بررسی محصولات، تحلیل و هر موضوع دیگر درباره اینترنت را پوشش می دهد.

از آنجایی که این مجله یک بلاگ است، زبان نوشتاری آن از حالت رسمی مجلات چاپی کمی فاصله دارد. بسیاری از مقالات با زبان اول شخص است و لحن آن غیررسمی و محاوره است. اگر به وبلاگ نویسی علاقه دارید، این سایت یک منبع عالی است.

 

The Next Web

The Next Web یک کمپانی فعال در زمینه رسانه است. هدف اصلی این مجموعه، ارتقای یک رویداد بزرگ بود که استارت آپ های جدید را معرفی می کرد. با افزایش تاثیر این شرکت، TNW News به یک منبع برای آخرین اخبار فناوری و استارت آپ ها تبدیل شد.

 

TechCrunch

نشریه TechCrunch یک پایگاه اطلاع رسانی آنلاین برای اخبار فناوری و استارت آپ هاست. همچنین ویدیوهایی دارد که برای تقویت مهارت شنیدن زبان آموزان مفید است.

روزانه خبرنگاران و گزارشگران، مهم ترین اخبار را روی وبسایت TechCrunch بارگزاری می کنند که می تواند محتوایی عالی برای مطالعه و یادگیری باشد. همچنین می توانید اخبار قدیمی تر سایت را هم دنبال کنید و از کلمات و اصطلاحات آن ها برای تمرین استفاده کنید.

 

MIT Technology Review

قدیمی ترین و سنتی ترین نشریه در این حوزه، وبسایت MIT Technology Review است. مقالات این نشریه اولین بار در سال 1899 و توسط موسسه فناوری ماساچوست منتشر شد. به گفته این موسسه، هدف اصلی این مجله «این است که هوش مخاطبانش را به حدی بالا ببرد تا جهان شکل گرفته با فناوری را درک کنند.» زبان مقالات این نشریه حرفه ای و باکیفیت است و اگر برای یک چالش اساسی آماده اید، مقالات این مجله را بخوانید.

چرا باید انگلیسی تخصصی را از مجلات آنلاین یاد گرفت؟

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

Gizmodo

وبسایت Gizmodo طیف گسترده ای از موضوعات از طراحی و مقالات علمی تخیلی گرفته تا سیاست را پوشش می دهد. در قسمت مقالات علمی تخیلی، زبان آموزان می توانند مقالات جالبی درباره اکتشافات علمی و فناوری برگرفته از آن را بخوانند.

یادگیری زبان تخصصی دنیای فناوری، چالش برانگیز است، اما می تواند در پیشبرد حرفه تان موفق باشید و در زندگی روزمره ذهن بازتری داشته باشید. ده مجله ای که در این مقاله به شما معرفی کردیم، منابعی با ارزش برای یادگیری زبان انگلیسی و گسترش گنجینه واژگان است. همچنین با تمرین و کپی کردن نوشته های مقالات می توانید سبک نگارشی و دانش درست استفاده از کلمات و دستور زبان انگلیسی را هم یاد بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های آموزشی زبان انگلیسی کلیک نمایید

دوره های آموزشی زبان انگلیسی


برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم
با ثبت  شماره تلفن خود، از مشاوره رایگان کارشناسان ایرانمهر بهره‌مند شوید.

 مشاوره رایگان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
3 از 5 از 2 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید