IRANMEHR
آینده از آن توست
لوگو ایرانمهر
+
شش اپلیکیشن ترجمه آفلاین که در هر سفری باید همراهتان باشد
امتیاز کاربران: 4.1/5
نویسنده: ایرانمهر
5 خرداد 1398

شش اپلیکیشن ترجمه آفلاین که در هر سفری باید همراهتان باشد

تصور کنید وارد یک رستوران باشکوه و مشهور چینی می‌شوید.

منوی رستوران کاملا به زبان چینی نوشته شده است. تمام خدمه و افراد دیگری که در این رستوران حضور دارند هم چینی هستند. اینجاست که با مشکلی واقعی مواجه می‌شوید!

مشکل بزرگ‌تری هم هست! این رستوران امکان اتصال به وای-فای (WiFi) ندارد، بنابراین نمی‌توانید منو را ترجمه کنید.

در شرایط مشابه این چه کار می‌کنید؟

بسیار خوب، اگر یک اپلیکیشن ترجمه داشته باشید که به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت هم بتواند کار کند، هیچ مشکلی نخواهید داشت!

فرقی نمی‌کند یک رستوران بی­نظیر چینی را ببینید یا تابستان را در فرانسه بگذرانید یا در پرو پیاده‌روی کنید، باید به این مسئله عادت کنید که گاهی هم مجبور هستید بدون اینترنت زندگی کنید و از پس کارهایتان بربیایید.

خوشبختانه، اپلیکیشن‌های ترجمه آفلاین اینجا هستند تا ما را نجات بدهند!

شش اپلیکیشن ترجمه آفلاین که در هر سفری باید همراهتان باشد

دوره های آموزش زبان انگلیسی

دوره های حضوری انگلیسی ایرانمهر
دوره حضوری  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره حضوری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان

اتصال اینترنت ندارید؟ می‌توانید از شش اپلیکیشن ترجمه آفلاین استفاده کنید!

برنامه‌ها و وبسایت‌های ترجمه، ابزاری عالی برای یادگیری کلمات جدید در یک زبان خارجی هستند. بعد از مواجهه و برخورد با این کلمات فقط نباید آن‌ها را بخوانید و بعد فراموششان کنید. فلش‌کارت‌هایی بسازید یا بخرید تا کلماتی که در اپلیکیشن‌های ترجمه یا دنیای واقعی با آن‌ها روبرو می‌شوید را یادداشت کنید و یاد بگیرید.

1.موتور ترجمه گوگل (Google Translate)

سازگار با: iOS و Android

تقریبا همه موتور ترجمه گوگل را می‌شناسند! اپلیکیشن موبایل آن حیرت‌انگیز است و هم آفلاین و هم آنلاین در دسترس کاربران است. این اپلیکیشن به حدی همه‌گیر و محبوب است که اغلب انتخاب اول و آخر کسانی است که می‌خواهند ترجمه کنند.

زبان‌های ارائه شده

با اپلیکیشن Google Translate، می‌توانید از 103 و به 103 زبان مختلف در جهان ترجمه کنید. البته برای دسترسی به این تعداد باید به اینترنت متصل باشید.

اگر بخواهید به صورت آفلاین از این اپلیکیشن استفاده کنید، باید هر مجموعه زبانی را جداگانه دانلود کنید و فقط 59 زبان به صورت آفلاین قابل استفاده هستند.

ویژگی‌های برجسته

موتور ترجمه گوگل یکی از اولین اپلیکیشن‌هایی بود که از قابلیت دوربین استفاده کرد و در حال حاضر تعداد کمی از اپلیکیشن‌ها این قابلیت را دارند.

در حال حاضر، جمعیت فعالی از کاربران چندزبانه گوگل وجود دارد که کلمات و عبارات رایجی را که مردم با آن‌ها سر و کار دارند، ترجمه و اصلاح می‌کنند. این حرکت انسانی و توجهی که کاربران به کیفیت ترجمه گوگل دارند، باعث می‌شود کاربران دیگر تجربه بهتری از کار کردن با موتور ترجمه گوگل داشته باشند.

2.Waygo

سازگار با: iOS و Android

در زبان چینی، «wàiguó» به معنی «خارجی» است.

همین کلمه، الهام‌بخش توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان اپلیکیشن Waygo بوده است. این افراد در آسیا زندگی و کار می‌کردند و فهمیدند یک اپلیکیشن آفلاین می‌تواند برای مسافرانی که سعی می‌کنند با زبا‌ن‌های ناآشنا در اطراف چین، ژاپن و کره جنوبی سر و کله بزنند، عالی خواهد بود.

زبان‌های ارائه شده

از آنجایی که توسعه‌دهندگان Waygo ارتباطات ویژه‌ای با آسیای شرقی دارند، این اپلیکیشن فقط برای زبان‌های چینی، ژاپنی و کره‌ای کار می‌کند. گفته شده است زبان‌های بیشتر در حال توسعه هستند.

ویژگی‌های برجسته

اپلیکیشن Waygo به عنوان یک اپلیکیشن سبک آفلاین با کاربری راحت طراحی شده است. می‌توانید آن را روی موبایل‌های قدیمی‌تر که قدرت پردازش سریع یا حافظه بالای پرچم‌داران جدید را ندارند هم استفاده کنید.

از آنجایی که افراد زیادی از این اپلیکیشن در رستوران‌ها استفاده می‌کنند، پایگاه‌های داده این دیکشنری، گنجینه کاملی از لغات و عبارات مربوط به غذا و مواد غذایی دارد.

شش-اپلیکیشن-ترجمه آفلاین که در هر سفری باید همراهتان باشد

3.iTranslate

سازگار با: iOS و Android

هیچ‌چیز به اندازه جنبه‌های زیبایی‌شناختی شما را به یک اپلیکیشن برنمی‌گرداند.  با اپلیکیشن iTranslate، فرآیند ترجمه جمله‌ها و پیدا کردن معنی لغات، بصری و یک‌پارچه است و به اندازه‌ای قوی هست که با پابه‌پای غول‌های این صنعت همراه شود. این ویژگی‌ها باعث شده است اپلیکیشن iTranslate انتخاب اول بسیاری از کاربران مترجمان آفلاین باشد.

در واقع، تیم طراحی این اپلیکیشن خیلی روی آن کار کردند که اجرای آن در iOS روان و راحت باشد و باعث شد در سال 2018 برنده جایزه Apple Design Award بشوند.

زبان‌های ارائه شده

به صورت آنلاین می‌توانید بین 90 زبان مختلف ترجمه کنید، از جمله زبان‌های خاص مثل عربی غیراستاندارد و حتی فرانسوی کانادایی.

در حالت آفلاین این فهرست به 37 زبان کاهش پیدا می‌کند که بخش بزرگی از مردم جهان را پوشش می‌دهد.

ویژگی‌های برجسته

اپلیکیشن iTranslate تنها اپلیکیشن موجود در بازار است که مکالمات واقعی بین تنوعات غیراستاندارد عربی را ترجمه می‌کند. مردم عربستان سعودی، امارات متحده عربی و مصر می‌توانند مثل هر کس دیگری از این اپلیکیشن استفاده کنند. همچنین بومیان کانتونی هم می‌توانند از iTranslate استفاده کنند و این ویژگی چیزی نیست که در هر اپلیکیشنی بتوان آن را پیدا کرد.

4.Microsoft Translator

سازگار با: iOS و Android

اپلیکیشن مترجم مایکروسافت سخت تلاش می‌کند تا فناوری‌های ترجمه خود را برای کسب و کار بهینه‌سازی کند. از جمله این فعالیت‌ها، ارائه ویژگی جدیدی است که مردم با آن می‌توانند فایل‌های PowerPointشان را در دنیای واقعی ترجمه کنند.

با این اوصاف اپلیکیشن‌های مختلف چطور باید با هم رقابت کنند و در این بازار باقی بمانند؟

زبان‌های ارائه شده

حالت آفلاین این اپلیکیشن از 44 زبان پشتیبانی می‌کند و 11 مورد از بزرگ‌ترین آن‌ها با الگوریتم پردازش شبکه‌های عصبی پیشرفته‌تری کار می‌کنند و استفاده از این الگوریتم، راهی جذاب و فریبنده برای این است که بگوییم می‌شود از هوش مصنوعی (AI) برای بهبود کیفیت ترجمه استفاده کرد.

ویژگی‌های برجسته

اپلیکیشن‌های دیگر به شما این امکان را می‌دهند که مکالمات واقعی را ترجمه کنید، اما اگر دو کاربر اپلیکیشن Microsoft Translator را روی موبایلشان داشته باشند، می‌توانند به راحتی یک چت روم خصوصی ایجاد کنند.

با استفاده از این ویژگی، هر کاربر یا عضو چت روم می‌تواند پیام‌هایی را که می‌خواهد به هر زبانی که مدنظرش است ارسال یا دریافت کند.

اپلیکیشن Microsoft Translator گزینه‌های ترجمه متعددی را ارائه می‌کند. اگر سعی دارید به یک زبان خارجی ارتباط برقرار کنید و می‌خواهید عباراتی را پیدا کنید که به خوبی بتواند شما را توصیف کند و با آن‌ها بتوانید منظورتان را برسانید، این ویژگی کمکتان می‌کند.

دوره های آنلاین آموزش زبان انگلیسی

دوره های آنلاین انگلیسی ایرانمهر
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره آنلاین آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای بزرگسالان

5.Baidu Translate

سازگار با: iOS

اگر اهل آمریکای شمالی باشید و در چین زندگی کنید، احتمالا اسم Baidu را زیاد شنیده‌اید.

الگوریتم‌های ترجمه این اپلیکیشن در سال‌های گذشته پیشرفت‌های زیادی داشته است، به خصوص درباره زبان چینی که به عنوان یکی از زبان‌های اصلی و منبع استفاده می‌شود.

زبان‌های ارائه شده

این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد بین دو زبان چینی و انگلیسی ترجمه کنید. ممکن است کمی محدود به نظر برسد، اما با توجه به تعداد بسیار زیاد کاربران چینی که به صورت آنلاین درباره این اپلیکیشن نظر دادند، ترجمه زبان چینی اپلیکیشن Baidu خیلی دقیق‌تر از موتور ترجمه گوگل است.

اپلیکیشن Baidu احتمالا یکی از گسترده‌ترین ویژگی‌های دقیق و حساب‌شده را دارد که نسبت به دیگر برنامه‌های این لیست بهتر عمل کرده است.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این اپلیکیشن، ترجمه شیء یا object translation است که به کاربر اجازه می‌دهد از شیئی در دنیای واقعی عکس بگیرید و اسامی آن را به زبان‌های چینی و انگلیسی ببینید و تلفظ بومی آن را بشنوید.

در حال حاضر ویژگی object translation فقط با اتصال اینترنت کار می‌کند. اما شاید سال‌های بعد این ویژگی به حالت آفلاین هم اضافه شود، چه کسی می‌داند؟

در حالت آفلاین می‌توانید به جملات مثال برای هر کلمه‌ای که به زبان انگلیسی یا چینی ترجمه می‌کنید دسترسی داشته باشید. همچنین کتاب عباراتی هم دارد که با تلفظ و صدای بومیان هر زبانی به شما ارائه می‌شود.

6.ABBYY TextGrabber

سازگار با: iOS و Android

از اینکه می‌بینید اپلیکیشنی با فناوری OCR یا تشخیص مشخصات نوری (نویسه‌خوان نوری) کار می‌کند شگفت‌زده شدید؟ گاهی اوقات کمی تخصص و فنی بودن برای یک محصول خوب است.

ایده اصلی این اپلیکیشن این است که ABBYY TextGrabber اپلیکیشنی مبتنی بر فناوری OCR باشد که بتواند نشانه‌ها و منوها را به المان‌های دیجیتالی تبدیل کند و عملکرد ترجمه دقیق و صحیح را به کاربر ارائه می‌دهد که بسیار راضی‌کننده است.

زبان‌های ارائه شده

این اپلیکیشن بیشتر زبان‌های قابل تشخیص توسط دوربین‌ها را پشتیبانی می‌کند؛ یعنی چیزی در حدود 60 زبان. این میزان نسبتا کمی بیشتر از اپلیکیشن‌های دیگر است.

ویژگی‌های برجسته

اپلیکیشن ABBYY TextGrabber یک ویژگی دارد و همین یک ویژگی به اندازه تمام ویژگی‌های مفید دیگر خوب است: پیدا کردن و تشخیص متون با حروف تار، کج یا شامل حروف عجیب و غریب.

می‌توانید از متن عکس بگیرید و بعد از دیکشنری داخلی این اپلیکیشن استفاده کنید تا معنی آن را بفهمید. اگر از ترجمه و معنی جمله راضی نبودید، می‌توانید متن را از یکی دیگر از اپلیکیشن‌های ترجمه که در این مقاله به شما معرفی کردیم و فکر می‌کنید بیشتر روی ترجمه تمرکز دارد استفاده کنید.

به هر نقطه از جهان که سفر می‌کنید، درک حرف دیگران و اینکه بتوانید خودتان را به دیگران بفهمانید، راه درازی است که باید آن را با موفقیت طی کنید.

از اپلیکیشن‌هایی که در گوشی تلفن همراهتان نصب کردید، زبان یاد بگیرید. تمام تلاشتان را بکنید تا از این اپلیکیشن‌ها به عنوان پلی بین دنیای دیجیتال و مکالمات واقعی استفاده کنید. این نکته کلید اصلی یک سفر عالی و بی‌نظیر است!


بیشتر بخوانید: پنج برنامه‌ی ترجمه‌ی عکس که زبان آموزان را شیفته‌ی خود می‌کند


دوره های خصوصی آموزش زبان انگلیسی

دوره های خصوصی انگلیسی ایرانمهر
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آموزش خصوصی زبان انگلیسی برای بزرگسالان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای کودکان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین زبان انگلیسی برای نوجوانان
دوره خصوصی آنلاین آموزش خصوصی آنلاین انگلیسی برای بزرگسالان

چقدر این پست برایتان مفید بود؟
1
2
3
4
5
4.1 از 5 از 38 رای

نظر خود را با ما در میان بزارید

لغو پاسخ

مقالات مرتبط

برای مشاوره رایگان کلیک کنید