IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
وبلاگ های ویدیویی برای یادگیری زبان انگلیسی – قسمت دوم
امتیاز کاربران: 0/5
نویسنده: ایرانمهر
9 دی 1397

وبلاگ های ویدیویی برای یادگیری زبان انگلیسی – قسمت دوم

در قسمت اول خواندیم وبلاگ های ویدیویی یکی از راه های عالی و جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی هستند. در این وبلاگ ها مطالب و موضوعات به جای اینکه نوشته شوند، به صورت ویدیوهای کوتاه یا بلند در اختیار طرفداران و بینندگان قرار می گیرند. موضوعاتی که در این وبلاگ های ویدیویی یا vlogها مطرح می شوند بسیار متنوع هستند و مد، غذا، سفر، روابط انسانی، موسیقی، فیلم، ترفندهای زیبایی، سبک زندگی و بسیاری موضوعات دیگر را در بر می گیرند. ویدیوها از آنجایی که درباره زندگی روزمره هستند، در آن ها مکالمات زیادی رد و بدل می شود، زبان آن ها غیررسمی است و مرتبط با نیاز زبان آموزان تهیه می شوند، گزینه های فوق العاده ای برای یادگیری زبان هستند و هر کس با هر سطح زبانی می تواند از آن ها استفاده کند. در قسمت پیش هفت وبلاگ را به شما معرفی کردیم و درباره ماهیت آن ها توضیح دادیم. در قسمت دوم هم هفت وبلاگ دیگر را برای شما انتخاب کردیم تا بتوانید وبلاگی را که مورد علاقه و مطابق با نیازتان است انتخاب کنید و زبان انگلیسی را تمرین و تقویت کنید و باز هم توی دلتان از ما تشکر کنید😊

شروع کنیم 😊

Charles and Allie

این وبلاگ، مجله ویدیویی روزانه «چارلز» و «الی» است که یک زوج هستند. آن ها هشت سال است هرروز ویدیو می سازند و به یک رکورد جهانی رسیده اند و نام آن ها در کتاب رکوردهای گینس (Guinness World Records) ثبت شده است!

ویدیوهای آن ها درباره کارهایی است که در طول روز انجام می دهند. با توجه به اینکه آن ها هشت سال است هر روز ویدیو می سازند، زبان آموزان با گنجینه ای طرف هستند که بیش از 3000 ویدیو دارد و می توانند از بین آن ها انتخاب کنند. آن ها درباره زندگی روزمره مثل خرید از فروشگاه، اسباب بازی ها، هدایا، وسایل ضروری حیوانات خانگی و موضوعات دیگر ویدیوهای زیادی ساختند. آن ها علاقه زیادی هم به سفر کردن دارند اما خیلی به محل های عجیب و غریب و غیرعادی علاقه ندارند.

برخلاف وبلاگرهای دیگر که دوست دارند صدای موزیک از صدای خودشان بلندتر باشد، در این وبلاگ هر دو نفر در تمام ویدیوها جداگانه صحبت می کنند و به همین دلیل تماشای آن ها برای تمرین مهارت شنیدن و مکالمه بسیار خوب است. سطح ویدیوها برای زبان آموزان متوسطه مناسب است.

بهترین ویدیو: “Kitty on a Leash”

OpTic Hitch

صاحب این کانال «دیویس ادواردز» است، اما همه او را با نام “Hitch” در اینترنت می شناسند. شغل او خیلی عجیب است و برای یک شرکت تولید بازی، ویدیو می سازد. در این کانال او دوست دارد زندگی جالب و متفاوتش را به عنوان عضوی از یک شرکت بازی به نمایش بگذارد.

زبان آموزانی که بازی کردن را دوست دارند و می خواهند یک گیمر حرفه ای شوند، عاشق ویدیوهای هفتگی «دیویس» درباره زندگی روزمره او می شوند. کانال او کاملا یک زندگینامه است و به این معنی که او روی داستان زندگی خودش و تمام کسانی که به او نزدیک هستند تمرکز دارد. مثلا، او از تمام اتاق های خانه ای که با اعضای دیگر سازمان در آن زندگی می کند، ویدیو ساخته است.

سبک روایت او در ویدیوهایش بسیار ساده و محاوره ای است و این ویدیوها برای زبان آموزان سطح متوسط بسیار مناسب است. از آنجایی که او یک گیمر است، معمولا درباره فناوری های جدید صحبت می کند که احتمالا برای کسانی که عاشق گجت های الکترونیکی هستند، عالی است.

بهترین ویدیو: “Hitch’s Room Tour”

CaseyNeistat

«کیسی» (Casey) در اولین ویدیوی خودش می گوید:«کاری را که نمی توانی، انجام بده!»

و این دقیقا کاری است که او در تمام زندگی اش انجام داده است. «نیستات» (Neistat) احتمالا یکی از مشهورترین وبلاگرهای فضای مجازی است. او ویدیوهایی می سازد که به خاطر کیفیت فوق العاده و حرفه ای معروف هستند و جالب اینجاست که او هیچوقت در دوره های فیلم سازی و فیلم برداری شرکت نکرده است. با توجه به برآوردهایی که انجام شده است، «کیسی نیستات» یک میلیونر است و تقریبا از راه ساختن همین ویدیوها زندگی اش را به این نقطه رسانده است.

او بعضی از سرگرم کننده ترین ویدیوهای موجود در اینترنت را می سازد. در ویدیویی او با دپارتمان پلیس نیویورک روی برف اسکی می کند، خطوط هواپیمایی لاکچری و گران قیمت را بررسی می کند و حتی درباره زندگی شخصی خودش هم صحبت می کند. او ویدیوهایی ماجراجویانه و ویدیوهایی برای اینکه خودتان چیزی بسازید (DIY) هم تهیه کرده و در همین ویدیوها گجت های مختلفی ساخته است.

تمام ویدیوهای او متفاوت است. بعضی از آن ها هیچ دیالوگی ندارند و در بقیه آن ها تمام مدت رو به دوربین صحبت می کند. پس شاید بهتر باشد ویدیوهایی را انتخاب کنید که برای تمرین مهارت های زبان انگلیسی خوب باشند. از آنجایی که همیشه با سرعت بالا صحبت می کند، تماشای ویدیوهای او به زبان آموزان متوسطه و پیشرفته توصیه می شود.

«نیستات» در کانتیکت (Connecticut) متولد شده است و در حال حاضر در نیویورک زندگی می کند، به همین دلیل لهجه او از آمریکای شمالی تاثیر گرفته است.

بهترین ویدیو: “Climbing Fire Escapes in NYC”

SuperwomanVlogs

«ابرزن» (Superwoman) احتمالا معروف ترین وبلاگر زن در یوتیوب و یکی دیگر از میلیونرهای فضای مجازی است. او بعد از اینکه درباره نحوه رفتار والدین هندی با فرزندانشان ویدیویی ساخت، یک شبه هم خودش هم آن ویدیو معروف شدند. از آن زمان او به طور مرتب ویدیو می سازد و وبلاگ ویدیویی جدایی هم برای این کار راه اندازی کرده است.

او از شخصیت های مختلفی در ویدیوهایش استفاده می کند؛ والدینش، دوستانش، سلبریتی ها و افراد دیگر. هم سلبریتی های واقعی و هم افراد مشهور در یوتیوب به طور مرتب در ویدیوهای او شرکت می کنند. او حتی با «بیل گیتس» (Bill Gates) و «میشل اوباما» (Michelle Obama) هم مصاحبه کرده است.

وبلاگ ویدیویی او درباره زندگی روزمره است. زبان آموزان انگلیسی می توانند درباره وقایع عادی روزمره، انواع مختلف غذاها که مردم در آمریکای شمالی دوست دارند و نحوه صحبت کردن در قرارهای آشنایی و عاشقانه، مطالب زیادی یاد بگیرند. از آنجایی که او ویدیوهای زیادی ضبط کرده است و خودش هم خواننده هست، بینندگان و طرفدارانش را به پشت صحنه هم می برد و درباره فرآیند تولید این ویدیوها صحبت می کند.

از آنجایی که او دورگه هندی-کانادایی است، بسیاری از زبان آموزان هندی با او ارتباط برقرار کردند. او اغلب درباره غذاهای سنتی هندی، لباس ها و حتی آداب و رسوم هندی ها (مثلا مراسم ازدواج) صحبت می کند. وبلاگ ویدیویی او برای زبان آموزان متوسطه و پیشرفته مناسب است، چون سرعت حرف زدن او سریع است.

بهترین ویدیو: “The Time I Meet Selena Gomez”

PlayTheGameFilms

«جاستین اسکالونا» (Justin Escalona) فیلم سازی است که به همراه دوستانش در لس آنجلس زندگی می کند. برخلاف «Hitch»، او بیشتر از اینکه به خودش بپردازد، به گروهی که با آن ها زندگی می کند توجه دارد. مجموعه «اسناد روزانه» (Daily Docs) برای شناخت «جاستین» و تمام دوستانش عالی است. آن ها معمولا روی یک مبل کنار هم می نشینند و به طور مستقیم با دوربین صحبت می کنند. اینطور به نظر می رسد که آن ها دارند با شما صحبت می کنند و از زندگی روزمره شان به شما می گویند.

ویدیوهای آن ها زیبا و پرانرژی است. «جاستین» شما را به مکان های مختلفی در شهر می برد، مکان هایی که تمام گروه برای خوش گذرانی دوست دارند به آن جا بروند. ویدیوهای او می توانند برای ساخت واژگان مناسب باشند، چون بیشتر ویدیوهای او هر چیزی را در هر مکانی بررسی می کند. مثلا، آن ها به یک شهر بازی رفتند و دوستانش تقریبا تمام دستگاه های بازی آنجا را امتحان کردند.

گرچه کلماتی که آن ها استفاده می کنند ساده است، اما سرعت حرف زدنشان باعث می شود ویدیوها فقط برای زبان آموزان سطح متوسط و پیشرفته مناسب باشد. از آنجایی که «جاستین» در کالیفرنیا بزرگ شده است، برای یادگرفتن لهجه کالیفرنیایی هم می توانید از این ویدیوها کمک بگیرید.

بهترین ویدیو: “Daily Docs” Episode 1

Vlogbrothers

وبلاگ ویدیویی vlogbrothers یکی از مشهورترین کانال های فضای مجازی است. طرفداران آن ها اجتماعی تشکیل دادند که به خودشان “nerd fighters” می گویند. وجود این اجتماع باعث شده است زبان آموزان بتوانند عضوی از گروهی باشند و از تمام جهان دوستانی پیدا کنند و با صحبت و ارتباط برقرار کردن با آن ها، مکالمه زبان انگلیسی را تقویت کنند.

برادران «گرین»، یعنی «جان» و «هانک» این کانال را اداره می کنند. آن ها نویسنده کتاب هستند، مجری برنامه های دیگر بوده اند و حتی توری آغاز کرده اند. در وبلاگشان درباره همه چیز صحبت می کنند، اما بیشتر درباره حوادث اخیر، مثل افزایش خشونت و نفرت در جهان و تغییرات آب و هوایی صحبت می کنند. گاهی آن ها مسائل شخصی مثل تصمیمات در سال جدید یا لطیفه هایی را که دوست دارند با بینندگان و هواداران به اشتراک می گذارند.

قالب وبلاگ برای زبان آموزان بسیار خوب و مناسب است. در هر ویدیو، یکی از برادرها مستقیما با دوربین صحبت می کند. هیچ موزیک متنی، هیچ تصویری از مکان های دیگر و هیچ مسیری در کار نیست. این مدل ویدیو به زبان آموز اجازه می دهد فقط روی کلمات و تقویت و تمرین مهارت های شنیدن تمرکز کند. با اینحال، از آنجایی که هر دو برادر سریع صحبت می کنند، این کانال برای زبان آموزان متوسطه تا پیشرفته مناسب است.

بهترین ویدیو: ?2017 Is the Best”

Gone  with the Wynns

این کانال توسط خانواده «وین» (Wynn) اداره می شود که خودشان را با عبارت “adventure junkies” توصیف می کنند، یعنی کسانی که عاشق سفر، به ویژه سفر به مکان های خطرناک و ناشناخته هستند. آن ها بعد از اینکه تمام دارایی هایشان را فروختند و تصمیم گرفتند تمام مدت سفر کنند، ساختن این ویدیوها را شروع کردند.

همراه با ساخت ویدیوهای سفرشان، ویدیوهایی هم درباره داستان ها و گذشته خودشان می سازند. با گذشت زمان، آن ها افراد دیگری که درباره سبک زندگی شان ویدیو می ساختند را پیدا کردند و در ویدیوهای خانواده «وین» هم شرکت کردند. آن ها دوست دارند ویدیوهایی بسازند که درباره این سبک زندگی به کسانی که علاقمند هستند، اطلاعات کافی و کامل بدهند. ویدیوهایی درباره نحوه استفاده از انرژی خورشید، زندگی در یک ون یا قایق و استفاده از توالت های کودساز «Composting toilets» را می توانید در این وبلاگ ویدیویی پیدا کنید.

با توجه به اینکه کدام ویدیوها را انتخاب می کنید، می توانید درباره انگلیسی تخصصی اطلاعاتی کسب کنید (مثلا ویدیویی که درباره پنل های خورشیدی است) یا می توانید مکان ها و فرهنگ های مختلف را در طول سفر آن ها ببینید و بشناسید. کلماتی که اغلب آن ها استفاده می کنند پیچیده است و به همین دلیل این وبلاگ را فقط به زبان آموزان پیشرفته توصیه می کنیم.

بهترین ویدیو: “Chocolate Dreams”

تمام وبلاگرها سبک خودشان را دارند و معمولا سبک حرف زدن خودشان را می سازند. برای تمرین زبان انگلیسی، پیشنهاد می شود کانال های مختلف را دنبال کنید و به این ترتیب متوجه می شوید قسمت های منحصربه­فرد هر وبلاگر کدام است و کدام قسمت ها به انگلیسی عمومی یا تخصصی ربط دارد.

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری آموزش زبان انگلیسی برای کودکان آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش خصوصی انگلیسی برای بزرگسالان
دوره های خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های آموزشی زبان انگلیسی کلیک نمایید

 آموزش زبان انگلیسی


چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
اولین کسی باشید که به این پست رأی میدهید!

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید