IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
من به دو زبان صحبت می‌کنم؛ زبان بدن و زبان انگلیسی
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
26 مرداد 1398

من به دو زبان صحبت می‌کنم؛ زبان بدن و زبان انگلیسی

بدون شک یادگیری یک زبان جدید بسیار جالب و دوست‌داشتنی است. اما برای برقراری ارتباط، ما از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنیم.

طبیعتا برای یادگیری زبان و برقراری ارتباط، تمرین روی لغات و گرامر بسیار مهم است. اما آشنایی با زبان بدن، می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند!

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

زبان بدن چیست؟

کلمات فوق‌العاده هستند، اما آن‌ها فقط نصف ماجرا را تشکیل می‌دهند: ارتباط چشمی، حرکات مختلف بدن، حالت‌های مختلف صورت و حالت ایستادن یا نشستن، تنها برخی از عناصر زبان بدن هستند. به عبارت دیگر، با این روش تمام انسان‌ها می‌توانند بی صدا و بدون استفاده از کلام، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

بدن ما دروغ نمی‌گوید

حدود 55 درصد ارتباطات، غیرشفاهی و بی‌کلام است. پس در حقیقت، بدن ما بیش از کلمات ما حرف می‌زند.

حالت ایستادن یا نشستن شما (posture) می‌تواند پیام‌های مختلفی ارسال کند. اگر صاف بایستید و شانه‌های خود را عقب بدهید، یعنی اعتماد به نفس دارید، خوش‌رو و پذیرا هستید. اگر می‌خواهید در یک مراسم یا جلسه به زبان جدید صحبت کنید، بهتر است زبان بدن را بلد باشید و در بهترین حالت خود بایستید تا بهترین و موثرترین تاثیر را روی ذهن مخاطب ایجاد کنید.

پیام‌های ترکیب شده؛ زبان بدن در سراسر دنیا:

تاثیر خوب

با اینکه در ایالات متحده‌ی آمریکا و اروپا، لبخند زدن حرکتی دوستانه و بی‌خطر است، اما اگر در روسیه به یک غریبه لبخند بزنید، مشکوک و عجیب‌وغریب به نظر خواهید رسید. در جنوب شرقی آسیا، یک لبخند می‌تواند حرکتی برای پنهان کردن احساسات منفی باشد.

من به دو زبان صحبت می کنم زبان بدن و زبان انگلیسی

حالا ممکن است هنگام سفر به سایر کشورها بخواهید دوباره فکر کنید و تصمیم بگیرید. اگر ناگهان لبخند بزنید و کسی شما را کتک بزند چه؟ شما هرگز کاملا نمی‌دانید که بدنتان ممکن است چه چیزی بگوید. خوشبختانه موتورهای جستجو مثل گوگل در خدمت شماست تا راجع به معانی حرکات بدن اطلاعات بیشتری داشته باشید.

ترکیب پیام‌ها

لبخند، شست رو به بالا، دست دادن؛ بسیاری از حرکات بدن ما انسان‌ها جهانی و به عبارتی بین‌المللی است. اما هنوز سایر حقایق راجع به زبان بدن در سراسر دنیا را نمی‌دانیم. چون بسیاری از این حرکات ممکن است در کشور دیگری معنی متفاوتی داشته باشد.

برای مثال آیا می‌دانستید علامت OK که برای خوشمزه بودن غذا یا هر چیز فوق‌العاده‌ی دیگری که نشان می‌دهید، در برخی کشورها معنی بسیار بدی دارد؟ حتی در برخی کشورها، سر تکان دادن به جای اینکه به نشانه‌ی تایید باشد، به نشانه‌ی یک «نه» قطعی است. برای مثال می‌توان به بلغارستان، یونان، ترکیه، مقدونیه و آلبانی اشاره کرد.

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

فواید یادگیری زبان بدن

این زبان «زبان جهانی واقعی»‌ است و اگر بخواهید به عنوان یک مدرس زبان خارجی مشغول به کار شوید، حتما کمکتان می‌کند. در حقیقت زبان بدن کلید اصلی برای تدریس هر زبان جدیدی است.

برای مثال، اگر زبان‌آموز ناراحت یا خوشحال باشد، مشکلی داشته باشد یا خیلی خسته باشد، حرکات بدن و حالت چهره‌اش آن را مشخص می‌کند. پس زبان بدن بدون هیچ کلمه و تنها با برقراری ارتباط چشمی به شما کمک می‌کند تا وضعیت دانش‌آموز خود را تشخیص دهید و به او کمک کنید.

مطمئنا خودتان تجربه­ این را دارید که معلمتان برای آموزش یک لغت جدید در کلاس، از حرکات و علامت‌های زیادی استفاده می‌کرد تا به شما کمک کند که معنی کلمه را یاد بگیرید. او دیوانه نبوده است. او فقط سعی می‌کرد که کلمات را همانطور که کودکان یاد می‌گیرند، آموزش دهد. یعنی با تماشا کردن. بنابراین، به زبان بدن توجه کنید، این مبحث به شما کمک می‌کند تا سایر زبان‌ها را یاد بگیرید.

من به دو زبان صحبت می_کنم؛ زبان بدن و زبان انگلیسی

کاربرد‌های واقعی زبان بدن

فیلم‌های سیاه‌وسفید قدیمی می‌توانند مثال فوق‌العاده‌ای در این میان باشند. چون در این فیلم‌ها تنها با زبان بدن با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و ما هم بدون اینکه کلمه‌ای بشنویم در جریان تمام ماجرا قرار می‌گیریم و اگر فیلم چارلی چاپلین باشد، حسابی می‌خندیم.

حالا تصور کنید که در فستیوال فیلم‌های بین‌المللی حضور دارید یا در خانه در حال تماشای فیلمی خارجی با زیرنویس هستید. افراد در این فیلم به زبانی که شما بلد نیستید صحبت می‌کنند. اگر از خواندن زیرنویس خسته می‌شوید یا اگر مثل من عاشق زبان خارجی هستید، حتی اگر زبانی که به آن صحبت می‌کنند ناآشنا باشد، باز هم سعی می‌کنید مکالمات را متوجه شوید. در این صورت، سعی می‌کنید که بر اساس زیر و بم صدا، صدای کلمات و حرکات بدن بازیگران معنی جملاتشان را بفهمید.

پس پیش داوری نکنید. به این فکر نکنید که اصلا چیزی از آن زبان جدید نمی‌فهمید. فقط آرام باشید، فیلم را تماشا کنید و رفتار کاراکترها را زیر نظر بگیرید. شرط می‌بندم بیش از آنکه تصور کنید متوجه ماجرا می‌شوید و حتی کمی از آن زبان را هم یاد می‌گیرید.

پس احتمالا الان قانع شده‌اید که چرا زبان بدن برای شما زبان‌آموزان باید از اهمیت زیادی برخوردار باشد. مطمئنا برای سفر به یک کشور یا حتی مهاجرت و تحصیل در‌ آن کشور، باید علاوه بر زبان، با فرهنگ، زبان بدن و معنی نشانه‌ها و حرکات مختلف آشنا شوید. پس تا جایی که می‌توانید در زبان و فرهنگ مربوط به آن غوطه‌ور شوید.


بیشتر بخوانید:توصیف یک شخص به زبان انگلیسی


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 4 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید