IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
چهارده فیلم کوتاه برای یادگیری زبان انگلیسی – قسمت دوم
امتیاز کاربران: 5/5
نویسنده: ایرانمهر
11 آذر 1397

چهارده فیلم کوتاه برای یادگیری زبان انگلیسی – قسمت دوم

در قسمت اول خواندیم فیلم های کوتاه به دلیل اینکه جریان و سرعت طبیعی حرف زدن بومیان را به ما یاد می دهند، حائز اهمیت هستند. همچنین به دلیل فراوانی کلمات و جملات به یاد ماندنی، یاد گرفتن و به خاطر سپردن آن ها کار راحت تری خواهد بود. در فیلم های کوتاه مکالمات پیوسته و به هم مرتبط هستند و درباره موضوعات مختلف صحبت می شود و می توانید اصطلاحات و واژگان زیادی یاد بگیرید. در نهایت خواندیم با توجه به اینکه فیلم های کوتاه، کوتاه هستند و مدت زمان آن ها از 15 دقیقه بیشتر نمی شود، مکالمات واضح هستند و به اصل موضوع اشاره می کنند و برای یادگرفتن جملات و عباراتی که بتوانید با آن ها بیشترین منظور را برسانید، بهترین گزینه هستند. در مقاله اول هفت فیلم کوتاه را معرفی کردیم که هر کدام موضوع و ژانر متفاوتی داشتند. این فیلم ها برای یادگیری مباحث مختلف مثل اصطلاحات مربوط به مدرسه و محیط های آموزشی، سفارش غذا در رستوران، عبارات و واژگان مخصوص افراد فرهیخته و باکلاس، گزینه های جذابی بودند که به شما معرفی کردیم. در ادامه این مقاله، هفت فیلم کوتاه دیگر را معرفی می کنیم که می توانید هرروز یا در روزهای تعطیل برای یادگیری و تمرین زبان انگلیسی از آن ها استفاده کنید و در کنار سرگرم شدن، از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید.

چهارده فیلم کوتاه برای یادگیری زبان انگلیسی

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

Two  Dosas

سطح: متوسط

ژانر: کمدی

توضیحات:

«پاوان» (Pavan) شهروند انگلیسی و از یک خانواده هندی است. فیلم با صحنه ای شروع می شود که او داستان آشنا شدن با دختری به نام «کلوئی» (Chloe) را برای دو دوستش تعریف می کند. او امیدوار بوده است با بردن «کلوئی» به یک رستوران هندی او را تحت تاثیر قرار بدهد اما «کلوئی» حتی بیشتر از «پاوان» درباره فرهنگ هند اطلاعات داشته است.

نکته جالبی که در این فیلم وجود دارد این است که فرهنگ بومیان انگلیسی زبان را به جای «کلویی» از «پاوان» یاد می گیرید، که ممکن است برای بعضی از بینندگان عجیب و شوکه کننده باشد. وقتی «کلویی» با گارسون رستوران به زبان هندی صحبت می کند، «پاوان» یک کلمه از حرف های او را هم نمی فهمد و این نکته جالب و خنده دار دیگری است که بیننده را مجذوب می کند.

این فیلم برای یاد گرفتن لهجه بریتانیایی عالی است. این فیلم به شما کمک می کند درباره فرهنگ هندیان در بریتانیا و همچنین فرهنگ بومیان انگلیسی زبان بیشتر بدانید. مکالمات در این فیلم کوتاه بیشتر حول به اشتراک گذاشتن هویت های فرهنگی می چرخد. با تماشای این فیلم می توانید یاد بگیرید چطور سنت ها و فرهنگ کشور خودتان را به انگلیسی زبان های دیگر معرفی کنید.

The  Meltdown

سطح: متوسط

ژانر: کمدی

توضیحات:

فیلم کوتاه «The Meltdown» در قالب فیلم های «واقع نمایی» است. اگر تا به حال چنین فیلم هایی دیده باشید، می دانید که این فیلم ها از چه الگویی پیروی می کنند. در نیمی از فیلم درباره وقایعی که اتفاق افتاده است، مصاحبه هایی انجام می شود و در باقی فیلم حوادثی را نشان می دهد که در حال وقوع است. این نوع فیلم ها برای تمرین مکالمه زبان انگلیسی بسیار مفید است.

داستان فیلم درباره دانشمندی گستاخ و بی دقت در یک نیروگاه هسته ای است. به خاطر اشتباه احمقانه او، در تمام نیروگاه وضعیت بحرانی به وجود می آید و یک واقعه هسته ای رخ می دهد. در انتهای فیلم می بینیم که او کاری کاملا غیرمنتظره انجام می دهد و باعث می شود ما طرز فکر و نگاهمان به او مثبت تر شود.

شخصیت های این فیلم با لهجه محاوره انگلیسی آمریکایی صحبت می کنند. از آنجایی که تمام شخصیت های این فیلم دانشمند هستند، برای یادگیری واژگان عمومی علمی مناسب است.

A  Reasonable Request

سطح: متوسط تا پیشرفته

ژانر: درام

توضیحات:

پسری بعد از مدت ها پدرش را ملاقات می کند و در این دیدار، درخواست وحشتناکی از او می کند. از آنجایی که بیشتر نکات این فیلم مبهم است و قطعیتی درباره آن وجود ندارد، بهتر است خودتان فیلم را ببینید و ما چیزی درباره صحنه های آن به شما نگوییم.

برای زبان آموزان انگلیسی، این فیلم یک ابزار خوب و مفید برای مشاهده مکالمات ناراحت کننده بین اعضای خانواده است.

فیلم های کوتاه برای یادگیری زبان انگلیسی

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

The  iMom

سطح: متوسط تا پیشرفته

ژانر: علمی تخیلی

توضیحات: 

وقتی درباره آینده فکر می کنید، چه چیزهایی را تصور می کنید؟ بیشتر مردم به این فکر می کنند که ربات ها چطور می توانند زندگی انسان ها را راحت تر کنند. اما این فیلم دیدگاه متفاوتی دارد.

فیلم «iMom» درباره رباتی است که قرار است به جای والدین ایفای نقش کند. این ربات با هدف راهی برای رفع نگرانی والدین طراحی شده و به فروش می رسد و نیازی نیست والدین حتی نگران این باشند که فرزندانشان حالشان خوب است یا نه. در این فیلم کودکی را می بینیم که در مدرسه مشکلات زیادی دارد اما والدینش کاملا از این مسئله بی خبر هستند. او نیاز به توجه والدینش دارد اما آن ها تمام مسئولیت ها را به ربات واگذار کردند. در نهایت، ربات کاری می کند که شوکه شوید و ترس را حس کنید.

این فیلم انواع مختلف تعاملات بین شخصیت ها، از جمله تماس ها و مکالمات تلفنی، را به نمایش می گذارد. زبان آموزان باید روی دیالوگ های بین ربات و پسر تمرکز کنند و مکالمات انسانی را تشخیص بدهند که  ربات ها قادر به درک آن ها نیستند.

How was  your day?

سطح: متوسط تا پیشرفته

ژانر: درام

توضیحات: 

پدر یا مادر بودن همیشه قسمت تاریک و بدی هم دارد که هیچکس دوست ندارد درباره آن صحبت کند. بودن در مقام والدین معمولا یعنی از خود گذشتگی و فارغ از خود بودن. والدین باید موجودات خارق العاده ای باشند که همه چیز را برای فرزندانشان فدا می کنند. اما مثل هر انسان دیگری، والدین هم ناقص هستند و می توانند خطا کنند. این فیلم با هدف نشان دادن این قسمت معیوب و تاریک والدین ساخته شده است.

این فیلم داستان زندگی مادری است که از داشتن فرزندش خوشحال نیست. کودک او با نقصی مادرزادی متولد شده است و نمی تواند مثل بچه های دیگر باشد. در دقایقی از فیلم می بینیم که مادر به سفری می رود که کاملا او را از نظر روحی از بین می برد. از آنجایی که نمی تواند با کسی درباره این مسئله صحبت کند، تمام نفرت و حال بدش را به فرزندش منتقل می کند. هیچکس نمی تواند بعد از دیدن انتهای فیلم، آن را فراموش کند.

این فیلم برای یادگرفتن انگلیسی با لهجه ایرلندی عالی است.

صحنه های خودمانی زیادی در این فیلم وجود دارد؛ صحنه هایی مثل حمام کردن کودک، مکالمات بین زوج ها و همچنین مکالمات تلفنی بین دوستان، نمونه هایی از این صحنه ها هستند.

در این فیلم صحنه ای هم وجود دارد که دکتر با والدین صحبت می کند و درباره وضعیت دخترشان به آنها می گوید. عکس العملی که آن ها در این شرایط ناراحت کننده دارند به شما ایده می دهد تا در شرایط واقعی که در زندگی رخ می دهد چطور رفتار کنید.

How I  Faked Being American

سطح: پیشرفته

ژانر: مستند

توضیحات:

«جک بارسکی» (Jack Barsky) یک جاسوس آلمانی است که برای اتحاد جماهیر شوروی کار می کند. در این مستند، او درباره این موضوع حرف می زند که چطور تمرین کرده تا نه تنها مثل یک بومی آمریکایی صحبت کند، بلکه تلاش کرده مثل آن ها لباس بپوشد، رفتار کند و غذا بخورد.

در این فیلم، او درباره تفاوت های رفتاری آلمانی ها و آمریکایی ها صحبت می کند. همچنین درباره تفاوت غذاها، و نوشیدنی های این دو کشور حرف می زند.

این فیلم نه تنها برای زبان آموزان انگلیسی جنبه آموزشی دارد، بلکه انگیزشی و الهام بخش هم هست. اگرچه از آنجایی که «جک» یک جاسوس بود، انتظار داریم باهوش باشد، اما او زمان بسیار زیادی را برای یادگرفتن مباحث پایه انگلیسی آمریکایی صرف کرد. او برای بیان شدت تمرینانش از اصطلاح «blue in the face» استفاده می کند. این اصطلاح زمانی به کار می رود که شما به حدی کار یا تمرین کرده اید که نفس برایتان نمانده است. معمولا کسانی که نفسشان قطع می شود، به دلیل کمبود اکسیژن رنگ صورتشان آبی می شود.

فیلم برای یادگیری زبان انگلیسی

دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

Sally  Ride on Dumb Questions

سطح: پیشرفته

ژانر: مستند

توضیحات: 

«سالی راید» (Sally Ride) اولین زن آمریکایی بود که به فضا رفت. این واقعه حدودا 20 سال بعد از زمانی بود که اولین زن از اتحاد جماهیر شوروی به فضا فرستاده شد. در این مصاحبه، او درباره چالش ها و مشکلات فضانورد شدن صحبت می کند. همچنین درباره مسائل و موضوعات احمقانه ای صحبت می کند که بعضی از خبرنگارها و مردم عادی چون زن است از او می پرسند. این مستند کوتاه، بر مبنای فیلمی که در سال 1983 گرفته شده، ساخته شده است.

زبان آموزان می توانند از این مصاحبه ها مطالبی درباره تاریخ علم، پیشینه و جوامع آمریکایی یاد بگیرند. «سالی» درباره سیستم آموزشی، سازمان ملی علوم هوانوردی و فضا (ناسا) و خبرنگاری صحبت می کند. صحبت ها خیلی روان و راحت هستند. جلوه های ویژه و انیمیشن استفاده شده در این مستند تمام موضوعات مطرح شده در این مصاحبه را به تصویر می کشد.

بهترین راه برای یادگیری مهارت های مکالمه از فیلم های کوتاه این است که صحنه ها را بعد از اینکه فیلم را دیدید، تقلید کند.

شنیدن یک مکالمه و نوشتن دیالوگ هم برای یادگیری و به خاطر سپردن اطلاعات مفید است.

ولی یادتان نرود اول از داستان لذت ببرید و بعد با دیدن فیلم ها و یادگیری زبان انگلیسی سرگرم شوید.

یادتان نرود!  بهترین حالت یادگیری زمانی است که عاشق کاری که می کنید باشید 


بیشتر بخوانید: پنج راه یادگیری زبان انگلیسی با تماشای فیلم

بیشتر بخوانید: چهارده فیلم کوتاه برای یادگیری زبان انگلیسی – قسمت اول


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های آموزشی زبان انگلیسی کلیک نمایید

دوره های آموزشی زبان انگلیسی


برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم
با ثبت  شماره تلفن خود، از مشاوره رایگان کارشناسان ایرانمهر بهره‌مند شوید.

 مشاوره رایگان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
5 از 5 از 1 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید